Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voiko tätä hyvää vaihetta kestää loppuun asti? On niin mahtavaa, kun rautakuurin aloituksen jälkeen olo on palannut normaaliksi. Pää toimii ja salillakin kävin! Hormoonit itkettää joka välissä, mutta ei se haittaa :) tsemppiä niille joilla on vaivoja...

Tsemppiä porukalle rasitukseen :)

Toivottavasti Tytsy se fiilis kestää loppuun asti :)

Harmi muiden univaikeuksille :( Meillä likka pitkästä aikaa nukkui normityyliin yöunet, melkein 12tuntia :D Ja ei yskä haitannu yöllä ainakaan :) Taisi tämä mamma hätiköidä taas oireiden kanssa, no tulipahan käytyä tarkistuksella ainakin :) Paikat tietysti jumissa oli ittellä, mutta se alkaa olla jo normipäivää :)

Huh, ei napsahtanut radia vieläkään. Vähän oli arvot huonommat kuin alkuraskaudessa, mutta selkeästi rajoissa :) ihmetyttää kuinka nyt on niin paljon paremmat sokeriarvot kuin neljä vuotta sitten esikoista odottaessa vaikka painoa on enemmän enkä muutenkaan ainakaan terveellisemmin elä.. No, täytyy olla vaan tyytyväinen. Huomenna sitten tarkistusmittaamaan tuota kohdun huimaa kasvuspurttia, toivottavasti sekin on rauhoittunut.

Marlau, jospa se kroppa osaa tällä kertaa käsitellä sen raskauden paremmin :) Ainakin neuvolassa mulle sanottiin, että radi on joillakin vaan kehon puutetta käsitellä lisätyöt :D Ku ittellä oli ennen tätä radi-diagnoosia alkuraskaudesta tarkka ruokavalio jo niin ei auttanu niin tuollaista "lohduketta" neuvolasta tarjottiin :D

Hah eilen just kirjotin että ku mies ei oo potkuja tuntenu ku vauva lopettaa aina ku käsi laitetaan mahalle. Noo nyt sitte eilen illalla oltiin nukkuun menossa ni kamala jumppaus oli menossa ni sanoin vaa miekkoselle että kokeileppa. No sehän potkas sitte iha kunnolla :D kyllä alkoi isiä hymyilyttää <3

Tuoho nimi asiaa.. meille lupailtiin tyttöä pariin otteeseen.. mut nimi vieläkin haussa.. pojalle ois kaks vaihtoehtoa Jasper Eetu Mikael tai Väinö Ilmari Ananias.
Tytölle mietitty: Ella Martta Sofia, Moona Taika Tuulia, Emmalotta Marika, Reetta Hilja Johanna( tai olivia). sit on niminä pyöriny suvi, anniina, eveliina, emma, noora, kaisla...

Mitä mieltä ootte??

Ihania nimiä, kyfi! Omaperäisiä yhdistelmiä. Hyvältä kuulostaa minun mielestäni varsinkin Moona Taika Tuulia ja Jasper Eetu Mikael :)

Noista yhdistelmistä toi Moona Taika Tuulia kuulostaa ihanalta :)

pojalle tuli heti mieleen.. mut tytölle pistää miettimään..
niin se oli muidenkin muksujen kohdalla, pojalle oli jo tiedossa alkuvaiheessa, tytön nimi lopullinen "versio" tuli paria viikkoa ennen ristiäisiä..
nyt vaan neuvola pyytää nimiä hätäkasteen varalta.. tai no on mahdolista antaa sairaalan hoitajienkin päättää mutta silloin tulee mitä tulee

Meillä kans loppuu masurallit het, kun mies laittaa käden mahan päälle.. Kerran on tuntenu potkut kädellä. Tässä yks päivä sitten pyysin kuuntelemaan, että kuuluuko Nappulan syke mahassa, kun jostain luin, että pitäis kuulua kun laittaa korvan mahan päälle. Mies teki työtä käskettyä, niin tyty monotti isäänsä sit suoraan korvaan ;D <3 Nauratti. :) Mut kyllähän tuo ainakin väitti, että syke kuulu, koska omani oli ainakin hitaampi, minkälaisen tahdin sanoi kuulevansa.. Tiiä sitten :)

Mä meen rv 25+2 eikä multa oo vielä kysytty mitään sinne suuntaakaan. Ei oo edes puhuttu sellasista.

