Saini, onnea! Mä en ymmärrä noista sun kysymyksistä mitään, mutta näyttäisi plussalta ainakin :)
Kello on pian neljä yöllä ja heräsin. Mies ei ole näköjään tullut viereen nukkumaan, vaan jäänyt sohvalle. Alan olla ihan neuvoton, miten saan miehen paremmalle tuulelle. Itsehän tässä jo olen ollut lähellä masentua, mutta neuvolan kautta pääsin ammattilaiselle juttelemaan ja tuntuu, että kyllä mun pää tässä vielä selviää, kun vain pitäisin itsestäni huolta. Mieheltä ei huolenpitoa tai minkäänlaista ymmärrystä väsymykseen tai muuhun ei näköjään voi odottaa, vaikka siis tässä viime metreillä raskaana ja jatkuvasti flunssaa jne. Keväällä se pohti itsekin että onkohan se masentunut. Kk pari sitten sanoi, että ei ole, mutta alkuviikosta kun kerrankin vähän rauhassa (ilman että se hermostui) juteltiin, se oli että ehkä sittenkin. Se ilmenee siis jatkuvana väsymyksenä, täydellisenä ilottomuutena ja jatkuvana tiuskimisena ja hermojen menettämisenä (sekä mua, joulukuista, koiraa, äitiään jne kohtaan) ja mun syyttämisenä siitä että lepään illalla sohvalla (joo, parempi välillä vähän levätä ettei supistukset ja liitosvaivat enempää innostu jne). Mies ei suostu syömään (kuulemma tyyliin iso lounas riittää koko päiväksi), ei urheilemaan, ei tosiaan halua käydä koiran kanssa edes pissalenkillä kuin painostuksen jälkeen, ei tekemään mitään, mikä lisäisi iloa ja hyvinvointia elämään. Töiden jälkeen (ei raskas työ yleensä) se harvoina päivinä saa vähän tätä meidän edelleen jatkuvaa muuttolaatikoiden säätöä jne. tehtyä, mutta lähinnä valittaa mulle kun en ole vielä laittanut vauvan tavaroita paikoilleen jne. Vkl siivosin koko alakerran ja jaksoi vaan vittuilla et montako laatikkoa tyhjensin vauvan tavaroita yläkerrassa. Kavereiden näkeminenkään sitä ei enää piristä, vaikka vkl oli miesten kanssa touhuamassa ja ajattelin että jee, sieltä tulee takaisin virkistynyt mies. Mut ei, oli kuulemma tylsää. Lääkäriin tai pariterapiaan ei suostu. Mitä ihmettä mä voin tehdä kun oma jaksaminen on kyllä sekä henkisesti että ruumiillisesti aika koetuksella tällä hetkellä?! Missä on se mies, joka mulla ennen oli?! Oliko sitä edes vai oliko se alkuhuuman aiheuttamaa harhaa? Onko tuo masentunut vai vaan vaikea ihminen? Ja onko sillä väliä, kun tilanne silti sama? Joulukuinenkin välillä tulee mielummin mun luo jonku asian kanssa, ”kun isi hermostuu”.