Joulukuun jutut

Hyvä juttu minipallo. :)


Meiän neuvolassa en oo ainakaan kuullu odotusajan kotikäynnistä. Synnytyksen jälkeenkään ei kuulemma välttämättä ole kotikäyntiä, en tiedä sitten millä perusteella valitsevat kennelle on ja kenelle ei..
 
Täällä päin kuuluu kuulemma jokaiselle, samoin myös kotikäynti synnytyksen jälkeen o.O
 
Meillä ei ollut odotus aikana mitään kotikäyntiä , mutta ensimmäinen käynti synnytyksen jälkeen oli kotona
 
olgamaria: joo varmaan auttaa, mutta näin piikkikammoisena jätän väliin :D

Tänää käytiin verenpainekontrollissa ja oli levolla palautunut normaaliksi ja turvotuskin helpottanut onneksi :) nyt sitten seuraavaksi katotaan 2.1. vasta, kun silloin seuraava neuvola.

Täälläkin on uutena juttuna tullut tuo ennen synnytystä tehtävä kotikäynti, jota pidän kyllä niin kyttäyksenä kuin vaan voi olla! En tykkää yhtään. Ei sillä, että meillä jotain salattavaa olisi mutta kuitenkin. Sekin on helmikuun alussa vasta et jos sopivasti poksahtais ennen? :D

Me saatiin perhevalmennukseenkin kutsu ja mies kuulosti kyllä, et vois tulla sinne :) ja synnytysvalmennuski on loppiaisen jälkeen tiistaina.. kaikkee ohjelmaa täs nyt on, kerkee yhtää rauhottuukaan :D
 
Mä pääsin maanantaina jo lomailemaan, kun sai viimeisen tentin tehtyä pois alta. Täällä riesana alhainen hb, ja kukaan ei oo toistaiseks tehny sille mitään. Ens pe jos neuvolassa ei oo noussut paremmaksi, niin saavat alkaa jo tekee jotain asialle, en tod ala enää kokeilee jotai uutta rautavalmistetta. Ärsytys sentään.
 
Huh! Mäkin sitten päädyin ti-ke yönä sairaalaan viettämään aikaani melkein Minipallon naapuriin, vaan kaksi kerrosta ylemmäs kirurgiselle osastolle. :sad001

Tulehtuneen, sakkaisen ja soraisen sappirakon vei kirurgi, mutta kaikki muu pysyi onneksi matkassa! Oli kyllä aika hurjaa ja siinä tuntia ennen leikkauksen alkua iski niin hirveä paniikki, että sain rauhoittavaa. Ihan kamala ajatus, että menivät tonne 'vauvan reviirille' leikkelemään! :sad001

Kaikki meni onneksi hyvin, vaikka diagnoosin saaminen venyi päivällä, kun sisäelinten ultraus ei millään onnistunut (kohtu tiellä), eivätkä halunneet lähteä sokkona leikkaamaan. Leikkauskin venyi tuplamittaiseksi, mutta onneksi onnistui tähystyksellä! En meinaan olisi sitten todellakaan päässyt näin pian kotiin! (Leikkaus oli eilen) Ja kyllä on olo kivuista huolimatta parempi, kuin ennen leikkausta. Ja kun ensimäiset kuusi tuntia kirjaumellisesti itkin kivusta sielä sairaalassa ja se on (ihan liian) tuoreessa muistissa, on kaikki pientä siihen verrattuna. :D

Hyviäkin uutisia sielä sain, Hipsu kasvaa hyvin ja on ihan oikean kokoinen. :) Ja äitiyspolin lääkäri päästi pre-eklampsia pelosta. Vielä toki tarkkaillaan, mutta ei hänen mielestään tarvitse verenpaineita mittailla, ellei tule selvästi niihin liittyvää huonoa oloa. Supistusten takia kyllä hän oli sitä mieltä, että vasta tammikuun puolenvälin tienoilla voin alkaa enemmän liikkua. Mutta kyllähän tässä tulee loppuvuosi ihan tuon leikkauksenkin takia otettua tosi rauhallisesti!

Rytmihäiriöitä on ollut viimeaikoina tosi paljon, mutta sairaalassa seuratessa ei mitään hälyttävää saatu esille. Kuitenkin sain 24h ekg-tarkkailuun lähetteen, koska ne häiriöt vaikuttaa kuitenkin omaan vointiin huonontavasti ja saatan saada jotain lääkitystä niihin.

Vähän siis hurjaa menoa ollut tälläviikolla! Nyt kuitenkin miehen hellittävänä kotona :Heartred
 
blaueblumme: no esimerkiks niiden pitäis antaa lähete jatkotutkimuksiin. Se, että hb on jatkuvasti alle 90 ei vaan ole normaalia! joku ongelmahan siinä on oltava miksei rauta imeydy vaikka sitä on kuukausikaupalla syöty.
 
ReginaVeritas : Onneksi kaikki meni loppujen lopuksi hyvin.

