Joulukuun jutustelut <3

Hemppa: Mä uskon ennustajiin pienellä varauksella. En siis usko että kaikki nää puhelinmeediot sun muut on välttämättä "aitoa kamaa". Äidin siskolla kyllä on jonkinlainen taito nähdä asioita etukäteen, hän ei koskaan ennusta pyynnöstä, mutta kertoo jos on saanut jonkin näyn. Ja pelottavaa kyllä, mut nää sen näyt on 99 prosenttisesti tulleet toteen! Mun tulevaisuudesta hän ei ole koskaan kertonut mitään, enkä tiedä haluaisinko edes välttämättä tietääkään etukäteen.

Fjansku: Ikävää kyllä tollaset löydöt koneelta, mut ei muuta kun reippaasti kysyyn mieheltä että mitäs tää tällänen tosiaan on!

DiaLia: meille kans tuntui tulleen paljon enemmän paketteja kuin muina vuosina. Vauvallekin oli jo jotain lahjaa pukin kontista :) Saa nähdä sit että miten paljon niitä lahjoja ens vuonna on, kun vauvakin on jo maailmassa!

Huh, tänään on muuten ollut aika raskas päivä muuten. Kaveri kävi kylässä, mikä oli kyllä ihan supermukavaa. Meillä oli tosi kivaa jutelles ja teetä juoden, eikä kaverilla ollut kiire minnekään. Saatiin siis ihan kaikessa rauhassa jutella ja viettää aikaa. No ainut mikä vähän meni käteen, oli tän mun kaverin koira... Se päätti jostain syystä alkaa merkkailla meidän olkkarissa. Meni ja kusaisi meidän kuusen päälle, ja lisäks lipaston viereen lattialle. Kun saatiin siivottua jäljet ja kaveri lähti, huomasin vielä kolmannenkin kusen, se eläin oli mennyt ja kussut meidän terassin oven eteen, ja siinä edessä roikkuneeseen verhoon..! Mulla meinas tulla itku kun tajusin siinä yksin ollessani että ei vittu, mä joudun laittaa verhot uudestaan pyykkiin (jouluksi pesin) ja pestä lattian ja purkaa kuusenkin pois, ettei meillä haise koiran kusi. Menin nyt toistaiseksi vasta rätin ja Tolun kanssa ne paikat läpi mistä jo pestiin kuset pois, mut en kertakaikkiaan jaksa aloittaa nyt lattian pesuja.. Äh, masentavaa. Eilen meillä oli miehen kanssa edellinen siivouspäivä ja sain itteni ihan naatiks jo siinä, ei paljoa huvita alkaa uudestaan siivota. Vittu että vituttaa... Pakko ainakin noi verhot ottaa alas ja laittaa koneeseen!
 
meilläki meni joulu ihan mukavasti, oltiin kolmestaan kotosalla ja käytiin kyläilemässä eilen miehen veljen ja mun siskon luona. meillä on muovikuusi, joka rakennettiin 23.12 ja jouduttiin purkamaan jo joulupäivänä, koska meidän kissanpentu keksi ravistella kuusta, jolloin pallot tipahti alas ja sit niitä oli kivaa ajaa takaa keskellä yötä. lisäksi samainen kissanpentu teki tuttavuutta kynttilän kanssa sillä seurauksella, että sillä on nykyään ripsipermanentti :/ onneksi ei pahemmin kuitenkaan käynyt.

me paistettiin miehelle villisian kinkkua ja minä ja poika syötiin ihan tavallisia makaronilaatikoita, koska ei olla jouluruoan ystäviä. mulla ois koitunut suklaa kohtalokkaaksi tänä jouluna, mut en onneksi saanut sellaista itselle, vaan tyydyin näpistämään muutaman sveitsiläisen suklaanpalasen pojalta. meidän poika uskoo vielä joulupukkiin, mutta kun nyt ei ole enää tuttavapiirissä sopivia ehdokkaita, päädyttiin siihen, että pukki oli tuonut lahjat keskellä aatonvastaista yötä.

oon ollut niin poikki joulunpyhät, että on ollut pakko nukkua päikkärit 1-2 kertaa päivässä, ja tänään meidän poika lähti muutamaksi päiväksi toiseen mummolaan (biologisen äitinsä vanhemmille) ja on siellä ainaki vuodenvaihteen yli. mies on töissä ja mä lepäilen kotona ja tapaan vielä yhden kaverin ylihuomenna ja käyn vain pakolliset neuvolakäynnit.
 
