Joulukuun jutut

Onko muuten muille ilmestynyt vatsaan jo linea negraa näkyviin?? Mä huomasin jo viikko sitten yks kaunis aamu, että selkeä viiva kulkee napaan saakka, jännää :wink! Onpahan se raskaudesta "todisteena" itselle, vaikkei vatsa kasvakaan vielä..
 
Mä oon vasta hetki sitten päässyt eroon esikon tuomasta viivasta, en ihan heti kaipais sitä takaisin. Mulla kesti miltei 1,5vuotta sen poistuminen.. Tuleeko se muuten kaikille ja mistähän se johtuu?
 
Mää heti sillon ku sain tietää että la on kuun lopussa nii sanoin miehelle että nyt ärsyttää ku viimeksi oli la kuun alussa ja poika syntyki sitte 1, 5vk etukäteen eli edellisessä kuussa. Sillon oli aina eellä muista ja nyt sitte tuun jälkijunassa.. Pienet on murheet. Toivottavasti tää ottaa isoveljestään mallia ja tulee vähän etukäteen nii ei ihan viimesiä olla. Ja on toinenki ja kolmaski syy miks haluan tän tulevan ennen la: ta.
Viime jouluna olin n. 10viikkoa eellä, ja Oii eilen katoin viime joulun aikaan otettua kuvaa nii mullon nii ihana pallo, ikävä sitä :') No, tammikuun lopulla/helmikuussa on sit taas se pallo nii mää sitte kiroan sen ku poikaa pitää kanniskella ja hoitaa ja se pallomaha on tiellä.. Mulle kelpais koko raskausajaksi selanen pikkunen söpö pallo, sitte lopussa (ja nyt vielä kesällä) voi olla tuskasta olla rantavalas. Ei olla näillä raskausarvilla ja sillä jumppapallolla bikinikunnosa :wink
 
Mulle tuli ekassa raskaudessa selvä linea negra napaan asti (en kyllä muista millä viikoilla..), poikaa odottaessa - mutta ei seuraavissa raskauksissa (tyttöjä), nyt en vielä ainakaan ole huomaavinani viivaa..
 
darkminttu: sama homma - esikoinen oli la ihan alkukuussa, ja nyt tämä lopussa. Jotenki outoo, vaikkei tuolla nyt ole oikeesti mitään merkitystä. Ja nyt mua ärsyttää ku kuulee että jotkut tutut ja "tutut" on saamassa muksun ennen meitä. Miksi, miksi mä oon tällänen. Ja ei me yritetty ku vajaa puol vuotta... silti.

Mulla oli linea negra, ainaki jonkinlainen. En kyl muista enää millanen, aika hailu, yli navan.

Ja päivän paras juttu: mies ollut lomautettuna, niin eiks sillä ala huomenna työt. Ja mä meen YKSIN nt-ultraan torstaina. Ihan ku en jo muuten siitä ressais, niin sit vielä tämä että yksin. Voi elämä.
 
Mul on darkminttu ihan sama juttu esikoisesta oli la 4.10 ja syntyikin jo 20.9 ja aina oli niitä ekoja joilla tapahtu juttuja ja nyt joutuu roikkuu hännillä
 
Mun linea negra oli ihan läpi vatsan, alhaalta tohon rintojen alle asti ja oikein kunnolla näkyvä.. Ei oo ikävä. :wink
 
mäkin huomasin linea negran joku viikko sitte, tosin voi olla ettei ole aiemman raskauden jäljiltä täysin kadonnutkaan...mulla on sama laskettu aika ku viimekskin... 23. pvä ja harmittaa kun taas peränpitäjänä...toisaalta jos vaikka syntyis reilun viikon myöhässä ni sit oisin heinäkuun alkupään odottajia :P esikoinen syntyi 40+0 ja isäntä tykkäs et ois hyvä jos tää tokaki syntyis samana päivänä ni ei tarttis muistaa muuta ku kuukausi :D
 
Tää jolle joulu ei tuu ilman kinkkua varmisti just että joulu varmasti tulee. Äsken oli kinkkumaistajaiset, piti paistaa jo kinkku ku aaton aikaan sitä on turha paistaa ku olaan mummulassa kaikki hereilläoloaika. Kehtaisinko myöntää että toinen parin kilon kinkku oottaa pakkasessa et se paistetaan sitte joulun jälkee, jos ei ite saada syötyä nii mummulassa on kinkunnälkäsiä suita moninverroin. Mää en vaa tajua miten paistettu kinkku voi olla niin hyvää, sillä elän joulunpyhät. Toivotaan et siihen ei voi kyllästyy. Ja toivotaan et 7.1 neuvolassa paino ei oo noussu viittä kiloa :S Kun sitä kerran vuodessa saa nii sillon nautitaan :)
 
meillä ei oo enää vuosiin kinkkua jouluna syöty - kalaa monessa muodossa ja omaa lammasta nyt menee mieluummin.. ISON kinkun oon ostanut joulun jälkeen (kun puoli ilmaiseksi lopuista eroon haluavat..) ja pilkkonut pakkaseen, sitä saa sitten koko kevään! jossain saa siis kinkkua vasta joulun jälkeen :wink .
Mutta oma "kesäsika" joskus suunnitelmissa (ei ehkä ensikesänä vielä..), sitten varmaan syödään kinkkua jouluna..ja aika usein muutenkin..kaikki vaan on niin paljon parempaa kotona kasvaneena!
 
