Mä oon tosiaan tuolla aikaisemmin kirjoitellu, että meillä ainakin vauva sai ekana viikkona liikaa ruokaa, sillä painoa tuli viikossa puoi kiloa. En tiiä miten nyt sit vähän vanhempien vauvojen suhteen, voiko syöttää liikaa. Mutta ainaski tää meijän pullaposki ahmi kaiken ruuan mitä nenän eteen sai, ja varmaan välillä itki sit siitä ylensyömisestä johtuvaa ikävää oloa. kun tosi harvoin pulauttaa ylimääräisiä pois. Seuraavalla viikolla ei annettukaan joka kitinään ruokaa ja paino nousi "vain" 200 grammaa

Ettei tosiaan silloinkaan nähnyt nälkää.
Mut kuten sanottu, jokainen vauva on omanlaisensa enkä nyt mitenkään kehoita rajoittamaan ruokaa! :) mutta kummastuttaa että niin yleisesti vissiin neuvoloissakin sanotaan, ettei vauva voi syödä liikaa kun meillä sitä taisi päästä käymään ja neuvolasta ohjeistettiin rajoittamaan. Eka lapsi kun on niin sitä jotenkin heti aattelee, että itku on nälkää ja tarjoaa ekana ruokaa... Nyt reilu kolmiviikkosen vauvan suhteen jo vähä tunnistaa, milloin on kipuitkua ja milloin pelkkää väsymystä :) ...Aina tosin nekään arvaukset ei mee nappiin
Äityli86, meillä vauva syö tuttia ja välillä nukahtaa se suussa, ei aina, mutta joskus sen rauhoittuakseen tarvitsee. Silloin kun tutti suussa nukahtaa, niin se tutti kyllä putoaa aina suusta pois kun tarpeeksi syvään uneen pääsee.
Viime yönä täällä vauva nukkui 6 h putkeen!!

Mä heräsin jopa vauvaa ennen ihmettelemään, että mistä nyt puhaltaa... Mutta eilisilta olikin ollut yhtä kitinää vaan, eikä mitään kunnon unia, vaan pieniä torkkuja siellä täällä itkujen välissä, joten ei ihme, että unet maittoivat.... Myös vanhemmille!
Onko teillä päivärytmit miten säännöllisiä?
On tainnut poika periä mun unenlahjat. ja päivärytmin...Meillä on päivät tosiaan itkun ja kitinän täyttämät ja melko vähä uniset. Poika ei oikein muualla viihtyisi kuin sylissä tai olalla. Mutta kyllä sitä päivät jaksaa kanniskella ja hyysätä, kun tietää, että yöt täällä nukutaan kuitenkin hyvin. Yöunet käynnistyy siinä 23-02 välillä ja nukutaan yleensä melkein kellon ympäri siten, että 3-4 tunnin välein herätään vain syömään ja vaipan vaihdolle. Toi 6h unet oli kyllä suoranainen ihme!
Se, että meijän aamut toistaiseksi käynnistyy vasta 11 jälkeen, sopii oikein hyvin tämmöiselle extra-aamu-uniselle mammalle