Joulukuun juttelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninniw
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulla tänään ultrassa lääkäri näytti meijän pojan kivekset ja pilin niin kyllä minä nyt uskon ettei ne enää sieltä mihinkään häviä... tai no on kumma jos se onki tyttö!!! emoticon 

en tiedä mulla jo tuo lekurin ronkkiminen ja kaiveleminen koski tuonne alakertaan niin paljon että ei haittaa vaikka en kikkeliä saiskaan... mutta kaikkee muuta olis kyllä kiva tehä.. kauhee tällanen läheisyyden kaipuu pikku hiljaa kehittynyt raskauden aikana...

kantsii muuten katsoa elokuva: varasuunnitelma
oli hyvä komedia naisesta joka keinohedelmöityksellä hankkiutu raskaaksi kun ei löytäny itelleen sopivanlaista miestä... mutta kuitenkin sitten löyti ja olihan se melkoinen elokuva... vuorotellen itketti ja vuorotellen nauratti ja enemmän itketti se kun tajusin mitenkä normaalia minun käytös on ollut... :D

Täälläkin on ollut nyt enemmän huonosti nukuttuja öitä kuin hyvin. Viime yönä sain hyvin nukuttua pitkästä aikaa, oli kyllä ihanaa!

Lauantain pikkujoulut meni hyvin ja jaksoin olla muitten mukana yllättävän myöhään. Olin puol kaksi kotona. Mutta en saanut nukutuksi kun masukki järkkäs omat jatkot mahassa :D

Voi ku porukka on kipeenä :( Toivottavasti kaikki saa karkoitettua taudit!
Ite oon vielä säästynyt jollain ihmeen kaupalla. Mutta kyllä tässä vielä kerkeää tietty tautikin tulemaan jos niikseen on.

Vuhuu! viimein sain sen lapun kelaan ja kuulemma ei päätöksen teossa kauheen kauaa pitäis mennä. Kevyt 3000e heitto oli noilla lapuilla et ihan hyvä et soitin palkanmaksajalle ja valitin. Samalla sain sit ihan vihoviimeset lahja pullot haettua, hiukan hävettää alkossa käydä maha pystyssä yksin mut ehkä ne tajuaa et ne menee lahjaks.. Meniköhän maksimissaan 2h reissulla ja puolessa välissä meinas jo voimat loppua. nyt ei sit jaksakaan enää mitään. Voi toivottavasti kohta alkais se normi kunto ja jaksais tehä asioita normaalisti. Ja et aika menis nopeemmin..mahottoman tylsiä päiviä ja kello ei liiku mihinkään..tulis jo joulu. ja sit vois keskittyä vaan oottelemaan synnytystä. emoticon

No joo, kelaan nyt ei kannata luottaa emoticon  mä vieny syyskuussa paperit ja soittanut sen 15kertaa sinne kuin kahdelle eri palkanlaskijalle ja ei vieläkään valmista emoticon no ovat sentään saaneet s-päivärahan päätökseen ja yllätys siitäkin jäi mullekkin maksettavaa! mutta nyt ei luulis kauan menevän...

haki tänään vaunut liikkeestä..kaksi isoa pahvilaatikkoa ja lähestulkoon kaikki irtoava osa oli irti!! sai siinä vääntää ja kääntää uudenkankeita kankaita paikoilleen mutta tuli kun tulikin valmista!! jihuu..suoritus oli tämäkin näillä viikoilla emoticon

voihan peevelin peeveli... ihan hirveen nuhan mulle teki.. pää on täynnä räkää... mistähän tämäki ihan yhtäkkiä tuli kun ei eilen päivällä mitään oireita ollut.. illalla alko nokka vuotaa ku niagaran putous... supisteleekin nyt enemmän ku on vointi huonompi.. onneksi mies tulee huomenna taas kotia.. :D 

Vauvan pää on nyt sitten kiinnittynyt. Enteileeköhän se synnytystä? Olo alkaa ainakin olla sellainen kuin olisi keilapallo jalkovälissä. Ja vähän väliä alapäätä vihloo tai on sellainen jännä paineentunne. Ja limaa tulee ihan hirveästi, luulen kyllä että se on ihan valkovuotoa.