Meillä isi nukahtaa aina hyttysen yöllisiin jumppii :3 ite nukun vieressä ku tukki mut vauva päättää alkaa riehumaan isille:D

Nuo hätäkastenimet kysyttiin ittellä tuon synnärin esitietolomakkeessa joka annettiin silloin ku sai Kelan paperitkin eli oliko ny rv22+2, mutta tuo lomake oli netissä ja se piti tyyliin ennen synnytystä lähettää.

Höh, ei mulle vaan tollasesta puhuttu mitään viime neuvolassa missä sain kelan paperitki vaikka meillä kyseessä riskiraskaus..

Meidän piti täyttää se ipana esititetolomake ennen ens viikon neuvolakäyntiä, johon tuli hätäkastenimet täytellä eli rv28 ens viikolla. Stemppiä sokerirasituksiin! mulla se on ens viikolla edessä :nailbiting: Nimiä ollaan mietitty molemmille valmiiksi muutamat vaihtoehdot, joista valitaan sit parhaiten sopiva, kun pienokainen on syntynyt. Nimiä ei varmaan kerrota ennen ristiäisiä.

Meidän vaunupaketti oli saapunut eilen! Tänään tai huomenissa hakemaan :happy::happy:

Täällä oli muuten muutamia, jotka on pitäny/pitää nimenantojuhlan. Oletteko millasella kaavalla menneet? Oletteko itse tehneet kummitodistukset vai tilanneet jostain? :)

Meillä oli kyll ihan ristiäiset, mutta oli kaks kirkkoon kuuluvaa ja kaks kuulumatonta. Tein kuitenkin kaikille sellaisen varustepussin jolla pärjätä lapsen kanssa ja sit siellä oli leluja muistuttamaan ja etukäteen opettamaan kuinka niillä leikitään :D Ja itte kirjoittelin kummitodistukset kaikille :) Netistä tosin kattelin mallia tekstiä varten :)

Mä oon tuskaillut noiden nimien kanssa taas jonkin aikaa. Pojalle löyty melkeen heti sopiva molempia miellyttävä nimi, mutta tytön nimiä ei tule mitään mieleen. Meillä on alusta asti ollut tosi vahva tunne siitä että masuasukki on poika, joten oli jotenkin helpompi miettiä pojan nimiä, etenkin kun ultrassa pikkuinen aika selkeästi varustustaan esitteli. Kivoja tyttöjen nimiäkin on vaikka kuinka, mutta jotenkin tosi vaikea miettiä miksikä nimeäisi sen oman tytön kun ajatus tytöstä tuntuu jotenkin kaukaiselta...

Tänään olisi vielä neuvola ja alkaa jännittää josko pitää sitä esitietolomaketta alkaa oikeasti täyttämään. Tässä ollut vointi vähän huono ja kipeitä supistelujakin ollut vaikka ei mitään ihmeellistä olisi päivän aikana tehnytkään. Kuukautiskipumaista juilintaa ja särkyä on joka päivä, vaikka olisi ihan vain levossa. Viime viikolla kävin töissä kokeilemassa jaksamista niin päättyi lääkärireissuun supistuksien takia ja todettiin että paikat on alkaneet pehmenemään. Kyseessä oli työterveyslääkäri ja neuvoi varaamaan neuvolalääkärille ajan, joka valitettavasti peruuttiin pari päivää varaamisen jälkeen... Missä vaiheessa raskautta tuo pehmeneminen yleensä alkaa?

Takaisin