Tuosta ennustajasta vielä että se ei oo siis mikään tavallinen puhelimen kautta ennustaja. Tapaa yleensä nää ihmiset kasvottain kenelle ennustaa. Nyt vaan sattu puhuu äitin kanssa puhelimessa kun ovat muutenkin kavereita. JA kerron teille sit sen päivämäärän kunhan se menee ohi ja jos ei oo syntyny nii ei sit oo :D

Se oliki sanonu ettei yleensä näe päivämääriä kun niihin vaikuttaa niin moni asia joten ei ole ollenkaan varmaa että sinä päivänä mitään tapahtuisi :D
 
mä kävin joskus vuosia sitten (oisko ollu vuosi 2004 tai 2005) ennustajalla silloisen työporukan kanssa. mulle ennustettiin 1,5 vuoden sisään tapahtuvaksi avioliitto ja ristiverinen mies (silloinen avokki oli kyl kai ristiverinen, mut se ei koskaan ehtiny kosimaan mua ennenkuin lähti kiertoon). nyt jälkeenpäin miettiessä tajusin, että toi ennustushan saattoi pitää paikkaansa, koska tapasin nykyisen miehen v. 2006 ja naimisiin me mentiin kesällä 2007. vauvaa mulle ei kyllä ennustettu ja lisäksi siinä tuli sellainen virhe siinä ennustuksessa, et mun papan ennustettiin kuolevan samaisen puolentoista vuoden sisään. tuollahan tuo pappa edelleen porskuttaa menemään Lapissa omassa kodissaan ja ajaa traktoria ja touhuaa, vaikka on jo 84-vuotias.
 
Hei,

täällä ollaan podettu nyt pari päivää flunssaa :/ Alkoi joulupäivän ja tapaninpäiväyönä... :/ Kurkkukipeä ja nuhaa.. On kyllä kurja, kun nyt tuli. Pelottaa, että jos nyt tulisi lähtö synnyttämään, ei voimia olisi ollenkaan...

Joulu meni mukavasti täälläkin, pienikin sai pienen lahjan jo isovanhemmilta :) Ja suklaata tuli syötyä kuten myös muitakin herkkuja paljon :D
 
Moi vielä näin joulukuun loppuun..

Kyllä se aika vaan hurahtaa.. vaikka miten oli välistä rasittava ja ärsyttävä joulukuu, niin kyllä on paljon hyviäkin asioita tullut vastaan.

Noh, viimesin niistä ikävistä asioista: Puhelin katos eilen "kuin tuhka tuuleen". Ei löydy kotoa, eikä löydy anoppilasta ja huvittaa, kun oon joka nurkat kolunnu nyt ihan anopin kanssa ja kotona.. ja tiedän tasan, että se on tässä meillä tai heillä pakko olla. Puhelimesta on onneks akku loppu, et ei kukaan voi mennä sitä hyväkseen käyttämään/soitella. :D...

Toisaalta eilen kyl manailin, et mul on niin huono puhelin.. siinä oli illan aikana pari sähkökatkoa kun oltiin anoppilassa kylässä ja sillon se puhelin tais ihan itse lähteä "kävelemään" kun haukuin sitä niin paljon, et "miten surkee puhelin" mulle annettiin vakuutuksesta edellisen tilalle. :D

En sitten tiiä.. jos ei tässä parin päivän sisään löydy, niin pitänee hankkia uus puhelin ^^ mikä nyt ei sinänsä ole mikään älyttömän ikävä asia :D...

Mutta mutta meidän kaikkien "se odotettu kuukausi" alkaa olla käsillä. :)

Hyvää loppuraskautta nyt vaan kaikille!
 
Täälläkin joulu meni kivasti kotona ja miehen porukoilla.Mun väki siis oli meillä syömässä.Aika väsyttävää vaan oli kun tuli valvottua ja yhden yön oli veljen poikakin yökylässä.

