Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tytsy Kiitos<3
Sanni ei tykkää herkuista, jukurttia jos syyään se on maustamatonta+hedelmää/marjaa, lätyt/pannarit/vohvelit on semmosia et niissä on kasvista/hedelmää/marjaa taikinassa joten niissäkään oo lisättyä sokeria... mehua ei juoda! Ehkä kerran kuussa saavat karkkia tms ja se on ihan riittävä, ennemin syyään hedelmiä,marjoja kuivattuna/tuoreena, rusinoita tykkäävät syyä "karkki" päivinä... eipä noi pikkuset osaa vaatia jos ei oo tottunut, mut en myöskään natsina valvo tyttöjen syömisiä jos esim kerhossa on synttäri keksi tarjoilu niin saavat syödä jos haluavat;) maidosta oli neuvolassa puhetta ja sano et 5dl päivässä olis hyvä saada maitoa muuten tosiaan vettä, et äkisti vois kuvitella että jos tisu maitoa juo niin sit vesi ois ihan riiitävä ruoka juoma?

Tytsy mä en anna vielä herkkuja. Pullaa on kerran maistanut. Jugurtti on maustamatonta. Muutenkin neiti tykkää vähemmän makeasta. Meillä ruokajuomana vesi, kun imetän vielä.

Kiitos luonto+ -vinkistä! Oon yrittäny löytää sokerittomia jugurtteja (muita kuin luonnon) siinä onnistumatta, noita en ole huomannut :) Heti käyttöön!

Ja meillä taas poika vaatii kaikkea syötäväkseen! Kaikkea sellaistakin, mitä ei voi syödä tai mitä ei ole maistanutkaan, esim. kahvia. Hirveä kiukuttelu, jos ei saa haluamaansa tai sitten vaan käsi ojossa pyytää haluamaansa. Ollaan sitten just vohvelia, ranskalaisia ym. vähän annettu maistaa, kun ei muuten tule ruokailusta mitään. Raja kyllä siinä, ettei mitään tosi sokerista anneta, itse tehdyissä vohveleissakin vain vähän sokeria.

Meillä jugurtti maustamattomana ja sekaan marjoja/hedelmää. Ei mehuja. Letut on meillä välillä ihan ruokana, että ei sokeria, niitä on syönyt siltään. Pari kotitekoista piparia sai joulun aikaan ja tavispullaa on saanut muutaman kerran. Karkkeja en näe mitään syytä antaa, tai keksejä. Eiköhän pääse niiden makuun ihan tarpeeksi pian muutenkin. Ärsyttää muiden perustelut 'mutku se tykkäis, ei ole lapsen suu tuohesta, eikö vähän vaan' yms. En käsitä miksi pitäisi antaa, se lapsi on ihan tyytyväinen kun se saa sen omenalohkon eteensä. Kyllä kerkee kakkaa pupeltaa naamaansa myöhemminkin. (Meni tunteisiin :D)

Nuppu niin samaa mieltä! Kaikki valittaa, et oon liian tarkka ja tiukka yms. Miksi ihmeessä terveellinen ruoka on jotenkin huono asia, mitä pitää perustella?!

Nuppu niin samaa mieltä! Kaikki valittaa, et oon liian tarkka ja tiukka yms. Miksi ihmeessä terveellinen ruoka on jotenkin huono asia, mitä pitää perustella?!

Me ei pahemmin mitään herkkuja anneta, mies on tosin tässä(kin) asiassa lepsumpi kuin mä, mutta aika hanakasti oon tän ikäisen kanssa turhaa herkuttelua vastaan. Maistella saa, mutta esim. mitään kokonaisia pullia/keksejä ym ei anneta. Nuo mummit on kyllä kovia tuputtamaan pojalle milloin mitäkin herkkua, mutta onneksi ymmärtää pitää maistelun kohtuuden rajoissa. :) Karkkia ym. ei olla annettu kertaakaan maistaa, pojalle riittää rusinat ja klementiinit herkuiksi. :p

