Joulukuun jutustelut <3

Minä kanssa odotan sitä että töistä lähettävät palkkatiedot kelaan ja sitten tulee päätös.. ja töistä sanoivat että lähettävät tiedot vasta kun viimeinen tili on tullut, elikkäs tällä viikolla. ja äippöloma alkaa kuitenkin jo maanantaina.... näin täällä meilläpäin nopeasti  nuo asiat hoituu.
 
Se on Y17. kelan ohjeessa taidetaan sanoa, että täytyy olla välittömästi äitiyslomaa edeltävältä kuudelta kuukaudelta. Että silloinhan sen voi tehdä joskus aika myöhäänkin. Mun mielestä ne kyllä hyväksyy kelalla joskus vähän aikasemmankin ajanjakson. Ja varsinkin jos kiinteä palkka.
 
Juu mulla just sitä odotellaan. Ja olin toissä kaks päivää vajaa tasan kuus kuukautta ja kelas sanovat että kyllä se hyväksytään, kunhan ovat 20% isommat tulot kuin vuonna 2009.
 
Juu mulla oli esikoisen kanssa niin tuo kela homma että kela odotteli tosiaan työnantajalta sitä palkkatodistusta viimeiseltä 6kk:lta. Ja mä jäin lomalle ennen äitiysloman alkua jolloin työnantaja pysty lähettää aikasemmin sen loppuajan palkkatiedot kun tulot pysy samana. Muuten ne olis heitelly kun tein vuorotyötä niin ei lisiä ja muita osaa arvioida. Ja sainkin kotiin tiedon jo alle viikossa kun työnantaja oli lähettäny paperit kelalle. Että äkkiä se päätös sit lopulta tulee, kunhan on tosiaan kaikki tarvittavat tiedot niillä siellä.
 
Mukavaa joulukuuta täältäkin! 

Mie pääsin eilen siirtymään takaisin Koksiin. Vähän jouduin lääkäreiltä vaatimaan siirtoa, kun meinasivat tähän päivään sen jättää tai myöhemmäksi.. Rupesin vaan henkisesti olemaan niin väsynyt siellä, että oli pakko päästä lähemmäs perhettä. Ihan kauheaa olla tytöstä erossa noin kauan. No huomenna pitäisi tytön tulla tänne sairaalaan kylään!! Ihanaa!!

Oon nyt saanu pitkäkestoista supistustenesto lääkettä joka ilta. Eilinen pitkä automatka kyl ei tehny kovin hyvää, kun puolessa välissä tuli jo kipeitä supistuksia vähän väliä.. Ne onneksi rauhoittuivat siinä matkan aikana.. Illalla vielä täällä sairaalassakin jonkin verran supisteli, mut onneksi se illan lääke taas rauhoitti ne. Eivät nuo supistukset ole kuitenkaan kohdunsuulla mitään muutoksia saaneet aikaan. Kuhan kohtu vaan on supistusherkkä.

Eilinen automatka kyl pahensi taas vuodonkin, ja illalla vuosi jonkun verran. Onneksi yön aikana se sitten rauhoittui taas. Ei pidä taas rasittaa itseään ihan niin paljoa. Lääkäri kuitenkin oli tänään sitä mieltä, että saatan päästä pian kotiinkin, jos lupaan rauhallisesti siellä ottaa. Viikonlopun aikana ehkä selviää.. :)

Pitääkin vielä käydä viimeiset ultrakuulumiset kirjoittamassa tuonne toiseen ketjuun.. :)

Täälläkin esikon kanssa Kela ootteli työnantajalta sitä viimeisten 6kk palkkatietoja. Jäin lomalle pari viikkoa ennen virallisen äippäloman alkamista, kun pidin kertyneet lomat pois ja siinä vaiheessa sain kelalle paperit lähetettäväksi. Ratkaisu tuli kyl tosi nopeesti, kun kaikki paperit oli ok.
 
Moi!

Aiemmin mennyt tosi mukavasti tää raskausaika. Tää joulukuu voin sanoa, alko täysin "väärällä jalalla" ihan ensimmäisestä päivästään saakka. Siis onneks tämä piipasia ei liity tähän mun raskauteen tai kotielämään ja kaikki on siltä erää hyvin.

