Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Airam meillä ihan sama! Rasittavaa! Vaikka eka nukahtaisikin joskus kasin maissa, niin silti sit viimeistään kympiltä alkaa kauhee huuto, mihin ei meinaa mikään auttaa ja ainakaan kukaan muu ei auta ku äitin läsnäolo. Ja usein pakko antaa tissiä, se on lopullinen keino ja välillä auttaa. En tiedä kans mikä on. Nälkä? Eroahdistus? Haluis jäädä hereille tutustuun maailmaan? Sylinkaipuu, kun on jäänyt vähemmälle, kun ryömii ympäri kämppää? En tiedä. Kunhan menisi pian ohi!!

Air4M (ja Tytsy78), minäkään en valitettavasti osaa auttaa. Jaksamista teille, ei kuulosta kivalta! :sad001

Meillä nukutaan oikeastaan samanlailla kuin aikaisempinakin kuukausina, yöt nukutaan hyvin ja syöttää ei tarvitse. Nykyään ollaan vähän myöhäistetty nukkumaanmenoa, poika käy yöunille klo 20.00 - 20.40 välisenä aikana, välillä herää 6 aikaan aamulla maidolle, välillä 7 jälkeen. Maidon jälkeen nukkuu vielä, ylös noustaan vaihtelevasti 8.45 - 9.30 välisenä aikana (eli ei voi unista valittaa). Kahdet päikkärit nukutaan, aamupäivällä nukkuu yleensä noin 30 - 40min, klo 14.00 aikoihin nukkuu pidemmät päikkärit, kestoltaan 2 - 3h.

Hansulle myös jaksamista!

Eihän tässä muuten mitään, kun vaan tietäisi varmaksi, ettei toisella ole mitään vakavaa ja että kuuluu kehitykseen. Sitä vaan alkaa kaikkia pahimpia mahdollisuuksia miettimään, kun ei tiedä miksi vauva itkee niin kovasti.

Mä oon aatellu, että on taas joku vaihe. Jos olis isompi hätä, itkisi varmaan enemmän muulloinkin ja olisi muutenkin erilainen. Ei turhia huolia :)

Minäkin äippä syön minipillereitä ja oon huomannu muutoksia itsessäni. Kuukautiset ei ole kyllä vielä alkanut, mutta oon välillä totaalinen hormoonihirviö. Ja tuo jatkuva nälkä kuullostaa tutulta. Mulla on myös hävinny seksihalut kokonaan.. se tässä eniten tympäsee tai siis lähinnä miehen puolesta ku se kaipaisi läheisyyttä yms. Mutta jospa se tästä tasottuisi.. jos ei niin pitää pillerit lopettaa ja keksiä jotain muuta tilalle.
Meillä poju nukkuu 3-4 päikkärit, kestoltaan 15min - 1.5h.. yöt on edelleen todella katkonaisia ja herää usein tissille. Aamuherääminen on myös aikaistunut niin että herää jo viideltä..

Äityli syötkö sä mitä merkkiä? Mä syön mini-pill merkkisiä... Noissa on vissiin se pienin hormooni määrä joten eipä voi edes merkkiä vaihtaa:( Tosiaan noi halut ei kyl miehen kaa kohtaa alkuunkaan:( mies haluu mä en... Oon kans tosissaan miettinyt että lopettais noi pilsut mut eipä tässä enää raskautta haluais (tai minä haluaisin mies ei) rassaa!!

Mulla pms-oireet aina pahentuneet raskauksien myötä ja nyt kolmannen jälkeen aivan kamalaa... Kiukku, päänsärky, jatkuva nälkä ja muutaman kilon turvotus. Pari päivää ennen menkkoja itkua ja raivoa. Viikon verran myös lievää selkäkipua ennen menkkoja, menkkojen aikaan sit räjähtää käsiin kivut ja älytön vuoto. Naama kans kukkii, älyttömän kipeitä finnejä tulee ja semmosta pientä näppylää poskiin.

Meillä yöt menneet huuteluksi, hampaat kaiketi vaivaa kun kaks nyt puhjennut alas. Normaalisti kyl nukahtaa sänkyyn, mutta huutaa sitten tunnin välein ja ei rauhoitu itsekseen. Saattaa toki refluksikin taas vaivata, välillä nieleskelee reippaammin, välillä taas piereskelee kovasti ja huutaa samalla. Päikkäreitä nukutaan yleensä yhdet pidemmät nykyään.

