Joulukuun mammat 2015

Pieni iso poika jo 4 sunnuntaina, aika haikeaa ja ihmeellistä, miten aika kuluu! Meillä kans itsenäisyyspvävkl juhlat, mitään ei olla vielä valmisteltu, kun koko ajan niin kiire tai väsy. Jouluvauvan 1 veet päätettiin nyt ekalla kerralla pitää erikseen ja vasta ens vuoden puolella. Ens vuonna sitten yhtä aikaa tai ehkä silleen, et sukulaissynttärit yhtenä ja kummisynttärit toisena. Kaverisynttäreitä ei vielä pidetä tänä vuonna, kun ei oikein ole edes ketä kutsua. Kummeilla on sopivasti lapsia kaveriksi :)

Nyt nautin tästä iästä, kun poika vielä haluaa syliin ja on ihan äidin poika :Heartred Meidän ihana, fiksu, energinen, iloinen, haastava, vauhdikas ja mahtavan mielikuvituksen omaava pieni :Heartred
 
Hyvää joulua mammat! Täällä on ollut joulu täynnä lasten iloa :Heartred Ihana 4 vee niin innoissaan. Paras vinkki minkä jostain luin oli, että antaa aamulla jo yhden lahjan, niin jaksaa sitten odottaa pukkia :)
 
En ole päässy tänne jostain syystä pitkään aikaan. Tosi kauan kokeilin puhelimella ja jossain vaiheessa tajusin että nyt on kyllä joku muu vika... Mikään ei ollu muuttunu mut jostain syystä ei vaan toiminu. Nyt kävin selaimen kautta ottamassa uuden salasanan ja huomasin että valitti ettei puhelimessa toimi enää toi sovellus. Ehkä syy oli siinä.
Kauheesti menny aika eikä täälläkään sentään hirveästi ole ollut juttua ihmisillä.
4v synttärit meni 7.12 ja löysin pojalle lahjaksi kirpputorilta sellasen jätti-ison merirosvo linnan ja laivan. Joku laadukas puinen leikkisetti ja se oli kyl tosi mieluinen lahja! Sit vietettiin isomman pojan synttäreitä ja koska hänen toivelistalla oli tietokone eikä meillä ollu semmosia rahoja ni annoin oman koneeni pelikoneeksi. Itse käytän tosi vähän konetta ku kaiken melkein saa tehtyä puhelimella. Mut on meillä yks läppäri tuolla mitä voi sit käyttää tai miehen koneella käydä (meillä ny sattumoisin oli kummallekin oma kone ku kummatkin hankittu jo aiemmin, ennen yhteen muuttoa).
Meillä ainakin on ihan jäätävä 4v uhma menossa. Pienestä kiukusta saadaan aikaan aivan jäätävä raivokohtaus, ja tää on alkanu ny ihan lähiaikoina. Ja juu kuuluuhan se ikään, tai ainakin muillakin on ollut. Ihan kamalaa kun se oli iskee kaupassa. Eikä siihen auta enää selittely eikä keskustelu. Sit on vaan lähdettävä kaupasta ulos. Ihmiset katsoo kyl tosi ilkeesti, vaikka näkevät ettei kyseessä ole muuta kuin kiukkukohtaus. Itse on pakko ottaa sit poika väkisin syliin tai pitää käsistä kiinni tms ettei pääse kaupassa tekemään pahojaan ja se varmasti näyttää sit aika hurjalta.
Joulu meni ihan kivasti. Vaikka niin piti järkevästi ostaa joululahjoja ni kyl sitä hiukan kuitenki meni liiotteluksi, onneksi kuitenki lahjat oli niitä tarvelahjoja eikä mitään humpuukia. Pyjamaa, sukkaa, varavirtalähdettä jne. Vaikka yks toivo kyl telkkaria (ja sai sen ku semmonen tuli paikallisella kirppiksellä ilmaisena vastaan)... Tytöille kuitenki helppo ostaa ku alkavat olla jo siinä iässä et lahja voi olla monivuotinen. Päiväpeitto, torkkupeitto, verhot jne... Ite tykkään ku saan antaa lahjoja. :)
Itse sain mieheltä korvakorut ja vaatehöyrystimen ja kumpikin oli toivottu lahja vaikken niitä ollu pyytänyt. Kyllä se on vähän jo oppinut! :D Vernerin lahjatoiveet oli woody ja buzz lightyear. Ne sattui olemaan muutama viikko /kuukausi sitte jossain tarjouksessa ni ne hälle ostin sitte. Pikkusen hän niit jännittää jos ne yöllä kuitenki lähtee liikkeelle :D
Oho. Nukutinko jonku ku tuli taas nii pitkä juttu tästä...? Hyvää tulevaa uutta vuotta kaikille :)
 
