Joulukuun juttelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninniw
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wii: Siellä on taulukko tuumina, en ole vielä saanut itsekään niitä tilattua. Osa on ihan kuppikokosysteemillä ja osa on kirjainkoolla, siis ne toppimalliset mutta niissäkin koko löytyy sen taulukon avulla.

Tämä tuleva mamma on aika herkässä tilassa täällä. Tänään tuolla omalla sivulla oli teksti "Vauva on nyt täysiaikainen!" ja itkuhan siinä pääsi. Nyt ei enää tarvitse murehtia vaan vaavi on tervetullut koska vaan!

Meillä oli vika lääkäri muuten keskiviikkona ja kun yritin kysellä, onko alapään muutokset normaaleja näille viikoille, niin oli jotenkin tosi tyly ja sanoi, että jos hällä olisi kristallipallo, niin kertoisi kyllä koska vauva syntyy. No, en kyllä sitä kysynyt. Kohdunsuu on siis pehmennyt, mutta kiinni ja kohdunkaulaa on jäljellä vajaat 2 cm (käsikopelolla). Mitään painoarviota ei sanonut, ei myöskään mitenkään kommentoinut, että onnistuuko synnytys alakautta. emoticon Olin tosi pettynyt tohon käyntiin. Samoin siihen, että ei saatu osallistua neuvolan perhevalmennukseen ollenkaan.

Olo alkaa kyllä olla niin paksu, että ainakaan viittä viikkoa en enää jaksa odottaa. Mutta viimeistään viiden viikon päästä nähdään meidän pieni, ihanaa!

Mulla ei oo mahassa viivaa vaikka ovat poikaa kaks kertaa varmaks sanonu ja iteki pallerot nähny et ei nuita uskomuksia niin todesta kannata ottaa..ehkä sit seuraavan vauvan kanssa näkee omat henkilökohtaset erot jos on eri sukupuolta :)

Tuleeko muille välillä semmosia kuumia aaltoja poskiin? Siis yht äkkiä naama lehahataa tulipunaseks ja kuumottaa ja menee sit ohi? Kauheeta ku en oikeestaan juo kahvia ja tänään join kaks kuppia niin tuntuu et sydän tulee rinnasta ulos ja vapisuttaa..kofeiini överit veikkaisin..ei kiva..

Tuntuu kyllä noilla neuvola ihmisillä olevan hyviä ja huonoja päiviä..eiks niille oo opetettu mitään asiakaspalvelu taitoja kuten se et omat ketutukset jää työpaikan oven taakse eikä pureta niitä asiakkaisiin..varsinkin herkkiin hormoni asiakkaisiin..pyh

Mä en kyllä pärjää enää ton 1v. uhmaikäsen rakin kanssa..siis se on ihan hullu ja hyppii ja puree vaan kokoajan. Mä tiesin et sille tulee tää uhmaikä ja et se painaa sen 35-40kg mut mä en aatellu et maha pystyssä sillon oon..Nyt on vaan miehen käytettävä sitä ulkona ku ei tuu mitään tästä enää. Nytkin kolmesti painin sen kanssa (siis kirjaimellisesti painin) tuolla lumihangessa ja toisella koiralla oli kaveri taluttamassa ja siltikään en sen kanssa pärjännyt. ei mitään vaikutusta vaikka sainkin alistettua hetkeksi niin se alotti kaiken alusta..Sisällä kyllä uskoo mut ulkona se on ihan kauhee. täytynee palata oppikirjojen ääreen ja koittaa sitä vähän jollain vinkeillä opettaa..saa neuvoo jos on ideoita t. hyvin turhautunut kohta 3 "lapsen" äiti..

Hip hei! Tasan yksi kuukausi laskettuun aikaan!

Oi ihanuus. Saunan jälkeen tossa makkarat paistettiin takassa ja onpas nyt raukea olo. emoticon

basura: Kuumia aaltoja tulee täällä myös. Mutta eipä ole ainakaan vaihdevuosista kyse :)

Tuli tuossa synnytyksen lähestyminen mieleen. Männä viikolla kun kävin shoppailemassa niin kävi mielessä, mitä tekisin jos yhtäkkiä lapsivedet olisi menneet kesken kaiken?? Yksin kaupungilla, mies 130 km päässä töissä, auto kaukana parkissa, ... Pitikös sitä semmoisessa tilanteessa olla jotenkin liikkumatta? Eli ambulanssiako pitäisi soitella? siis vaikka suppareita ei kuitenkaan olisi, eikä mitenkään veristä tai vihreetä vettä lorise.

