Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äityli86 kiitos hyvistä testeistä;) voi perse että et saanut apua öihin:( onko pikkusella yöllä sit nälkä? Siis syökö hän? Ja miten syö päivällä? Oppinut kamalasti uutta? Jos ei päivällä syö riittävästi et on yöllä sit nälkä ja siksi herää. Tai kun nyt nää oppii niin kamalasti uutta et sekin vaikuttaa huonoihin öihin... Voimia ❤️

Uus vinkki nukkumiseen, jos en jo laittanut. Laitettiin mun tai miehen tyyny pinnasänkyyn ja se rauhoittaa lasta vähän ainakin. Kai se luulee, et ollaan siinä vieressä, kun on tuttu haju ja saa halailla tyynyä :)

Ah, onnea on kasvava vauva ja leikkinurkkaukselliset kahvilat!!

Syö kyllä päivällä ihan hyvin, 4-5 ateriaa ja siihen vielä tissittelyt n. 2h:n välein. Yöllä ei varmasti aina ole nälkä, mutta kun itse on väsynyt niin on helppo ottaa tissille kun poju jatkaa siinä unia. Toki aina ensin koitan silitellä ja jos ei rauhoitu niin sitten tissille.
Kova menijä tämä meidän kaveri on, ei juuri paikallaan pysy. Voihan tietty sekin heijastaa öihin..
Jossain vaiheessa täytynee kuitenkin harkita unikoulua, jos ei muutoin tilanne rauhoitu.

Äityli kurjaa kun ei nopeeta ratkaisua neuvolassa keksineet yöheräilyyn. Toivottavasti yöt alkaisi paranemaan pian teilläkin. Mäkin kyllä imetän yöllä, mutta en kärsi itse niistä pikasista herätyksistä ainakaan vielä.

Äityli86 meillä kyl yöunet parantu aikanopeasti kun mies unikoulutti tytön nukkumaan yöt, pari yötä siihen meni että oppi nukahtamaan sänkyynsä eikä nykyään enää tarvii yölläkään mtn, sillon tällöin ottaa hiukan vesipullosta ja jatkaa uniaan mut se on harvoin se...
Voimia sinne suuresti❤️

Meillä on sellanen ihan lituska muumityyny. Lähinnä siksi että tytön pää hikoaa öisin niin paljon, että saan sitten ns kuivan puolen käännettyä yöllä tilalle.
Mä muistelisin että alle 1v. ei suositella tyynyä.. siis sellaista korkeaa tyynyä.

Ällö varoitus!

Onko täällä muita joilla ilmenee veristä/limaista vuotoa seksin jälkeen? Mulla menee ehkä hermo kohta, kun joka sekstailun jälkeen alkaa vuoto 1-7pvää. Viimeks just vuosin menkkoja(?) 2vkoao_O Ei tuu kun niagara mut sen verran et joutuu kevyttä suojaa pitämään..
Täytynee soittaa mun gynelle, että tunkee sen anturin taas sisään ja kattoo missä vika:meh:

Voiko tällaiset oireet alkaa vasta kuukausia synnytyksestä?

Ikuinen unelma, mulla on vähän samaa... siis viimein ton kapselin laiton jälkeen kroppa vaikuttaa normilta, kierto 28 pvää, menkat 4 pvää. Noh viime menkat loppu, oli peittojen heiluttelua ja nyt tulee minimaalista vuotoa...on tullut 4pvää. Hajoo kyllä pää tähän... meni puolvuotta ton kapselin kaa tapellessa, ja nyt sit taas jtn ihme vuotoo... huoh.

Kerro ihmees mullekin, jos käyt gynellä, et onko normii?

Jemina mä oon antanut tyynyn sit kun siirtyny tavan sänkyyn siinä 2-v tienoolla, muuten ollaan menty niin et on se sängynpääty korotettuna... Mut kai se on se vuos se virallinen raja, kai? Siis just sellaseen tyynyyn joka on aikuisilla...mietin et voisko sen tyynyn laitta sinne patjan alle et nousee koko sängyn pääty loivasti?
Mut on kyl hyvä et oot keksinyt keinon pikkusen röhinään :)
Että kun mun sydäntä raastaa meidän Sanni... Mies lähti äsken töihin ja töinen alko itkee kun isi laski sylistä ja nyt se sit vilkuttelee ovelle päin :,( ja taas itkettää...

Mä oon miettinyt kans tyynyä meidän neidille, sellaista matalaa just, koska tuo taistelee peittonsa aina myttyyn pään alle tyynyksi :D Sama se varmaan sitten olisi matala tyyny antaa...

Äippä, meillä kans tyttö jää aina itkemään isin perään kun lähtee iltavuoroon... Vakavana tuijottaa ensin ilmeellä, että "et kai oikeesti lähde mihinkään" ja sit alkaa huuto :/ Aamuvuoroon lähtiessä onneks tyttö vielä unilla ja on ihanan iloinen kun isi tulee kotiin :)

Warheart meillä tää on isälleen vihainen hylkäämisestä:( kiukkuaa sille semmosen 30min-1h ja kun leppyy niin sit on ihan kun ei mtn:D ihana isin tyttö❤️

Mä jo odotan aikaa kun nuo touhuaa jonkun auton parissa keskenään <3 :) Nuo isommat alkaa olemaan jo menetetty peli... :D

Sama täällä, nää kaikki on kyl niin isänsä perään et ei tosikaan... Kun mies on vapaalla niin kyl tietää mistä tytöt löytää;) ihanaa❤️

Täällä kans pikkuinen on isin tyttö ❤️ Se kertoo kyllä niin paljon siitä että lapsella on maailman paras isä ❤️
Nyt kun hehkutan, niin meillä valvotaankin taas seuraavat pari kk. MUTTA käytiin eilen pidemmän kaavan mukaan saunassa ja pikkuneiti leikki ammeessaan samalla, tän jälkeen normi iltatouhut ja neiti nukku KOKO yön heräämättä/itkemättä! Ja nukkuu edelleen, vajaa 12 tuntia nyt posottanut menemään :) Eli suosittelen saunaa ja kylpemistä univaikeuksiin :P Ite tietty valvoin päänsäryn ja närästyksen kanssa, mutta sai mies sentään nukuttua ❤️
Hyvää viikonloppua kaikille ❤️

Mä en tajua, miten teidän vauvat nukkuu, että vois ees harkita tyynyä tai sängynpäädyn kohottamista :D Tuo meidän tyyppi kun pyörii siellä aika sujuvasti ympyrää. En tiedä menisikö sängyssä "väärin päin" jos pääty olisi korotettu vai nukkuisiko silti pää alamäkeen. Menisi nuhahelpotukset vähän poskelleen, jos pyörisi korotuksesta huolimatta sängyssä kaikin päin.

Air ei meillä kyl Sanni pysy yölläkään paikallaan sit yhtään mut isommat nyt suht hyvin pysyy pää tyynyllä:D

Timbe, mahtava kuulla että pikkuinen on hyvät unet nukkunut, toivottavasti sama meininki jatkuu! :)
Mä olen myös pistänyt merkille, että illalla kun kylvettää pojan ja antaa leikkiä ja puuhastella ammeessa, on poika hyvin, hyvin väsynyt. Vedessä oleminen tuntuu aina väsyttävän pojan, ja siitä onkin mukava pistää toinen yöunille. :)

Takaisin