Matkalla neuvolaan onnistuin liukastumaan ja nyt tekee jalkojen liikuttelu aivan hirveän kipeää. emoticon Kävelemään en käytännössä pysty yhtään, muutaman kerran olen joutunut vessaan raahautumaan ja silloin on kyllä ärräpäät lennellyt. Ilmeisesti on liitoskipujen takia paikat tuolla alhaalla niin hellinä, että eivät kestäneet yhtään äkillistä venähtämistä, mikä siitä liukastumisesta seurasi.

dodiin! eipä ole meikäläisellä verenpaineet laskeneet, valkuaisarvoki nousi vielä viimekerrasta ja jotku labra-arvot oli normaalia alhaisemmat... lääkäri anto käskyn käynnistää synnytyksen jo huomen aamulla!! :) apuva, hieman nousi syke kun tiedon sain mutta muuten levollisin mielin! saa nähdä otanko ens yöksi vielä jonku rauhoittavan/unilääkkeen jotta sais hyvät yöunet ennen suurta koitosta! :)

elikkä ei ihan tullu minusta tammimammaa, ihanista ihanin joululahja kuitenkin tulossa! toivottavasti kaikki menee hyvin ja en ois kovin kipeä :) viikkoja huomenna 37+2.

Maeri44: Voimia ja jaksamista huomiselle ja hurjasti onnea jo näin etukäteen:)
Pääsette varmaan sitten jo jouluksi nyytin kanssa kotiin emoticon

hui!! maeri44 onnea paljon, koetahan nukkua yö hyvin että jaksat vaikka voisin kyllä kuvitella että paljon muut asiat pyörii mielessä kun nukkuminen!!! käyhän kertomassa sitten tuntemukset ja kokemukset kunhan jaksat ja kerkiit :) 

mulla nyt lämpö nousussa... ei vielä paha mutta 37.4... ei lienee tuo pikku lämmön nousu vauvalle vaarallinen.. jospa ei tästä nousis enää korkeemmaks ku on jo niin kökkö olo että oksat pois!!!

sain muuten tänään imetysliivit kun tilasin.. en ole vielä kokeillut, mutta luulen niiden olevan mulle hyvät nyt ja hyvät sitten jos tissit kasvaa maidonnousun myötä... nyt ainakin tähän mennessä ovat vaan pienentyneet, vaikka se saattaa vaan näyttää siltä kun maha vaan kasvaa... Ne on sellaset carriwell merkkiset... ilmeisesti jotku lääkäreiden ym. yhteistyössä kehitetyt joita voi pitää yöllä sekä päivällä... :) kun katellu noita liivejä erilaisia niin en voisi kuvitellakkaan ostavani kaarituellisia liivejä... 

Ihanaa pakkas iltaa vaan kaikille... elkäähän vilustuko...

Oi, Maeri vissiin nyt sitten synnyttämässä parhaillaan?! Kyllähän me on tiedetty, että jokaisen masusta se pulla aikanaan maailmaan tulee, mutta silti tuntuu jotenkin hurjalta, kun heitä nyt alkaa ilmaantua!

Samalla lailla ihmeellistä kuin se, kun kevät tulee joka vuosi.... aivan kuolleesta luonnosta hangen alta alkaa puskea vihreää, puut työntävät silmua, ja kohta on joka paikka vihreänä. Ihmeellinen elämän voitto. Jotenkin samalta tuntuu tämä ihmisen 'poikiminen', hedelmällisyys....

Olisinpa runoilija ja osaisin pukea tämän kauniimmiksi sanoiksi.

Tekstistä ^^ huomaa että huumeissa ollaan :-o Maksimiannoksella Panacodia täällä kärvistelen. Kylkikipu, joka haittasi yskimistä (kiitos vinkeistä! jokaista kokeillaan vuorollaan paitsi hunajaa jota en vegaanista ruokavaliota noudattavana käytä ollenkaan mutta olen kyllä kuullut siitä hyvää ennenkin).... paheni yhtäkkiä maanantai-iltana kovasti: säteili olkapäähän asti niin että istuin vain ja itkin ja soitin sairaanhoitopalvelujen neuvontaan, että mitä tehdä kun ei pysty kunnolla hengittämään, makaamaan, liikkumaan, mitään. 