Valmennuksessa kun kätilö jotain mainitsi, että jos aikaisilla viikoilla lapsivesi menee eikä siis vauva ole vielä laskeutunut (saati kiinnittynyt) niin on vaarana että napanuora luiskahtaisi ulos. Vielä ei ainakaan ole mitään kiinnittymistä täällä tapahtunut mutta ei tässä enään kai mitenkään aikaisilla viikoilla olla.

No joo - eipä tässä mitään merkkiä todellakaan mistään synnytyksestä pitkiin aikoihin ole! :D Mutta tämmösiä vaan alkaa pyöriä päässä... :O

Heippatirallaa mammat!

Tutun kuuloista asiaa täällä, maha alkaa olla tiellä ja ahdistaa, sekä fyysisestä että hiukan jo henkisestikin... emoticon  Viimeyönä näin unta, että synnytys alkoi, oli oikein kipeitä suppareita mitkä tuntui selässä. Siinä unessa olin ihan innoissani et jee ja joo, vihdoinkin! Aamulla pettymys, kun tajusin että eihän tässä mitään synnytetä... Selvisi että olin kuorsannut kauheaan ääneen ja mies oli mua tuuppinut selkään, että oisin hiljaa! Nauratti kyllä sitten kun mies tuon kertoi. No, ei siihen nyt ihan kauhea aika voi olla, kun oikeasti pääsee tosi toimiin.

Foorumi on tottatosiaan siirtynyt uudelle alustalle ja paljon on uudistus aiheuttanut jutun juurta! Näin suuret muutokset harvoin sujuvat ihan täydellisesti kertalaakista, joten muutostyöt jatkuvat vielä jonkin aikaa. Kärsivällisyyttä pyydämme, vaikka hormonihöyryjen keskellä se saattaakin olla välillä melkoisen paljon pyydetty! :)

Ja ehdottomasti laittakaa Petralle viestiä, jos/kun huomaatte että jokin asia ei toimi tai mikäli muuten on kehitysehdotuksia, että miten jokin kohta ja asia olisi teidän mielestä parhaiten toimiva. Tehdään tätä foorumiuudistusta yhdessä, ihan kaikkia ehdotuksia ei tietenkään voida toteuttaa, mutta ilmanmuuta käyttäjien ilmoittamat viat/ muut huomioitavat asiat helpottavat ja nopeuttavat ylläpidon työtä.

Nyt tämä mamma jatkaa lueskelua, kerrankin on ihan omaa rauhaa kun esikoinen nukkuu ja mies hippaloi pikkujouluissa!

tänään mies kutsui mun porukat syömään, teki niille hyvää ruokaa... mutta minä siivosin koko kämpän.. mies kyllä imuroi ja vei matot pihalle.. mutta pesin vessan ja pyyhin pölyt ja pesin koneellisen pyykkiä (onneksi kone ne pesee puolestani)... niin ja luuttusin lattian... huh kun vaikeeta kumartelu ja supistelikin melkoisesti... pakko oli siivota kun ei ukko olis kerenny mitään ruokaa tekee kun oli ostanut kaiuttimet telkkaan niin niitä piti saada säätää vähän väliä ja nyt edelleen niitä säätelee...piti jo välillä tulla koneelle kun hermo menee... mutta lienee se sitä kun lapsi saa uuden lelun niin sillä leikitään niin kauan kun se unohtuu johonki...  niin ja olen myös ulkoillut koirieni kanssa monta kertaa... onneksi on pakkasta niin on hyvä tekosyy olla lähtemättä pidemmille lenkeille...

jännittää maanantainen lääkäri aika... mies toivoo kovasti jo että vauva syntyisi, mutta ei kuitenkaan halua sänkypuuhia harrastella että ei aiheuta lapsen syntymää... meikäläinen kohta ollu vuoden selibaatissa... tai siis en olis ollu mutta mies on ollut... en ees muista miltä se tuntuu :D mutta ilmankos se on jatkuva vitutus päällä... :) mies perusteli myös esileikit vaarallisiksi koska elimistö alkaa erittämään oksitosiini hormoonia kun hyväilee ja koskettelee... voi kuulemma aiheuttaa supisteluja... :) haistatin kyllä pitkät siinä vaiheessa ja sai kyllä meikäläisen loukkaantumaan tosissaan... kysyinkii sitten siltä että senkö takia ollu niin vittumainen tähän asti etten vaan kokisi hyvää oloa... huh huh... melkosia mielipiteitä on tuolla miehellä ja ihan vääriä käsityksiä... niinku neukkutätikin sanoi että ihan rauhassa vaan sekstailkaa ja jos alkaa supistelemaan loppuu se hyvillä alapesuilla... mutta ei niin ei... 

