Joulukuun juttelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninniw
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
en mä tiedä että laskeeko vai nouseeko se mutta kuitenki verenpaine heittelee.. ja mulla kun on silleen matalahko niin meinaa taju lähtee ja huimaa... yhessä vaiheessa kun oli rr vähä korkeammalla niin saunassa ei tehny pahaa yhtään... :D 

minua niin KETUTTAA taas joka ikinen asia... ketuttaa se kun ketuttaa ja sitten kaikki menee pilalle.. olis ollu kiva lähteä mökille taas mutta kun koiria ei sinne voi ottaa mukaan kun sisko tuonut sen kulta rakkaan mopsinsa sinne... muuten voisinki jättää ne kotiin mutta niillä nyt muutenki niin vähä virikkeitä eikä pääse ku 10 min kerralla pihalle tekee tarpeitaan niin neki on jo ihan masentuneita... käytän niitä sitten ulkona tietty useammin enkä viitsi ajella 9km edes takasi kovin usein niitä ulkoiluttamaan.... muutenki olis ollu kiva ne ottaa mukaan että olisivat sen possun kanssa saanu leikkiä ja seurata mitä muut touhuaa mutta ei niin ei... vissiin siskoa jännittää niin paljon ettei sen possun silmät puhkea jos pojat vähä ärähtää toisilleen emoticon. ei kauhistus että on hyvä olla... taidan käydä ostamassa torttutaikinaa ja muutamat tortut tekasta... jos ostais muitaki herkkuja..

en mä tiedä että laskeeko vai nouseeko se mutta kuitenki verenpaine heittelee.. ja mulla kun on silleen matalahko niin meinaa taju lähtee ja huimaa... yhessä vaiheessa kun oli rr vähä korkeammalla niin saunassa ei tehny pahaa yhtään... :D 

minua niin KETUTTAA taas joka ikinen asia... ketuttaa se kun ketuttaa ja sitten kaikki menee pilalle.. olis ollu kiva lähteä mökille taas mutta kun koiria ei sinne voi ottaa mukaan kun sisko tuonut sen kulta rakkaan mopsinsa sinne... muuten voisinki jättää ne kotiin mutta niillä nyt muutenki niin vähä virikkeitä eikä pääse ku 10 min kerralla pihalle tekee tarpeitaan niin neki on jo ihan masentuneita... käytän niitä sitten ulkona tietty useammin enkä viitsi ajella 9km edes takasi kovin usein niitä ulkoiluttamaan.... muutenki olis ollu kiva ne ottaa mukaan että olisivat sen possun kanssa saanu leikkiä ja seurata mitä muut touhuaa mutta ei niin ei... vissiin siskoa jännittää niin paljon ettei sen possun silmät puhkea jos pojat vähä ärähtää toisilleen emoticon. ei kauhistus että on hyvä olla... taidan käydä ostamassa torttutaikinaa ja muutamat tortut tekasta... jos ostais muitaki herkkuja..

Onnea. onnea Maerin perheelle! Aika paljon kaikenlaista pienempää komplikaatiota ja hankaluutta teillä siinä, mutta kirjoituksestasi välittyy etteipä paljon vaivaa, kun vauva tuhisee vieressä :-)

Kiitos syntymäpäiväonnitteluista kaikille.

Nyt pitäisi sitten saada muutettua.... huh huh. Joko valitin tästä aiheesta? Haluaisin jo keskittyä itseeni ja vauvaan ja ajatella tulevia, mutta tämä TAAKKA tässä edessä vielä on hoidettava, tavalla tai toisella.

Kuka kyseli synnytyksen ennusmerkkejä? Yksi, jonka olen kuullut, on vatsan meneminen sekaisin vähän ennen.

Tietenkään mikään merkki ei päde kaikille, sehän olisikin helppoa!

Mikähän lie nyt tämä uusi tuntemus. Tai ei oikeastaan uusi, mutta miljoona kertaa pahempi kuin aiemmin. Oikea nivunen on ihan mieletön kipeä! Liitoskipuja kai se on, on ollut jo aiemminkin, mutta tänään on ollut pelkästään tuo toinen puoli ja se kipu on aivan sietämätöntä. Kaikki on ihan ok kun istun, mutta heti kun nousen, tuntuu niinkuin joku sahaisi minun jalkaani poikki. Jalka ei kestä ollenkaan painoa, pari kertaa olen tässä illan aikana meinannut pyörtyä kivusta. Ihan outoa. Kipu on aaltoilevaa, iskee kun varaan jalalle tai nostan jalkaa (esim. kävellessä). Onko muilla ollut tollaista?

mulla on ollut nivuset tosi kipeät, mutta ei kyllä kertaakan ole taju meinannut lähteä.. jäykät kyllä ovat ettei saa jalkoja liikutettua eteenpäin ku töpöttämällä...  