Mut siis joskus tekis mieli vaan huutaa niin lujaa kun pystyy kaikki maailman kirosanat yhteen lauseeseen jaoteltuna ja monta miljoonaa kertaa putkeen, niin että ääntä ei tule enää pihaustakaan, kun ääni lähtee kun on huutanut huutamalla koko asianomasen tekstinsä pihalle. Sen verran tuitutuspäivä, että huhhuh. Noh. hmph.. Ensin sitä järkyttyy, sit itkee tuntikaupalla, sit turtuu, sit kohta tulee äärettömän vihaseks kaikelle ja sit taas koittaa jatkaa arkiasioiden hoitoa ja taas kohta tajuaa, että itkee jostain pienestä asiasta, mut se kun kohtaa jotain shokkiuutisia, niin kaitpa se on joku tällänen "luonnonkiertokulku"-tapa, et millä purkaa sen tuskan ja vääryyden ulos, minkä on joutunut kokemaan.

Meinasin tosiaan jo kirjottaa avointa vuodatusta tekstin tänne kärsimästäni vääryydestä, mutta totesin, että parempi vaan antaa itsestään tällänen pimeän leima. Voitte raskaana olevat ystävät olla tästä vaan erittäin tyytyväisiä, sillä kukaan ei kaipaa varmana semmosta sontaa, mitä mä saan niskaani aina sillon tällön - kukaan ei ees halua sellasesta kuulla.

Nyt pitää kyl tästä hetkestä lähtien lopettaa tän asian mietintä ja jättää se omaan arvoonsa. Sit seuraavaks vaikka alkaa tekee jotain olennaista oman arkensa eteen. Moni viisaampi onkin sanonut, et töitä tekemällä/siivoomalla/etc. unohtaa nopeasti turhat (tässä tapauksessa erittäin turhat) huolet. Tjaahas.. siis tosiaan se piipasia vei multa tästä päivästä aikaa aamu puol kasista tänne n. puol kolmeen saakka. Et kaitpa on korkee aika päästä tän piipityksen yli ja selviytyä mukavuusarealle takasin!

Nyt minä koitan luvata itselleni erityisesti, mutta myös teille, että tän jälkeen ja viimestään huomisen viesteistä lähtien minua ei enää piipitä ainakaan näin rankat asiat, mitä tässä joulukuun alkupäivinä koin jo omastakin takaa. (ei se joulukuu näyttänyt muillakaan ihan parhaiten alkavan ikävä kyllä). Toivotan tsemppiä erityisesti niille raskaana oleville, joilla on käynyt känkkäränkkä kylässä.
 
Täällä sairastetaan kovaa flunssaa edelleen :( Aamulla tuli oikein itkuvinkuparku, kun oli niin paha olla ja pää, silmät, nenä ja posket kipeänä :/ Tuntuu, että pää on täynnä räkää ja panadolitkaan ei auta :/ Soitin päivystykseen, jossa epäilivät poskiontelontulehdusta ja sain ajan tälle illalle. Jospa saisi selville mikä on vai onko mikään :/ Että tälläistä täällä tänään. 
 
Mulla kans kolme viikkoa ollu flunssaa ja nenä tukossa yms... Alkaa jo riittää.
Kai näitä on vaan niin pal nyt liikkeellä.... :(
 
Mä olen ollut tän viikon äitiyslomalla ja tänään oli sellainen olo että jaksoin lähteä ulos kauppaan! Alkuviikon makasin nenä tukossa sohvalla ja luin. Pakkohan sitä on sairastaa heti kun ei kerran töihin ole menemistä =P

Ensi viikolla toivottavasti jo täysin terve olo että pääsen shoppailemaan imetysliivejä ym. pientä vielä puuttuvaa. Aika paljon on tullut jo hankittua, miehen kanssa täytyy käydä ostamassa oikeastaan enää kaukalo ja amme. Mutta eipä tässä enää olekaan kuin kalenterikuukausi laskettuun aikaan, tänään on 2.12. ja LA on 3.1.... Jännää =)
 