olishan tuo kiva jo päästä synnyttämään.. olis jotai tekemistä ja pääsis lautailemaan ja ulkoilemaan ja tekemään kaikkee mitä ei nyt pysty tekemään... kunhan oon kotiutunu hyvin vauvan kanssa niin minä lähen käymään sitten viihteellä... sen verran rankka raskaus aika ollut että hermoja pitää saada tuulettaa ilman miestä!!! täytynee vaan ottaa varoivaisesti ja mikäli imetän niin pitää muistaa lypsää maitoa talteen... 

nyt oli äippä kaverina kattomassa mitä vauvalle pakkaan mukaan sairaala kassiin... ja toivottavasti tarkenee tulla kotiin noilla varusteilla ja toivottavasti mahtuu niihin sitten... pakkasin 50cm ja 60 cm bodyt ja housut... kun ei eihan varma ole minkä kokoiset vaatteet mahtuu lähtiessä päälle... 

mulle neuvolatäti sanoi että mun kannattaa mennä ampparilla sairalaan kun on 45 min matka.. jos säännölliset supistukset 10 min välein ja kiireellä jos lapsivedet mennyt ja etenkin jos veristä tai vihertävää vesi on.. kiireellä tietty vielä jos en enää pysty olemaan kotona mitenkää päin... miettinyt paljon kanssa että jos jossain lenkillä olen tms. kaupungilla niin pitääkö jäädä vai voinko omatoimisesti lähteä esim. kotiin tai sairaalaan... entes jos olen autolla ajelemassa vaikka jossai etäämmällä? en hoksannu kysellä näistä asioista... jäänkö autoon odottelemaan ampparia vai ajanko jonnekki... :) huh

Tallettakaa hyvät ihmiset oman synnytyssairaalan (-osaston) puhelinnumero puhelimeen, niin että jos tosiaan olette jossain reissussa ja tapahtuu jotain josta ei tiedä miten tässä nyt toimia ja millä kyydillä ja milloin lähteä mihin.... ei muuta kuin soittelemaan. Kyllä sieltä ohjeet tulee :-) 

Ainoastaan tosi kovat, jatkuvat kivut ja runsaampi verenvuoto alapäästä ovat syitä soittaa suoraan ambulanssille. 

Vaikka lapsivesi tulisi, sitä muodostuu kyllä koko ajan lisääkin niin että ei ole syytä pistää heti pitkäkseen ja jalat pystyyn - mutta mun käsitykseni on, että ei kannata myöskään lähteä kauheasti kävelemään tai pakertamaan mitään, eli vähintäänkin sit taksilla tai omalla autolla eteenpäin sieltä kauppakeskuksesta :-) 

Meille sanottiin tuosta lapsiveden menosta synnytysvalmennuksessa, että jos vedet menee ja vauva ei ole vielä kiinnittynyt, niin sitten pitää olla makuuasennossa, koska vaarana on että sieltä luiskahtaa napanuora ulos ja se olisi huonompi juttu. En nyt ole ihan varma, mutta mulle kyllä jäi mieleen, että siinä tilanteessa pitäisi soittaa ambulanssi. Ja käskivät tosiaan kysyä neuvolassa, että onko vauva kiinnittynyt vai ei.

Mä en oo saanut vielä laitettua noita synnärin numeroita kännykkään, mutta pitäisi kyllä. Itse vaan mietin sitä, että jos lapsivedet hulahtaa oikein kunnolla jossain kaupassa, niin onko vähän noloa hipsiä sieltä kotiin pöksyt märkänä.

Auts lucky..ite en kyllä kestäis noin pitkään ilman seksiä ei ihme siis jos vähän kiristää..Oot kyllä löytänyt itelles vallan erikoisen miehen :D itekin oon nyt kyllä miettiny ku jonkun verran on kipeitäkin suppareita ja kuulemma lähtee paikat jo vähän aukeilee tässä vaiheessa jne niin saako vielä puksutella? Et eihän siinä mitään tulehus vaaraa oo? Mulla ei ainakaan tuo sperma oo aiheuttanu mitään ihme suppareita..