Itse olen tänään ahkeroinnut. Tein joulusiivouksen , kun mies ja esikoinen lähtivät miehen vanhemmille ja on siel yötä. Tamppasin matot, imuroittin, ja pesin lattiat. lattian pesu alko hieman olla hankalaa kun pitää sitä liinaa laittaa kiinni ja olla kumarassa. Kyl tuo vatsa alkaa olla hieman tiellä. Ja monta kertaa piti edes takaisin mennä mattojen kanssa kun ei voinnut montaa ottaa kerralla syliin. Onneksi oli koko päivä aikaa. Nyt illalla sitten olen vaan nauttinut puuhtaasta kodista ja koiran kanssa kävin lenkillä. Vielä meen pesulle ja teen oikein kunnon jalkakylvyn. Huomenna pitäisi käydä vielä sen verran shoppailemassa, että saan jotain hankittua tuolle miehelle. Mutta odotan yötä ja aamua, kun saan ihan rauhassa nukkua, mitä nyt joutuu sen kerran pari käymään tyhjennyksellä, mutta ei muuta. ja aamulla saa nukkua niin pitkään kuin vaan haluaa, ellei koira ole toista mieltä mun kanssa =)

Täällä ei oo mitään supistuksia. Välillä vaan tulee kun nousee nopeasti tai yrittää lattialta nousta niin viiltävä kipu , mutta kun hieman rauhoittuu niin sit se häviää. Ihan samanlaista kuin esikoisenkin kohdalla. Ei mitään ennakoivia supistuksia tai muutakaan ennen kuin yht äkkii päätti tulla ulos =)
 
Heipparallaa! Täällä kans kasassa.
Tänää ollu taas todella tuskainen olo ja ollu tosi vaikee hengittää.
Meinasin jo soittaa Hyvinkäälle, mut sit tajsin et ei perhana en soita. Huomennahan on joulu ja minähän en makaa sairaalas jouluna, paitsi jos vaavi syntyy.
 
Raxu: samat sanat! :)

Tää päivä meni maatessa, niinkuin menee huominenkin. Haluaisin kyl kamalasti jotain pientä käydä hakee miehelleni, kun sillä ei ole yhden yhtä lahjaa. Vaikka edes perinteiset silkkiboxerit, joita en sille ole kertaakaan hankkinut suhteemme aikana. Tuntuu niin pahalta et herralle ei ole mitään. ;(

Monilla tutuilla taasen ollu hirvee kiire ja turboasenne jouluvalmisteluiden suhteen.

Tuntuu et mitäs sitä, kun näinkin pärjätään ihan hyvin :) ukko vois ehkä vähän leipoa tyttäremme kanssa ja jos mä löydän valkoista silkkipapsua, niin voisin tehdä muutaman lumihiutaleen..

Oikein hyvää, rauhallista ja iloista joulua myös tänne :Heartred
 
Meillä jouduttiin eilen lopettamaan rakas koiravanhus :'( hiukan laskee joulutunnelmaa ja eilen vielä kaiken kukkuraksi oli omat synttärit. Juhlafiilis aika nollissa kyllä.

Tänään ja huomenna täydet työpäivät kun on asiakkaita talo täysi, hiukan erilainen joulu tiedossa siis. Jouluruoat jätetään itse syömättä kun jos niitä asiakkaille koko päivän tekee niin ei omaan napaan uppoa sitten millään. :)

Oikein ihanaa ja rauhaisaa joulua teille kaikille!
 
Voi Mitla. Todella harmi :sad001
Osannottoni.

Meillä joulu meni aika hyvin. Pukkikin kävi ja tytsy oli ihan innoissaan.

Mua on täällä supistellut ihan hulluna ja olen yrittättänyt levätä.

Viel 7päivää.. Ni sit vois jo tullakin.
 
Toivottavasti kaikilla on joulu mennyt rauhaisasti. Meillä jouluaatto meni tosi mukavasti, poika aivan intoa täynnä, vaikka kärsiikin silmätulehduksesta ja korvatulehduksesta.
Itselläni alkanut turvotus vaivata. Aattoiltana särki jalat hirveästi kun olivat turvoksissa. Tietty pari päivää tullut touhuttuakin vähän enemmän. Eilen totesin, että kohta ei mahdu jalkaan muut kengät kuin kuomat :/ ei mun jalat kovin pahalta näytä, mutta tuntuvat sitä inhottavimmilta. Kädet myös turpoilee.. Viime yönä oli tosi raskas olo, tuumasin että tällainen olo on varmaan ennen synnytystä.. Täytyy taas ottaa tehokuuri chillailua. :wink
Itse alan ainakin oleen jo ihan valmis vauvan ulostuloon.. Kunhan siis päästään ensi vuoden puolelle :)
 
Niin ja mitlalle osanotot surussasi :/ ja pidetään minipallolle peukkuja, että olo helpottaa ja saat olla kotona vielä vähän aikaa.
 
Takaisin
Top