Ennustajista myös kokemusta kävin joskus 3 vuotta sitten.Ja en nyt tarkkaan muista mitä ennusti mut ainaki sen et mun elämään tulee joku toinen mies vuoden sisään ja no tuo sama tuossa on pysynyt että ei se mennyt ihan oikein.Ja työstä jotain veikkaili se tais mennä ainakin sinnepäin en nyt varmaksi muista mut siis tuo ennusti vaan vuoden eteenpäin ja oli sellanen jolle sai omantunnon mukaan maksaa. Sama on kyl sit jollekki kaverille ennustanu lapset ja kaikki aina oikein. Mut voi olla et mun elämää oli sit vaan vähä vaikeempi nähdä:D Mun kaveri myös tekee sellasia"ennustuksia"siis ei suoraan ennusta et näin ja näin tulee tapahtumaan vaan vähä sellasta suuntaa antavaa ja nuo jutut on monesti menny oikein:)

Oon nyt jo kauan ollut aika kypsä tähän olotilaan, mutta kyllä sitä nyt jo toivoo et syntyis vasta ens vuoden puolella eihän siihen oo kun 3pv enää!!! Ja oon nyt yrittäny paljon päähäni saada ajatusta että kyllä se tulee kun aika on vaikka veikkaan kyl aika vahvasti et käynnistykseen tai sectioon mennään et ei itellään lähde käyntiin mut kovasti aion kyl yrittää jos jollain konstilla lähtis:)
 
Tääl ois viitisen päivää laskettuun aikaan :) Hiukkasen harmittaa kun lenkkeilyt on jääny näiden huonojen säiden takii.Jotenkin tuntu niin pirteält olo aina lenkin jälkeen,vaikkakin lenkkien pituus lyhentynyt.Semmosii tunnin lenkkei viimisimmät ollu ku ennen jakso pitkään semmoset parikin tuntii lenkkeillä.Eilen ois ollu ihana keli ja koko päivä aikaa tehä vaikka mitä ku miehel vapaa päivä mut jouduttiin terveyskeskusta pommittaa puhelimitse kun paikanpäältä eivät sisään ottaneet.Toissa iltana esikoiselle pamahti korvatulehdus..kamala huuto ja korvan harominen. Annettiin sit panadolii jotta sais yön nukutuks ettei tartte sairaalaa jonottaa lähtee.Nyt sitte neidil viikon antibioottikuuri korviihi ja yskänlääkettäkin viikon kuuri ku keuhkot rohis.Ja samaa aikaa noit hampait satelee ku sienii ja toinen äärettömän kiukkunen :s ja itte tulee oltuu kamalan väsyny koko aika :(
Viime yönä supisteli kamalan lahjakkaast ja pelkäsin jo et tulee lähtö.Mut onneks ollaan edelleen kasas.Mies on ihmetelly ku tulee oltuu kamalan poissaoleva/tiuskittuu.Sit eilen illal tuli kamala tunteiden purkaus ja sanoin vaa miehelle et koko synnytys pelottaa niin paljo että ajatukset pyörii vaan sen ympäril.
Edellinen synnytys kun alko ni sitä muutama päivä käynnisteltiin kunnes saatiin käyntiin ja loppupeleis synnytys pysähty ku seinää ja kamalat tuskat oli.Ja sektioon mentiin.Ja yhdes vaihees sain itelleni kätilön joka haukku mua ja uhkaili :( toivottavast seuraava synnytys ois positiivisempi kokemus.Ite yrittän noist mun peloist hiukkasen puhuu mut eivät noteeraa mitenkään.
 
Hei pitkästä aikaa, vähän joulukuun jutusteluja vielä täältäkin...
Mun piti jo ennen joulua laittaa hyvän joulun toivotukset tammimammoille, sillä toukokuusta lähtien tämä palsta ja sen kirjoittajat ovat olleet viikottain (jos ei aina päivittäin) mielessä. Joulu tuli loppujen lopuksi niin nopeasti, että en ehtinyt enää naputtelemaan tänne mitään, joten toivottelen sen sijaan hyvää loppuvuotta ja kiitän kaikkia kirjoittajia - on ollut mukava käydä läpi ja verrata kokemuksia raskausaikana teidän kanssa emoticon

Joulukuu ja joulunaika ovat menneet mulla mukavasti. Joulu vietettiin rauhaisasti kotosalla, kun oli niin lyhyt tuo jouluviikonloppu muutenkin, ettei viitsitty lähteä kauemmas ajelemaan.
Raskaushormonit ovat mukavasti sekoittaneet pään ja ennen joulua tuntui todella olennaiselta väkertää kaikkia joululeivonnaisia, askarrella yms. Siinä sen mun jouluviikko menikin... kuuntelin myös tippa linssissä jouluradiota kun oli jotenkin niiin kauniita joululauluja. --> ei ihan tavallista itseäni


