Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon tänään hääränny kaikenlaista, siivoamisesta ruuanlaittoon ja ei mitään merkkiäkään mistään synnärille lähdöstä :p äiskä tulee tänään illalla meille pariks päiväksi et kyl sais täs alku viikosta vaikka tullakin;) rv 38+3 täällä tänään<3

Hyvää äitienpäivää! :) ehkä sitä joskus pääsee vielä itsekin ns viettämään kun tänään koko pv mennyt mummoloissa juostessa ja vielä jatkuu. Ihanaa toki että on useita mummoja ja isomummoja olemassa <3

Talvitintti nyt jo:eek: mistäs sitä tietää jos vaikka oliskin täsmällinen pikkuinen;)

Jep, nyt jo. :nailbiting: :p Pidetään peukut pystyssä että kohta alkais jotakin tapahtumaa, täälläkään ei mitään merkkiä lähestyvästä synnytyksestä. :shifty:

Hyvää äitienpäivää kaikille! Täällä äitienpäivää vietettiin ekaa kertaa kotona. Yhdessä mummolassa käytiin ja oma äiti tuli vuorostaan meille viettämään juhlapäivää. Normaalisti meilläkin äitienpäivä on mennyt reissatessa paikasta toiseen, niin kylläpä oli nyt paljon rennompaa ja ehti itsekin paremmin nauttia ilman kiirettä.

Jemina niinpä, eipä olis uskonut että teistä tulee näinkin tärkeä osa päivää ja tuntuu että teidät kaikki tuntee vaikka oikeasti tunnetakaan:D

Äitienpäivä... Välttämätön paha kerran vuodessa. Juokse sinne ja juokse tänne ja illalla mieti että olipa itsellä kiva päivä! Mä en tykkää yhtään. Lapset toi kahvia ja kakkua aamulla sänkyyn ja pari oli vielä kortinkin jaksanu väsätä. Sitte aamupalojen jälkeen saikin jo lähtee lentämään. Onneks ei enää sentään isovanhempia ole elossa (no mulla ei oo koskaan ollu heihin mitään lämpimiä välejä). Pakolliset kukat ja lässytykset omalle äidille. Hirveen tekopyhää. Ihminen joka on koko lapsuuden pilannut multa ja sille pitää pakosta tässä lässyttää ettei sen kasvot mene. Toiset hakee äidiltä apua jos on elämässä vaikeeta, mun äiti ja isä tulee mulle vollottamaan kun on kurjaa... Lasten takia pitää olla kulissit kunnossa. Sitte kun he on isoja ni mun luona äitienpäivänä ei todellakaan tartte tulla käymään...
Anteeksi tällainen avautuminen, tollee sitä huomaa että voi olla ihan päinvastaisia asioita vaikka melkein normaaleja ihmisiä ollaan.

Angelique, enpä itsekään kovin välitä näistä "tekopyhäily" päivistä. Mun oma äiti on negatiivisuuden perikuva ja jotenkin ei tunnu arvostavan mitään. Mummista en edes viitsi aloittaa :D Me käytiin viemässä kukat ja kortit äidille&mummille, salaa olin onnellinen ettei kumpikaan ollut kotona.. Miehen porukoille syömään, eli mamma halusi vauvan syliin, sanoin, et kannattaa sit heti tuoda mulle kun osoittaa hermostumista, no ei sit tarpeeks ajoissa onnistunut, niin vauva huusi parikyt minsaa putkeen ja sit vasta rauhoittui rinnalle, kolme tuntia istuin sit yksin toisessa huoneessa imettämässä ja sylittelemässä kun vauva hermostui heti jos vähääkään liikahdin tai yritin nousta. Mies toi mulle sit onneks ruokaa, ihmeen kaupalla löytyi jtn mitä minäkin voin syödä. Mä miehelle kyl lähtiessä sanoin, et oisin voinut jäädä sohvannurkkaan pesimään ja netflixistä Downton Abbey pyörimään, mut ei, meni se äitienpäivä sit noinkin... :D

Mä kyl rakastan olla äiti, mut sitä mä olen ihan vuoden jokaisena päivänä ja äitienpäivä on yks semmonen melko teennäinen tapahtuma, kuten ystävänpäivät, naistenpäivät yms... Toivottelen kyl hyvät päivät muille, mut itse en niin välitä höpötyksistä :)

Mä kyl tykkään äitien/isänpäivästä, ystävän päivästä ja muista "höpöhöpö" päivistä! Musta ihana muistaa muita rakkaita,käydä kylässä ja viettää laatu aika! Ok me kyläillään muutenkin aika paljon, mutta isomummoloihin ei oo oikein mahkuja hirveän usein mennä kun asuuvat niin kaukana mut sit muistetaan kortein ja puheluin... me ollaan todella läheinen suku/perhe ja tuntuu todella luonnottomalta olla muistamatta!

Meillä tosi etäiset välit sukulaisiin ja eipä nuo vanhemmatkaan mitenkään läheisiä ole. Mun sisko ja veli semmoisia, et sama helvetti ku lapsuudessa käyty läpi, niin pidetään yhtä nyt aikuisinakin :) Miehen puolella sit pidetään tiiviimmin yhtä ja hänen vanhemmat sellaisia, et heidän puoleensa herkemmin kääntyisin jos joku hätä olisi. Heidän kanssaan voi olla oma itsensä ja heillä ei tuomita omia valintoja. Oikeen vituttaa lasten kans käydä mun vanhempien tai mummin luona, kun ilmapiiri on niin paska ja en haluais sellasta siirtää omille lapsilleni. Olisin tosi onnellinen jos meillä olis myös lämpimät välit sukulaisiin, mut eipä ikävä kyllä ole :(

Riittävä nesteytys tärkeää ripulissa, vaikka suolavettä juottaa pienissä erissä tai ihan apteekista osmosalia tai muuta vastaavaa. Jos ei mikään järkyttävä ripuli, niin sit varmaan ihan riittää kun hieman enemmän vettä juottaa :)

Voi ei :( Juominen todella tärkeää, pieniä määriä tosiaan tiheästi, jotta ei pääse kuivumaan.

Takaisin