Joulukuun jupinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miko_84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kans aina vaan töihin, mut kesäloman ja isyyslomankin on onneksi pitänyt, vaikka vihaa Kela-rahan vähyyttä palkkaan verrattuna. Ja tullut aina klo.16 kotiin, ellei ole mennyt kauppaan. Saa sellaisen nalkutuksen osaksensa. Inhottavinta oli, kun tää sormi murtui, kun mies koko ajan kuittaili, että itsepähän olen tässä jamassa, kun kolmannen lapsen halusin? TÄH? Siis inhottavaa päästää suustansa tollasta, kun kuulostaa siltä ettei kolmas olisi ollut toivottu ja ihan itse tietoisesti lykkäs mut paksuksi. Aina vaan kun tulee jotain "ongelmia", niin on pakko päästä aina sanomaan "Sitä saa mitä tilaa". Yritinkin kuvailla mitä kotiäitiys on: Jos miehen sormi olisi murtunut, niin minä pyörisin vieressä ja hääräilisin kaikki kotityöt normaalisti, kun hän saa olla sormi suussa penkissänsä. Mutta entäs minä? Eipä tullut sairastettua, kun vain se muutama tunti ekana päivänä siskon kanssa. Oliskin saaanut vastata lääkärille "Juu olen töissä laitappa vapaata", mut oikeassa elämässä vastasin:"Ei kotiäitinä ollaan. Kolme alle kouluikäistä lasta ja viimeinen tississä kiinni, että silleen.."

Meillä mies kyllä ottaisi mielellään saikkua, jos saisi. Nyt onneksi saa pidettyä loput 10 päivää isyyslomaa joulun aikaan elikkä ens maanantaina alkaa ja 9.1 takas töihin :) Olin muuten just miettiny tuota, että jos ite ois sairaana eikä vois hoitaa lasta, niin pääsiskö isi sitten saikulle. Hyvä siis tietää.

Mä oon monta kertaa miehelle sanonu, et noinko se luulis itte pärjäävänsä kotona kaiket päivät. Ei tää ny pelkästään persiillään istumista ole, vaikka usein siltä vaikuttaakin :D Herralla on aina pestyt puhtaat vaatteet ja ennenku jätkä synty, ni mä puunasin ja leivoin ja touhusin. Nyt sitä ei vaan sillee enää ehi. Kauheesti ei voi jätkän päikkäriaikaankaan koluta :)

meilläkii mies kuittailee lapsesta jos pyydän sitä viettämää aikaa sen kanssa.ja usein vertaa siihen et se ite käy töissä ja maksaa vuokrat ym ym.perseestä.

Niin ja kun mies ei voi myöntää, että tietää kotiäitiyden olevan raskasta, vaikka vastaa siihen itse, kun ehdotan isäkuukautta.. "En tasan. YKSIN, KESKENÄÄN täällä näitten kanssa!!" :devil14

no meillä mies jää talvilomalle tän viikon jälkee,lomailee sen n. kaks puol viikkoo ja helmikuussa meinas pitää sen 3 viikon isyysloman.katotaas kuka sit menee ja tulee niiku haluu.ja mies kehtas kaikenlisäks eilen(?) painottaa et mä oon äitiysLOMALLA!huhhuh.

Joskus olisi hienoa ihan vaan ton menemisen ja tulemisen takia antaa vain korvikkeita, mutta vauvan parasta on tietenkin ajateltava. Olisi vaan joskus, niin hienoa työntää pullo kouraan ja vauva toiseen ja sanoa "Se on moro!" :finger005

no mä en vois mennäkkää kun shoppailee ja se taas tarkottaa et pitäis olla ylimäärästä rahaa..

Ajatelkaapas asia näin, että kun nyt me hoidetaan ne vauvat ja ainakin täällä hyvin usein, kun vauva itkee se lykätää samantien mun sylii "sil on varmaa nälkä tai äitiä ikävä"... Niin, kun ne vauvat kasvaa ja on esim 2vee (eikä tarvi enää sitä tissiä yms..) ja niille iskee se uhmakiukutteluitkut niin me äidit voidaan lykätä se mukula iskälle ja todeta "Mä hoidin ensimmäisen vuoden itkut, sun vuoro on hoitaa nää itkut nyt" :grin

Meil on kans aina itkuun --> sil on nälkä :D Ihan ku ei muuta itkis :) Asiasta toiseen... Nukkuuks teiän vauvat päivällä paljon ? Meiän heppu on nyt muutaman päivän ollu tosi väsyny ja kiukkunen. Nukku tossa n. 3 tuntia, oli vajaan tunnin hereillä. Nyt rupes taas känäämään, ni laitoin takas nukkumaan ja saman tien meni simmut kii. Kuitenki yötki nukutaan hyvin. Ei kai sitä väkisinkään hereillä voi pitää. Ihmetyttää vaan, et kuin paljo unta tommonen pieni oikein tarvii.

8 kilosta jäbää on vaikee kantaa selkä kipeenä... vanhemmat ja kaveritkin töissä käyvät niin ei oo paljoo vaihtoehtoja ukolla muutaku jäädä kotiin. Sain lääkäris kaks piikkiä kankkuun ja kolmiolääkkeitä hain apteekista...

