Joulukuun jutut

Joulukuu alkanut, joten uuden palstan aika :) kaksi kuukautta enää ennen helmikuuta :Heartred

Terpparallaa. Nenä vuotaa vieläkin, mutta lunssan pahin on ehkä selätetty.
Täällä tuulee niin kovaa, että on sellainen fiilis, että lähteeköhän koko kerrostalo lentoon.

Täällä on ihmisiltä tullu ihan hyvin juttua ja ihanaa Dangel, kun avasit joulukuun :)
Kaikki taitaa olla kumminkin edelleen kasassa, vaikka osal on alkanut paikat pehmenemään.
Nyt kun kaikki kestettäis sinne helmikuulle, niin voisi sanoa että kaikilla olisi aika hyvin pullat uunissa. :)
Täällä onkin uunit käyneet kuumina:) osalla pipareista, tortuista ja sitten -kiitos leivontapalstan, kakkukokeiluiden! Ja ovat tainneet maistua.
Itse en ole nyt muuta tehnyt kuin maannu, tehnyt tyttärellemme toisen sukan ja.. Maannu.

Noh, meneehän ne päivät näinkin. On täs ollu jos jonkinlaista klenkkaa, mut päivä kerrallaan..

Kyllä tuossa yx päivä mietin että on iso harmi jos tämä onkin minun viimeinen raskauteni. Ja kuinka kipeä tästä olen ollut, niin en pahemmin tästä ole kyennyt nauttimaan.
Se olisi tosi harmi. Kolmas kun olisi vielä toiveissa.

Nyt minulla on menossa 31 vk. Huomenna onkin neuvola.

Edellisen kerran kävin 18.11, jolloin olin 28+3. Painoin 70,5kg paineet 108/62, HmG 100, kohdun kork oli 28cm

Tyttö on ollut raivotarjonnas 10.11 lähtien.

Blumbaumme: kirjoituksestasi niitteen pihalla olevien tavaroiden suhteen mulle tuli heti mieleen..
Ai ettäolis kiva varmaan pirruuttaan "yllättää miehesi" kun kaikkiroina olis poissa. XD

:Heartred hyviä vointeja kaikille joulukuulle. Ja stressitöntä! ;P
 
Joulukuu.. Enkä laita taaskaan joulua kotiin. En oo yhtään jouluihminen.. mieluiten lähtisin mökille keskelle korpea koko jouluksi.
Torttuja pitää leipoa, mutta siinäpä se.
Nyt on ruvennu tuntumaan että tää odottaminen riittäis jo (iso vatsa, supistelut, selkäkivut, kaikki mahdollinen) mutta tuonne tammikuun puoleen väliin kuitenki sais vauva pysyä sisällä..
Sitte kaikkein rankin juttuhan tässä on se että mietin ihan tosissaan suhteemn jatkoa, siis mieheen. Mutta eiköhän tässä vuosi vielä katsota ennenkuin päätöksiä tehdään.
Tsemppiä kaikille jotka taistelee kuka minkäkin vaivan kanssa! Eiköhän nää meidän viimeset pari-kolme kuukautta mee nopeesti ja toivottavasti hyvin!
 
Mun tavoitteena on päästä tuonne tammikuun puolen välin tienoille, niin olisi 37 viikkoa kasassa :) kunpa edes loppiaiseen saakka pääsisi. Tämä päivä on mennyt maatessa täällä, niin huono olo, pää särkee eikä jaksa pystyssä olla. Mun raskausmyrkytys oireet ei ole vielä kamalan pahat, mutta silti olo kamala, niin rupesin tuumimaan äitiäni, joka makasi kuukauden ennen mun syntymää sairaalassa tosi kipeänä ja viimein meni niin pahaksi että mut otettiin pihalle viikolla 33. Oli kuulemma ollut meidän kummankin hengenlähtö ollut jo lähellä. Ei voi muuta kuin äitiäni rakastaa entisestään lisää, meinaan mun oloni tällä hetkellä vain pisara meressä hänen olostaan 30-vuotta sitten. Äiti :Heartred

tänään ton pienen muruseni, esikoiseni kanssa huomasin, että hänkin alkaa reagoida kun äiti vaan makaa, eka joutui olemaan kaksi yötä mummulassa ja kun kotiin tultiin, äiti vain makaa, eikä jaksa mitään. Niinpä tänään nukkumaan mennessä hän olisi vain halunut viereeni, en tietenkään suostunut. Menin hänen viekkuun hetkeksi ja poika puristi kaulastani niin tiukkaa :Heartred lopulta nukahti kun silittelin häntä selästä. Äidin pieni parka kun joutuu kärsimään äidin kurjasta olosta :Heartred
 
Todellakin mmjalo! Iha paras. Pisti naurattaa et meinas taas tulla kuset housuu, vaik just 5min sitten kävin ;P

Ah! Iha pakko jakaa hiukan hyvääkin kaiken valituksen kera!

