• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä keskiviikko 11.2. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosiaan laatikot/kaapit... Ne kiehtoo suuresti! Varsinkin jääkaappi, kenkäkaappi ja keittiön "romulaatikko":D ainut mikä mua nappaa on toi jääkaapissa roikkuminen! Kun kieltää niin tulee se yli dramaattinen itku että "minua kiellettiin, ettäs kehtaat":D
Arki alkaa sit rytinällä, kohta viemään 3 lasta kerhoon! Joten pitkästä, PITKÄSTÄ aikaa on vaan 1 lapsi hoidettavana.... Tänään pitäis ilmoittaa toi esikko sinne eskariin, saako pikkasen itkee että meidän ekasta vauvasta on kasvanut iso? Niin ja huomenna ultra, enää semmonen 20h mut kuka niitä tunteja laskee ;)

Meillä kanssa kun kieltää niin silmät menee sikkuralle ja suu aukee huuto asentoon joskaan yleensä ei kuulu ääntä. Vielä ei meilläkään onneks osaa kiivetä! Palloa heitellään ja kirjoja tykkää lukea :)

Äippä I feel you, mun pitää ilmoittaa esikko kouluun (!) ja keskimmäinen eskariin, miten niistä kasvoi jo niin isoja!!?

Kannattaa seuraaville opettaa heti kun vähänkin alkavat pyöriin/ryömiin laskeutuun korkealta alas jalat edellä. Meillä kantanut hedelmää, hienosti osaa tulla aina alas :) Ei kyllä onneks ihan kauheesti itse vielä kiipeile. Pitäis noita huonekaluja ruuvata ens vkl kiinni seinään... kauheeta kun joutuu päättään kaapin paikan :o Tykkään vaihdella sisustusta :)

Meillä kans ollut ihanaa halailua jo pitkän aikaa. Nyt vähän vähenemässä, nyyh.

Äippä täällä kans sama homma. Esikoinen pitäis ilmoittaa eskariin. Tuntuu jotenkin niin oudolta ja haikealta.. mihin se aika oikein katoaa.. onneksi on kuitenkin vielä kaks pienempää, joita hoivata :-)

Äityli86, täällä sama, hienosti ja kovalla vauhdilla menee portaat ylös mutta alastulo on vähän hankalampaa. :p Ja jännästi matalammista paikoista osaa tulla hienosti jalat edellä alas, mutta korkeammista paikoista tullaan pää edellä. o_O

Toi jääkaappi on niin raivostuttava. Pitäis joku lukkosydeemihommata. Yläosan saa pysymään jeesusteipillä kii, mut pakkasella ravataan sit senkin eestä. Ja kun se teippi osataan ottaa näppärästi pois. Huoh.

Ja kiipeillään. Milloin missäkin. Onneksi on motorisesti lahjakas tyttö, niin on taitava liikkumaan ja osaa tulla oikein alas. Helatorstaina (jo on aika rientänyt) siis tipahti sängylt eikä sen koomin oo muksahdellut :) vaikuttais siis myös fiksulta :D verrattuna veljeensä... heh.

Meillä poju availee vaan paria tiettyä kaappia, muita ei ole vielä tajunnut tai ei yllä/jaksa. Lähinnä kattilankansia kolistelee ja toisesta kaapista repii leivinpaperia yms. Oman huoneensa hoitotason kaappeja ja kirjahyllyä tyhjentää kyllä koko ajan. Pesukoneelle ei edes pääse, kun pistän välistä aina oven kiinni, kun koneelle menen. Kiipeilyä kanssa alkanut harrastamaan, keittiöjakkaran alimmalle portaalle on kiva mennä polvilleen ja sitten keikutella jakkaraa. Not!!!

Meillä aukoo kaikki mahdolliset laatikot ja kaapit ja levittää niitten sisällöt pitkin ja poikin. Kieltämiseen suhtautuu ihan hyvin ja yleensä lopettaa heti kieltämisen jlkn. Muisti tosin lyhyt, että kohta pitää kieltää taas samasta asiasta...

Poika on ollut nyt kolme päivää perhepäivähoidossa. Tämä alku on mennyt tosi hienosti. Poika on aamuisin mielellään jäänyt hoitoon ja päikkäreitäkin on onneksi nukkunut. Tänään kyllä sydämestä otti kun oli ekan täyspitkän pvn hoidossa 7-16.... olivat pihalla kun tulin hakeen ja poika oli jotenkin ihan reppanan näkösenä siellä, mutta sitten se kullan hymy kun se tunnisti äidin! :Heartbigred Huominen vielä ja sitten perjantai on vapaa. Teen siis töitä nyt vaan neljänä päivänä viikossa ja tää on tosi hyvä ajatus.

Oii ihanaa. Lisää tyttöjä :D ♡♡♡ voi sun miestä... Meilläkin on mun ja neidin lisäksi kaksi narttu kissaa niin täällökin akkavalta ;) mutta ihana kuulla että kaikki hyvin sinulla!

Takaisin