Joulukuun jorinat

Mua ottaa päähän itsenäisyysvastaanoton uutisointi ja kommentointi Haukion mekosta. Osaa tuntuu häiritsevän, kun vauvamaha ei näy. Ei kai Jennin velvollisuus ole vatsaansa koko kansalle esitellä? Perhana.

..tänään on kiukuttanut vähän kaikki :D
 
Kirputar, niinpä. Ja sen verran kun raskauden alulle saamisesta on kerrottu julkisuuteen, en myöskään ihmettele, ettei raskautta välttämättä halua tai osaa "esitellä". Minusta tuo puku oli väljine leikkauksineen kaunis ja on voinut olla myös hyvinkin tietoinen valinta olla sillä viemättä huomiota illan päätarkoituksesta eli Suomen 100-vuotisjuhlasta. Sinällään fiksua ja arvostettavaa, jos näin on.
 
Jennin mekkohan oli mitä kätevin! Ei näy jalat, joten saattoi pitää vaikkapa lemppariaamutohveleitaan tuolla. Ihan hemmetin moinen homma seistä tuntikaupalla hymyilemässä ja kättelemässä kun on 7kk:lla raskaana. Ymmärrän niin hyvin että hän loputta piti vähän huilitaukoa seisomisesta.
 
Ihanaa, syksyn viimeinen tentti oli eilen, joten taas ehtii täällä foorumillakin enemmän jutteleen. Kaks viimistä viikkoa on ollut kyllä tosi kiireisiä, tällä viikolla oli kaksi tenttiä ja edellisellä viikolla kolme loppuseminaaria... Huh, mut nyt on tehty. Vielä jäljellä yksi oppimispäiväkirja sekä muutama vertaisarviointi, mut niitä voi tehdä rauhaksiin omaan tahtiin, deadlinet vasta viikon ja parin päästä :) Toki haluan ne nopeasti alta pois, jotta voi alkaa keskittyä jouluvalmisteluihin :happy:
 
Huh, pikkuherra 3v valvotti yöllä tuntemattomasta syystä, sitten mulla herätys klo 4.30 ja töihin klo 6. Onneksi pääsin tänään jo klo 12 :)
Oksettaa oikeastaan koko ajan...

Mutta jee, huomenna päästään miehen kanssa yhden yön reissuun Tampereelle :)
 
Äiti se eilen kysyi minulta täällä käydessään että onko nämä meidän lapset (2) tässä. Kyselee samaa toistuvasti. Jälleen vastasin että tässähän nämä pyörii. Varalta yritin koko vierailun ajan pitää mahaa sisällä vaikka edellisellä kerralla käydessään äiti sanoi että olisin laihtunut (ei pidä paikkaansa). /7+6
 
Käytiin ultran jälkeen raxissa syömässä ja nyt on niiiiin huono olo! Tekis mieli käydä oksentamasa.
 
Huomenna olisi edessä muuttopäivä ja viimosia pakkailuja tehdään raivolla. Pahasti meni nyt päällekkäin tää alkuraskaus ja muutto. Ei mitään herkkua näiden raskausoireiden kanssa...
 
Mulle iski kauhee flunssa, kunnon kuume ja järkyttävä kurkkukipu. Saikkua työterveyshoitaja kirjoitti ma-ke eli lepoa nyt sitten vaan...

8+4
 
Kävin viime viikon ti seulontaverikokeissa ja ärsyttävää, kun vieläkään ei oo tullut omakantaan muuta kuin perusverenkuvan tulokset. Eihän ne seulonta-arvot vielä itsessään paljon kerro, mutta kyllä niistä ainakin sen huomaa, jos joku on todella pahasti pielessä ja kehitys päättynyt jo viikkoja sitten. Ei auta kuin ootella...
 
Karjalanpiirakat!! Söin heti 3 karjalanpiirakkaa iltapalaks, päälle paksun siivun vesimelonia, eikä oo närästäny tai oksettanu!! Ihanaa ko saa iltapalaks muutakin ko näkkäriä :)
 
Hei kaikki!
Vihdoin pääsin uudestaan kirjautumaan tänne, kun uudessa luurissa ei enää tietenkään ollut tallennettuna salasanoja ja hukkasin ne :sad001

Kaikkia keslusteluja olen kyllä aktiivisesti seuraillut:)

Täällä vähäinenkin pahavointisuus on kadonnut. Ainut että ruoka ajoista pitää pitää hyvin kiinni, mutta niin mulla on aina ollut.

Huomenna olis eka neuvolalääkäri ja sinne on kuulemma saatu jostain isommasta meuvolasta vanha ultralaite, että jos hyvä tuuri käy niin olis tsäänssejä nähdä pikkuinen ♡ Jännittää aivan kamalasti! Lääkärin jälkeen käyn vielä labroissa antamassa pissa näytteet ja otattamassa verikokeet.