Täällä myös flunssan tuupertamana vietetään ensimmäisiä äitiysvapaan päiviä. Harmittaa, kun viikonlopuksi oli suunnitteilla reissu ystävän luo ja olis ollut tiedossa yhteistä laatuaikaa vielä ennen pienen tuloa maailmaan. Vähiksi alkaa käydä päivät ja nyt olis kyllä kiva laittaa kotona kaikenlaista vauvaa ja joulua varten, mutta voimat on ihan loppu. 
Sain flunssan jo viime viikonloppuna, mutta ajattelin sen vaan olevan jotain pientä köhää ja kun kuume ei oikeastaan noussut, niin olin työjutuissa (ja vielä työreissullakin) alkuviikosta. Olis kannattanut varmaan heti ottaa iisisti, sillä tää viime päivien yskä ja köhä on ollut tosi tuskaista. Pari päivää ehdin vedellä ihan tavallista yskänlääkettä (Recipect), kunnes eilen kuulin, että sitä ei sais ottaa ollenkaan raskausaikana. Soitin apteekin neuvontapuhelimeen eilen ja kysyin mitä vahinkoa nyt olen tietämättäni tehnyt, mutta sanoivat että ei vaarallista jos ei ole ottanut kuin muutaman kerran. Joissakin yskänlääkkeissä on joku ainesosa joka aiheuttaa morfiini-tapaisen riippuvuuden vauvalle (kun käytetään pitkään) ja siksi niissä lukee ettei saa käyttää raskauden aikana. Resilar on kuulemma turvallinen yskänlääke. Eli tiedoksi vaan, jos joku on yhtä tietämätön kuin minä. En voinut kuvitella että yskänlääke olis jotenkin paha. 
Strepsilsejä vetelen myös parin tunnin välein, mutta ymmärtääkseni niistä ei ole vaaraa..? En huomannut eilen kysyä farmaseutilta sitä, mutta ainakaan tuoteselosteessa ei mainita että käytöstä olisi vaaraa.
Pikkuisen tulo alkaa pikkuhiljaa jännittämään ja tuntumaan konkreettiselta, sillä viimeisen viikon aikana liikkeet masussa eivät enää ole olleet pehmeitä hipaisuja, vaan kunnon möyrimistä, mikä saa koko vatsan vaihtamaan muotoaan. Mitähän se mahtaa siellä touhuta..?
Perustarvikkeet ja varusteet ehdin hankkia jo joskus syys-lokakuussa ja nyt olen pikkuhiljaa vaan täydennellyt varastoja. Vielä emme ole laittaneet mitään tavaroita paikalleen ja ne odottavat kellarissa. Mulla kun ei ole vielä ollut ensimmäistäkään supistusta tai muuta sellaista, niin ajattelen, että mulla on tässä hyvin aikaa laitella juttuja vielä ainakin kuukausi. Toisaalta, mun kummipoika syntyi viikon 34 alussa, joten se aina välillä pistää miettimään, että pitäiskö sitä nyt valmistautua varmuuden vuoksi vähän jo etukäteen.

Tänään näyttää kyllä olevan tosi kaunis pikkupakkaspäivä, olispa hauska mennä ulos, mutta ehkä viisaampaa olis tyytyä katselemaan aurinkoa täältä kotisohvalta. Iloista lauantaita ja toista adventtia kaikille, nauttikaa te jotka olette terveitä ja voitte viettää mukavan päivän ulkona tai kotona puuhaten!
 
 
Täällä käytiin eilen illalla päivystyksessä neljän tuskaisen flunssapäivän jälkeen. Todettiin nielutulehdus/angiina, johon sain antibioottikuurin. Onneksi on hieman alkanut olo helpottamaan, että jaksaa jopa pystyssä olla :) 
 
3.12: Nyt vihoviimein niitä positiivisia arkipäivän uutisia, kun oikeasti itselleni lupasin, että nyt loppuu meikäläiseltä tämä masentelu ja angsti joulukuun alku.

Ilmeisesti tuo "huuto täysillä ja karjuminen sitäkin kauemmas"-konkretia auttoi kaamean aiheen purkuun + itkut erikseen. Tuitutukset ovat nyt siloteltu pois mielestä ja harvinaista kyllä, voiton puolella ollaan jo järkyttävästä tilanteesta ja että millä tavalla? Sanottasko, että kaikki keinot on käytetty ja nyt voi jatkaa elämää taas puhtaalta pöydältä kun on puhdistettu urakalla ilmaa.

Luulin tosiaan, että kokisin vääryyttä.. tai no, koinkin vääryyttä. Onneksi kuitenkin pääsin korjaamaan tilanteen ja selvittämään sen heti suoraan niin nopeasti kuin mahdollista. Kerrankin "paha saa palkkansa" mun elämässä ja nk. "hyvä saa myös palkkansa". :D :) ^^

Voikohan mysteerisempää kommentointia ulkopuolisille enää ollakaan? Edelleen en halua purkaa juttua avoimena vuodatuksena, kun se on niin julmetun pitkä tarina - vois kirjottaa vissiin aiheesta ihan kirjan.

