Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tytsy olisko sulla mahdollista vaikka kotona jumppailla/treenata? Mulla on 8kg kahvakuula mitä heiluttelin ja sit HIIT, näillä sain itseni suht hyvään jamaan, nyt Mikan avulla huipulle!
Vaikka ei mtn kummosta halua/jaksa niin kyllä hyvä ruokavalio auttaa jaksamaan:)
Mitäpä tuosta, hyvät kropat muodossa kuin muodossa! Meidän kropat osaa luoda elämän, olkaamme siis ylpeitä;)

Jos haluaa, niin keksii keinot, jos ei, niin keksii selitykset, niin karua kun se onkin... :D Netti pullollaan ohjattua liikuntaa, vauvajumppaa yms, että kyl sitä joka elämäntilanteeseen liikuntamuoto löytyy, jos haluaa. Isommat muksut toimii hyvinä treenipainoina, kyykkää yks muksu niskassa ja sarjan välissä vaihto :'D Nojoo, onhan tää vauva-arki haastavaa väsymyksineen, mut itelle liikunta on voimavara ja sille löytyy aina aikaa, vaikka vartin pikatreenille ja jaksaa taas. Kahvakuula on kyl mukavan monipuolinen treeniväline, voin kans suositella! Iteltä löytyy useampia 5kg-16kg painoisina :)

Onhan se totta että tää arki vie mehut jos antaisin sille mahdollisuuden, mä olen väsynyt vasta sitten kun vika on unten mailla ja mä oon laskeutunut miehen kainaloon, mutta klo 6-20 välisenä aikana tästä mammasta löytyy virtaa ja jaksamista vaikka mikä olis, näin on päätetty;)! Mä varmaan romahdan sitten kun kukaan ei mua tarvii näin akuutisti, sen näkee sit:)

Noh niin noh, musta kotona jumppaaminen on tylsää ja nivelet ei kestä kahvakuulaa. Mulle liikunta on nautintoa ja myös sosiaalista elämää, eli teen sitä mikä tuntuu kivalta.

Tuuliina HIIT= high intensity interval training käytännössä tarkoittaa sitä että treenataan täysillä omasta kunnosta riippuen 10-30 min. treeniin valitaan 5-6 liikkeitä, joita tehdään noin 20-30 sekuntia kerrallaan täydellä teholla. Liikkeen jälkeen pidetään 10-15 sekunnin tauko, jonka jälkeen tehdään seuraavaa liikettä taas 20-30 sekuntia. liikkeitä tehdään 4-5 kierroksen ajan, niin kauan että treeniaika tulee täyteen:) lämmittely on ehdoton ennenkuin alottaa ja venyttely jälkeen muuten on romuna! Tai noh oikeastaan sattuu ja paljon seuraavana päivänä lämmittelyistä huolimatta...no pain no gain;) kannattaa googlettaa esim HIIT treeni niin saa hyvät ohjeet, suosittelen!

Minä myös käyn salilla. :) käyn pari kertaa viikossa ja muina päivinä (sään salliessa) vaunulenkkeilyä tulee harrastettua aktiivisesti. Tavoitteena olisi alkaa lisätä salilla käymistä, 3 - 4 kertaa viikossa. Myös personal traineria olen menossa tapaamaan, saa vähän lisäboostia treeneihin. :)
Mies onneksi ymmärtää (käy myös itse salilla), että minäkin tarviin välillä hengähdystauon tästä ja salille on hyvä mennä purkamaan, treenin jälkeen tunne on mahtava. :)

Terveellisesti koitan syödä, ja kyllä sen huomaa omassa jaksamisessa kun jaksaa panostaa ruokavalioon, energisempi fiilis ja parempi mieli. :)

Pois alta risut ja männynkävyt, meillä on opittu ryömimään :D Ikää 6kk ja 2vko.

Syöttötuolissa istutaan ja ruoka maistuu :) Helpottaa kummasti tota syömisprojektia ku istuu omassa tuolissa.

Pitäis toi kuntoilu motivaatio kaivaa jostain itsekin esille.

Kuinka teillä tosiaan nukutaan nykyisin? Meilläkin ollut tota samaa kuin Tytsyllä ja Airamilla, että makuuhuone/pinnasänky aiheuttaa huudon :sad001Ajattelin, että johtui ruokakokeiluista, mutta ei ehkä sittenkään. Kuitenkin on lattialla viihtynyt ja ollut tosi ilonen. Mut tänään ei oikein nukuttu päikkäreitä. Varmaan jonkun vartin kerralla ja sit alkoi kuuluu pinniksestä ääniä ja koko päivänä alle kaksi tuntia. Yöt on nukkunut hyvin 9-11 tuntia ilman herätystä tai maksimissa yhdellä herätyksellä.

Meillä on nyt varmaan pari viikkoa ainakin olleet myös yöt yhtä heräilyä. Yhtäkkiä tää syö taas parin tunnin välein, vaikka kuinka olis tankannut illalla. Alkaa olla vanhemmat aika väsyneitä.