Mulla oli tänään aivan sairaan mahtava päivä. Olin ihan onneni kukkuloilla ja oon vieläkin, vaikka nyt oon taas kipeenä jne..

Meillä oli edellisenä yönä vihdoin ja viimein sutinaa mieheni kanssa. Se oli ihan parasta piiiiiiiiitkään aikaan.

Sen jälkeen mihinkään ei särkenyt, koskenut, kipuillut tai pakottanut. Olin kuin olisin leijunut pilvissä.

Heti aamusta oli edelleen sairaan hyvä fiilis. Kävin myös neuvolassa ja olin sielläkin iha inotiukeena elämästä.
Paineet oli 109/72, painoin 72.8 eli n.1kg/vk tullut lisää painoa :sad001 hempparit oli ennallaan ja sf oli 29cm)

Sitten kävin Hyvinkäällä kauppakeskus Villassa kaupoissa ja ostinpa sitten reippaana tyttönä sexyt alusasunkin, kun tänään on ollut harvinaisen naisellinen ja ihana olo.
Lähtihän sieltä mukaan myös pari villapaitaa jne.

Toivottavasti saisin luovutettua teille myös hiukan hyvää ja Dangelinkin olo helpottuisi.
On raskasta olla kipeänä ja raskaana. Ja kun nuo lapset huomaavat kaiken. Haleja ja voimia sinne. :Heartred Harmi kun en voi auttaa enempää.

Loppukiri on selkeästi käsillä. Mitäköhän palsalle käy kun kaikki olemme poksahtaneet?
Joudun tunnustaa että esikoisen syntymän jälkeen yritin hetken kirjoitella, mutta se muuttui liian stressaavaksi. Oli kohtutulehdus. Kärsin todella pahoista mielialan vaihteluista ja kirjoitin enemmän velvollisuuden tunnosta kuin vapaasta halusta.
Voi olla että näin käy nytkin, mutta toisaalta olisi kiva jatkaa kirjoittelua ja kuulumisten vaihtoa odotuksen jälkeenkin.

:) iloista tiistai päivää kaikille ja varmasti jokaisella on edes joku pieni ihana asia päivässä :)
 
Blaublumme: mikäköhän noit ukkoi vaivaa, kun ne on tollasia hamstereita?

Itelläni ukko kerää lippiksiä, akuankkoja kaikis mahollisis muodois, arskoja jne..

Must tuntuu etteivät ne koskaan taija kasvaa aikuisix..
 
Täytyy välillä riemuakin jakaa, heräsin aamulla kun mies heräsi, olin ihan sekaisin että mitä ihmettä nyt keskellä yötä, kunnes tajusin että olin nukkunut koko yön!! Yli kuusi tuntia katkoitta! Onko se edes mahdollista? ;D

Eilen kävin neuvolassa taas, tilanne ei onneksi ollut muuttunut huonompaan. Verenpaineet samoissa lukemissa ja ei pissassa onneksi proteiinia.. Mutta.. Tekeminen minimiin ja kuulemma lenkkeilynkin saa unohtaa, mahdollisimman paljon vaan lepoa, se kun on ainoa hoito, joka auttaa.. Siispä ei tarvi kotitöistä huolehtia :wink
Joululahjahankinnat alkaa olla loppusuoralla. Eilen ostettiin tuplabonuksilla viimeisiä lahjoja. Enää pn tuo Armas mies, jolle pitäisi hankkia lahja. Onneksi keksin mitä ostan :)nyt vaan odottaa röykkiö paketoitavaa. :D
 
täälläkin on eilen ja tänään ollu ihana aamu. esikoinen kyl herännyt 7aikaan, mut ku oon ottanut viereeni niin nukahtanut uudelleen ja ollaan nukuttu 9 asti. siis muutenkin en nouse sängystä ennen 8, vaikka sitten esikoinen pyörii ja hyörii siinä vieressä =) Pitäisi vaan keksiä tekemistä tälle viikolle, kun ei oo kerhoja muuten kuin torstaina. Pitää varmaan huomenna hieman sämpylöi leipoa, kun leipä alkaa loppua pakkasesta ja yks tai kaks taatelikakkua myös tehdä, kun perjantaina mennään kummipojan luo. vien "joulupaketin" heille. Laitan siihen ite tekemäni joulukorin, taatelikakun ja jotain pientä vielä. Lisäksi viemme kummipojan joululahjat, ilman et hän näkee =) Pitäisi vaan kääriä paketit vielä joulupaperiin. Sitten lauantaina mennään miehen kanssa kahdestaan kaupunginteatteriin katsomaan the rocky horror show. Anoppi tulee jo perjantaina ja on kaks yötä ,meillä ja vahtii sitten esikoista kun ollaan siel. Jännittää niin peevelisti miten tuo vahtiminen menee, Kyl siis esikoinen ollu hoidossa, mut ainoastaan mun vanhemmilla tai siskollani. Mut ei viel kertaakaan kyl oo ollu yökylässä ja ikää 15kk. No onneksi sekin aika viel tulee.Siis odotan innolla viikonloppua.