Air4M täällä on sama meininki, pojasta on tullu ihan mahdoton kerjääjä ja kaikkea mitä isi tai äiti syö/juo, pitäisi pojallekin antaa. Yleensä tulee jalkoihin roikkumaan ja alkaa rutkutus, jos ei saa haluamaansa niin loukkaantuu dramaattisesti. :meh:

Meillä isomummi saanut lahjoa vesikekseillä, onhan sanassa kuitenkin keksi :D Eli sisältävät vettä, vehnäjauhoa ja suolaa... Ei meillä pahemmin herkutella, noin pienelle riittää hedelmät herkuksi, sekä mitä nyt joskus kardemummalettuja, omenapannaria tms marjoilla ja sokeria eri käytetä. Jukurtti meillä perus maustamaton ab-jukurtti tai sit turkkilainen, sekaan bonnen hedelmäsosetta jos laiskottaa tai sit ihan oikeaa hedelmää marjaa. Isommat muksut saavat joskus sipsiä/karkkia, saunamehua tms, opettelevat itse rajansa määrien suhteen, noilta ei kuitenkaan voi kylässä välttyä synttäreillä :D Esikoisella menee jo hyvin, tietää tasan rajansa ja ei ahmi, pikkuveljensä sit välillä vähä turhan ahne...

Minä oon semisti terveysnatsi ja kotoa lähtee se kasvatus terveellisen ruuan suhteen, toivottavasti jollain tavalla juurtuu takaraivoon muksuille, et jokainen voi syömisillään ja liikunnalla pyrkiä vaikuttamaan terveyteensä :) En toki lapsille ääneen toitota, vaan rennolla fiiliksellä ruokailut. Miehen äitihän syöttäs kaikki mahdolliset herkut, mut mies onneks tosi tiukka sokeriasioissa, koska meillä on niin suuri diabetesriski miehen D1:n vuoksi...

Tulipas taas selostus, jos siitä jtn selvää saisi :D Vähän väsyttelis...

Kiitos multakin luonto+ juqurtti vinkistä! Tyttö on syönyt vähän huonosti luonnon juquja ja sokerisia ei meiltä löydy, eikä tule. Ostin tänään niitä ja myös luonto+ viiliä. Tyttö söi mango juqurtin välipalaksi ja tykkäsi ihan mahdottomasti! :)

Hyvä että on luonto+ maistunu! Meillä on suosikki vaniljajugurtti sekä mangojugurtti :)

Onko teidän taaperoilla paljon vaikkua? Meidän neidin korvat on alvaarinsa täynnä.. on kyllä tosin pienet ahtaat korvakäytävätkin..

Jonkin verran on vaikkua, mut riittää ku putsailee välillä pois vanupuikolla. Meidän tokalla korvat aina vaikkuiset ja käytettiin pitkään audisprayta saunomisen jälkeen, auttoi onneks ongelmaan ja enää ei ole korvat aina tukossa. Eipä siitä vaikusta ole haittaa jos ei korvia tuki :)

Ikäkriisi iski. Täytän vuoden päästä 40 :o Eikä vielä sitä toista lasta edes yrityksessä kun ei mies suostu. Ja kolmannenkin olisin halunnut, mutta ikä tulee vastaan viimeistään siinä :(

Tytsy i feel you!!! Mulla pukkaa "kriisin poikasta" siitä että elokuussa pamahtaa 30 mittariin... voe apuva!!! Noh mulla lapset tehty mut muuten vähän vaiheessa, pitäis kouluunkin palata mut en tiiä mikä musta tulis... baari hommiin kun en halua enää palata, en tiskin taa tai edes vuoropääliköks... en halua edes miettiä koko ikä asiaa kun alkaa ahistaa:p

Täällä kans ikäkriisi. Mulla tulee 40 täyteen syksyllä enkä tiedä mitä musta tulee isona. Kaks ammattia on mutku mutku... En halua kans ajatella koko asiaa, ahistus.