Mullakin kipuilee tuo oikea nivunen ja tänään tuli semmoisia 'sähköiskutuntemuksia' oikeaan yläreiteen. Kipuja pidän liitoskipuina, ei ole noin pahoja kuin Adaralla ja luin että noita 'sähköiskuja' alkaa tulla loppuvaiheessa, ennusmerkkejä ovat nekin ja alkavat muutamaa viikkoa ennen synnytystä monilla. (toivottavasti nyt menee se kaks viikkoa vielä ainakin)

niin niitä ennusmerkkejä.. jotku sanoo että kasvot muuttuvat... esim. ylähuuli turpoaa, tai tulee valkoinen rengas suun ympärille... nenä voi myös levitä. mennä vatsa sekaisin... yks päivä mietin että joko pitää lähtee synnyttämään ku ihan jatkuvasti sai vessassa istua :D mutta ei ilmeisesti :D kuulemma myös päänsärkyä voi olla... 

Onnea täältäkin  Maerin perheelle! emoticon

Mie olen täällä vähän ihmeissäni lukiessani, kun kuka tuntee mitäkin ja mie en tunne mitään :P. Toki nyt on pikkuinen ollut pari päivää vilkas, mitä se ei normaalisti ole ollut, lähes yötäpäivään touhuilee jotain ja yhä on äitiään kohtaan hellä. Vähän ojentelee jalkoja ja käsiä, mutta ei tule vieläkään pahoja iskuja.

Liitoskivut ja lonkkakivut on olleet miun riesa koko aikana, itseasiassa ne alkoi huhtikuun lopussa, ja oikea jalka nimenomaan. Miehän en välillä pysty astumaan ollenkaan, juokseminen piti lopettaa lokakuussa, kun ei kestä iskuja. Monesti myös tuntui, että pikkuisen pää tai peppu työntyi lonkkaluun alle etupuolella, vähän kuin jääden jumiin. Ei tuntunut kovin kivalta :P Mutta siis nämä kivut usein pahenevat lenkin tai siivouksen/pitkään seisomisen jälkeen.

Lähtiessä liikkeelle, varpaillaan kävely oikealla jalalla helpottaa kipua ja muutamisen askelien jälkeen pystyy taas kävelemään normaalisti.

Perjantain neuvolan ja lääkärin jälkeen tuli levollinen mieli - mie ku haluaisin lapsen vasta ensi vuoden puolelle ja la on "vasta" 6.1. ja jos ei ole miussa mitään tuntunut, niin myös lääkärin mukaan kaikki oli vielä odotustilassa. Painoarvioita ei sen tarkemmin sanonut, tarjoaa päätä, ei ole kiinnittynyt vielä ja mahtuu tulemaan sieltä kyllä. Verenpaine vähän heittelee, mutta muuten ei ole ollut mittää.

Päiviä kulutellessa sitten vaan... mie olen kyllä viihtynyt kotona eikä ole aika käynyt vielä pitkäksi.

Mulla on koko naama levinnyt, tarkoittaakohan se nyt, että synnytys olisi lähellä. :D Ja kävelen nykyään kuin ankka, kauheaa vaappumista. Äitin mielestä se on merkki siitä, että kohta vauva syntyy. Ja eilen illalla huomasin, että tissit on vähän samaan tapaan kuin alkuraskaudesta pinkeät ja yöllä niitä välillä kuumotti. Mulla ei oo tullu yhtään maitotippoja koko raskausaikana, joten toivottavasti tää nyt tarkoittaa sitä, että maitoa kuitenkin nousee. Onko teillä muilla tullut maitoa jo?

Mulla nuo liitoskivut on välillä niin pahoja, että en voi varata yhtään painoa jaloille, kun muuten kipu on aivan tajutonta. Tuntuu kuin joutuisi kävelemään niin että jokin paikka on murtunut. :( Tossa jo mietin, että kuinkahan kamalaa synnytyksestä tulee, jos siellä pitää levitellä jalkoja ja nyt pelkkä sängyssä kääntyminen vaatii monen minuutin ähinän ja hampaiden kiristelyn.

