Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näin ihan hirveää unta viime yönä. Tärkeimpänä pointtina unessa oli, että vauvaa ei enää ole. Arvatkaapa vaan kuinka paljon ahdistaa, kun on tänään pistellyt vatsaan pitkin päivää. Nämä on ihan uudenlaisia pistelyjä/kipupiikkejä.

Moi!
Olen uusi käyttäjä. Olen lueskellut teidän viestejä jo jonkin aikaa, mutta uskaltauduin mukaan vasta ensimäisen ultran jälkeen, jossa kaikki hyvin. Laskettuaika on 25.12. Odotan toista lasta ja esikoinen syntyi viikoilla 30+6, joten siksi vähän pelottaa tämä toinen raskaus, vaikka esikoisella ei jäänyt mitään ongelmia keskosuudesta. Ja suurella todennäköisyydellä tässä raskaudessa ei käy samanlailla kuin edellisessä.

Tervetuloa uudet! Kivaa kun joukko kasvaa :)

Ninnu, älä missään nimessä syö sitä opamoxia, ainakaan mä en sitä tekisi oman kokemuksen jälkeen. Todella todella koukuttava lääke, jonka vieroitusoireet ovat kamalat! ja tekee susta haamun...

Rahi, opamox on bentsodiatsepiini, koukuttava, tekee haamun, toleranssi kasvaa todella nopeasti ja kääntyy lopulta itseään vastaan. :/ itsellä meni aikoinaan omatoimisesti yli 100mg pameja päivässä. Toleranssi oli kasvanut niin hurjasti ja luulin, että olen ajokunnossa ym ja muisti meni totaalisesti. Koko viime kesä on multa pimennossa. Vieroittauduin noista ja ne oli ihan järkyttävät reflat. Makasin lattialla ja tärisin. Sen jälkeen kun ne helpotti en ole kokenut samanlaista ahdistusta kuin noiden aikana.

Siinä pieni oma kokemus :D

Nepppsu, tuskinpa rahi ainakaan nostaisi itsenäisesti annostaan, ja lääkkeethän vaikuttavat kaikilla eri tavalla.. Pieni annos opamoxia on varmaan parempi odottajalle ja vauvalle kuin pitkään kestävä unettomuus.. Tietysti jokainen kenellä on omakohtaisia kokemuksia opamoxista tietävät lääkkeestä, mutta tosiaankin jokainen ihminen on yksilö- myös lääkkeiden puoliintumis ajoissa sekä toleransseissa. ja sekin vaikuttaa että mihin sitä lääkettä syö ja millä perimmäisellä tarkoituksella :)

Siis minkä takia se lääkäri opamoxia sulle ninnu määräs? Verenvuotoonko?! Whuuut? :O

Minä olen hyötynyt Opamoxista pieninä annoksina pahimpaan ahdistuksesta johtuvaan unettomuuteen eikä mulla ole kehittynyt toleranssia, vaan pienin määrä riittää vallan mainiosti. Lääkkeiden vaikutukset ovat hyvin yksilöllisiä. Mutta Ninnun tilannetta en nyt ymmärrä, että mihin se Opamox on tarkoitettu???

Kerroinkin vain omakohtaisen kokemuksen siitä kun sitä määrättiin ahdistukseen.. Tottakai jokainen reagoi eritavalla lääkkeeseen ja toleranssit ymym. Mutta siis pitkäaikaisessa ja säännöllisessä käytössä haitat ovat melkoisen suuria.

Minäkää en oikein kässää nyt tuota.. Eikö unettomuuteen olisi kuitenkin parempi kokeilla mirtazapiinia. Siis jos unettomuus ei ole niin älyttömän vakavaa. Vaikka toki se ei kaikilla toimi. Enkä tässä nyt ketään neuvo jne. Ihmettelen vain että lääkäri on noin vahvan lääkkeen ninnulle määrännyt, noin hennoin perustein.
Ymmärrän niitä, joiden on pakko sitäkin ottaa raskauden aikana.
Minä söin ekassa raskaudessa mitrazapiinia unettomuuteen 0,5mg ja toimi hienosti.

Se oli perusteluna kun en saa nukuttua kun öisin herään juoksemaan vessassa. Ja mietin liikaa sitä että jokin menee vikaan kuulemma... Musta tuntuu et kaikki mun kohdalle osuvat lääkärit on jotain pilipalitohtoreita.

Petoselle muutetaan. Justiinsa sinne minne halusinkin :)

Opamoxit saa tohtori itte vedellä, mä aattelin pysyä tolla pakollisella Thyroxin-linjalla vaan :D

Mirtatsapiini on ollut omalla kohdalla kanssa tehokas, mutta sen olen lopettanut ja tällä hetkellä ainoana lääkkeenä on keripinor joskin sekin isolla annoksella.. Mutta se johtuu nuista muista kuin unettomuudesta.

Sen takia otin kantaan Ninnun lääkemäräykseen kun ihmettelin, että yhtäkkiä heitetään opamoxia naamaan, kun noita ei bentsodiatsepiineja jotka helpottavat unettomuutta on iso liuta..

Pahamaineiselle petoselle. Siellä on paljon huumeporukkaa, juoppoja jne. Siellä tapahtuu paljon ammuskeluja.. :( On sielläki tietenkin niitä alueita, joissa on rauhallista mut.. Petonen kuuluu suomen kärkilistoihin levottomuudessa.

Ninnu, koitappa magnesiumin ja kalsiumin yhdistelmää, joillain auttaa uneen :) ja melatoniinihan on sit varmaan kans sellanen mikä ois turvallisempi kuin opamox.

Saanko Ninnu udella, että minkälaista työtä teet? Itse kans teen kolmivuorotyötä, kovin jänskättää, miten jaksan noita yövuoroja tehdä. Meillä ei hirveesti oo yövuorojen tekijöitä ja ei oikein antais tuo pääkoppa jättää noita yövuoroja pois, koska tiedän, että muut joutuu siinä vaiheessa tiukille öiden kanssa. :/ Mut pakko miettiä itteensä ja pikkusta, eikä muita siinä vaiheessa.. :) En tiiä johtuuko raskaudesta vai siitä, että kesä tuli, mutta heti jo raskauden alkuvaiheilla huomasin, että en saa kunnolla nukuttua yövuorojen välissä. :/

Takaisin