Eikös sanota aika usein et se synnytys lähtee öisin käyntiin? Tai eihän se nyt varmaa oo mut vissiin aika yleistä..Mietin et eiks se ollu +- 2vko se varoaika? Ku ens vko tulee täyteen se rv37 ja sen jälkeenhän se ei vissiin oo enää keskonen niin se siis vois periaatteessa syntyä ens tiistaista eteenpäin ja olla ihan täys aikanen? Mut eiks se oo sit 3vko ennen laskettua aikaa? Oon jotenkin ihan sekasin mut sanoin nyt kuitenkin ukolle et nyt loppu kaljan juonti :) Sais ainakin sen joulun yli mennä ja mielellään sinne tammikuuhun mut toisaalta ei malttais enää oottaa..ja haluan jo shoppailemaan jotain vaatetta jotka ees jotenkin istuu päälle..

Mäkin miettinyt et miten lähempänä h hetkeä uskaltaa mihinkään lähteä ku hävettää jos johonkin kauppajonoon läsähtää kaikki vedet.. Voi hurja! Tässä meinaa ruveta jo vähän jännittämään..tulis nyt se oikeen lainen y-17 lomake et sais ees ton kela asian etenee ennen ku vauva tulee. Pitäskö niitten neukkulassa sanoo automaattisesti ku pää on kiinnittyny vai pitääkö sitä kysyä ite? Ainakin pää rupee olemaan aika alhaalla ja kolossaan niin tarkottaako se sit sitä et se on kiinnittynyt?

lucky87: kuulostaapas niin tutulta tuo seksin harrastaminen.. täällä kans oma mies niin arka ettei ole uskaltanut yli 2kk harrastaa yhtään mitään... sitten sitä  alkaa miettimään että miten se sit tyydyttää ittensä.. mielessä liikkuu vaikka mitä :D eihän se  nyt pettäis mutta mulla on liian vilkas mielikuvitus.. mutta miten teillä vuos taukoa ollu, kyllähän sitä alku/keskiraskaudessa vielä onnistuu? ehkä se tekee miehelle tuo kasvava maha vauvan niinku vielä enemmän konkreettisemmaksi, ettei sit uskalla..

... aattelinpa kuule kirjakaupasta ostaa miehelleni joululahjaksi mm. semmosen kirjan "50 villiä asentoa" :DD ettei ihan unohdu mitä se seksin harrastaminen on. mitä mieltä ootte? onko ihan höpö lahja? tietenki oon ostanu muutakin semmosta fiksumpaa. mutta tuota kirjapakettia ei ihan anoppilassa  viiti aukasta, joten säästän sen kotia ;) tossapa linkki -->

http://www.suomalainen.com/sk/servlets/ProductServlet?action=productInfo&productID=7159458

no kyllä se 9kk tulee melkolailla täyteen ilman seksiä tai mitään siihen liittyvää... toki joitakin pusuja saanut ja haleja mutta nekin on olleet niin hillittyjä että... ihme että ollaan edes saunassa yhessä käyty... joskus oon suihkuunki väkisin ängenny ihteni samaan aikaan (että muistus ees mieleen miltä se kikkeli näyttää)... pitääpä ruveta googlettamaan... olishan se mies ihmeissään ku sellasilla sivuilla kävisin... :D

niin mulla kanssa mieli kuvitus laukkaa ja tosiaan olen myös ääneen kysyny että mieheltä että mitenkäs tuo tyydytyksen laita.. ja ihan varmasti on tumputtanu yöt ja päivät töissä kun ei suostu kertomaan... :D 

kyllähän se melko erikoinen kaveri on... vienyt hetken sopeutua sen maailmaan... ja sopeutuminen jatkuu edelleen :) mutta silti tykkään jonku verran ainaki... 

yes. huomenna lääkäriin... vitsi että koski yöllä selkään ihan sikana!!! ja sormet puutu kaikki niin että kävi tosi kipeästi ja pitkään ennen kun sain taas palautumaan normaaliksi...

Me käytiin tällä viikolla valmennuksessa ja siellä kyllä sanottiin, että lapsiveden loiskahdukset on elokuvien tuottamaa draamaa. Voipi olla, ettei edes tajua, että se on lapsivettä, jota tihkuu! Meille ei kyllä maininnut napanuoran luiskahtamisesta yhtään mitään..