Täytyi sitten käydä terveysasemapäivystyksessä tsekkaamassa tilanne (lähinnä pelkäsivät keuhkokuumetta, minulla oli tietysti vaikka mitä kauhuskenaarioita mielessä - ONNKESI vauva oli hereillä ja antoi elonmerkkejä jatkuvasti, se helpotti mieltä). Ja koska oli yö, eikä taksit tule Suomenlinnaan (saareen, tänne tullaan lautalla) pääsin ambulanssikyydillä merenalustunnelia pitkin. Aika dramaattista oli lähteä yön selkään ambulanssilla, lapset jäi nukkumaan (herätin oman lapseni kertoakseni että lähden ja ettei varmaan ole mitään muuta hätää kuin että olen vain niin kipeä että tarvitsen särkyyn hoitoa) ja kumppani katsomaan ikkunasta huolestuneena perään. 

Lääkäri diagnosoi keuhkopussin tulehduksen, eli yskän seurauksena vaurioitunut jotenkin se ohuiden kalvojen peittämä pussi joka on keuhkojen ja muun rintakehän välissä "liukastamassa" keuhkojen liikettä. Kuvata tuota kylkeä ei haluttu, koska lääkäri oli aika varma diagnoosistaan ja röntgen ei tee hyvää vauvalle. Sanoi, että vain aika auttaa - ja käski käyttää nyt ihan maksimimääriä Panacodia. 

Ja niin on tehty. Kuuden tunnin välein saa ottaa lisää särkylääkettä, vaikutus ei kestä ihan niin kauan joten itkua ja hammastenkiristystä on aina viimeinen tunti, eikä tässä ihan kivuttomana ole muutenkaan. Lisäksi tulee paha olo ja tosi paha mieli siitä että vauvakin on nyt sitten huumetokkurassa käytännössä jatkuvasti. :-( 

JA jouduin jäämään sairaslomalle töistä vaikka olisin tosi mielelläni ollut nämä viimeiset päivät vielä töissä. 

Huokaus. Vali vali. Kiitos kuuntelemisesta. Päiväunille... Tästä olis nyt toivuttava viikossa jotta pääsee muuttopakkaamaan :-o 

Voimia Kressida! Ei varmasti ole kovin hyvä fiilikset, lohduttaudu kuitenkin sillä että panacod on muuten turvallinen mutta eihän sitä viimeisen kuukauden aikana suositella. Mutta moni joutuu sitä syömään vielä tässä vaiheessa ja imettäessäkin! Minä olen sitä syönyt muuten koko raskauden ajan mutta nyt olen saanut sen jätettyä pois kun selkä on paljon parempi kuin aikaisemmin.

Meillä oli miehen työkaverin vaimolla LA 17.1 eli ihan samoilla ajoilla meidän kanssa, viime yönä oli heille sitten poika syntynyt :) Eli kyllä tässä aletaan olla todellakin loppusuoralla vaikkei itse sitä uskota vielä ;) Lääkärille sanoin eilen että 4 tammikuista on meidän tästä ryhmästä syntynyt jo, hän ihmetteli kovasti kun on niin monta jo :)

No ei ihme jos on sit vähän sattunut kressida..eiköhän se oo hommattava hyvät muuttomiehet ettei tarvii ite rehkiä.. Tuntuu tää normaali räkä tautikin kestävän isältäpojalle saatika sitten  tuommonen..

Vai maeri on nyt sit puskemassa! voi hurja! Hengessä mukana :)

Mullakin huomenna neuvola taas jos sit vois ootella joulun yli seuraavaan. Ei oo verenpaineet kyllä heilahellu mihinkään suuntaan tolla omalla koneella et ei kai tässä sit hätää oo. Toivottavasti ois se oma neukku täti joka osais kopeloida oikein ja kenties kertoo oisko jo pää kiinnittyny tai muuta uutta jännittävää tietoa. Pieneneekö maha ku se laskeutuu? Ku tuntuu et maha vaan katoaa vaikka pitäis kasva.. Hassua ku tottunu kättä pitämään tossa melkein tissien alla niin joutuu nyt menee jo kämmenen verran alemmaksi. Kai se sieltä sit ois jossain vaiheessa uloskin tulossa..hihi!

