Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tota macaa on kyllä kokeiltava, jos sais vaikka seksi halut takas ;)

Meillä on omat tilit, mä yleensä maksan laskut kumman tilillä on rahaa. Kaupassa maksaa kumpi kerkiää tai kummalla enemmän on.

Mä en yleensä myöskään saa lahjoja synttäreinä tai jouluna, joskus sitten ihan yllärinä vaikka ei ole mikään merkkipäivä niin mies ostaa jotain yleensä puhelimeen liittyvää, kuten uudet kuoret. Tällä viikolla tuli just postissa hienot pöllökuoret puhelimeen.

Mä käyn yleensä vessareissulla täällä ja mulla kun tuo maha toimii vähän miten sattuu, niin on sentään jtn puuhaa ripuloinnin ajaksi :'D Helppohan täällä on notkua millon missäkin välissä :P

Vessa seurana te toimitte mullakin tai mun kahvi"tauon" viihdykkeenä, oikolukuna kyl menee monet viestit, ja nopeasti unohtaa mitä piti kommata kun jollekin tulee jokin pulma:)

Meillä molemmilla ihan omat erilliset tilit. Eri pankeissakin. Meillä toiminu tähän asti ongelmitta. Mies maksaa talolainan ja laskut (vesi, sähkö jne.), ja mä maksan sit kaikki ruokaostokset ja ostan pojalle kaikki vaatteet, ruuat, vaipat ja muut tarvikkeet/tavarat. Mä maksan tietty oman puhelinlaskun ja tämmöset henk.koht laskut. Muuten sitten ollaan käytetty omia itse ansaittuja rahoja ihan miten ollaan itse haluttu. Mä ostelen omilla rahoilla paljon vaatteita ja mies sit on saanu ostaa omillaan tietokonejuttuja ja millon mitäkin. Ei oo tän systeemin kanssa ikinä ollu meillä mitään ongelmia eikä pienintäkään riitaa kun molemmilla ne omat rahat joita saa käyttää kuten tahtoo.

Meillä nukutaan nykyään yhdellä syötöllä yöt. Nukkumaan menee 19.30. Maito halutaan yleensä 23-01 välillä jonka jälkeen nukkuu sit aamuun 8-9 välille. :)

Täällä näköjään tämmönen kitinä päivä ja tuntuu et pää leviää.. Mikään ei taas kelpaa ja miehellä tietysti iltavuoro.. Äh mitä hiivattia mä teen ton kanssa oikein..

Meillä yleensä auttaa raskas metallimusa, masun päristely ja ilveily :D Aika hitti on myös ku itse hyppään jostain kulman takaa tms piilosta ja teen semmosen "byäää" oksennusäänen... Sit jaksaa taas hetken kitisemättä. Kuljetetaan välillä ympäri kämppää ja peilien kohdalla jäädään irvistelemään.

Kitinäpäivät on kyl rasittavia ja ennenkaikkea pitkiä ku nälkävuosi ku kyttää kelloa jatkuvasti ja oottaa vaan et toinen tulee kotiin et vähän jeesais tilannetta ku ite voi sit ottaa pienen hengähdystauon. Yritän itekki aina keksii hätäpäissäni jotain viihdykettä ja se jaksaa yleensä kiinnostaa vaan sen hetken ja sit kitinä jatkuu taas heti ku lopettaa viihdytyksen. Et vaikka oisin saanu pojan nauramaankin jollain ihmeen konstilla, mut heti ku lopetan ni samalla hetkellä se narina jatkuu taas entiseen malliin :D huoh.. Et välillä tuntuu et pitäis olla joka ikinen sekunnin tuhannesosakin jotain puuhaa ja nimenomaan UUTTA pitäis koko ajan olla nenän alla ihmeteltävänä, ku kaikki vanhat jutut helposti vaan kyllästyttää ja sit narisee taas sitä tylsyyttä :D . Se on erittäin raskasta itelle tommonen ku koitat pään puhki keksii koko ajan jotain. Phuhhuh..
Voimia Wildis! <3

Meillä kans pärisyttely parasta ja kielen näyttäminen. Uutena tullu nyt ku minä teen "virka yskää", niin alkaa nauraa hirveesti. Ja just silleen, et oon mahallani lattialla pojan vieressä ja ja alan heiluttaa pätä samalla ku yskin :D Mut joo noi tehoo vaan hetkeks, sit se kitinä alkaa uudestaan ku yrität ite tehhä jotain ja häviät näköpiiristä.. Sit ku saa istua lattialla mun jalkojen välissä niin on tyytyväinen eikä tarvii edes viihdyttää ku antaa vaan yhen lelun.