Meillä nukutaan 11-14 päikyt ja si se on hereillä ehkä pari tuntia ja nukkuu taas puolesta tunnista tuntiin pari kertaa... ilta 8 jälkeen se on hereillä ja 9 aikaan mennää nukkumaan omaan sänkyyn yöunet.

Jahah,meillä sit mies alottti loman tänään,tuli töistä kotia,söi,meni mun käskystä vaihtamaa tytölle vaipan,joi kahvia ja kävi netis ja meni sohvalle nukkumaa:smiley-angry002. tytölle tuumas vaipanvaihon jälkee et "äiti leikkii sun kanssa".pistää meinaa vihaks tommonen.sit mies vielä ihmettelee miks ei heru seksiä...miksköhän ei?eka siivoot kotona ja teet ruuan,hoidat lemmikit,ja ulkoilet ja leikit tytönkaa,sit pitäs vielä miehellekkii seksiä antaa,ei kiitti,ehkä sit 2014 jouluna :greet008

Viime yönä mies kävi taas yks kaks kimppuuni ja olin juuri nukahtanut. Kiertelin ja kaartelin ja yritin vältellä, mutta eihän siinä muu auttanut, ku suostua. Siinä sitten kesti minuutti, jonka jälkeen kävin vessassa, vauva heräsi ja mies nukahti. Minä sitten nukutin vauvaa tunnin..
Nyt kun mies palasi töistä valitin, että kiitos, vaan, kun herätit ja pilasit yöunet, niin puolustus oli "se kesti hei vaan minuutin". Vastasin: "Niinpä kaiken vaivan jälkeen se kesti VAIN sen minuutin" :smiley-angry026

Meillä on ihan toisin.. mistään ei mies valita, kyselee vaan aina mitä on touhuttu ja sit nappaa pojan ja touhuaa hänen kanssaan. Vaihtaa vaippaa ja leikittää ja lukee satuja. :) Mun ei siis tarvi kuunnella sen tapaisia juttuja, et mähän täs oon lomalla ja kotona tai et eihän mun tarvi maksaa vuokraa tms. Se on itte aikoinaan sanonu, et hän maksaa laskut ja mä hoidan lapset.. mut osallistuu ihan mielellään käskemättä vauvan hoitoon. Ja äsken hän tiskasi mun puolesta ja siivos keittiön, kun multa oli jääny ruoan laiton jälkeen kesken. <3

joo meillä ois kans siivonnu valituksen kera et mä en oo tehny tänäänkää mitää.no nyt se ite läks salille,siellä sit meneekii taas tunti jos toinenkii..:signs017

Oon kyl löytäny reippaan, ihanan ja kiltin miehen.. monesti mietin, et mä vaan pilaan sen elämän.. ku oon ite tämmönen.. no en kovinkaan hääppönen. Äsken kitisin sille, kun jätti tuohon pöydälle avatut kirjekuoret, et vois ne roskiinkin kantaa. Samassa muistin, et justhan tuo samainen mies siivos mulle keittiön pyytämättä töistä tullessaan. Piti äkkiä hypätä syliin pussaileen ja suukotteleen ja pyyteleen anteeksi.. tyhmä akka minäkin kun en ajattele aina. :(

mä ainakii äkäilin ihan päin naamaa,äskenkii otin tosta keittiön tuolilta miehen siihen jättämän tyhjän lautasen..ei saanu sitäkää tiskipöydälle,saati altaasee asti.kaikki kaappien ovetkii se jättää AINA auki.ärsyttää tommonen välinpitämättömyys.miks mul on taas tämmönen päivä?

Voih.. mut jos oisin edellisen kihlatun kans alkanu lapsia tekeen, niin saisin katella pleikkaa pelaavaa ja sohvalla lojuvaa äijää illat pitkät, kun tulis töistä kotiin.. ja kaljaakin se kittais. Onneksi löyty tuommonen raitis ja savuton eräjorma, niin on minun kans samanhenkinen, kun voidaan istua pilkillä yhessä tai rymytä metsissä tai uistella yötä myöten... niii. no nyt on toi poika, niin ens kesänä vissiin pitää pakkaa pikkumies telttaan unille, et saa isi ja äiti heittää kuvaa yöt rauhassa.. :D Miten mä taas näin harhauduin aiheesta.. oliks tää ees se höpötysketju? Ei vissiin..

Meilläkin on onneksi ne hyvätkin puolet jokapäiväisessä elämässä, kun muutenhan oltais jo erottu, mutta ihan oikeasti mies on jopa mennyt parempaan suuntaan näinä n. 8 vuoden aikana, vaikka välillä ei tunnu siltä, kun lauotaan typeryyksiä ilmaan, eikä oteta toista huomioon tarpeeksi. Kun aloimme olemaan yhdessä jauhelihasta nypittiin "jänteitä", maitoa jätettiin lillumaan lasin pohjalle ja kaunista pintaa pidettiin suhteen perustana.
Mehän olemme vielä toistemme vastakohdat eli riitaa ja kinaa on joka päivä, mutta suhteen parhain puoli on avoimuus. Siis kerromme vieläkin toisillemme kaiken, niinku parhaat kaverit, kuten alussa olimme. Mutta silti aioin jatkossakin kitistä tänne, vaikka miehestä löytyy hyvätkin puolet, :laughing002koska miehet eivät koskaan täysin ymmärrä naisia :happy118

Takaisin