Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, on se Mir77 tavallaan kätevää kun toinen puoli sukua asuu kaukana. Ei tule tosiaankaan kinaa siitä missä ne pyhät vietetään. Toisaalta taas harmihan se myös on kun ikävä on sitten niin kova. Ei se skype kuitenkaan sitä läsnäoloa korvaa. Meillä tulee vielä toistemme suvut tosi hyvin toimeen keskenään niin hyvin voisin kuvitella että jos asuttais lähekkäin niin vietettäisiin paljon aikaa pyhiä myöten yhdessä. Aikamoinen härdelli se aina kyllä on ja meteliä riittää :)

Petosella asuin aikasemminkin ja hyvin sinne sopi, ja tää talo on sieltä rauhallisemmasta päästä onneks :)

Ihan siistiä ja säännöllistä sisätyötä arkisin 7-15.15 ja siks tää oli kanssa vähän älytön juttu.

Ymmärtäsin jos pyöriskelisin yöt itkeskelemässä ja valvosin, mut en ny lähinnä sen pissalla juoksun takia lähtis unilääkkeitä vetelemään :D

Täällä olikin monta uutta keskustelijaa tullut. Paljon tullut päivän aikana tekstiä joten meinasi mennä ohi. Eli tervetuloa myös Nasu86 ja Tiittärä! :)

Hei.
Tässä on mennyt hetken aikaa hiljaiselon merkeissä. Suurimmaksi osaksi sen vuoksi, että tekemäni kolmivuoro työ painaa ikävällä tavalla päälle ja olen välillä niin väsynyt, että ajatteleminenkin on vaikeaa. Ultrassa oltiin tuossa reilu viikko sitten. Kaikki näytti olevan vallan mainiosti, kovasti liikkui ja kuvissa Ipanapalla on aina käsi suun edessä. Laskettuaika on edelleen 18.12, vaikka hän olikin kaksi päivää pienempi kuin olisi pitänyt, mikä sai minut miettimään omaa ravitsemustani ja vitamiinien saantia.
Juhannuksen me vietimme minun vanhempieni luona, jossa minun ala-asteikäiset veljeni odottivat ainakin innoissaan vauvan tuloa. Olivat melkoisen ihmeissään, kun äidin kanssa selitimme, miten vauva saa ravintoa vatsassa. :Heartpink

Se oli perusteluna kun en saa nukuttua kun öisin herään juoksemaan vessassa. Ja mietin liikaa sitä että jokin menee vikaan kuulemma... Musta tuntuu et kaikki mun kohdalle osuvat lääkärit on jotain pilipalitohtoreita.

Petoselle muutetaan. Justiinsa sinne minne halusinkin :)

Opamoxit saa tohtori itte vedellä, mä aattelin pysyä tolla pakollisella Thyroxin-linjalla vaan :D
Siis sun "unettomuus" johtuu pelkästään siitä että heräät pissalle? Etkö siis saa sen jälkeen unta? Juo vähemmän illalla ;) no joo ei kyl auta alkuraskaudessa mutta mulla loppu joskus viikkojen 13 jälkeen. Onks sun thyroxin annos tarkastettu? Jos syöt liikaa ni se aiheuttaa unettomuutta

En ainakaan koe itte hirveästi stressaavani tai että se aiheuttais unettomuutta :D
Tai stressaan, mut vähän sillä asenteella et "tapahtuu mitä tapahtuu en sille itte mitään voi".

Arvojen perusteella thyroxin menee oikealla annostuksella mut kattovat nyt vielä jotkut vasta-aineet. Jospa sieltä löytyis vika jatkuvaan kusetukseen :D

Mulla opamox on taskussa hätävarana, jos joku kohtaus iskee, eikä mies satu olee paikalla rauhottamassa (eli ruisrock :) Sano et neljännes tablettia voi riittää, yötä vasten vaikka kokonainen. Mut en ajatellu noihin koskea, jos ei pakko ole. Kiitos Neppsu tiedosta lääkkeen "sivuvaikutuksista". Kallonkutistaja väitti ihan turvalliseksi. Joskin jatkuvaan käyttöön tota ei ole mulle tarkoitettu.