Tylsää on..miehen aamuvuoroviikot menee paljon reippaammin kun on seuraa..Vois tietysti kavereita pyytää käymään mutta on niin väsy ettei jaksa oikein puhua tai tarjota mitään saatika tehdä jotain muuta niin en oo viittiny sit pyytää niitäkään katsomaan kun makaan sohvalla..

Mulla ei ole vielä kyllä tullut aika yhtään pitkäksi :) Menee aika tosi nopeasti talossa puuhaillessa, mitä nyt tän pötsin kanssa jaksaa. Kestovaippoja olen vielä pessyt ja järjestellyt, muutenkin tuntuu koko ajan olevan järjesteltävää - joko se johtuu miehestä jolla on tapana jättää kaikki tavarat sinne minne sattuvat tippumaan, tai sitten tää on tätä pesänrakennusviettiä emoticon

Mulla on maha ihan selvästi tullut alaspäin, vaikka ei nyt ihan polvissa vielä roikukaan, ja liikkeetkin tuntuu vähän alempana. Että kyllä tämäkin raskaus näyttäis olevan menossa siihen viime vaiheeseen ihan vääjäämättä ja vauva tulee jossain vaiheessa tuolta ulos :) Huomenna lääkärineuvola, nähdään mikä tilanne on down there. Niin ja basura eikös se sf-mittakin pienene lopussa kun maha laskeutuu.

Vauveli liikkuu todella paljon, enimmäkseen muljahteluita ja kyljen kääntöä. Nyt oon koittanut lauleskella ja jutella paljon hälle, jospa tutut hyräilyt ja laulut sitten rauhoittaisi vastasyntynyttä. emoticon

Tsemppiä Kressidalle kipujen kanssa ja maeri44:ltä odotellaan sitten kohta kivoja vauvauutisia!

kylläpä taas on tapahtunut vaikka mitä... kipeitä ollaan kaikki jollain lailla... tunteetki taitaa jotenki herkässä olla kun luin tuota kressidan tekstiä siitä mitenkä kevät tulee ja samalla tavalla vauvat tulee... ja sitten ku oli omalle lapselleen käyny sanomassa että lähtee hakemaan lääkettä ettei ole äitillä mitään hätää... itkuha se tuli :D niin ja sama homma oli ku luin mammax:n synnytystarinan kun ei ollut saanut vauvaansa heti syliin... :D mutta ei sitä näköjään tiedä millon se käynnistyy... tuossaki ihan tavallaan yhtäkkiä ku lapsivedet meni...

pitäis olla tavallaan jokapäivä nyt valmiina lähtemään synnyttämään... mulla olo on nyt ilman mitään lääkkeitäki ku humalaisella, toivottavasti ei tästä pahene enää.. 

mutta paranemisia kaikille ja ne jotka oavt terveitä toivon että ette tule flunssaan... tarpeeksi kestämistä näissä nivuskivuissa ym. 

lucky87, nyt minuakin itkettää kun luin että sinua itkettää...!!! Mulla on mennyt raskaus aika hyvin ilman suurempaa tunteiden vuoristorataa, mutta synnytyksen jälkeen se viides päivä oli kamala. Itketti huoli vauvasta ja onni siitä, ettei mitään hätää kuitenkaan ole, sairaanhoitajien "ristiriitaiset" ohjeet vauvan käsittelystä, äidin kommentit kahvin juonnista ja anopin lihapullat.... Lista oli ihan loputon. Ja saman huomasin tapahtuvan työkaverilleni, joka sai tytön vain 3 päivää aijemmin. On se maito vain kummaa ainetta kun pistää naisen ihan sekaisin!! Nyt kun on mennyt jo viikko, niin järki on astunut jo peliin ainakin jollakin tasolla - tosin kätilö varoitti, ettei sitä enää ikinä palaa täysin entiselleen... :)

Ja kiitos kaikille onnitteluista!