Mites muut tunnetteko jo selvösti kohdun? Mä tunnen varsinkin aamuisin kun tää aivan kamala turvotus on vähempänä. Niin vinha tunne :D
 
Mä oon maailman huonoin pitämään deadlinestä kiinni, tänään pitää joulukortit lähettää ja ne piti sutasta loppuun, ei tullut yhtään kivat! No menkööt, roskiin ne kuitenkin lentää. Viime vuonna olin niin myöhässä, että jouduin puolet laittamaan sieltä Postin sivujen kautta nettikorttina :facepalm: Ja kelan hakemuksen viimenen liitepäivä on huomenna, pitää nyt yrittää ne muistaa :wtf:

Ja tuosta kohdusta @Hilla:Heartred , mä en ainakaan (osaa) löydä, että missä se edes voisi olla, tää turvotus on niin kamalaa välillä jo aamusinkin, illalla se oli alkuun pahinta. Heti kun on hetki, ettei turvota niin näytän siltä etten olis päivääkään raskaana. Mikä on hyvä, ei ainakaan kukaan nää vielä.

Ihanaa kun on tullut lunta! Äkkiä kahvi naamaan ja koiran kanssa lenkille :happy119
 
Mulla on ihan tuossa häpyluun edessä, siis siitä ylöspäin sellainen kova pallura. Nyt jo noussu hieman ylöspäin. Selin makuulla sen tuntee.

Mulla oli neuvola rv 8+3 ja pyysin kuu nella sydänäänet ja siellähän ne jumpsutti ♡

Hilla 10+4
 
Hyh, mulla on nyt ollut kurkku aivan järkyttävän kipeä viime lauantaista asti. Su iltana nousi kuume ja ma olin sit työterveydessä hoitajalla. Saikkua ma-ke. Nieluviljely negatiivinen, mutta sama kauhea kurkkukipu jatkuu ja kuume myös. Klo on 04.50 ja täällä mä istun olkkarissa ja juon teetä. Tänään lääkärille työterveyteen. Jospa tämä tästä... Ei pysty nielemään kunnolla ja sitten on tuo pahoinvointi niin ei oikein meinaa saada syötyä...

9+0
 
Mä oon viettänyt hiljaiseloa, kun ei vaan oo ollu jaksamista kirjotella. Meillä on sairastettu koko syksy enemmän ja vähemmän, 9 hengen perhe niin koko ajan joku kipeenä, kun tauti kiertää hissuksiin kaikki. Ite nyt ihan järkyssä flunssassa, nenä ihan tukossa, kamala yskä ja kurkku kipee, ei oo hirveesti tullu nukuttua pariin yöhön.

Lisäksi saatiin toiseksi nuorimman eskarista ilmotus, että siellä on parvorokkoa lapsissa. Jouduttiin yhdelle eskaritädille kertomaan vauvasta ja onneksi hän ymmärsi hyvin ja oli samaa mieltä että pidetään meidän eskarilainen nyt toistaiseksi kotona, ollut kotona siis koko viikon. En itse ainakaan tiedä parvorokkoa sairastaneeni niin en saisi sitä nyt saadakaan, siksi tämä varovaisuus. Sain nyt onneksi lähetteen parvovirus vasta-ainekokeisiin ja menen niihin huomenna. Noin 75% aikuisistahan sen on jossain vaiheessa elämäänsä pitänyt ja vasta-aineet löytyy, toivottavasti löytyy muitakin niin voi lopettaa tän varomisen ja vauvan puolesta pelkäämisen.
 
Muokattu viimeksi:
Kääk joulu on jo tällä viikolla! Lahjoista ostettu 2/7 ja ideoita loppuihin 0 :dead: En kehtaa olla kuitenkaan ostamatta, koska tiedän että saan muilta kaikkea.

Kinkkukin pitäisi metsästää jostain ja miljoona muuta asiaa. Kävin tossa aamupvällä työhaastattelussa, kun vaan saisi sen paikan niin ei tarttis murehtia töitä. Vaikka noloahan se on melkein heti sanoa että hei jään äippälomalle pian :banghead:
 
Minä kävin aamulla labrassa verikokeissa ja jättämässä ensimmäisen pissanäytteen. Tietääkö joku miten nopeesti tulokset tulee kanta.fi hin? Mietin että joko tällä viikolla vai joulun ja uudenvuoden välillä vai? Seuraavaan neuvolaan vielä aikaa ja nt- ultrakin on vielä ennen sitä. Tämä labrassa käynti onneksi nyt hoidettu niin voi jäädä hyvillä mielin odottamaan joulua ja nt-ultraa [emoji4]
 
Heinähipsu, labra-arvojen näkyminen on sairaanhoitopiirikohtaista. Toisilla näkyy heti ja toisilla joskus myöhemmin.
 
Takaisin
Top