Angelique mukava kuulla teidän kuulumisia :) jaksuja uhman kanssa... sitä löytyy täältäkin useammalta:banghead:
Toi puhelimen sovellus tosiaan lakkas toimimasta jonkin aikaa taaksepäin ja on kyl vienyt aikansa että on tottunut käyttämään tätä verkkoselainta (puhelimella niin ikään).
Aika tyyriitä lahjoja on siellä ollut toivelistalla... meidänkin piti hommata yhdelle uusi puhelin ja sukset/sauvat/siteet niin kyllä vinkas taas rahan äänellä:meh: joulu tosiaan oli ja meni... meillä vietettiin sitä silmätulehdusta potien, tai siis podetaan edelleen... kävin sisun kaa tänään päivystyksessä istumassa ja hakemassa uutta lääkettä. Ihan pyllystä! :shifty:
 
Enkä näköjään edelleenkään osaa käyttää tätä.
Joo, olihan noissa tosiaan lahjoja kerrakseen taas vuodeksi. Vaikka vuosi vuodelta niitä on vaikeampi keksiä ku lapset kasvaa niin nopeaan. Mulla esikoinen täyttää tänävuonna 20v :woot:
Toivottavasti teidän silmätulehdus on nyt sentään jo ohitse! :bag:
 
Joo silmätulehdus on kyllä taputeltu mutta podetaan edelleen... tällä kertaa minä keuhkokuumetta! Alkaa kyllästyttää jo! 3 viikkoa kipeenä enemmän vähemmän....
 
Joo silmätulehdus on kyllä taputeltu mutta podetaan edelleen... tällä kertaa minä keuhkokuumetta! Alkaa kyllästyttää jo! 3 viikkoa kipeenä enemmän vähemmän....
Voi ei! Tehoaako antibiootit? Mä olin viime vuonna kans keuhkokuumeessa ja raskaana. Vetää ”hieman” heikkoon happeen.
 
Kunnossa ollaan! Eilen kävin crp kontrollissa ja se oli 5 joten ihan terveen lukemissa siis... hiukan vielä yskittää ja hengästyä ei passaa mut muuten ole on kuin uudesti syntyneellä:) kyllä oli ”pikkasen” uuvuttava sairaus:dead:
 
Ootteko muuten käyneet 4v neuvolassa? Täällä käytiin tänään 4v lääkärissä (terkalla käytiin aikapäiviä sitten). Puheterapiaan saatiin lähete kun Sanni ei muka puhu kun 2 sanan lauseita... Ja höpöä minä sanon!!! Sanni sanoo kaikki kirjaimet (R lukuun ottamatta mutta sekin on tuloillaan) täydellisesti ja täpättää muutenkin koko ajan! Terkan mielestä Sanni osaa piirtää niitä kuvioita, leikata, pitää kynää eikä toimia ohjeiden mukaan... noh meillä on vaihtunut Th ja se on aivan vieras Sannille ja luonnollisesti Sanni vierasti/ujosteli/jännitti koko tilannetta kun yksin meni tekee näitä tehtäviä. Seurauksena tästä koko homma meni penkin alle:sorry: hitto kun ärsyttää kun tiedän että Sanni kyllä osaa ne kaikki mitä pitääkin ja muutenkin kehityy niinku pitää mutta neuvolassa ei sit voida kuunnella yhtään mitä minä niille kerron sannin kehityksestä:shifty: sisunkin piti käydä tänään puheterpiassa 1v 4kk iässä kun sai esikko testistä pari pistettä liian huonon tuloksen ja jos joku niin se oli turha reissu:meh:
 
Mä oon taas missannu että tänne on tullu viestejä :eek: Mut kiva että täällä vieläkin höpistään :happy:

Angelique kiva kuulla teistä pitkästä aikaa :)

Äippä meillä on 4v neuvola ja lääkärikäynti kans takana. Meillä oli alkuun hirveä huuto kun piti yksin jäädä terkkarin kanssa huoneeseen, mut sit reipastui kuulemma melkein heti kun poistuin paikalta ja kaikki tehtävät teki reippaasti. Meillä tuli noottia siitä miten poika pitää kynää ja saksien käyttöä pitää lisätä. Ei tullu suoria viivoja ja oliko niin että piti myös neliöitä tai ympyröitä tmv. tehä, niin niistä ei ’täydellisiä’ tullu ja siitä tuli sanomista. Ja oman nimen kirjoittamista pitää kuulemma alkaa harjottelemaan, oli ihan uus juttu mulle...
 