Tää viikonloppu taitaa nyt mennä ihan hunningolla. Siis tarkotan, että on niin paljon tehny asioita eteenpäin kotona, että onkin välistä hyvä keskittyä oman miehen kanssa seurusteluun ja muutenkin sosiaalisen elämän hoitoon.

:) Yhtä mysteeristä kun viimekskin. Mut hyvää viikonloppua ja tulevaa itsepäisyyspäivää kaikille jo oleville ja tuleville mammoille!
 
Äitiysloma alkoi viime keskiviikkona ja tuntuu hassulta :) En olisi kyllä sijaisuuksia jaksanut enää ottaakaan, sen verran väsyttää pienetki asiat. Koulurästijuttuja on vielä muutama, mutta kaikki kurssit saan suoritettua ja jäljelle jää vaan opinnäytetyö, jota myös alottelen niin pitkälle ku pystyn.

Minä edelleen yksin odottelen sekä vauvaa että miestäni saapuvaksi. Lapsen isän piti saapua Suomeen Ghanasta jo viime kuussa, mutta raha-asiat on tässä vähän tiellä :/ Vanhemmat ja sisaruksetkin asuu kaukana, mutta onneksi on ystävät jotka on vähän niinkuin toinen perhe. :) Mutta aika rankkaa tämä odotusaika on ollut yksin, ilman sitä puolisoa vieressä. Reilun viikon päästä lähdenkin vanhempieni luokse pohjoiseen joulua odottelemaan, siellä on turvallinen olla ja perhe on aina perhe <3 Vähän vaan jännittää 8 tunnin junamatka, mutta pitää yrittää kävellä junan käytäviä pitkin paljon ja nukkua. Voisi meille mahakkaille matkustajille joku keksiä jotkut nukkumishytit ;)

Muuten on mennyt ihan hyvin, väsymystä ja kaikenlaisia muita vaivoja tässä luettelematta :) Viikon päästä on neuvolalääkäri ja toivotaan että kaikki on hyvin ja saan virallisen luvan lähteä junailemaan itseni perheen luo :) Ja että ensi viikolla saisin hyviä uutisia myös tuolta toiselta rannalta :)

Oikein ihanaa joulun odotusta ja hyviä vointeja kaikille! :)
 
Äitiyslomalla täälläkin ollaan, ja lukiessani tätä ketjua tajusin että mulle ei oo tullut vieläkään Kelan päätöstä tuista! Ok, työpaikka maksaa kolmen kuukauden palkan, mutta eikö Kelasta pitäis jo kuulua jotain?

Muuten tämä joulukuu on alkanut ihan kivasti, aion tänään lähteä autoilemaan toiselle paikkakunnalle toista mammakaveria katsomaan, ja ehkä teen samalla vähän jouluostoksia. Oli muuten rankkaa kun käytiin miehen kanssa shoppailemassa veronpalautuspäivänä (satamiljoonaa muutakin oli keksinyt saman idean) ja joka paikassa sai mennä kyynärpäätaktiikalla! Mä niin vihaan muita ihmisiä kaupassa, jos olisin rikas ja vaikutusvaltainen, maksaisin kauppoihin ylimääräistä jos saisin tehä ostokseni YKSIN.

Onko muille tullut ylimäärästä virtaa jostain? Mulla on. Eilenkin kävin koiran kanssa lenkillä 2,5tuntia ja olis mennyt vielä enemmänkin. Kotiin tultua silitin verhoja ja ripustin niitä ikkunoihin, lisäksi vielä imuroin kämpän. Täytyy myöntää että nukkumaan mennessä olin kyllä tosi trött, mutta ilmeisesti äitiysloma saa ihmeitä aikaan jaksamisen kanssa. Tai sit siinä on vaan se kun ei tarvitse töitä yrittää tehdä :)

Maha alkaa olla valtava. Ainakin mun silmiin. Käytiin tossa pikkujoululounaalla viime viikolla ja porukka kommentoi mun mahaa aika pieneksi, en tie miten tuon kommentin olis ottanut, kun omasta mielestäni mä olen jättimäinen. iltaisin varsinkin! Ja suihkukaappiin meneminen alkaa pelottaa, kun tuntuu että pari senttiä vielä lisää ympärysmittaan enkä mahdu kaappiin...
 
