Joulukuun jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
voi harmi palmu :( vois joku sitä ystävääs muistuttaa et naisen hedelmöittymisaika on about 24h kuukaudessa joten ei voi olettaa et heti tärppää! Toivottavasti selviää!

p.s. Tuli tosta lauseestani mieleen et vau kuinka pienestä näiden uusien elämien alku on ollut kiinni. Olkaa ylpeitä naiset :)

Ja vaikka olisikin oikeeseen aikaan liikenteessä on n. 20% mahdollisuus tärppiin joka kierrosta jos molemmat on terveitä ja nuoria. Kyllä se vaan on melkoinen ihme <3 Eiköhän ne välit siitä taas lämpene kunhan ystäväsi ehtii tajuta nämä samat asiat, oli miullakin ekat kierrot odotukset tosi korkealla ja siinä ne pahimmat pettymykset myös.

Palmu, Meillä oli erittäin samanlainen tilanne kun ensimmäistä aloin odottaa, paras ystävä aloitti yrityksen samoihin aikoihin kuitenkaan heti onnistumatta - ja oli niin katkera kun jotain odotusasiasta sanoin-ja mä puolestaan loukkaannuin sen kommenteista...huoh, helpotti kyllä heti kun omaansa alkoi odottaa - ja parhaita ystäviä ollaan yhä (lapset syntyi sitten 5 viikon erolla, että aika pienestä kiinni:rolleyes:)! Kyllä hyvä ystävyys kestää vähän katkeria kommenttejakin puolin ja toisin, syventää vaan!

Meillä tärppäs heti toisesta... Se tässä just on, ku iteki tiiän kuinka epätodennäköstä se on ja oonki sanonu että oletettii että menis helposti vuosiki. Kuitenki 1.5 vuotta on se keskimääräinen aika mitä menee lapsen yrittämiseen. Ja se just tekee tästä vaikeemman, ku en oo ollu ikinä nii vauvakuumeinen ku tää mun kaveri ja sit meillä tärppäs noin nopeesti... Ehkä neki oletti että heilläki tärppäis. Vaikeeta!

Niin ja mä kävin just eile apteekista ostaa noiden flunssalääkkeiden raskausystävälliset versiot: Posivil Zink (vähä niinku finrexin mut ilman särkylääkettä. On myös särkylääkettä sisältäviä, jotka sopii raskauteen.) ja nenäsumutteeks Sniffer puikko :)

Kiitos naiset tsempistä<3 Toivotaa ja uskotaa parasta! Ja ihanaa että tästä voidaan selvitä. Jotenki karua vaa, että sit vasta ehkä helpottaa ku niillä tärppää... Eikö pysty olee toisen puolesta onnellinen :(

...Toisaalta kyllä ymmärrän hyvin sen, vois olla itelläki sama fiilis. Yritän aina opetella että ei se oo multa pois jos jollain toisella tapahtuu jotai hyvää :) Sitä paitsi, jaettu ilo on paras ilo.

Muokattu viimeksi:
Panadon hotia saa myös käyttää. Yhtä tehokas kuin Finrexin. Ja itse olen joka raskaudessa käyttänyt myös noita sumutteita, sanottiin että voi käyttää välillä. Kun mulla joka raskaudessa ihan alusta loppuun on nenä tukossa. Heti synnytyksen jälkeen ei ikinä mitään.

Mulla kans paha flunssa päällä, crp koholla ja nielu turvonnut :/ kysyin apteekista jotain flunssalääkettä, siellä vanha täti sanoi että ainoastaan panadolia saan käyttää. Nyt kyllä haen muitakin lääkkeitä!! :)

Vanha täti ei tiedä mistä puhuu. Niin se ei varmaan tajunnut sanoa, että panadolia se hot on myös :) Ja se on tosi tehokasta :)

Panadol hotissa sanotaan että voi käyttää tilapäisesti ohjeen mukaisina annoksina raskauden ja imetyksen aikana, just katson pakkausselosteesta.

täällä kanssa ollut jo pari viikkoa flunssa päällä. Kamalaa kun joka kertaa kun aivastaa tai yskii oikein kunnolla niin pitää ottaa vatsasta kiinni kun sattuu niin kovasti. Ja väsymys on vieläkin ihan kamalaa, onko teillä muilla se "oire" jo alkanut helpottamaan? En tiedä kuinka kauan tätä jaksaa kun ei aamusin millään pääsis sängystä ylös.