Joulukorttikuvat tulivat eilen postista, niin pääsin nekin sitten kirjoittamaan. No se oli aika äkkiä tehty, kun olin koneella kirjoittanut nimet ja osoitteet valmiiksi , niin siitä sit vaan kopsasin =) Kannattavaa. ja sit näkee heti et kenelle on lähettänyt ja ens vuona vois olla helpompaa =)
 
Ihana Blaueblumme, kun sun mummo saa vielä nähdä vauvasi. Mun oma mummo kuoli pari vuotta sitte ja surin ihan hirveesti sitä, ettei ehtinyt nähdä tätä tulokasta. Mummo oli niin tosi tärkiä mulle. Oon haudalla sitten käyny kertomassa, jotta tällänen pikkunöösä olis nyt masussa tulollaan :Heartred. Itku siellä aina tulee. No pitää vain uskoa, että mummo kattelee sitte pilven reunalta meidän arkea :) Mun vanhemmille tämä on kans heidän ensimmäinen lapsenlapsi ja ovat kovasti tohinoissaan ja pikkuveljeni myös, hän on lievästi kehitysvammainen ja on aina kyselemässä kaikenlaista, mm. vaippoja piti jo äitin kanssa vauvalle hakea ja oli sitte ollu kassalla polleena vaippapaketti kainalossa. Nyt hän jo kyselee, mitä ostaisi kastelahjaksi :) Miehen äidillle tämä on jo viides lapsenlapsi, mutta kyllä sieltäkin aina kysellään neuvolakuulumisia säännöllisesti.
 
Mun mummini kuoli tasan viikko esikoiseni syntymästä. Hän sairasti nopeaa Alzheimeria, mutta silti oli innoissaan mun vauvasta, vaikkei sitä ihan aina muistanutkaan. Harmitti tosi paljon kun hän ei ehtinyt mun vauvaani nähdä ennen kuolemaansa. Viimeisen kerran kun mummin näin, hän silitteli kovasti vauvamasuani. Sitten kun mummila tyhjennettiin, löytyi sieltä uusi nalle hintalappuineen, jonka äitini arveli olevan mun vauvaa varten ostettu :Heartred mutta niin se elämä menee, uutta elämää syntyy ja toinen elämä loppuu, niin surullista kuin se onkin :Heartred
 
Blaublumme: mikäköhän noit ukkoi vaivaa, kun ne on tollasia hamstereita?

Itelläni ukko kerää lippiksiä, akuankkoja kaikis mahollisis muodois, arskoja jne..

Must tuntuu etteivät ne koskaan taija kasvaa aikuisix..

:grin Meilläkin on varastokoppi täynnä kaikenmoista tavaraa, mikä voi joskus sopia joksikin vara-osaksi johonkin. Mutta ei voi valittaa, itsessä on samaa vikaa, on niin kauhean vaikea heittää mitään pois mitä voisi ehkä joskus tarvita johonkin. Saahan noilla kerätyillä kamoilla sitten joskus säästettyäkin ihan pitkää penniä, mutta suurimman osan ajasta ne kyllä vain vie tilaa. :confused:
 
täällä mun mamma kuoli kaks vuotta ennen esikoisen syntymää. =( itkin kovasti. ja muutamat ovat sanoneet että oispa ollut vielä täällä meidän keskuudessa että olisi nähnyt. Esikoinen oli ensimmäinen lastenlapsi mun vanhemmille ja meihen vanhemmille kolmas. eli nyt tulossa toinen lastenlapsi. Ja miehen isälle jo viides ja äitille neljäs. Miehen siskolle synty viime perjantaina suunnitellulla sektiolla poika.
 