Ajattelin kyllä, että pitäisiköhän sitä laittaa sänkyyn joku suoja, että jos sattuu sitten yöaikaan alkamaan...

basura siulla ainakin kesti myös pitkään, ennen kuin aloit tuntea liikkeitä, niin mitkä tunnot siellä nyt on? Miulla täällä pikkainen muljahtelee, työntää peppua tai vähän niiku rapsuttelee, mutta kohtelee kyllä äitiään tosi kivasti eikä varsinaisesti nyrkkeile eikä potki. Keuhkoihin en ole saanut yhtään osumaa! Hellästi kohtelee äippää. Niin ja nukkuisin mielelläni myös selälläni yhä, mutta mies sanoi, että on hengityskatkoksia... joten kyljellään sitten olen yrittänyt pysyä

Kuuma kyllä on, ihka oma patteri on kyllä tosi tehokas. 36 vuoteen en muista näin lämmintä itselläni ollutkaan ( paitsi esim viime kesänä oli pikkasen hot!) mut siis viileillä ilmoilla. Mieskin jo "aneli" lämmönnostoa ennen lumien tuloa, mutta äipällä oli vaan lämmin  :D

Supistelutkin on olleet vähän... huomaamattomia, niiku hyvä onkin, et en niitäkään vielä oikein tunnista. Luotan siihen, että tiedän kyllä sitten kun SE alkaa..

Niin ja pitäkää se neuvolakortti aina mukana! miun pitäisi muistaa pitää aina puhelinkin! Numeroa siellä ei ole vielä, mutta kortissahan se lukee.
Ja aina voi soittaa, kertoo ne siellä pitääkö tulla heti vai kohta :D

Niin, pointtini oli että ennenkuin omin päin hätäilee VOI aina soittaa synnärille ja kysyä, onko ambulanssin paikka. Ei ole mitään syytä stressata etukäteen että tiedänkö mitä tehdä missäkin tilanteessa, kun on aina lupa kysyä :-)

Se on totta, että lapsiveden "meneminen" yhdellä rysäyksellä on äärimmäisen harvinaista, vaikka elokuvissa hyvinkin yleistä. Tai ei se harvinaista ole, mutta silloin synnytys on melkein aina ollut käynnissä jo hyvän aikaa supistuksineen ja olet jo sairaalassa. Ilman ennakkovaroitusta alkava lapsiveden vuotaminen tulee todennäköisesti pieninä määrinä, tihkuen melkein. Kyllä voi ihan loppuun asti mennä kauppaan käymään ilman pelkoa että "mikä hetki hyvänsä....".

Kun olin harjoittelussa Naistenklinikan päivystyksessä siellä niitä nesteitä lähes päivittäin aina joltakulta tutkittiin että "onko tää sitä vaiko eikö" ja yleensä ei edes ollut :-) (on olemassa sellainen testi, raskaustestin kaltainen, joka näyttää onko lapsivettä näytteessä). 

(Elokuvasynnytykset on muutenkin oma lajinsa: kauhealla kiireellä aina lähdetään yhtäkkiä, ja suoraan ponnistusvaiheeseen, ja lapsi syntyy kolmikuisena)

Tää valvoo täällä puoli viideltä.... olen vissiin saanut kylkiluun murtuman yskimisestä ja nukkuminen on aika mahdotonta. Itken ja kiroilen kun yskä vain jatkuu ja sattuu niin ....sti. 

En tiedä mitä tehdä :-( Joku yskänlääke (Resilar?) vissiin käy raskaana olevallekin, mutta onko siitä sit mitään apua? 

Noi elokuvasynnytykset on muutenkin aika erilaisia kun mitä on nyt dokkaripohjalta kattonu, ei noissa oikeissa ole ollenkaan niin sähellystä ja huutoa ja ja ja ja.... ;D

Kressida: Oi kamala, kuulostaapa hirveältä ololta! Mulla auttaa yskään ihan sokeri, kokeile imeskellä sokeripalaa kun yskittää ja juo sokeripitoisia juomia (mustaherukkamehua). Ja siis tätä konstia olen käyttänyt jo monta vuotta jos öisin yskittää, minusta tuo sokeripala tehoaa paremmin kuin yskänlääkkeet mutta riippuu toki yskän laadustakin. Paranemisia sinne!!