Ensimmäisellä kerralla kaikki tuntu niin paljon helmpommalta kun töiden jälkeen pysty vaan lepäämään ja viikonloppusin nukku pitkään. Nyt tuo meidän rakas esikoisipana taas ei oikein salli sellaista loikoilua :(

palmu: sympatiat täältä. :sad001 ei kauheesti mieltä ylennä,että kaveri vetää palkokasvit nenään asioista,joihin sekä itse että ystävä ei oikeestaan kauheesti voi vaikuttaa...enpä ole minäkään ystävästäni sitten kuullut sen jälkeen kun lähetti feisbuukissa viestiä sunnuntaina että joo koville ottaa eikä hypi riemusta mun raskaudesta eikä oikeestaan jaksa tai halua nyt kuullakaan mitään raskausjuttuja ja aika suoraan sano ettei halua nyt olla yhteydessäkään hetkeen...selvä o_O en nyt ajatellu asiaa sen naamaan hieroa,mutta kyllä myönnän että itseäni loukkaa,kyse kuitenkin yhdestä parhaimmista ystävistäni. :sad001

Mullakin on hyvä kaveri, joka on ihan erilaisessa elämäntilanteessa kuin itse olen. Hän on viimiset kaksi vuotta asunut ulkomailla ja nyt kun on muuttanut takasin suomeen, on ihan ärtynyt, kun minä olen sillä välillä mennyt kihloihin. Nyt kun kerroin vauva-uutisista, ei oo kaverista paljoo kuulunut. Hän on sitä mieltä että ihan liian aikaista (olen kuitenkin jo 22v...) eikä kommentoi mitään mun raskausjuttuihin jne. :( Ärsyttää, ettei ihmiset voi olla iloisia toisten valinnoista, vaikka olisikin suunnitellut oman elämänsä eri tavoin.

tosi moni ihminen tuntuu arvioivan toisen elämäntilannetta ja valintoja omista lähtökohdistaan käsin.eli jos ei itse olisi valmis menemään kihloihin ja perustamaan perhettä,niin sitten ihmetellään ja paheksutaan toista,eikä osata ottaa huomioon sitä,että toinen siihen silti jo voi illa kypsä.tai just se että pahoitetaan mieli toisen raskautumisesta kun itteltä ei onnistu.eikä sitten ajatella sitä,että siinä voi toista pahastikin loukata samalla.niin me ihmiset vain välillä olemme kapeakatseista ja pikkusieluista porukkaa... :confused:

Harmi, että niin monen ystävä on ottanu nokkiinsa iloisista uutisista!

Mulle iski hirviä ahistus töitten takia. Kun alotin nyt viime heinäkuussa tässä uudessa liiketilassa, mulla on pieni huone isommassa tilassa. Vähä vaikia selittää, mutta tää on siis entinen pankki ja sain pankinjohtajan huoneen :D
No nyt tähän on tulossa tuolle isommalle puolelle SOL henkilöstö-, vartiointi- ja siivouspalvelut tieten. Niin tämän tilan omistaja joutuu tekemään remonttia tähän mun huoneen vierelle, mun takia. Eli mulle tehdään odotustila, kun en saa enää käyttää keskustanpuoleista ulko-ovea, vaan asiakkaat joutuu kulkemaan "takaoven" kautta. Niin nyt ne joutuu remppaamaan ensinnäki tuon tilan sellaseksi, että asiakkaat kehtaa päästää siitä tänne ja ne joutuu vaihtaa ulko-oven yms. hommaamaan lisää valotauluja ja ikkunateippauksia mulle.