Välillä on sellanen olo kyl kieltämättä että minä hoidan ja ruokin ja pidän hyvänä, hellin ja pusuttelen jne.. Ja kiitos tästä kaikesta on vaan hemmetinmoinen kitinä!! Tosin meille taitaa tulla ylös etuhammas ku ien pullottaa ja kovasti repii. Kovasti poitsu nauttii työnnän sinne suuhun sellasen pehmeen purulelun ja hinkkaan niitä ikeniä.

Mä oon vähän jäljessä teijän kuulumisten lukemisessa, mutta enköhän parin päivän päästä ole ajantasalla :)

Piti onnitella Air4m sua valmistumisesta ja Jeminalla tais olla hääpäivä lyöty lukkoon, joten onnea sinne myös!

Meillä arki sujuu hyvin, tosin mies kotona vain pari päivää viikossa, joten aika poikki oon koko ajan... Imetykset öisin lisääntyneet ja mun yöunet on aika surkeita. Oon nyt lisännyt noita kiinteitä, josko helpottais öitä. Tosin muutkin lapset aika ahkerasti öisin Viimeaikoina herätelleet, mutta onneks on kesäloma koululaisella ettei aamulla tarvi väkisin herätä.

Niin äippä jossain vaiheessa kysyi, miten noi sisarukset suhtautuu vauvaan, niin tosi hyvin. Pikkusisko on kaikkien lemmikki :)

Se on sitte puoli vuotta täynnä :)

Ihanaa kun jaksat käydä kuulumisia kirjoittelemassa:) voimia sulle!
Toivottasti muksut alkais nukkumaan niin saisit sinäkin nukuttua!
Aivan ihana hymy tyttö tossa sun profiilikuvana❤️

Ah meillä sen kiukuttelun päätteeksi vedetään tällä hetkellä jo kolmatta tuntia unia. Ihana ku saa itekki hengähtää. Kohta on nukkunu jo neljä tuntia :O

Ruhtinaallista. Meillä ois ruoka aikakin ollu neljältä, mut en viitti toista herättää kesken unien ku on sit kärttynen. Toki kai sitä joskus voi vähän ruokailuajoista pienen vauvan kans poiketa. Ei oo ollu muutenkaan hirmu nälkänen tänään.

Kyl niistä ajoista voi poiketa, mäkin oon antanu ruuat ihan riippuen päikkäreistä et mihin aikaan ne nukutaan. Millon mihinkäkin aikaan. Kun meillä ei sillai oo säännöllistä päivärytmiä vieläkään muodostunu, päiväunet heittelee millon mihinkäkin aikaan ni sen mukaan ollaan sit eletty ja soseita siinä välissä syöty. En mä ainakaan ala herättelee syömään, annan nukkua minkä nukkuu ku muutenki meillä päikkärit 45 minuutin luokkaa. Joskus saattaa olla poikkeuksia et nukkuukin yht äkkiä yllätykseks vaikka 1,5 - 2h mut ne kerrat on kyllä harvassa, ehkä 1-2 kertaa viikossa käy niin "hassusti". Joinain päivinä esimerkiks meillä lounasta syödään 11 aikaan, jonain päivänä sit vasta 12-13 aikaan..ihan riippuen aamupäivän ekoista unista et millon ne on nukuttu ja millon on nälkänen. Joka päivä rytmit on ihan erit ku edellisenä päivänä :D Nukkuu eri aikoina jne.

Meillä on kyl säännöllinen rytmi, koska helpottaa meijän elämää. Ja aika helppo se oli luoda. Oon noista syömisistä ollu yleensä tosi tarkka, mut nyt oli niin kiukkunen että sai poikkeuksellisesti nukkua pitempään. Mä kyl herätän yleensä syömään ja viimesiltä päikyiltä pitää kans yleensä herättää tai ei ala yöunille muuten.
Meillä toi säännöllinen rytmi kyl helpotti ihan vietävästi elämää.

Meillä tulee säännöllinen rytmi isompien muksujen mukaan. Ihan vastasyntyneestä asti ollut samaan aikaan meteliä kämpässä ja esikoista viety eskariin, niin on päikkärit ajoittuneet samoihin aikoihin. Ruoka-ajat on samat, mutta en herättele syömään, harvemmin tosin nukkuukaan tuntia pidempään kerralla. Illalla ei enää viiden jälkeen unille, muuten kärsii yöunet. Jos vielä varttia vailla viis posottaa unta, niin räppäsen valot makkariin niin yleensä herää siinä vartin sisällä. Samaan aikaan vaihdettu yökkärit ja menty yöunille ihan vauvasta, heräillyt syömään sit miten sattunut, ei tosin 3kk iän jälkeen ole syömään heräillyt :) Mä kans koen tarkan rytmin helpottavan suuresti elämää, voi suunnitella omaa aikaakin, kuten aamulenkit.

