Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eksyinpä tänne pitkästä aikaa, jostain syystä ei oo näkyny uusia ilmoituksia niin vähän jälkijunassa kommentoin. o_O

Mä oon vielä kotona ja niin on joulukuinenkin, tarkoitus ois olla kotona siihen asti että toukokuinen täyttää 3v. Vailka välillä rankkaa ja haastavaa ja seinät meinaa kaatua päälle, niin silti ihan parasta. :) En mistään hinnasta laittais pieninä hoitoon.

Poodle kiva että polttarit oli mieluisat. :happy: Taisit kysellä noista nukkumaanmenoista, niin ei oo mitään tiettyä vinkkiä antaa. Me noudatetaan aika tarkasti päivärytmiä ja silloin kun siirrettiin toukokuinen isoveljensä kanssa samaan huoneeseen nukkumaan, niin tosi hyvin menny siitä asti. Joulukuinen ei aina nukahda samantien kun vie sänkyynsä vaan saattaa jäädä hetkeks hereille ja mölisemään/huutelemaan. Yleensä toukokuinen ei herää isoveljen elämöintiin, toisinaan saattaa, ja siellä he molemmat kikattelevat ja huutelevat hetken aikaa kunnes väsy vie voiton. Meillä ei siis mitään katastrofaalista ole nämä nukuttamiset. Ainoastaan nyt toukokuisella on ihan jäätävä takertuminen muhun ja eroahdistusta, on pikkasen haastavaa kun mies tekee niin pitkää päivää duunissa ettei arkisin ole paljoo apua. Pitäis revetä kahteen paikkaan samaan aikaan, mut kyllä tää tästä joskus...

Meilläkin on vähän alkanut tuo nukutuskatastrofi helpottaa. Huomattiin, että auttaa kun jaetaan nukutukset suunnilleen vuoroilloiksi ja toinen lähtee siitä tilanteesta kokonaan pois. Mä oon esim. saattanut vetäytyä makkariin "nukkumaan" eli kattoon sarjoja tabletilta Mies taas lähtee yleensä pokemonittamaan. Lapset on paljon rauhallisempia ku iltatoimissa ollaan vaan toisen vanhemman kans. Tällä ollaan saatu parhaina iltoina jopa tunti siitä hillumisesta pois!

Tsemppiä Talvitintti raskaisiin päiviin! Kyllä se siitä ajan kans helpottaa, vaikkei aina siltä tunnu! Nyt kun tuo pienempi alkaa olla 2,5-vuotias, on moni asia ihan hurjan paljon helpompaa ku vuosi sitten :)

Poodle ihanaa kun sulla oli kivat polttarit :) saanko udella onko teillä kesähäät tulossa?
Me ollaan mun porukoilla ja tää on ihan kamalaa!!! Siiri vaan huutaa... mä en voi mennä minnekään/tehdä mitään vaan mun pitää pysyä vähintään metrin päässä hänestä... raskasta! Onneksi lähdetään huomenna kotiin niin saan mun ihanan naureskelian takas:)
Käytiin eilen ja tänään mun siskolla katsomassa heidän muutaman viikon vanhaa vauvaa, että hän on ihana!!! Iski kamala vauva kuume;)

Hei, osaako joku sanoa tehdäänkö kunnallisessa terveydenhuollossa hedelmällisyystestejä vai pelkästään yksityisellä? Ois kiva saada jotain faktaa pöytään, onko edes mahdollista enää tulla raskaaksi...

Äippä, kuulostaa samalta paskalta mitä mulla ollut tässä 1v3kk :’D Paskalle edes itsekseen pääse...

Äippä, kuulostaa samalta paskalta mitä mulla ollut tässä 1v3kk :’D Paskalle edes itsekseen pääse...