Nyt mua sitte hävettää ihan hulluna kertoa niille, että totanui, oon jäämässä äitiyslomalle toukokuussa.. Ne tekee remonttia mua varten ja sitte ilmotanki tällasesta. Haluaisin kuitenki pitää tän tilan itelläni, että voisin palata tähän sitte. Tää on kuitenki hyvällä paikalla, vaikkakin joutuu tekemään nuita sisääntulo muutoksia. Ja kun kesä on meikäläiselle aina se paras ja kiireisin sesonki joulun lisäksi. Ja jos tänne on tulossa se ydinvoimala nyt joskus, niin se tietäis vaan lisää töitä. Niin senki takia todella toivoisin, että saisin pitää tän. Ku mietin sitäki, että voisinha mää tehä sunnuntaisin töitä, mutta kuka tulee kosmetologille sunnuntaina? :( Ja sitte pitäs kuitenki olla synnytyksen jälkeen jonku aikaa vaan kotona, että kerkiää palautua siitä koitoksesta. Menetän ihan varmasti asiakkaita sitte ja sitten kun joskus palaa takas kokopäiväsesti, nii se on taaaas alusta alottaminen asiakkaiden saamiseksi jne.
Ahistaa ihan järkyttävästi.. :(

Mun on pakko kommentoida tuota ihmisten pikkusieluisuutta. Kun ilmoitimme menevämme naimisiin, kaksi yhtä pitkään tai jopa pidempäänkin seurustellutta pariskuntaa (tai pikemminkin ne naisosapuolet) vetivät herneet sen verran pahasti nenään, että toinen naisystävä pilasi osittain yllätyskihlajaisemme ja toinen häämme. Vaikka ei luulisi meidän onni olevan heiltä pois... Naiset siis olisivat myös halunneet naimisiin, mutta miehensä eivät.

No näitä sattuu. Kieltämättä itsekin pahoitin vähän mieltäni, kun viime talvena minun saadessani keskenmenon eräs ystäväni teki samaan aikaan abortin. Nyt hän sitten sai vauvakuumeen ja boom, tuli samantein raskaaksi. Meillä yritystä kesti kuitenkin keskenmenon jälkeen 10 kuukautta (vaikka eihän sekään toki kovin paljoa ole), joten siinä mielessä tuntui hieman epäreilulta. Mutta elämä välillä on :) Ja olen tottakai myös iloinen heidän puolestaan, ei tulisi mieleenkään kitistä asiasta heille!

Muokattu viimeksi:
On varmaan kyllä aika jännä tilanne kun koko firma jää äitiyslomalle itsen myötä - tuo vähän subjektiivisuutta tähän omaan tuskailuun töissä kertomiselle- ootko miettinyt tilan vuokraamista jollekin samanalan tekijälle? vai miten käytäntö sujuu kun olet poissa? Kyllä se varmasti hyvin sujuu sullakin, sama tilanne kuitenkin lienee kaikilla tuon alan tekijöillä?
Voidaan paksusti naiset:)!

Mulla on itellä sellanen tilanne, että vaikka oon 31v, niin mun pitkäaikaisimmilla kavereilla ei oo lapsia.. joten niille on vaikeempi kertoo, et oo toistamiseen raskaana, ku sellasille tutuille joilla on lapsi/lapsia. Tuntuu et lapsettomat alkaa heti selittämään, et miksei heillä oo vielä tai miksi ehkä sitten joskus... Tuntuu et kaikki joilla ei oo vielä lapsia luulee et ne lapset vaan sitte tulee heti ku päättää et niitä "aletaan tekemään"... No toistaiseksi en oo kertonu edelleenkään kellekään kaverille. :) Vaan sukulaiset tietää...
Mun sisko on 30v ja on kans sellanen et "on hän miettiny et sitten kun..." mut aina on sitte tulee jotain muuta tärkeempää. Toivottavasti ei käy, niin ku mun yhelle työkaverille et vanno ettei tee ikinä lapsia ja sitte 35v tulee kauhee vauvakuume ja monen vuoden lapsettomuushoidot..