Täälläkään ei ennen raskauksia ollut mitään pms oireita; menkat tuli tosi täsmällisesti ja kesti sen 3-4 päivää. Nyt sitten tammikuusta alkaen on ollut vuotoja noin viikon välein kestäen sen viikon, huoh. Selkäkivut, hermoheikkous, nälkä... aivan sanonko mistä. Kapseli siis mulla, mut sama hormoni ku mineissä. Nyt on ollut 2 vkoa ilman vuotoja, josko viimein jäisi kokonaan pois tai ees normi kerran kk:ssa meininkiin... (kopkop). Tässä on nyt se puolvuotta mennyt eli saan ottaa pois, jos ei asiat normalisoidu...

Äippä ovat Desogestrel merkkisiä. Meillä kans sama tilanne, että mies ei halua enempää lapsia. Itse vielä yhtä toivoisin.

Ainiin unohdin kiittää teitä, kyselin ennen Jussia neuvoja lapsen "sisäsiistiksi kouluttamisesta" ja ilokseni voin kertoa että meidän pikku2 on jättänyt vaipat pois! Vihdoinkin! Ikää hänellä siis n3.5v:) jo oli aikakin... Nyt meidän taloudessa on enää "vaan" 2 vaippa housua:p

Onko joku teistä treenannut 'kunnolla' että pääsee takasin kuosiin? :) mietin että kuinka kauan nahkalla kestää palautua.. olisi kiva ensi kesänä kun on häät ettei vatsa roikkuis polvissa.. Toisaalta.. en oo kyllä asian eteen mitään ihmeellistä edes tehnyt

Jemina mä käyn salilla personal trainerin kans 4xvko ottamassa mehut veks:D tavoitteena kroppa mikä mulla oli n6 vuotta sitten, muuten ei voi valittaa kun painan vähemmän kun ennen ekaa raskautta, mutta kehon koostumus on erinlainen lihaksia siis kasvatetaan, mahassa ja tisseissä on aikalailla ylimäärästä nahkaa, mutta jospa se siitä:D treenannu nyt kunnolla ptn kanssa 1,5viikkoo, kotona keskenään sellasen 3-4kk... Lenkkeilyn aloitin 2vko synnytyksestä:) tsemppiä projektiin!

Meillä on Air tullut semmoista että on vaikeempi nukahtaa, poika on vähän yli 6kk. Sitten kun nukahtaa niin nukkuu kyllä hyvin. Mutta tuohon alkuun ei kelpaa tutti eikä tissi. On semmosta kätinää ja kiljumista. Itse ainakin mietin että kehitykseen liittyvä asia, kun muuten on aivan normaali ja hyväntuulinen. :) Menee kyllä ohi. :)

Päivittäin tulee lenkkeiltyä ja kahvakuulailtua ainakin joka toinen päivä. Painoa viitisen kiloa vähemmän kuin ennen raskautta, hyvin sulanut siis lihakset mitä monta vuotta rakennellu :( Enää en jaksa treenata nousujohteisesti, pelkästään hyvän olon vuoksi ja astmalääkityksestä haluan edelleen pysyä erossa.. Iho ei roiku, tissit tietty rukkaset kun venynyt useamman kerran b-kupista d-kuppiin, mutta sentään ovat taas pienet ja ei haittaa nukkumista tai juoksemista <3 Vuoden sanotaan ottavan kehon palautua raskaudesta, sekin hyvin yksilöllistä :) Itellä se periaate, että mtn kuureja en koskaan vedä, pidän itseni aina kunnossa. Hyvin toiminut omalla kohdalla. Tietty jakso jolloin tosissaan treenasin, meni melkoiseksi hipoiluksi, mutta liikunta on mulle elämäntapa, kuten terveellinen ruoka :)

Äippä, vau! Ihailen teidän perheen ajankäyttöä. Monta lasta ja silti aikaa reenatakin noin kivasti. Nyt otan kyllä itsekin itseäni ja miestä niskasta kiinni!
Sitä vartenhan noilla on isäkin:D mies onneksi tajuu että tää käy työstä ja että kyllä mäkin sen hetken hengähdyksen oon ansainnut... Se saa sit viikonloppuna ja vapaa päivinä omaa aikaa enempi, jos vaan haluu;) joustoo molemmilta!
Ollaan yhdessä vahvempia kun ollaan välillä erossa ja omissa menoissa;)

Joo kyllähän munkin mies tajuaa, mut ollaan molemmat iltaisin niin väsyneitä, että ei saa itsestään irti ja pitäis päättämällä päättää etukäteen, niin vois sopia ajat. Tavoite olis päästä yhtä hyvään kuntoon ku ennen raskautta, jotta vois sit taas hyväkuntoisena uudelleen raskautua :) mut miten löytää aika 4 tuntia viikossa + melki saman verran matkoihin, kun haluis tanssitunneilla käydä :/

Takaisin