Kannattaa soittaa KELA:an jos sieltä ei mitään oo kuulunu (tai verkkosivuilla ei näy mitään, mä asioin sen laitoksen kanssa lähinnä sähköisesti niin ei oo mitään vaaraa papereiden mystisistä katoamisista). Todennäköisesti sulta puuttuu jonkun lomakkeen c-osan sektorin 16 täyttö ja se venailee siellä, että tajuaisit itse käydä lisäämässä siihen esim. ruksin :) KELA:n kanssa on aina vähän tollasta...

...eikä asiaa auta yhtään sekään, että ne uudisti järjestelmänsä taannoin ja tekee nyt kahdella rinnakkaisella järjestelmällä noita päätöksiä => mahdollisuus virheisiin on noin miljoonakertainen...

Ja jos on ylimääräistä energiaa niin saa laittaa tänne päin!
 
Ei sulla oo mitään hätää brainfreece kerta työnantaja maksaa palkan vielä 3kk ajan. Sillon Kela maksaa työnantajalle sun palkan mut oishan se tietty kiva saada joku tieto kotiinkin että miten sen 3kk jälkeen rahaa tulee. Kannattaa tosiaan soitella sinne jos ei ala kuulua.

Pesänrakennusviettiä on täällä havaittavissa. Kaikki pitäis saada äkkiä kuntoon ja kaapit järjestykseen jne.. Mut en tiedä mistä sulla on virtaa käydä noin pitkillä lenkeillä yms.. Tännekin vois sellasta energiaa lähettää.

happymama toivottavasti saat miehes Suomeen ennenkuin pienokainen syntyy. Oishan se mukavaa jakaa ekat hetket vauvan kanssa ja tietty oman miehen.
 
Josko jotain kirjoittelis.
Kävin kans perjantaina joululahja-ostoksia tekemässä ja enää ei juuri mitään puutu lähinnä jotain pientä lisää joihinki lahjoihin. Mut silleen oli helppo kun aikusten kans on sovittu et ei arpoja kummempaa ostella niin tarvi miettii vaan lapsille:) Mut alkaa kyl olla viimeset ajat lähtee ostoksille.

On siis ollu aika lailla liitoskupuja ja ties mitä. Välillä sellasia supistusmaisia kipuja mut ei aina maha mee kovaksi niin ei kai sit oo supistuksia. Välillä sattuu tonne alapäähän niin et ei pääse kunnolla kävelemään:/  Nyt tosiaan  kyl toivon et kaveri tulee tuolta jo ennen laskettua aikaa toki sais vielä sellaset reilu pari viikkoo pysyä masussa. Miehelle kyl sanoin et en tiedä uskallanko antaa sen enää juoda ens v-loppuna(on sen siskon synttärit)jos sattuukin lähtö tulla tai ainaki pitää nyt tää viikko seurailla ja kattoo mikä olo.

Nyt saa onneksi hetken levähtää ja olla kaikessa rauhassa kun poika lähti mumminsa ja serkkunsa kanssa katsomaan hevisaurusta ja mieskin töissä:)

Mutta hyvää viikkoa kaikille!
 
äitiyslomalla ollaan nyt kolmatta päivää ja kotiuduttu muutama tunti sitten Savon reissulta. matka meni hyvin autossa menomatkalla kolmella pysähdyksellä ja paluumatkalla kahdella. mun sisko ajoi koko matkan, kun vauvahan keksi autossa, et potkitaanpa kylkiluihin, et mammalla ois mahdollisimman vaikea olla.

oikein onnistunut reissu oli, vaikka vietinkin aikaa lähinnä vanhempieni ja siskon kanssa enkä edes yrittänyt tavata kavereita. mun isä antoi rahaa joululahjaksi ja sain ostettua vauvalle jotai tarpeellista ja äiti vei meidät shoppailemaan ja osti myös tarpeellisia vauvatavaroita :) ajattelin elpyä reissusta huomisen ja ylihuomenna arjen koittaessa alan laittelemaan vauvan tavaroita paikoilleen.
 
Moi!

Rv 33 (32+3) jo menossa.. kylläpä aika alkaa ihan juosta näin näppituntumalla.

Joulun hässäkät olen päättänyt jättää omaan arvoonsa ja kaikille olen jo valmiiksi sanonut, että turha ostaa minulle mitään ja etten osta kenellekään mitään. Joulua voi viettää ilman lahjojakin ja varmana tulee ihan upea mieli jo siitä kun näkee omaa sukua pitkästä aikaa muutenkin. Ja muutenkin tuntuu, et on saanu upeimman joululahjan ikinä avomiehen ja oman perheen + kaiken taloudellisen puolesta.