Onneksi mulla ei kuitenkaan oon sellasia ystäviä jotka olis esim pilannu meidän häät.. kauheeta.. Mut se taas johtunee siitä että mun kaikki kaverit on menneet naimisiin mua ennen. :D Liekö mä ite ollu sitte se kateellinen kaveri.. ;) Mut en mä silti oo sitä ääneen kellekään sanonu tai pilannu mitään... en tajua sellasta.

Kyllä mullakin eräs entinen ystävä kommentoi vuosi sitten, että en kai vaan aio hankkiutua raskaaksi, kun töissäkin on YT:t jne. Ensinnäkään, raskaaksi ei hankkiuduta, varsinkaan pitkässä, hyvässä parisuhteessa. Ylipäänsä raskaaksi tulo ei ole yksinkertaista. Toiseksi, mun mielestä raskaaksi hankkiutuminen tarkoittaa sitä, että se tehdään kumppanilta salaa, ehkä kiristysmielessä (yritetään laittaa miehelle pallo jalkaan tms). Ja kolmanneksi, raskaus ei ole työnantajalle pätevä syy antaa kenkää työntekijälle. Varsinkin, kun ne YT:t ehtivät aikanaan loppua hyvissä ajoin ennen kuin mikään raskaus olisi edes näkynyt. Tämän ystävän mielestä olin myös vielä hyvin nuori äidiksi (silloin 27-v...). Ystävä itse silloin 35-v, ei lapsia haluava uraihminen. Itse en kyllä ollut ajatellut odotella vielä 8 vuotta perheen perustamista, kun en nytkään ole mikään kovin nuori ensisynnyttäjä. Ja kun tosiaan itsellä se perheen perustaminen sopii elämäntilanteeseen juuri nyt, tällä kyseisellä ystävällä se ei sovi ehkä milloinkaan, mutta ei kai se tarkoita, että toisten tarvii odottaa sopivaa hetkeä yhtä vanhaksi kuin hän... (ja hänelle sitä oikeaa hetkeä tuskin tulee).

Mustaleski: Jäi kiinnostamaan, että kuinka tuo toinen ystävä onnistui pilaamaan häänne? Jos siis haluat kertoa. Itsellä häät tulossa jossain vaiheessa, niin kiinnostaa kaikki tuollaiset häihin liittyvät uhkakuvat. :) Mutta kyllä on lapsellista toimintaa ko. naisilta!

Sitäki oon miettiny, että ottasin tähän vuokratuolilaisen siksi ajaksi, ku oon ite pois. Mutta tää on nii pieni paikkakunta, että en tiiä oisko täälä kosmetologia, joka sattus just ettii töitä sillon. Ja kirjanpitäjä pelotteli sillä, että lähteekö ne asiakkaat sitte sen perään ja sitte mää jään taas ilman asiakkaita. Tää on hieman hankalaa, ku on yksin yrittäjänä ja vielä pienellä paikkakunnalla. :/

Pihla: Korjaan sen verran, ettei toinen ystäväni pilannut kaikkien osalta häitämme, vain minun. Haukkumalla mm. hääpäivän aamuna pukuni (joka ei ollut sellainen minkä hän olisi valinnut) ja näyttämällä nyrpeää naamaa lähes koko päivän, vaikka oli toinen kaasoni. Hän myös itki polttareissani omaa pahaa oloaan, joka kieltämättä latisti myös fiilistä, kaikilta läsnäolleilta. Tosiaan, hän on halunnut kovasti naimisiin jo monta, monta vuotta... Mutta nyt hänkin on raskaana, joten onpahan ainakin joku projekti päällä :)

Ja me ollaan kaikki siis jo yli kolmekymppisiä...

Takaisin