Mullakin on yhä flunssa, välillä parempi ja välillä taas tosi kurja olo. Kuumetta ei ole eikä varmaan tulekaan, jospa tää kohta talttuis kokonaan. Minäkin heräsin jo viideltä kun mies huokaili unissaan niin kovasti emoticon . Ollaan lähdössä käymään mun kotipuolessa kun pitää saada uuteen autoon lisävalot eikä täällä ole kellään kaverilla lämmintä tallia... No, ei tuonne ole kuin 180 km ja pääsee samalla leikkimään siskonpojan kanssa kun ei jouluksikaan päästä sinne :)

Viime yö onkin näköjään muillakin ollut huonouninen. Minä olin kans puoli viideltä pystyssä. Kun ei nukuta, ei nukuta. Kyllä se jossain vaiheessa sitte nukuttaa. Pitäsköhän köllähtää hetkeksi sohvalle?emoticon

Perjantaina ostoksilla vilustutin sitten itseni..hirmuisen nuhan tyrkkäsi päälle, mitään muita flunssan oireita ei sitten olekkaan, mutta olo on sietämätön, ja yöllä heräilee tunteeseen, ettei saa happea. Vähillä yöunilla mennään täälläkin, aamulla saa kyllä nukuttua, mutta yöllä herää ja valvoo pitkiäkin aikoja, varsinkin kolmen aikoihin, kun LyyliJohannes aloittaa rallin.
Pitäisi uskaltautua ulos ja autoon, lähteä kaupoilla käymään. Pakkasta on vieläkin -23, ei hirveästi huvittaisi nenäänsä ulos työntää, mutta maito alkaa olla niin lopussa, ettei huomisellekkaan enää pärjää ja nenäliinoja on saatava lisää. Onneksi kurkkukipu hävisi ja yskää ei vielä ole tullut *koputtaa puuta*
Kressida: Miule ei yleensä yskä edes tule, mutta jokin aika siitä sitten kärsin ja kunnolla. Kysyin apteekista, niin limaiseen yskään sopii bisolvon ja yskä lähtikin sitten ihan muutamassa päivässä.
Miulle ei sokeri, eikä mustaherukkamehu tepsinyt. Mehu on kyllä muutoin hyvää, kun olo on kipeä, mutta aiheuttaa ainakin täällä närästystä emoticon
Tulipas vali, vali...no välillä niinkin..pitäis jaksaa jotain jouluista laittaa, verhot etes silittää, jos sais tän mielenkin vähän pirteämmäksi. Isäntä on talvilomalla, niin saa olla iltasella apuna, päivät se juoksee metässä, vaikka pakkasta onkin...

Mie valvoin raskausviikot 32 - 34 aamuyöt ja senkin jälkeen vielä satunnaisia öitä, mutta kun pääsin sitten nukkumaan aamupäivästä kun ei tarvinnut töihin lähteä niin on olokin vähän parantunut. RV 36 on jo mennyt kivasti. Olen kyllä viime yönäkin nukkunut 10 h, mutta eihän se ihan yhtenäistä ole, mutta ei ole niitä 1 h - 4 h valvomisia.
Lepäilin sitten valveilla ja odottelin unta tai siirryin sohvalle nukkumaan, jos oli oikein levoton olo, että mies sai edes nukkua.

Aloittelin äitiysloman 9 päivän sairaslomalla kun alkoi olla vähän sumuista 4 tunnin yöunilla.

Saa nähdä kuinka hyvin sitä onnistuu nukkumaan lapsen kanssa yhtä aikaa, kun tuo päiväuni on aika työn ja tuskan takana ollut lapsesta asti. Esikoulussa taisin olla kokopäivä ryhmässä useamman kuukauden ja nukuin kerran vain kaksi! Pitkiä iltapäiviä.