Meillä iltarytmi on ollut jo 3-4kk sama, eli aina klo 19 alkaa iltahommat. Kylpy, yökkärit ja iltapuuro. Sit 19.30 unille. Tää on ollut siis jo pitkään pysyvänä juttuna. Ja meilläkin toi sama kun Warheartilla, et ei enää klo 17 jälkeen nukuta, et nukkumiset nukutaan sitä ennen. Jos sen jälkeen väsyy niin sit vaan kitkutellaan ja venytetään se loppuilta. Muuten tosiaan menee yöunille menot ihan persiilleen. Mut muut nukkumiset meillä on päivän aikana ihan mitä sattuu. Kyllähän se säännöllinen rytmi helpottais, emmä sitä sanokkaan, mut meillä se nyt vaan on tällasta tällä hetkellä et nukkumiset nukutaan ihan millon mitenkin. Tänään tähän aikaan, ja huomenna ihan toiseen aikaan. Mä luulen et meillä vaikuttaa se et kun meillä poika ei nuku kun sen 30-45 minsaa päikkäreitä niin aina ei ehdi kunnolla siinä ajassa levätä ja tavallaan väsyny vaikka herääkin. Herää kuitenkin siis useimmiten ihan hyväntuulisena ja höpöttelee pinniksessä et ei oo siinä sillai näkyvästi väsyny, vaikka muuten saattaakin (ehkä?) olla et ei oo levänny tarpeeks. Kun se nukkuminen varmaan jää aika kevyeks uneks tollasessa pikkupätkässä. En tiiä jos tajuutte :D Sit ei välttisti jaksa olla hereillä kun 2 tuntia ja on ihan valmis taas nukkumaan, kun taas välillä jaksaa olla vaikka 4 tuntiakin hereillä ongelmitta..vähän vaihtelee et miten se jaksaa olla hereillä..et sen takia noi unetkin sit seilaa millon mihinkäkin aikaan, kun ei ikinä tiiä kuinka kauan jaksaa olla missäkin välissä hereillä. Sen takia ei oo sitä rytmiäkään muodostunu. Ollaan menty sen mukaan millon poika haluaa mennä nukkumaan, eikä kellon mukaan et "nyt on nukkumaanmenoaika, nukutaan vaikkei väsyttäiskään". Eilen aamulla oli jo esimerkiks ihan rättiväsyny klo 10. Tänään jakso olla hyvin 11 saakka ennen ekoja päikkyjä. Eilen meni iltapäiväunille klo 14 jälkeen, tänään vasta klo 15. Et riippuen aamupäiväunista et monelta ne nukutaan, ni sit ne muutkin unet siirtyy sen mukaan. ja sit tosiaan jos joskus yht äkkiä nukkuukin vaikka 1,5-2h ni sit se pakka sekottuu senkin myötä.. Tää on vähän tämmöstä ollu jo pitempään meillä. Vähän vaikee aina sopia mitään menoja kun ei ikinä tiiä onko se päikkäriaika vai ei :D Meillä yleensä päivän ekat päikyt nukutaan sisällä ja sit sään mukaan seuraavat mahollisuuksien mukaan ulkona tai sisällä.

Mukkis, kiva lukea kuulumiset pitkästä aikaa! :)

Meillä on miehen kanssa erilliset pankkitilit, ja ei mitään ongelmia sen suhteen. Mies maksaa asunnon (vuokra + vesi), auton (vakuutus, bensa, huollot ym), muita laskuja ja ruokaostoksia. Mä maksan ruokaostokset silloin tällöin ja satunnaisesti joitakin laskuja, mutta pääasiassa mies maksaa meidän elämisen. Yleensä mulla jää kuun lopussa rahaa vähän säästöön, mutta jos on huonompi kuukausi ettei meinaa rahat riittää, niin mies ilman pyytämistä antaa rahaa. :)

Tänään oli 6kk ryhmäneuvola. Paino 7820g (7210) ja pituus 68.7cm (66.9). Suluissa 5kk mitat. Eilen tosiaan puoli vuotta tuli pojalla täyteen, mihin tämä aika menee. :arghh:

Takaisin