Tänään tuli rv 38 täyteen <3 Ja toivottavasti 2 viikkoa enää jäljellä! :)

Täällä on ollut lonkkakipuja kuukauden verran, aamuisin varsinkin, mutta vetreytyvät päivän mittaan. Pikkuinen on tällä viikolla rauhoittunut masussa, ei tuu enää mitään iltavillejä. Välillä ojentelee ja vaihtaa kylkeä, ei kummempaa. Eikös sitä sanota että vauva rauhottuu kun synnytys alkaa lähestyä. Ja ihan kaamea närästys alkanut myös tällä viikolla, välillä öisinkin joutuu herää ja ottaa rennietä(vielä on onneksi auttanut joksikin aikaa).
Nyt on ruvennut tulemaan kipuilevia suppareitakin.

Huomenna olisi neuvola, katotaan mitä siellä sanotaan :)

Itse olen kanssa viihtynyt kotona, neljä viikkoa hurahtanut tosi nopeeta ohi. Ei olisi uskonut silloin kun oli jäämässä lomalle. Eikä kyllä oo yhtään ollut ikävä töihin, onneksi ei tarvikkaan pitkään aikaan mennäkkään ;)
Meillä on nyt kaikki valmista pikkuista varten. Äiti oli perjantaina käymässä niin toi ihanan valkosen ammeen ja cragon kantorepun sekä nallepuh tuttipullon.  Nyt ei muuta kuin ootellaan milloin pikkuinen haluaapi tulla maailmaan. <3

Parin päivän päästä olis kohtalaisen varmaa että meidän perheen kaikkien ihmisjäsenten horoskooppi on edelleenkin kauris :) Löysin vähintäänkin mielenkiintoisen kuvauksen kauriista, en allekirjoita kuin ihan pari lausetta koko pitkästä litaniasta:D

http://www.uniluoto.com/horoskoopit/28.html

eilen taas ruhtinaallisesti nukahdin vasta puol 4 jälkeen aamulla vaikka sänkyyn menin jo väsyneenä 12 jälkeen :D heräsin siinä sitten onneksi puol 2 aikaan ettei nyt ihan 12h unia tullut...

koko aika on sellanen ihme olo, ihan toisenlainen ku ennen... lantio on kipee ja alavatsaan menkkamaisesti jomottaa, kuuma suihku kyllä auttoi... kaupassa kävin joulukoristeita ostelemassa niin siellä suppaili kipeästi ja ihan kaamee väsymys... tulin kotia ja kummastelin pitkälleen ruvetessa kun olin syönyt että eipä ole poitsun liikkeitä tuntunut sitten eilis illan... laskeskelin 6 asti liikkeitä ja hain kattilan kannet kun taas pitempi väli etten tuntenu liikkeitä ollenkaan läimäytin pari kertaa niitä vastakkain tuossa mahan vieressä niin sain sen 10 liikettä tunnin sisään lasketuksi ku alko sytkyämään tuolla... en tiedä onko normaalia että tuolleen vasta kattilan kansilla paukuttelun jälkeen tulee eloa pieneen... sen jälkeen on taas ollut ihan hiljaista vaikka pitkällään oon ollut ja syönyt ja juonut ym. pitäisiköhän soittaa synnärille ja kysellä sieltä vai odotanko  huomiseen että neuvolaan soitan... :D 

koirista ei tuntunut ainakaan yhtään kivalle se kattilan kansien ääni... saattaa naapuritki ihmetellä että mitä täällä tapahtuu... :D 

jokohan sitä pitää kohta lähteä synnyttämään... haluisin ainaki jo kovasti.. :D viime aikana on kyllä tullut paljon ajateltua että millainenhan äiti minusta oikeasti tulee... itse ainakin arvostan oman sijaisäitini kasvatus taitoja ja rakkauden osoituksia ym. ja haluaisin itse samalla lailla olla yhtä ihana äiti... mutta kuitenki mietityyttää että entes jos se ei rakastakkaan minua ja ikävöi aina isää joka on niin paljon töissä... en tiedä mutta kauheelta tuntuu ajatella näin mutta paljon on ajatuksia... itse kasvoin sijaisperheessä johon muutin 2 vuotiaana ja omaan biologiseen äitiin sekä isää kohtaan on aina ollut jotenki vähä vihamieliset tunteet... ihan ymmärrettävää kyllä,,, mutta kun ajattelee niitä kaikkia traumoja mitä lapsuudesta on jäänyt... ja mitä olen kuullut toisilta omasta lapsuudesta niin en todellakaan ikinä halua samaa kokevan oman lapseni.. eikä kyllä oma elämäntilannekkaan ole sellainen kuin heillä.. mutta mietityttää vaan..  tuleekohan minusta jotenki yli rakastava ja ylisuojeleva äiti tavallaan korvatakseni kaikki omalle lapselle mitä en ensimmäisen kahden vuoden aikana itse saanut kokea... :D toivottavasti ei nyt ihan niin yli menis homma vaikka lasta ei voi koskaan rakastaa liikaa.. varmaan pitää muistaa että isäkin on olemassa ja antaa se sille sillon ku se ei ole töissä etten omi lasta itselleni kokonaan :D 