Huh huh... mä oon ihan loppu tätä vaikka ”vasta” kulunut 2 päivää:/ tultiin tänään takas kotiin ja sama vaahtoaminen jatkuu:o mitä tää on? Missä mun ihana naurattelia on ja mistä tämmönen raivoaja on tullut:o

Jep, oon henkisesti melko finaalissa... Tässä vuoden iän kieppeillä taitaa olla se eroahdistuskausi, mikä meillä ehkä hivenen alkaa talttumaan kun isi jo välillä kelpaa ja kotona ei välttämättä ihan koko ajan roiku lahkeessa. Teillä varmaan onneksi ohi menee pian :)

Warheart mä oisin jo varmaan menettäny järkeni jos yli vuoden ois kestäny tämmönen. :grin Meillä ollu muutaman viikon tätä takertumista ja eroahdistusta ja oon jo ihan väsyny tähän. Päivät on sitä että huutaa mun perään jos en pysty sylissä pitämään, ainoastaan sylissä on hiljaa. Hitto mitään saa tehtyä kun toinen roikkuu kiinni kuin iilimato. Päikkäreille mennessä huutaa ja itkee kun tajuaa että joutuu musta eroon, samoin yöunille mentäessä. Illat on sitä että saattaa huutaa 1 - 1,5h. Ravaan huoneessa siis vähän väliä ja heti rauhoittuu kun astun huoneeseen, mut sama karjuminen alkaa kun tajuaa että poistun. Oon sylissä nukuttanu mut yleensä havahtuu kun siirrän omaan sänkyynsä ja taas alkaa huuto. Jos mies on lasten kanssa ja mä pois kotoa, niin ei mitään ongelmaa. Poika ei yhtään rutise tai itkeskele ja käy samantien nukkumaan. Mun pitäis näköjään olla joka ilta poissa kotoa kun on nukkumaanmenoaika, mut ei tosiaan onnistu kun oon arkipäivät yksin. :meh: Toivottavasti tää olis nopeasti ohimenevä vaihe. :rolleyes:

Ei tässä touhussa kyllä ihan täysjärkisenä oo selvinnyt, kyllä sitä on käynyt paljon synkkiä ajatuksia mielessä, mut jotenkin sitä on sit saanut aina lisää voimaa jostain pienestäkin edistysaskeleesta, niin on jaksanut taas. On kyllä avannut silmiä hyvin tämä helvetti, enää en kyllä yhtään ihmettele niitä väsyneitä äitejä, jotka päättää ajaa rekan alle lastensa kanssa, vaikka en ikinä moista siis hyväksy, saati itse kykenisi tekemään... Monta kertaa on ollut lähellä, että lähtisin vaan ovesta ja jättäisin kaiken hetkeksi, mutta eihän tuo lapsi tahallaan voi huonosti, joten se on vaan pakko jaksaa, kostautuu sitten myöhemmin jos nyt kovasti perusturvallisuutta järkytetään. Ehkä helpottanut eniten kun sanoo vaan ääneen, että tämä on ihan kamalaa paskaa ja ei ikinä kenellekään tätä toivoisi, jaksaminen on kyllä niin äärilleen vedetty! Ahdistaa kun se oma aika on mulla niinkin radikaalia kun kahvakuulailu omassa olkkarissa tai lenkkeily ja jos senkin joutuu jostain syystä jättämään niin kyllä vituttaa! Onneks tosiaan neiti alkaa huolia jo iskän lähes kaikkeen ja mun äiti kelpaa kun ollaan käyty siedättämässä päivittäin :D

Tarkoitus ei ehkä ollut taas näin avautua, mutta näin pääs käymään :D Mulla on ens viikolla synttärit ja meinattiin josko kaikki muksut olis viikonloppuna yön pois, vois ite vetää nollat tauluun...

Warheart ehdottomasti nollaamaan!!! Ootte kyl sen ansainneet;) meillä Siiri huutanut vasta lauantaista asti (sai mpr rokotteesta kuumeen+näpyt+raivon) ja mä oon jo nyt ihan done tota sen huutamista!!! En voi kuvitella millasta ois jos toi olis huutanut jo ylivuoden... oisin varmaan pöpilässä o.O
Hatun nosto:)

Warheart voin vaan kuvitella... Mut musta on hienoa että uskaltaa niitä radikaalimpiakin ajatuksia tänne kirjottaa ja sanoa ääneen, mä en ainakaan oo tuomitsemassa. Ja Äipän kans samoilla linjoilla, ehdottomasti lapset yökylään ja sit käytät sen ajan just niin kuin itse haluut. :) Tsemppiä & jaksamista!

