Täällä paukku viikot 6+0 ja 7.raskausviikko lähti käyntiin. Kyllä se tästä hitaasti, mutta varmasti :D Uusia mammojakin on saatu mukaan, tervetuloa kaikille :)!
Täälläkin toi väsymys on ihan kauheeta. Eilenkin 22.00 mentiin nukkumaan ja vedeltiin esikoisen kaa silti unta 10 saakka :) Samoin päänsärky on jokapäivänen riesa. Mulla ei normaalisti ikinä särje päätä, enpä muistanutkaan miten inhottavaa tää on.
Pumpista mäkin ravaan siellä kolmisen kertaa viikossa, vielä oon tehny kaikki niinku ennenkin, mutta painoja en oo uskaltanu lähtee lisäilee. Jostain oon lukenu, että noi liikkeet, missä kohtuun tulee paljon painetta (kyykyt, maastavedot, penkkipunnerrus yms.) pitäs lopettaa, mutta kyllä tuolla ainakin mammoja käy mahat pystyssä ja tekee kaiken. Pienillä painoilla vaan ja tosiaan niin kun itestä hyvältä tuntuu. Jos joku liike tuntuu inhottavalta, niin käy vaikka kysäsemässä ohjaajalta miten sen voisi korvata :)
Meillä tuolla salilla on yks ohjaajista raskaana, niin aattelin käydä siltä kysäsemässä miten kauan voi normaalisti jatkaa, luulis sen ainakin tietävän :) Itelle on kanssa vähä epäselvä, miten noiden vatsalihaksien kanssa kannattaa tehdä, vielä oon niitä tehny, mutta kaipa sekin selviää kun käyn sitä ohjaajaa jututtamassa.
satuvee: Jos et oo ennen raskautta kauheesti käyny niin kannattaa varmaan alotella tosi rauhallisesti pienillä painoilla, etenkin jos sulla on tullut sen jälkeen noita repäsy tunteita. Ne alotuspainot, mitä ohjaajat ainakin meidän Elixialla suosittelee on kauheen isot mun mielestä. Ite aikoinani kun alotin, niin tein varmaan puolet suosituspainoista pienemmillä.
papunen: Toivotaan, että sun vuoto olis ihan sitä normaalia, kannattaa kyllä tosiaan varata yksityiseltä se varhaisultra, niin ei tarvitse stressata! Hölmöä tosiaan, että sulle on alettu ihmettelemään, miksi olet jo neuvolassa, nehän sieltä sen ajan on antanut eli niiden moka. Samoin tyhmää toi keskenmenolla pelottelu mun mielestä :/
jenska9: Aika tökeröjä kyllä neuvolassa ovat, jos kyselevät onko vahinko kyseessä. Multa ei ainakaan ikinä tollasta kysytty, vaikka aika nuori odottaja olinkin (täytin 20 sinä vuonna kun raskaaksi tulin). Meillä vaihtu sitten neuvola, jossa käytettiin Micoa, niin siellä taas oli semmonen vanhempi nainen, joka kyllä mun mielestä koko ajan toi esille sitä miten nuoria ollaan.
Esim. vaunuista se kysy, että miten meillä on ollut varaa ostaa niin hienot vaunut, että kyllä varmaan isovanhemmat on auttanut. Mies on kyllä ihan vakituisissa töissä, että ihan samalla tavalla ansaitsee kun 10 vuotta vanhempikin.. Samoin kyseli, että joko ollaan muutettu miehen kanssa yhteen.. Oltiin siinä vaiheessa asuttu jo 1½ vuotta yhdessä, että en tajuu mistä se tonki keksi :D
Toivottavasti sulle ei satu yhtä tökeröä terkkaria ja jos sattuu niin toisesta korvasta sisään toisesta ulos!
Pitäs varmaan lähtee ulos käymään, jos tää päänsärky pikkasen helpottais.. Sit pitäskin taas alottaa siivousrumba, voin kertoa, että kiinnostaa kun kilo sanonko mitä :D No mutta ei se nyt auta, en osaa vaan alottaa viikonloppua, jos täällä ei oo siivottu.
Viikonloppuja ja hyviä vointeja kaikille <3