varmaan kuulosti ihan hullulta, lieneekö väsymyksen syytä vai hormoonien vai minkä syytä että näin tänne avauduin.. ja muuten ei tällä kertaa ketuta yhtään... on hirveen hyvä olla lukuunottamatta kipuja ja väsymystä... ja yleistä hankalaa oloa... tyyni rauhallinen mieli :D 

Täällä ei ole vielä ollut mitään mahottomia liitoskipuja, joskus liikkeelle lähteminen istumasta sattuu nivusiin mutta helpottaa yleensä kyllä. Yöllä sitten kyljen kääntäminen ja vessaan köpöttely voi olla kyllä tuskaa, jotenki aina nukkuessa jumittuu nuo nivelet ja saa seiniä pitkin nojailemalla edetä vessaan.

Minä oon kans viihtynyt hirveän hyvin kotona. Nyt tuli jo 4 viikkoa kotosalla oloa, mennyt aika nopeasti kun on tämä joulukin jota odotella. Nyt miehelläkin alkoi pitkä joululoma niin on aivan ihanaa saada odotella ja viettää aikaa yhdessä, aina laskettuun aikaan asti jolloin miehellä taas alkaa työt.

suze
: ei ole mullakaan tullut yhtään mitään tippoja rinnoista. On nää kyllä kasvaneet kokoa (nyt on tullu myös sinne pari raskausarpea) ja nännit muuttaneet kokoa ja näköä, joten kai siellä jotain maidontuotantoa silti valmistellaanemoticon

Tällä hetkellä mua jännittää ehkä synnytystäkin enemmän, miten imetys tulee sujumaan. Onko alku hirvittävän hankalaa, nännit verellä ja ruvella ja itkua vääntävät sekä vauva että äiti. Vaikka tietoa, ohjeita ja kannustusta on varmasti saatavilla vaikka kuinka, ja joka paikasta sanotaan että imetys ei ole äitiyden mitta, eikä se tarkoita epäonnistumista jos imetys ei sujukaan niinkuin oli toivonut, niin jotenki sitä silti väistämättä asettaa jo itselleen ihan valtavia paineita siitä hommasta. Jos ei imetys alakaan sujumaan tai on jotain sanoinkuvaamattoman kamalaa, niin tulee sitten tunne että oonko kuitenkin epäonnistunut äiti...

No, pitää vaan ottaa yksi asia kerrallaan. Kunhan nyt ensin saisi tämän pötkylän terveenä ja ehjänä ulos tästä masusta niin siinä ihan ensimmäinen ja tärkein etappi! emoticon

Siitä ei kuulemma voi ennustaa mitään miten rinnat voi ennen synnytystä, vaikka tulis nyt nesteitä niin imetys ei välttämättä suju ja toisinpäin. Turha ottaa paineita :) Ja turha sitä on etukäteen murehtia onnistuuko imetys, kukaan ei ole sen huonompi äiti jos se ei vaan onnistu, ihan normaaleita terveitä lapsia tulee korvikkeillakin. Eli ei oteta paineita vaan annetaan mennä omalla painollaan miten menee ja nautitaan viimeisistä masuviikoista ja vauvan odotuksesta täysin rinnoin ;)

Oi hurjaa, VAUmammoihin liittyi elokuinen :D Eihän nyt mitenkään voi olla jo ensi syksyn vauvoja tulossa, eihän?

Oonuska75,
Mulla on ihan sama fiilis. Hassua kun ei mitään tunnu.
Jos ei olisi tota palloa tuossa mahan kohdalla ei tunnu mitenkään että olisin raskaana.