Oon muutes viettäny pitkästä aikaa pidennetyn viikonlopun täysin tekemättä yhtään mitään kotosalla ja ottanut elämän levon kannalta. Nyt tuntuu taas että jaksas jatkaa juttujen tekemistä ja listahan ois tietenkin loputon. :) Parasta tehdä hiljalleen yksi juttu kerrallaan eteenpäin.

Hyvää joulun ja uuden vuoden + synnytyksen odotusta kaikille tuleville ja jo mammoille. :)
 
Riida  ompa mukava että sait siirron lähemmäksi kotia. :) Varmasti todella ihanaa olla lähempänä perhettä. Joko olet saanut tietoa mahdollisesta kotilomasta?

DiaLia täällä myös jouluhömpötykset jätetty muille hoidettavaksi. Lahjoja ei tulla meiltäkään jakamaan muuta kun omalle pojalle ja miehen kummipojalle mut muille on sanottu että meille ei mitään, mekään ei osteta mitään. Pojalle tietty saa ostaa. Ja näin on hyvä, ei tarvii stressata sitä mitä ostaa kenellekin ja miten paljon niihin saakaan rahaa menemään.

Vähän omaa napaa:
Eilen illalla käytiin kävelemässä omalla tiellä, mies veti poikaa pulkassa. No mähän lensin sit pyllylleen kun oli tosi liukkaat kengät, hengenvaaralliset suorastaan. Sen jälkeen heti supisti kivuttomasti mt koko illan oli tosi hellä maha. En sit soitellu mihinkään kun en kovasti kaatunu ja typy kuitenkin liikku normaalisti illan aikana.
Tänä aamuna sit lähdin hakee puita leivinuuniin ja kannoin normaaliin tapaan semmosella isolla laatikolla niitä, no eipä tainnu masu tykätä ollenkaan siitä! Nyt koskee aina liikkuessa tuohon oikealle alas viistoon masuun. Ihan kun joku lihas ois revähtäny. No miehelle mainitsin, nyt tuli puunkantokielto! Ihan mielellään kyl annan miehen kantaa puut mulle valmiiks että lämmitän. Täytyy huomenna ottaa asia puheeks neuvolassa jos on vielä kipee..

Meille kotiutui eilen meidän Emmaljungan tuplat, aivan ihanat! Ja voin kyl sanoo että kannatti maksaa 250€. Ne on muutaman vuoden vanhat mut todella hyvässä kunnossa! Yksillä sisaruksilla ollut.

Ja nyt alko todella jännittämään ja huolestuttamaan samaan aikaan... Mihin ihmeeseen me laitetaan poika jos lähtö tulee keskellä viikkoa yöllä tai päivällä. Argh! Siis olin jo unelmoinut semmosesta tilanteesta että äitini ei saisi vielä tammikuun loppuun mennessä töitä vaikka on hakenut moneen paikkaan, täällä on tosi vähän sen alan töitä tarjolla ja aina on todella paljon hakijoita niin kuvittelin tietty ettei se saa töitä mut saipahan nyt kuitenkin! Siis oon ihan todella todella onnellinen äitini puolesta että sai töitä, päivätöitä 8-16 ma-pe ja matkoihin menee tunti molempiin suuntiin. Anoppi on samalla kylällä kaupassa töissä mut silläkin vaihtelevat vuorot ja viikolle sattuu vapaita, JOS sattuu. Muille en mielellään  haluaisi poikaa pidemmäksi aikaa jättää, muut ei oo hoitanu paitsi yks kummi joka on sekin 3-vuorotyössä.
Voi kun toivoisin että lähtö tulis viikonloppuna tai illalla jolloin oma äitini on kotona. Jotenkin luotan siihen eniten ja hän on poikaa hoitanut niin ei tarvii olla huolissaan että miten täällä kotona pärjätään.
Pahimmassa tapauksessa joudun menemään yksin synnyttämään, mies kyllä sanoi että ehdottomasti haluu olla mukana mut jos ei saada hoitajaa niin sen on jäätävä pojan kanssa. Ja mä alotin nyt jo tän asian stressaamisen. Ehkä kannattas antaa olla ja miettiä sit lähempänä mikä on tilanne. Voi ei!
 
Takaisin
Top