Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Metsäläinen tsemppiä & voimia äitisi tilanteeseen!

Tää varmaan kuulostaa naurettavalta, mä olen 21v ja ikäkriisiä pukkaa. :grin Jotenkin se lapsen saaminen muuttaa ajatusmaailmaa niin paljon ja lapsen myötä elämäntilanne on ihan erilainen kuin kavereilla, jonka myötä välillä kokee itsensä paljon vanhemmaksi. Ja lapsen/lapsien myötä aikakin menee vaihdilla eteenpäin. :nailbiting:

Metsäläinen voimia täältäkin äitisi tilanteeseen!
Talvitintti tiedän tonkin tunteen, mä olin täyttämässä 23 kun saatiin esikko ja kaveripiirissä ei ollut yhtä ainutta samassa tilanteessa olevia... eihän se kriiseily ikää katso;)

Metsäläinen, kiitos onnitteluista ja mukava sinunkin kuulumisia kuulla, vaikka ei niin mukavia ollutkaan. Paljon voimia! :)

Mä täytän 30 kesäkuussa ja ei ole kyl mtn kriisejä iän suhteen :P Tänne synnyttään ja tänne kuollaan, siihen väliin mahtuu jonkin mittainen elämä. Ei siihen itse voi oikeen vaikuttaa jos noutaja tuliskin vaikka tänään tai sit sitä kuolee paskat housussa, kuola poskella ja muisti menneenä yli 100 vuotiaana :D Nautin elämästä tässä ja nyt, enemmän mietin saavutettuja asioita, nykyistä onnea, en niinkään saavuttamattomia asioita, vaikka haaveita on myös tulevaisuudelle. Ikä on kuitenkin vain numeroita mulle.

Kysymys, tungetaanko teillä muilla sormia kurkkuun ja "hyvällä lykyllä" tulee oksu? Tai vähintään kakoo... Sanni meinaan tehnyt tätä jo tovin, mut tänään sit melkein jokaisen ruuan päälle sormet on ollu nielussa... Miksi? En muista et muut tätä ois tehny... Outoa!

Kysymys, tungetaanko teillä muilla sormia kurkkuun ja "hyvällä lykyllä" tulee oksu? Tai vähintään kakoo... Sanni meinaan tehnyt tätä jo tovin, mut tänään sit melkein jokaisen ruuan päälle sormet on ollu nielussa... Miksi? En muista et muut tätä ois tehny... Outoa!

Meillä ihan sama homma. Mut ei meillä oo kyllä tota ruuan jälkee tapahtunu mut muuten vaa joskus tunkee sormia kurkkuu ja yökkii ja sen jälkeen nauraa päälle :D

Meillä ei tungeta sormia kurkkuun, eikä ole vanhemmatkaan tunkeneet.

Metsäläinen voimia sinne ❤️

Täällä kans sormet välillä kurkussa ja sitten yökitään. Eikä ne aina ole sormet.. jos löytää jostain esim kynän niin sama homma. Aika harvoin kuiteskin [emoji16]

Meillä kans työnnetään sormia kurkkuun, mutta se johtuu luultavasti hampaitten tulosta. Pienempi on meinaan puskenu poskihampaita joka puolelle viimeisen kuukauden ajan :O

Kovasti voimia kaikille, joilla on nyt vaikeeta <3 Ja onnea Warheart! :)

Mikähän mahtaa meidän sannilla olla, tänään nosti kuumeen (38c) eikä oikein suostu syömään? Taas kyl sataa sontaa joka tuutista...

Äippä meillä viikko sitten pojalle nous yhtäkkiä vähän päälle 38 asteen kuume, pariin päivään ei syönyt melkeinpä mitään ja nesteitä meni kehnosti. Mutta sit alkoi helpottamaan ja rupes onneksi ruoka maistumaan, nyt on ainoastaan kovaa yskää. Pikaista paranemista!