Toivon ihan näin itse lomilla syntyneenä että lapsi syntyisi LA jälkeen (4.1) mutta koska ei tunnu mitään oireita, lapsi liikkuu silloin tällöin eikä riehu ja nukun hyvin ja jaksan jopa juhlia pikkujouluja:) + neuvolassa ei ainakaan mitään merkkejä ole h-hetken lähestymisestä elelen siinä toivossa että saisin vielä tovin valmistella joulua, järkkäillä asioita ja liikuskella kaupungilla kun muut on töissä...Ihan uuden luksuksen oon läöytänyt ihan vaan kahvilla istuskelusta johon ei koskaan oikeen ole ollut aikaa.

Pidetään peukkuja että raketit tulee nähtyä vielä yhtenä kappaleena :)

Mullakaan ei oo mitään ennakko oireita ollut ja oon voinut ja jaksanut tähän asti hyvin. MUTTA viime yö oli kyllä aika tuskainen.

Eilen päivän mittaan alkoi tulla kipuilevia suppareita, enkä mä niistä ollut moksiskaan. Sitten yöllä puol kolmen aikaan heräsin ja kävin vessassa sitten ku nukkumaan yritin niin rupes tulee ensimmäiset oikeesti kipeet supparit, niitä tulikin epäsäännöllisesti 2-10min välein. Viiden aikaan aamuyöstä aloin jo miettii pitääkö ruveta lähtöä tekemään mutta sitten oottelin kuuteen asti aamulla ja sitten ne loppu kun pieru saharaan.

Aamulla oli mukavasti kasilta aamulla neuvola että tunnin sain torkuttua suppareiden jälkeen. Eikä ne neuvolassa mitään sanonut muuta ku että soitat sitten ku oot kotona vauvan kanssa niin sovitaan tapaamisaikaa. Se oli muutenkin nopee käynti vaan ku ei ollut mitään ihmeitä muuten.

Tän päivän maha ollut vähän sekaisin ja herkemmin supistellut tänään myös niitä kipeitäkin. Että katotaan mitä ensi yö tuo tullessaan, kiusaako vielä vaan vai lähetäänkö synnärille. Jos ei muuta niin alkaa ainakin alakertaan tulee muutoksia.

Saa nähä näkeekö raketit yhtenä kappaleena :)

Mä oon kanssa todennu noitten liitoskipujen kanssa että kun kävelee toisella jalalla varpaillaan niin pääsee eteenpäin vähän paremmin. Ja se on kyl hassua miten sitä yöllä pissalla käydessä ja aamulla on niin tönkkönä paikat ja sit vetreytyy ku vähän liikkuu enempi.

Täällähän rupee enteilemään jo monella mukavasti..itellä ei onneks vielä oo näitä perus kipuilu särkyily juttuja kummemmin ollu merkkejä. Haluan joulun vaan syödä ja maata emoticon

Maito tippoja ei täälläkään oo tullu mutta tässä tylsinä päivinä aina tuppaan sohvalla maateesa tutkailla noitten nännien elämää (kun en käsitä ku nannipihat on semmoset planeetan kokoset!) niin kyl siitä pinnalta voi rapsutella semmosta valkosta töhnää irti emoticon et se kaiketi on neukkutädin mukaan sitä maitoo.. ja kuulemma hyvää nänni rasvaa että ei kantsi hirveesti rapsutella pois mut se on niiin mukava rapsutella kaikkia irtoovia osia ja tutkailla niitten rakennetta :D joo..hankitaan elämä.. :D

Mun mielestä se on kyllä sanottu että näillä viikoilla vauvat rupee rauhottumaan koska ei ole tilaa liikkua niin paljon et ne ei liiku niin paljoo kuin ennen..Itellä kyllä ehkä käyny toisin päin että nyt on tuntunu enempi liikkeitä ku ennen..mutta ehkä se johtuu siitä että oon tuntenu niin vähän koko ajan niin nyt ku ei oo tilaa tehä kauheesti mitään niin tuntuu pienetkin liikkeet paremmin.

Muakin vähän toi imetys ruvennut jännittämään tai ei sillei mutta tahtoisin kovasti imettää ihan laiskuuden ja rahansäästönkin takia kuin myös sen hyötyjen takia. Mutta oon aatellu että ei kannata stressata ja ottaa paineita siitä koska sillon se ei ainakaan tuu onnistumaan. Ite kuitenkin aattelen sillei että ei ennen oo korvikkeita ollut että voi olla että tulee luovutettua helpommin sen takia että se on mahdollista. Kun aattelee että semmosta vaihtoehtoo ei olis niin on pakko imettää. Yritän luottaa siihen luonnon kykyyn hoitaa tuokin asia. Toivottavasti ainakin niin. Ja ehkä tämmönen "Pelko" imetyksen "epäonnistumisesta" on tullu siitä että ei kukaan esim kesksutelu palstoilla keskustele siitä että imetys sujuu vaan aina käsitellään sitä kun se ei suju. Et eiköhän suurimmalla osalla se suju ilman suurempia ponnisteluja.