Eilen kävin läpi esikoisen pienimmät vauvanvaatteet.. Voi että ne oli pieniä!! Onko meidän poika joskus ollut niin pieni? :wink nyt vaatteet on vauvaa varten pestyinä ja odottavat kuivausrummussa viikkaamista ja lajittelua paikoilleen :) se saa jäädä tosin viikonloppuun. Tänään pitäisi mennä työkavereiden kanssa syömään ja konserttiin, niin nyt täytyy levätä kovin :)
 
Täällä ajattelin käydä esikoisen pienet vaatteet läpi sitten tammikuussa. Miten niin jätän viime tippaan =) äitiyslaatikon vaatteetkin pitäisi pestä sitten samalla =)

Täällä eilen touhusin oikein urakalla, selkä ja jalat kyl illalla huusivat hoosiannaa. Tein heti aamusta yhden taatelikakun huomista varten. Tämän jälkeen imuroittin. Tuntuu että joka viikko tuo imurointi tuntuu raskaamalta. Etenkin kun joutuu leluja nostelemaan lattialta pois tai ainakin pois tieltä. Sitten lounaan jälkeen tein sämpylätaikinan valmiiksi kohoamaan. Kun tulin esikoisen nukkuttamis lenkiltä niin taikina oli valmis , joten sen leipomiseen. Illalla viel tein toisen taatelikakun että itekkin saan syödä sitä =) Kyllä olin poikki. Kun koko päivän aika paljon olin jalkojen päällä.

Onko jollain jotain himoja ?? Itellä tekee aina päivällä kamalasti mieli suklaata. Siis siihen ei auta muu kuin suklaa =) no onneksi otan oikein tummaa suklaata niin 2-4 palaa riittää. Mutta sitten illalla vuorostaan tekee mieli hedelmiä todella paljon. Klementiinei. viinirypälei ja banaanei. Äsken vedin melkein kilon pussin klementiinei. tai jäi pussiin 3 kpl =) Ihan mieletöntä. Onneksi tasapainottavat toisiaan =) Noi on muuten ihmeen hyviä rainbown klementiinit, eikä se kilon pussi maksa kuin 2-2,5 euroo. et on suht halpoi myös.
 
Onnellinen: Mä vedän Jonagold omenia. Ja siis nimenomaan Jonagoldia, en muita. En oo ennen ollut näin valikoiva. :P Ja kiiviä olen nyt syönyt, kun havaitsin voivani syösä sitä ilman allergiaa! Äsken huomasin, että miehen viski tuoksuu hyvälle! Enkä ole ikinä tykännyt viskistä missään muodossa, hajusta tai mausta. Pyysin miestä siirtämään lasinsa lähemmäs mua, jotta sain haistella sitä. :D

Alkossa kun kävin eilen tuon viskin miehelle ostamassa, ajattelin kyseäistä joulua varten, josko olis osannut suositella jotain hyvää alkoholitonta 'juhlajuomaa'. Kun olis kiva, jotain muuta juoda kun maitoa tai vettä, kun syökin 'parempaa' ruokaa. :) Kysyin ihan selkeästi mielestäni neuvoa nimenomaan alkoholittomiin juomiin ja seisoin suoraan siinä alkoholittomien osastolla, eikä tätä mahaakaan voi oikein olla enää huomaamatta. Toivoin, ettei juoma olis makeaa ja mainitsin, että join ennen oikein rutikuivia kuohuviinejä, jos alkoholia join. Myyjä sitten innoissaan selitti siinä kuivista kuohuviineistä ja siinä oli niitä myös sopivasti pikkupulloja esillä. Yllättyneenä sitten ihmettelin, etten tiennyt alkoholittomien kuohareiden valikoiman olevan niin hyvä. Jolloin myyjä katsoi mua jotenkin kummastuneen oloisena ja sanoi 'Niin, ei nää ole alkoholittomia, mutta eikö nää kelpaa, kun tässä pikkupullossa on niin vähän?' En osannut sanoa muuta kun, että ne ei todellakaan kelpaa ja kävelin pois! Ihme hommaa.... Tiedän kyllä, että tommoinen pikkupullo on monen mielestä ihan ok juoda raskausaikanakin, mutta itse en kyllä edes harkitsis. Ja joka tapauksessa on kummallista, ettei ihmiset joskus osaa kunnioittaa sitä, että alkoholiton todellakin tarkoittaa alkoholitonta! Muutkin kuin odottavat äidit elää ilman alkoholia ja joidenkin lääkittysten kanssa se on tosi tarkkaa. Ihan ihmeellistä muutenkin, kun Suomessa pitää aina olla niin saamarin hyvä syy siihen miksei juo!

Tää nyt olis ehkä kuulunut tuonne murinan puolelle, mutta kun aloitin tänne, niin tulkoon tänne....
 
Takaisin
Top