Metsäläiselle iso halaus ja voimia äidin tilanteen kanssa. Omien kokemusten kautta voin vähän kuvitella miten raskasta on. Toiv kaikki menee hyvin ja äiti toipuisi! Muista pitää huolta itsestäsikin. Kun tuntuu, että pitää revetä moneen paikkaan, repeä sinne, mikä tuntuu itsestä sillä hetkellä tärkeimmältä. Päivä vain ja hetki kerrallansa...

Onko teillä pienille jo tyynyt käytössä? Meillä ei ole mutta pinnasängyn pääty on flunssan jäljiltä ollut koholla kirjoilla. Huomasin tänä aamuna kun meinasi heräillä jo 5.00 ja otin kainaloon, pyöriskeli niin kauan kun keksin laittaa mun toisen tyynyn pään alle (sellanen tosi littana) ja nukahti heti :)

Meiän tytöllä on ollut jo pitkään tyyny käytössä. Sellainen littana. Jo alle 10kk iässä itse aina kipusi tyynyn päälle nukkumaan kun vieressä nukkui. Nykyään pinnasängyssä myös sama tyyny

Meillä ollu kans pitkään tyyny käytössä. Tyttö teki aikansa sitä, et myttäs peiton päänsä alle tyynyksi, niin ostettiin sit oma tyyny. Litteä vauvatyyny ei kelvannut, niin piti sit antaa muhkeampi tyyny :) Nukkuu masulteen pylly pystyssä peitto kainalossa :D

Huh hei. Onpas täällä ollut synkkiä juttuja. Voimia väsyneille, eronneille ja muuten vaan ahdistuneille... Luin sata sivua enkä muista enää yhtään nimiä ku menee sekasin nimet ja jutut!
Tyyny on käytössä ollut kanssa jo pitkään, ei oikein nuku ilman. Kirkuu välillä niin että ikkunat helisee, tekee ilkeyksiä ja nauraa päälle. Hauskinta on juosta ja kiivetä sohvalle ja yrittää hyppiä siellä...
Meillä on ollut muutama kuumetauti, oksennustauti, jonka jälkeen tuli uus kuume, sit mahatauti (kummastakin päästä) sit pari flunssaa ja ripuli ja nyt viimeisenä kihomadot. Tuli varmaan 10 vuoden ajalta tauteja perätysten. Pikkasen loppu puhki kaikkien siivoomisten kanssa. Onneks nuo isommat on niin isoja ettei niiden taudit vaikuttanut niin pahalta. Kihomadot olikin sitten toinen juttu. Kolmea kerrosta ku koitettiin siivota päivän aikana ja meillä kun tätä rompetta ja kaikkea piisaa ni ei paljoo naurattanut illalla. Pyykkivuori on edelleen valtava kun ne jää tietty mun kontolle kaikki loput. Eikä tässä ehdi hirveemmin tuolla pyykkitilassa käymään ton pojan kanssa. Eikä sitä voi ottaa mukaan ku meidän pyykki"tupa" on täysin kylmä tila laattalattialla ja sinne mennään syöksyportaita pitkin.
Kauhee valitusputki [emoji23]
Meillä alkais olemaan se viimeinen hetki aloittaa viimeisen lapsen yritys. Mua vaan niin hirvittää tää ikä ja kaikki muukin. Varsinkin ne kaikki helvetin sokerit ja muut ku taas alkaa! Ja onhan meitä sitten yksi" liikaa" eikä mahduta edes autoon. Ellei esikoinen sitten innostu ajoissa muuttamaan omilleen. En usko kuitenkaan. Täyttää nyt 17. Vuoden päästä ei ole enää mitään järkeä aloittaa yritystä ku sitten on jo kaikki muut asiat mietinnässä...
Oho. No nyt riittää tällä kertaa valitus [emoji23] pitäis varmaan jotain päiväkirjaa kirjoittaa ni ei tarttis niin valittaa tänne... [emoji23]

Takaisin