Petosellakin on monta osaa, kun on kuitenkin aika suuri kaupunginosa. Pyörönkaarihan se pahin taitaa olla ja muualla rauhallisempaa. En itse petosella asu, mutta en kovin kaukana :) puhutaanhan neulamäestäkin pahaa ja sielläkinhän asuu monenlaista porukkaa ja on tapahtunut palottelusurmakin. Se on aina vähän minkä maineen mikäkin kaupunginosa on joskus saanut :)

Mulla Ketipinor teki sen, etten nukkunut ilman, vaikka otinkin pienen annoksen ja aluksi vain "tarvittaessa" nukkumisvaikeuksiin.
Nyt jätin raskauden myötä kaikki lääkkeet pois. Tämän hyväksyivät työpsykiatri ja psykoterapeutti, mutta neuvolalääkäri ei tykännyt yhtään. Neuvolalääkäri jaksoi jankata, kuinka on parempi syödä lääkkeitä, kuin oireilla raskaana. Tämä siis ensimmäisellä lääkärikäynnillä. Onneksi tiedän itse, milloin on tarvetta palata lääkityksen pariin ja milloin ei.
Mun mielestä lääkkeiden kanssa "potilas" tietää kyllä, jos jokin lääke ei yksinkertaisesti sovi. En myöskään ymmärrä miksi tarjotaan todella vahvoja lääkkeitä kokeilematta jotain "vähemmän vaarallista" ensin.

Ja Lahtihan on lähtökohtasesti joka suunnasta kattoen paha jos rikostilastoja kattelee :D

Kyl täällä tuli pärjättyä 9 vuotta niin kai siellä petosellakin :)

Ei Opamox ole kenellekään jatkuvasti käytettynä hyväksi, mutta ei satunnaisella käytöllä ole kenellekään haittaa. Mutta en nyt ymmärrä, että öiseen vessassa ramppaamiseen määrätään :D.

Aamulla äitipolille. Onneksi. Pää niin täynnä asioita tutulle lääkärille.

15+2

Lääkärit määräävät lääkkeitä suositusten ja tottumusten mukaan. Jos joku lääke on havaittu suurimmalla osalla väestä hyväksi, sitä kokeillaan ensin. Annostukset ovat aina ensimmäisellä kerralla pienempiä mahdollisia. On helppoa aloittaa totutusta, koska kokeiluhin saattaisi mennä kuukausia tai jopa vuosia.

Joo siis sanoinhan minä että onhan siellä petosellakin hiljasempia alueita ja tiedän myös mikä osa neulamäestä on saanut huonon maineen, asuin siellä joskus ja joka päivä sivusta seurasin. Poliisit kävi joka toinen päivä alueella partioimassa jne.. Tartte vetää hernettä nenään, jos vain sanoin asiasta ja tottahan se on. En oo sanonu etteitkö siellä pärjäis. Se oli lähinnä sivumaininta eikä mikään "et tuu pärjäämään jos sinne muutat" -juttu.

Ei oo herneitä nenässä Wildside :) Huumorintaju ehkä vähän ristitsee välillä!

Olihan siel kaikenlaista sillon kun.... 13 vuotta sitten siel asuin mutta ikinä en sillon kokenu oloani turvattomaks. En tiedä onko missään kaupungissa mitään kaupunginosaa millä ei ois jollain tasolla huonoa mainetta. Nykyinen asuinpaikkakin (tai ainakin tämä talo) on tunnettu siitä et poliisit käy varmaan vähintään kerran viikossa ja kesällä useammin :D

Ei kai kukaan ole vetänyt hernettä nenään :O Kerroin vaan mitä kylillä puhutaan sekä oman näkemykseni. tiedän hyvin alapuolen olevan neulamäessä huonossa maineessa. Ulkopaikkakuntalaisia varoitellaan erityisesti näistä kahdesta niin siks otin senkin esille.

Joo kyllä mäki ensimmäisenä mainitsisin espooseen muutavalle et kannattaa miettiä kaks kertaa muuttaako espoonkeskustaan, suvelaan tai kiloon. Toki täällä on muitakin levottomia alueita mutta löytyy myös täysin rauhallisia. Jotkut on tottunu asumaan levottomilla alueilla eikä tunne turvattomuutta niin herkästi.

Takaisin