Kiitos teille ihanat <3 Kyllä sitä mun mielestä pitää pystyä käsittelemään myös ne negatiiviset tunteet, varsinkin näin vaikeassa tilanteessa. Ja toinen pointti on se, että joku muu yhtä huonossa tilanteessa oleva voi saada vertaistukea kun tietää, että muut kokevat myös synkkiä ajatuksia ja voimattomuutta. Päivä kerrallaan sitä edetään ja yritetään etsiä ne pienimmätkin positiiviset asiat elämästä :)

Ah, ihanaa kuulla et muillakin on samaa mitä meillä nyt 2,5 vuotta :D Vieläkään ei isi saa tehdä mitään jos mä oon paikalla. Muuten hirvee huuto. Hieman risoo ja miehellä taas masentaa kun ei kelpaa. Nyt on tämän viikon aivan ihmeellisesti mennyt ilman taistelua nukkumaan, eikä mun oo tarvinnut istua vieressä ehkä ku yhtenä iltana. Oi olisipa tämä suunta parempaan. Ja tänään jäi päiväkotiinkin mielellään, mitä ei ole tapahtunut moneen kuukauteen. Hieman mukavampi fiilis lähteä töihin kun tyyppi ei oo itkeny ja kiukutellu koko aamua kotona ja roikkunut sylissä päiväkodilla.

Vitsit että teki hyvää käydä yks päivä (lapsettoman ja sinkun) kaverin kanssa kahvilla ja puhua kaikesta maan ja taivaan välillä, eikä ainoastaan keskittyä tähän lapsiarkeen ja pinnan kiristelelyyn!

Koitetaan selvitä järjissämme :D Mulle paras keino selvästi on et pääsee välillä hetkeksi pois. Ja todellakin on ollut niitä hetkiä, että oon jopa miehelle sanonut, että lähden ja katoan, kun en kestä enää. Sitten taas helpottaa :)

Kaverit on kyl parasta! Vieläpä tommonen joka on ihan eri elämän tilanteessa niin saa oikeasti jotain muuta puhuttavaa kun ne lapset;)

Meillä toi mies tekee niin paljon hommia että mä en pääse yksin minneen... onneksi kohta alkaa sillä kesäloma! Jos vaikka sit...

En tiiä, jos vielä vuoden päästä kanniskelen karjuvaa lasta keskellä yötä moneen otteeseen ja päivisin useamman tunnin, niin ihan varmuudella heitän hanskat tiskiin... Mut toisaalta, tätä paskaa se elämä tuntuu olevan monissa allergiaperheissä :) Jos olis meidän eka muksu ollut tämä, niin aivan varmuudella olis ainoaksi jäänyt!

Mä pääsen yksin lenkille hyvinä päivinä, ollaan kaks kertaa käyty miehen kans kahdestaan saunassa maaliskuisen syntymän jälkeen ja varmaan mies ottais hoitovastuun jos johonkin yön yli haluisin, mut eipä mulla oo oikeestaan sellaista menoa, mihin ilman miestä olis intressejä lähteä. Painostavaa kun kavereilla täysin eri musiikkimaku, palaa niin pinna jos jotain paskaa joutuu kuuntelemaan koko illan :D

Miehellä kesälomaan 3 viikkoa, en sit tiedä onko siitä enemmän haittaa kun rytmit menee sekaisin :D Kai sitä mökeillään ja jotain pikkureissuja heitetään kun eihän tuo nuorin autossa viihdy vaan karjuu pää punaisena. Onhan se mökkiympäristökin vaihtelua tähän perusarkeen, maastopyörän ku ottaa mukaan niin voi käydä polkuja testailemassa.

Hirveen raskaan kuulosta sun arki Warheart! Hirveästi voimia <3
Meillä siirin huuto soolo alkanut taittumaan... onneksi! Johtu siis ihan mpr rokotteen aiheuttamasta väsymyksestä! Oli kyllä raskas viikko on voi edes kuvitella miten mielenterveys kestäis jos sitä sais kuunnella kuukausia tai koko vauva ajan :o

Takaisin