Välillä tulee selkeitä suppareita mut välillä en kyllä osaa sanoo et supistaako vai puskeeko se jotain selkäänsä vaan mahaa vasten..mut eiköhän ne kipeet ainakin sit erota. :D Mulla välillä on ollu riesana ihan semmonen tunne ku joku jollain piikillä tai veitsen kärellä tökkis tota alamahaa alapään kautta..se ei oo kiva tunne..eilen illallakin joudun kokoajan ylös sangystä nousemaan ku tuntuu niin ikävältä ja pystyssä ollessa se ei niin tunnu. En tiiä mitä se sitten on mut onneks aika harvakseltaan tulee. on muuten ekat finnitkin naamassa koko raskausaikana..onneks niitä on vaan 5 :D

Ihanaa päivää kaikki!

Hassua, nyt on tiedossa jo kaikki neuvola-ajat loppuun asti (jos ei mene pitkäksi). Neukkutäti halus varata, koska on rikkinäisiä viikkoja monta perätysten. Vielä reilut neljä viikkoa ois eessä.

Kuulin tänään niiiiiiin ihanan uutisen, että pakko olla täälläkin vaan yhtä hymyä. Ystävä on raskaana kymmenen vuoden yrittämisen ja hoitojen jälkeen. Oon niin onnellinen heidän puolestaan. Paras uutinen oman plussan jälkeen tälle vuodelle.emoticon

Nyt joululahjojen vientikeikalle kotipuoleen. Ihanaa joulun odotusta kaikille!

Oon pikkuisen kade teille kaikille kenellä on LA vuoden alussa. emoticon Itsellä on vielä niin pitkältä tuntuva aika jäljellä. Tänään vasta aloitin mammaloman, sairaslomalla ehdin olla melkein 3kk.

Liitoskivut meinaa tehdä mut hulluksi, yöllä meinaa tulla itku kun kääntää kylkeä ja sängystä nouseminen on kauhean tuskaista. En oikein tiedä missä asennossa sängyssä pitäisi kääntyä tai nousta sieltä ylös. Housutkin pitäisi aina laittaa jalkaa istualteen mutta en vaan malta juuri koskaan mennä istumaan.. emoticon

Eilen saatiin pyydettyä lisää kummeja, kasassa on tällä hetkellä jo 3. Miehen pitäisi vielä pyytää oma kaveri niin sitten olisi kaikki.

Unirytmit on taas ihan sekaisin. Menin kahdentoista aikaan nukkumaan. Mies tuli aamulla antamaan suukon kun lähti töihin. Sittenhän oli pakko nousta vessaan ja vähän syömään. Sain unta vasta lähempänä yhdeksää. Sängystä pääsin ylös vasta puolen päivän aikaan, kun kellot oli torkuttanut 1,5 tuntia.. Huominen tekee tiukkaa kun joudun lääkärille jo heti aamu ysiltä.

Keskiviikkona olisi tulossa kylään miehen veli vaimonsa kanssa. Vaimo on raskaana ja menee ensimmäiseen ultraan heti joulun jälkeen. Siitä on pitkä aika kun itse oli siinä pisteessä. Miehen vanhemmille siis tiedossa hieno ensi vuosi kun syntyy kaksi lastenlasta. Serkukset ovat siis saman ikäiset emoticon . Toivotavaan vaan että kaikki menee hyvin.

Itseänikin mietityttää tuo imetys. Toivottavasti se onnistuisi. Olen vähän kuullut että jotkut alkamaan heti moittimaan neuvolassa jos asia ei onnistukaan. Outoa miten siitä voi moittia kun eihän se meidän vika ole jos homma ei suju. Eräälle tutulle kävi niin. Perhevalmennuksessa eräs neuvolatäti sanoi että hänen toinen lapsi on pullolapsi ja ihan hyvä siitä kasvoi. Nännit ja nännipihat ovat niin muuttuneet ettei niitä meinaa omiksi tunnistaa emoticon .

Takaisin