Entä muuten, miten paljon teidän vauvat itkee ylipäätään? Mies tuskastuneena kyselee, että itkeekö muutkin vauvat aina...? Itkee siis iltaisin, herää öisin ja päivällä ilmaisee mieltään vähän vähemmän, mutta kuitenkin usein lyhyesti. Ja tuntuu siis olevan ihan hyvävointinen noin muuten.

Meillä nukutaan nykyään päivällä max 2h päikkäreitä, yöllä nukutaan hyvin ja 1-2 kertaa herätään syömään:)
Meillä ei oikeastaan itketä kun väsymystä... Jos on viihdytystä tai ruokaa vailla niin kitisee jotain vauvauvauva tai mamnam tyylistä kitinää:) kovin seesteistä siis jos ei oteta huomioon isompien uhmaa:/
Olihan viikonloppu, oli ystäväperhe kylässä ja kyllä oli tupa täynnä :) jotenkin 100 neliön kämpässä alkaa seinät kaatua niskaan kun siellä on 4 aikuista, 7 lasta ja 2koiraa... Mut hauskaa oli pari lasia viiniä, hyvää ruokaa, ihanaa seuraa ja lautapelejä❤️

Täällä myös jos itketään, niin ollaan yleensä todella väsyneitä. Ja aikas hyvin osaan jo ennakoida tulevan väsyn, joten itkuja ei ehdi kovin usein tulla.

Meillä nukutaan vielä 3 päikkärit. Tosin kestoltaan ovat 30min-tunti, eli semmoset 2 tuntia unta päivällä. Yö nukutaan 18:30-05 (30). Tuntuu tosi vähältä, mut tyttö näyttää pärjäävän näillä. Vois kyllä siirtyä kaksiin päikkyihin, mut jotenkin vaikea saada menee yksiin esikon unen kaa... no kk päästä muuttuu rytmi joka tapauksessa.

Täällä itketään vaan, jos muksahdetaan tai veli kiusaa. Joskus kitinää, sellasta väsymystä/turhautumista/epäonnistumiskiukkua...

Ja tänään tyttö sit itsekseen läksi kärryttelemään tollasella kävelytuella (pianohärpäke). Eiköhän tuo kohta vetele jo ilman tukea :D toivon ainakin, tai vähintään et tuen kaa meno ois varmaa ennen hoidon alkua.

Meillä on itkut kans onneksi vähentynyt. "Koputtaa puuta" :hilarious: Lähinnä kitinää, kun ei vielä joku onnistu tai väsyneenä, muttei malttaisi nukkua. Tänään on nukuttu enemmän päikkäreitä taas, mutta ei helpolla kyllä nukuttaminen käynyt :wideyed:

Meillä siis nukkumanmenokiukku ilmeisesti vaan unta vastaan kukuttelua tms. Jos pojan nostaa syliin makaamaan -> itkee, mutta jos nostaa pystyyn niin kaikki ok. Lattialle jos laskee ja lähtee pois, niin jää siihen yksikseen ihan tyytyväisenä. Mutta sängyssä tai jos nukutetaan niin itkee. Huoh... parit päikkärit nyt nukuttu päivittäin, mutta on iltaisin sit jo toooosi väsy, mutta kun ei suostu nukkumaan enää illalla...

Niin ja öisin tosiaan nyt heräilty useammin, eikä oikein nukahda kuin tissille... rauhatonta.

Airam, kuulostaa ihan samalta. Nyt taas tissille vasta näyttää nukahtavan, toiv. ei herää kun siirrän sänkyyn. Kauhee taistelu sängyssä unta vastaan ja sylissä kaikki hyvin.

Mä luulen, että tää on aika temperamenttinen kaveri, kun helposti osoittaa mieltään... :)

Yritetäänkö teillä istuun? Tämä kun ei ole yhtään kiinnostunut istumisesta, kauhee vauhti vaan päällä koko ajan ryömii ympäri kämppää ja harjoittelee konttaan. Osaa siis istua kyllä (vaappuen), mutta mielummin harjoittelee seisomista.

Meillä tulee tollanen sama reaktio välillä pinnikseen laskiessa ja välillä makkarin ovella, mutta jos palaa oven toiselle puolen niin on heti tyytyväinen. Varmaan kans ei malttaisi mennä nukkuun. Maassa on viihtynyt hyvin.

Meillä opetellaan vasta ryömimään ja haetaan konttausasentoa välillä. Vähän pääsee eteenpäin ja akselinsa ympäri hienosti sekä kieritään selältä mahalle ja takaisin. Ylöspäin yrittää jo lähteä, muttei vielä voimat riitä. Käytiin siellä fysioterapiassa selän sivulle kaarevuuden takia ja kaikki liikemallit hyvin. Selkä ei vielä valmis istumaan ilman tukea, mutta syöttötuolissa tuettuna saa pitää.

Takaisin