Mä kanssa haluan kunnon kinkun ja nyt vähän jännitän, kun mies on tilannut jonkin valmiiksi paistetun, että ei kai se vaan ole mikään kinkkurullan tyylinen. Kinkkurulla ei ole joulukinkkua nähnytkään, sehän maistuu ihan normaalille leivänpäälliskinkulle.
Graavilohi on mun herkkua, mutta sitä ei kai tänä vuonna saa, ellei jonkun pöydästä löydy itse graavattua. Mä olen liian laiska sellaiseen, kun tässä on nyt muutakin ruuanlaittoa eikä meitä ole kuin kaksi syömässä. Juustoja olen pohtinut, että uskaltaisinko suomalaisia homejuustoja syödä kylmänä. Kuumennettuna menee kyllä ihan surutta.
 
Täällä menee kyllä homejuustotkin nyt hyvällä mielellä kylmänä - töihin tuli ihana juustotarjotin, jossa aivan ihanaa punahomejuustoa.. :p, aah, taivaallisen hyvää.. oli muuten hauska tuo vertailu siitä mikä ruoka missäkin maassa on raskaanaolevien kiellettyjen listalla (löytyy Vau:n sivuilta)!
 
Jes, no sit mäkin uskallan! Olen kyllä jo vuohenjuustoa muutamaan kertaan maistellut (=syönyt pakettikaupalla), kun kuulin ettei se ole vaarallista (?). Katsoin kyllä, että on pastöroidusta vuohenmaidosta tehty. Nyt olen taas pitänyt taukoa juustoissa. Jospa joulun kunniaksi taas sitten. :)
 
Mä oon tottunu peräpitäjän noissa LA:ssa.. Pojalle LA oli 29.10.. synty 30.10. Nyt on LA 25.6, mut ku tiän et ovis oli myöhemmin oikeesti niin en ylläty et syntyis vasta 28.6...
Mulla linea negra tuli, mut en muista yhtään millä viikoilla (ei oo vielä 13+1), mut sen muistan että se lähti niin HITAASTI pois. :sad001
 
mulle taas kävi viimeks ihan päinvastoin, lapsen piti syntyä 7.1 ja olin ihan ekojen joukossa kaikessa. Mutta sitten kävikin niin että tyttö syntyi jo joulukuun alussa eikä sitten ollut enään mitään mistä olisi oikein voinut keskustella muiden kanssa. Itsellä oli jotenkin jo niin erilainen arki ja ne raskausoireet tuntu jo kaukaiselta muistolta... Eli nyt ihan tyytyväisenä hengailen täällä kuukauden loppupuolella!
 
Voihan sitä välillä käydä heinäkuun odottajissa, jos haluaa olla etujoukoissa :)! mulla kun kaikki raskaudet on aina menneet yli reilusti, niin ei auta hötkyily - pitää yrittää vaan nauttia pitkästä raskausajasta..ja jännätä josko tällä kertaa pääsis vähän aiemmin jo synnyttelemään..(vaikka kyllä mä tästä raskausajasta kovasti tykkäänkin)
 
Hupsista heijaa. Piti käydä ruokiksella vaan palauttamassa yksi lapselle turhaksi osottautunut paketti (tulee sama lahja toisaalta...) mutta pakko olikin pyörähtää h&m:n alessa samalla. Ja niin vaan tarttui mukaan äippäfarkut (15e), äippäsukkahousut, alusvaatteet (sovittamatta, ei ollut aikaa sovittaa... :grin) ja siskon tytölle vielä pari vaatelahjaa jouluksi (yhteensä 8e). Tulipa kallis ruokatauko. Syytän hormoneita. IMG
 
Ihanaa ja rauhallista joulunaikaa kaikille! :greet008

Vetäydyn jouluvalmisteluihin, ja saatan kyllä käydä täällä kurkkimassa, mutta tuskin paljon kommentoimassa.
 
Samoin vetäydyn minäkin - kotona kun saa tehdä muutakin kun istua koneella..(no, tuskin kuitenkaan maltan kommentoimatta olla jos sopivia asioita ilmenee..)
Ihanaa joulunaikaa kaikille!!:rendeer
 
Takaisin
Top