(Sen verran hömelöksi sitä on tullut, että muutaman kerran olen jo painanut tuota RERUUTA nappia lähetä napin sijaan - raivostuttavaa!)

ai jaa että näissä tunne jutuissa ei olekkaan välttämättä pahin vielä ohi!? täytyypä alkaa varottelemaan miestä jo ennakkoon että voi olla vieläkin pahempaa edessä ja syy on silloin äidin maidontuotannon ja siitä johtuvien hormonien syytä :D he ja laitettava kaikki pikkutavarat piiloon jonnekki joilla olis mahd. lentää johonki suuntaan :D 

kylläpäs taas oli romantiikkaa tässä perheessä kerrakseen... :D tässä yrittäny jo pitemmän aikaan vinkata tuolle miehelle että vois välillä vähän hyvänä pitää mutta ihan tuloksetta.. ja suoraanki olen sanonut että lemmen kaipuu iskeny pahemman kerran... no suihkusta kun tulin niin pyysin rasvailemaan ihteni ja vinkkinä siinä kaikkee yritin... herra suostu kyllä rasvaus puuhiin mutta otti vauva öljyn ja suoraan pullosta kaato päälle ja sen jälkeen joka kohta oli siinä öljyssä... :D mainitsin kyllä että en ihan tarkoittanut tällaista voitelua että vähän romantiikkaa olisin toivonu myös... no... se siitä sitten... on rasvanen olo kieltämättä, mutten kyllä saanut läheisyyden kaipuuta pois noilla öljyämisillä :D  

Huih, Maeri siis on jo synnytyspuuhissa, aika hurjaa! Mutta ihanaa, ihanaa saada nyyttejä ketjuun :)

Kressidalle täältäkin kovasti tsemppiä kipujen kanssa, ja vielä muuttokin edessä, huh!

Tajusin juuri, että tänään pitäs alkaa pikkuhiljaa tehdä sitä joulusiivousta, jos meinaan. Viikonloppuna sitä pitää sit jatkaa isompien juttujen osalta, tyyliin matot pihalle jne. kun mies on apuna. Mä en enää tän eturepun kanssa saa noita telineelle väännettyä yksin! Sitäpaitsi viikonlopuksi mulla on leivontatalkoot suunniteltuna, meinaan vääntää pullaa sen verran että pakkasesta löytyy sit mitä tarjota vauvavieraillekin. Ja jouluks tietysti. Joten kiirettä pitää, toivottavasti viimeyön kaltaisia öitä ei tuu enää kauheasti, olin niin kipeä et oli pakko vaan tulla hengailemaan keittiöön ja olkkariin kun kummallakaan kyljellä ei kärsinyt nukkua. Kurjaa :(

Hellyyden kaipuuta on täälläkin (etenkin kun mies aloitti työt ja minä joudun päivät olee yksin), mutta eipä ole kovin seksikäs olo sitten kuitenkaan... Kaikki karvat ajamatta (alapäästä en ole saanut ajettua pitkään aikaan, hermostuttavaa, ja jaloistakin alkaa olla jo niin hankala, ettei edes viitsi yrittää), sopivaa asentoa hirmu vaikea löytää, jalkakramppi yllättää kesken kaiken tai sitten ei alkuunkaan onnistu kostumaan tarpeeks. emoticon Eikä tuo oo miehelläkään tuntunut kovin paljoo tekevän mieli. Eikä muunkaanlaista hellyyttä paljoa saa. Minun mies on aina ollut kovin sulkeutunut siinä asiassa. Suukon aina joskus saan, mutta siinäpä se.

Nukkuminen myös ollut todella huonoa parin viikon ajan. Koko ajan väsyttää, mutta ei vaan saa unta. Kova närästys tuli takaisin, vaikka kahvin juonnin olen lopettanut. Lääkäri määräsi närästyslääkkeitä (en muista nimeä nyt, reseptillä kuitenkin) viikon ajan kuurina ja sitten tarvittaessa. Painajaisia näen joka yö. Aina joku kuolee. Joko vauva, exä (omituista, mutta surullista) tai sisko (joka myös raskaana, tuplamenetys).

Että on se ihanaa tämä loppuraskaus! emoticon

Takaisin