Tää taas nukku kerrankin oikein hyvin..kaikki muut tainnu sit valvoa munkin puolesta :) Ei vaan tullut vieläkään sitä lappua sinne kelaa..ahristaa tää tämmönen. Töihin menisin mielummin takasi jos vaan saisin. sekin stressais vähempi. Ja muuten seilibaatissa eläjille eilen pariin otteeseen puksuteltiin niin tuli kyllä niin hirveet liitoskivut siitä että meinas itku tulla. ainut hyvä oli vaan maata kylellään sohvalla ja hyvä ku pissillä pysty käymään ku oli tuskasta. Hyvä idea toi kirja..semmonen hienovarainen vinkvink :D Katsokaa netistä jotain pornoo ja jättäkää sivut miehen löydettäväks niin katotaan miten ne reagoi :D

Oonuska75 eniten oikeestaan hikkailut tuntuu..ja sit just tuo että työntää selkäänsä ja peppuansa jne tai vaihtaa kylkee. Sit se välillä "oikasee" ittensä niin sillon on virtsarakko ja kehukot rytyssa (ai että ku kiva tunne!) ja muutenkin hiukka hankala taipua sillon.. Hirveesti ei täälläkään niitä potkuja oo ollu..muutama kipee kylkiluihin mut hirveen vähän. Tässä vaiheessa ne tosin vissiin rauhottuukin noitten potkujen ja käsien kanssa. Mut en siltikään oo ees yrittänyt mitään 10liikettä/tunti hakeekaan.. et voi vieläkin olla päiviä kun on tosi rauhassa eikä tee mitään..välillä taas enempi. Mut en oo esim koskaan heränny sen potkuihin tai mitään. Ite ainakin turvaudun siihen kun sanotaan ettei pidä vertailla muitten tuntemuksia koska vauvat on niin eriluontosia. Että itekin kuulemma olin rauhallinen mahassa ja lapsena ja ottanu nyt sitä sit vähän takasin. Kai se on niitten luonnetta sitten :)

Ite taistelen kanssa kressida yskän ja liman kanssa vieläkin..hyvin tuntuu irtoovan ja kurkkuu ja keuhkot ihan kakkana. Mulle iskä suositteli semmosta että limsapullon pistää puolilleen vettä ja puhaltaa semmosen muovi letkun (halkasia joku 1-2cm) läpi niin se antaa keuhkoille töitä ja laittaa niitä limoja liikkeelle. "vastusta" pystyy muuttamaan veden määrällä. Kuhan istuu tukevasti ettei rupee huippamaan liikaa. Kuulemma vanhuksilla käytetään ja myös sukulainen jolla on ms-tauti on käyttäny tätä tekniikkaa ja on auttanut. Ite en oo kokeillu ku en oo jaksanu metsästää muoviputkea (etolasta kuulemma löytää ainakin) kun tää sohva on paljon kivempi :)

Mä olen kuullut että ihan paras yskänlääke olisi kun laittaa lämpöiseen veteen hunajaa, sitruunaa ja valkosipulia. Maistuu kyllä aika eksoottiselle mutta väittävät että toimii. Itse en tahdo vaan koskaan muistaa tuota kun olen kipeä. Kumma kyllä itse en ole ollut olleskaan kipeä sitten kesän. Toivottavasti mitään pöpöä ei enää tulekaan. Yskiminen tuntuu jo muutenkin niin ilkeälle vatsassa.

Mä olen kumma kyllä saanut nukuttua yllättävänkin hyvin. Vessassa tietty pitää rampata useamman kerran. Kääntyily sängyssä sen sijaan on suhteellisen tuskaista ihanien liitoskipujen takia. Ei oikein tiedä mikä olisi hyvä asento kun kääntyy. Ja ympärillä pitää vielä olla niitä tyynyjä kun selkää särkee välillä niin pahasti. emoticon  Ei ole helppoa.

Viikonloppuna oli taas itku herkässä. Mies kadotti lompakkonsa viikonloppuna ja purki sitten pahaa oloaan muhun. Kestin sitä tiettyyn pisteeseen asti kunnes itku pääsi. Lompakko sitten löytyi likaisten housujen taskusta vähän korttien kuolettamisen jälkeen.. emoticon  Ja sitten se alkoi marmattaa mulle vielä seuraavana päivänä ihan pienestä jutusta ja taas aloin pillittää.. Voi sitäkin rukkaa kun joutuu koko aika lohduttelee hormonihirviötä emoticon

Näin muuten unta että jouduin synnyttämään. Vaivuin kuitenkin sairaalassa johonkin tiedottomaan tilaan tai jotain. Herätessä mulla olikin sitten kaksostytöt, yhtä poikaa meille kyllä on ennustettu ultrassa. Kuulinpa juuri että tutulle olisi povattu poikaa ja sieltä olikin sitten tullut tyttö. Eli tässä siis voi tapahtua mitä vain. Onneksi kaikki hankitut vaatteet ja tavarat ovat aika unisex värejä.

Takaisin