Pikkuhiljaa kaikki alkaa olla valmista vauvaa varten, eikä mitään suuria hankintoja enää puutu, kun jouluviikolla saimme ostettua vihdoin uuden autonkin (tai uuden käytetyn).
Olen myös valmistautunut synnytykseen ja sen jälkeiseen elämään käymällä kampaajalla ja hierojalla, huoltamalla jalat, kädet ja silmät ja sen sellaista. Sairaalakassi pitäisi vielä pakata. Ostin just alennusmyynneistä kivan kevyen aamutakin, jonka voi ottaa sairaalaan ja pitää kotona sitten öisin kun on hereillä vauvan kanssa. Nukkunut olen tässä kuussa tosi paljon, 10h yöunet ovat mulle nykyisin ihan normaalit. Enkä kyllä ole herännyt öisin kuin ehkä kerran yössä juomaan. Toivottavasti tämä kaikki uni jotenkin varastoituu, niin että jaksan sitten vauvan kanssa..

Joulupäivästä lähtien mulla on ollut aika kivuliaita liitoskipuja (ei ole ollut liitoskipuja tätä ennen ollenkaan), yleensä iltaisin just ennen nukkumaanmenoa. Supistuksia en osaa vielä tunnistaa, joten ehkä mulla ei ole ollut niitä ja vauva pysyy masussa vielä ainakin laskettuun aikaan (8.1.).

Mutta pian se tammikuu tulee! tästä palstasta tulee varmasti vielä jännittävämpi vuoden vaihteen jälkeen!
 
Joulut on tosiaan vietetty ja seuraavaksi olis sit uusi vuosi. Ja sittenhän se alkaa jo meidän kuukausi! <3 Alkaa suurin osa nyyteistä syntymään.

Uusi vuosi meillä menee ihan kotosalla. Tänään käydään muutama raketti ostamassa ja ammutaan sit huomenna illalla niin että poika näkee niitä. Mihinkään ei uskalla lähteä eikä jaksakkaan enää.. Tuntuu että parempi pysyä kotona jos vaikka lähtö tuleekin. :)

Mites muiden uuden vuoden suunnitelmat? Siis tarkotan nyt huomista aattoa? :D
 
Me lähetää käymää miehen siskon perheen luona illalla syömässä ja sitten ihan kotiin.. ja koira tietty mukaan, tuo pelkää raketteja ihan kamalasti nii sitä ei voi yksin jättää olleskaa.mies saattaa johku lähtä käymää illalla kavereita moikka mut musta tuntuu että mä jään kotia köllöttelee ja ihmettelee, ei oo oikeen menohaluja mihinkää suuntaa :D
 
Me ollaan kotosalla ja tänne tulee 1-3 meidän lisäks viettämään iltaa, saunotaa, syödään, juodaan (minä alkoholitonta ja mies korkeintaan pari), katotaa leffaa, ja rakettein tulee varmaa hankittuu pari. Eli melkeimpä samallainen uus vuos ku viime vuonna ainut ero että alkoholi jää meiltä pois :)
 
Kerkeenpä vielä joulukuun pulinoihin kommentoimaan ennen kuin vuosi vaihtuu ja päästään meidän kuukauteen :) Joulu meni rauhallisesti syödessä kuten aina, äitini naureskeli et viiniä vaan meni vähemmän tänä vuonna... Uutta vuotta on tarkoitus lähteä vastaanottamaan kaverin mökille, jos saunoisi ja ampuisi parit paukut taivaalle. Miehellä on vielä 'lupa' ottaa alkoakin, kun LA on vasta tammikuun lopulla ja ultran/kohdunsuun mukaan pienellä ei vielä ole kiirettä maailmalle, mutta niinhn tuo meinasi että ei kiinnosta, et jos yhden saunakaljan joisi niin voisi sitten ajaa yöllä kotiin ettei minun tartte <3 . Hirveitä himoja ei sinänsä olisi kummallakaan lähteä edes minnekään, mut ajateltiin kuitenkin käydä kun vielä "kerkee".

Fjansku, ihana kuulla et jaksat / pystyt vielä noin myöhään liikkumaan. Mulla jäi pidemmät kävelyt yms pois jo aikapäiviä sitten, kun siitä tuli ihan valtaisat liitoskivut. Puoli tuntia on ehdoton maksimi, siinäkin on vähän liikaa... :( Olen koittanut käydä korvaukseksi punttisalilla silloin tällöin, ihan jo sen takia et kunto ei täysin rapistuisi - ainakin mulle on väitetty et mitä parempi kunto äidillä on sitä paremmin yleensä molemmat (äiti ja lapsi) selviää ja palautuu synnytyksestä. Toivottavasti sulla tällä kertaa synnytys on parempi kokemus kuin viimeksi! Aika hirveän kuuloinen kätilö ollut, luulikohan se jotenkin uhkailemalla rohkaisevansa...?