Sitä kun sukukin on niin lyhytikäistä, että suree jo sitä, miten nuorena poika jää äidittömäksi. Ei tähän taida auttaa muu kuin tehdä sille edes sisarus kaveriksi. Mut mies on niin stressaantunut tästä vauva-arjesta edelleen, että ei tule mitään. Mikähän siihen auttais ettei päädy wopwopin tai muiden eronneiden tilanteeseen :( Pitäis jotenkin vaan saada aikapalikat kohdilleen ja omaa, parisuhde- ja lapsiaikaa oikeassa suhteessa. Vaikeeta on. Siivoojaakaan ei voi hankkia ennenku on siivonnu sen verran, että se pystyis siivoon :o Poika sentäs oli jo kerran yökylässä, ja meni ihan ok. Että voi harkita toisenkin kerran. Olispa työpaikka edes lähempänä, niin ei menisi matkoihin aikaa. Valivali, sori...

Tytsy, onpa ikävä tilanne :/ Järkipuhe ajan loppumisesta siis ei auta? Ehtiihän tuo pieni kasvaa melkeen vuoden verran ennen seuraavan syntymää, vaikka heti raskautuisi. Ja millä todennäköisyydellä seuraavan vauvavuosi olisi yhtä raskas? Vaikka onhan sekin riski olemassa. Haluaako mies siis enemmän yhteistä aikaa vai omaa aikaa? Onko teillä muuten parisuhde sitten missä kunnossa? Ihan rehellinen hemmotteluilta sillon tällöin, että laittaa ukolle hyvää ruokaa ja jälkkäriks vaikka seksiä :D Ei tarvii edes muksua laittaa hoitoon :P

Mä ite yritän päivittäin huomioida miestä, esim aamupalan teen hälle samalla valmiiksi ku muksuille ja joskus yllätän herkuilla tai teen jotain spesiaalia iltapalaa kaappiin sydänlappusten kera ku tulee iltavuorosta mun jo nukkuessa. Onhan se miehelle varmasti tärkeä, että tuntee itsensä tärkeäksi ja mieheksi vielä isäksi tulemisen jälkeen :)

Täällähän on tapahtunut kaikenlaista kun en ole pitkään aikaan lukenut. Wopwopille voimia rankkaan tilanteeseen. Hienoa, että olet rohkea ja teet tarvittavia päätöksiä itsenäisesti. Lämpimät halaukset sinulle.

Warhearthia saa ilmeisesti onnitrlla uudesta vauvasta? :) Paljon onnea!

Muille odottajille tsemppiä raskauteen!

Meillä osataan kirkua ja kovaa.. siitäkin täällä keskusteltiin jossain kohtaa.

Minun äitillä on nyt epäselvä sydänsairaustilanne. Mennään vähän kituliekillä ja tämä tilanne on nyt verottanut minunkin henkisiä voimia. :( Toivottavasti äidin tilantéseen tulisi selvyyttä ja äiti saisi vielä tarvitsemaansa hoitoa ja sitä myöten terveitä elinpäiviä...

Minulla ikää tulee ensi kuussa 37. Minäkin haaveilen vielä toisesta lapsesta. Meillä etenkin miehen puolella pieni suku. Meidän poika on ainut lapsenlapsi miehen vanhemmille ja ainoaksi jää ellei sisaruksia saa... nyt kuitenkin laitatin kk sitten kierukan, kun mies ei lasta halunnut. Toivon ja rukoilen että miehen mieli voisi vielä muuttua parin max kolmen vuoden sisään ja voitais ehkä vielä sitä toista yrittää.. Mies koki pikkuvauvavaiheen vaan tosi rankkana ja sitä se kyllä olikin hyvin pitkälti. Nyt touhuaa jo innoissaan pojan kans.

Meillä ei edelleenkään kävellä vaikka ikää yli 1v4kk. Korjatun mukaan 1v2kk. On vaan tosi varovainen. Taaperokärryä työntää itekseen ja askeleen pari syöksyy sohvan ja pöydän välillä mutta jos pitempi väli niin humpsauttaa heti polvilleen..

Takaisin