Meillä vielä tehtävät edessä, mut muuten juteltiin terkan kanssa ja ainakin toimintaterapiaan saadaan lähete pojan erinäisten haasteiden taklaamiseksi. Ottaisin äippä ihan avoimesti kaiken turhankin avun vastaan, ei se maksa kuin vaivan ja jos siitä sitten sattuisikin olemaan jotain apuakin :) Mä kun itse taas oon niin kiitollinen että meidän huolet otettiin tosissaan ja päästään lisätutkimuksiin/terapiaan.

Mut siis saako 1v 4kk kin jo jotain puheterapiaa?! Miten sen tarve määritellään? Meillä kun pienempi ei vielä oikein sano mun mielestä t-äännettä esim. Niin mietin et pitäiskö mainita asiasta...
 
Mun piti täyttää joku esikko kysely jonka perusteella määriteltiin että onko puheterapiaan tarvetta. Sisulle tuli pari pistettä liian pieni tulos:meh:
Sisu kyllä höpisee mutta ei mitään ”järkevää”, ymmärtää puhetta ja muutenkin vuoro vaikutuksessa :)
 
Mun piti täyttää joku esikko kysely jonka perusteella määriteltiin että onko puheterapiaan tarvetta. Sisulle tuli pari pistettä liian pieni tulos:meh:
Sisu kyllä höpisee mutta ei mitään ”järkevää”, ymmärtää puhetta ja muutenkin vuoro vaikutuksessa :)
Ok. Täällä ei mitään lomakkeita ollut. Kaipa tuo tuosta puhumaan vielä oppii, kun nyt on saanut ensin jalat alleen :)
 
Heippa naiset pitkästä aikaa. Vihdoin pääsin taas kirjautumaan ku mulla tuppaa toi salasana aina unohtumaan.. Mitäs tänne kuuluu? En tosiaan jaksa alka selailemaan noita viestejä kun en muista mille sivulle sillon joskus jäin. Meille kuuluu tosi hyvää! Joulukuisella vaan ihan kamala uhma :shifty:
Niin ja en muista kerroinko tänne sillon kun aloin toista odottamaan, mutta juuh meille siis toinen poitsu synty tossa 28.06.19 :)

Kirkotinki aikasemmin tähän että odotetaan kolmatta mutta joih vuoto alko nyt illalla että se taisikin tyssätä siihen..
 
Muokattu viimeksi:
WopWop eikä :eek: Onks se vuoto kuinka runsasta että onko keskenmeno varma? Mitkäs viikot sulla olikaan? Toivotaan et olis harmitonta!

Mä odotan kolmatta ja laskettu aika on lokakuussa :)
 
Wop, ensiksi onnea teidän vauvasta:) ja sitten tuntuu pahalta sanoa osaanotot jos siellä on keskenmeno :sad001 Oisko tosiaan mahdolista että olisi vaan harmitonta vuotoa?
Meidän kuulumisia, etäkoulua ja kohta kotikoulua ( en laita ketään mihinkään opinahjoon), uhmaa Sisulla (syksyllä 2v) ja siirillä (ihan koht 3v) Sannista on tullut ihana omatoiminen neito:Heartred
Parisuhde on tällä hetkellä aika haasteellista...
 
Noh tosiaan alko kirkas vuoto ja ihan kunnolla (vähemmän kuitenki ku normi menkat) tuli vielä eilenkin mutta nyt vähentynyt. Eilen neuvola tädin kanssa puhuttii että seurataan tilannetta ja teen sitten testiä muutaman päivän jälkeen ja jos edelleen positiivinen ni sitte mennään joko verikokeisiin tai varhaisultraan.. seuraillaan nytte mutta kyllä tää epätietosuus on perseestä suoraan sanottuna. Minkään näkösiä kipuja tosiaan ei ole missään vaiheessa ollut. Ja just katoin että ku vuoto alko ni olis ollu kierto 34 jolloin menkat kuuluis alkaa mutta testi kuitenkin näyttäny positiivista viime viikolla. Oisko jotkut vale menkat :angelic: ja hei talvitintti onnittelut sinne :Heartpink
 
WopWop peukut pystyssä että olis valemenkat, sekin hyvin mahdollista. Oliko/onks sulla mitään kipua tai särkyä? Tsemppiä, sulla kyllä kunnon piinapäivät!
 
Takaisin
Top