Mä en oo osannut tähän asti olla synnytyksestä huolissaan - kaverit ei oo kertoilleet mulle (onneksi) pahimpia kauhutarinoitaan - mut nyt alkoi jotenkin vähän hirvittää kun näyttää siltä et mahdollisesti olisi joko perätilasynnytys tai sektio valittavana. Mut kattotaan nyt, jos tuon morkulan saisi vielä käännettyä, ja panikoidaan sitten jos ei saada ;)
 
me istuksitaan kahdestaan kotona uudenvuoden aatto, kun ei huvita lähteä mihinkään eikä mennä kenenkään luo ja sit on myös noi eläimet. meidän poikahan meni mummolaan tiistaina ja palailee kotiin n. viikon päästä, joten siihen saakka ollaan tällä jengillä. tänään varmaan haetaan jotai hyviä herkkuja meille tänne ja katellaan, oisko tinakauha paikoillaan siivouskomerossa ja jollei oo, pitää ostaa perheen kolmas kauha :D raketteja me ei ammuta, vaan tyydytään kattelee muiden tuhlausta ja mennään tähtisadetikuilla :)

luntahan täällä etelässä ei edelleenkään ole, joten tuolla ei ole myöskään liukasta ja voi turvallisin mielin vähän kävelläki. me ollaan muutamana vuotena käyty ulkona kattelemassa toisten raketteja ja sit menty nukkumaan aamuyöllä. pitää nukkua hyvät päikkärit, jos meinaa valvoa mut muussa tapauksessa ainakin mä meen puolenyön aikaan nukkumaan.

me oltiin eilen Naistenklinikalla tutustumassa synnytysosastoon ja jouduttiin istumaan synnytyshuoneosiossa semmosilla kamalilla puutuoleilla. alko tuntumaan sen session jälkeen ihan supistuksilta ja sanoinki miehelle, et voidaan käyttää sit puutuolia nopeuttamaan vauvan tuloa. muuten mennään varmaan tammikuulle ennenku mulla mitään alkaa tapahtumaan, vauvan pää on kyl terkkarin mukaan tiiviisti kiinni ja alhaalla, mut mitään muuta merkittävää ei ole tapahtunut.
 
Meilläkin uv menee kotona, kun ei koiria voi jättää kun kaks nuorimmaista pelkää noita raketteja, mitä noi jotkut älykääpiöt jo ulkona ampuvat heti kun pimenee. :/ Eipä sillä että minneen muutenkaan olisi edes tahtonut lähtä. Eli varmaankin perinteisesti kotona sapuskaa, saunaa ja joku mukava elokuva ja herkkuja. :) Ni jaksaa sitte uudenvuoden alottaa hyvin.
 
Myökin otetaan rennosti kotosalla uus vuos.. kun huomaa, että kaverit vissiin karttelee, varmaankin haluavat taata rauhan ennen la:ta. :/ hmph...
 
Vuoden viimeinen päivä ! Huomenna alkaa "meidän" kuukausi, ja tämä oma masulapsi pysynee masussa vielä varmaan hyvän tovin. Laittelen juuri ensisänkyä valmiiksi, silittelen vauvanvaatteita ja pakkaan oma sairaalalaukun, vauvan on jo valmiina.

Kamala on ollut väsymys ja kiukku... tuntuu välillä tosi raskaalta eikä oikein usko riitä että jaksan kahden pienen kanssa. Varmasti sitten jaksan ja hormonit auttavat väsymyksessä mutta nyt on aika raskas olo. Päikkäreillä olen joka päivä mitä en sitten ole tehnyt aikoihin.

Uusi vuosi otetaan vastaan naapureiden kanssa rauhallisesti.

Eipä muuta kuin;
Hyvää Uutta Vuotta 2012 Mammat, jaksuja kaikille loppurutistukseen ja jo vauvansa saaneille! Jännät hetket edessä :).
 
10h niin ollaan selvillä vesillä ja voi huokasta! :D (vielä en uskalla!)

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille! <3
 
Takaisin
Top