Joulukuun jorinat

RanaRidibunda

Sukkela juttelija
Heinämammat 2018
Kesä-äidit 2020
Tänne jouluhössötykset ja muu joulukuun höpötys. Kert marraskuullakin oli oma. :)
 
Huraa! Viimeinenkin joululahja saapui postissa, joten eipä tarvitse niiden takia enää päätään raapia taikka lähteä kaupoille :D
 
Joulukuu on meillä joulun lisäksi täyttä tohinaa! Muuttohommat käynnistyy ja päästään uutena vuotena muuttamaan isompaan asuntoon!
 
En oo edes alottanut lahjojen ostoa. Veronpalautuksia odottelen. Tänään vihdoin voin hakea varastosta kuusen ja koristeet. Tänään olis myös piparin paistoa esikoisen kanssa. Ihanaa kun joulu tulee. [emoji173]️
 
Meilläpäin tupruttaa lunta ja ihanaa, kun maa on valkoinen! Laitoin pihalle jouluvalojakin ja rakennettiin esikoisen kanssa lumiukko. Askartelin itse myös joulukalenterin esikoiselle, mistä löytyy pikkuyllätyksiä tai -purtavaa joka päivälle. Yllättävää kyllä, myös joululahjat on hyvin pitkälti hankittu Yleensä olen niiden suhteen ihan mattimyöhänen...
 
Mulla kans odottaa kaikki lahjat ostoa, tänään piti mennä kaupoille, mutta pikkusisko houkutteli vaan kakulle ja sitten olikin jo lahjat unohduksissa, Prismassakin käydessä hairahduin vauvanvaateosastollle haaveilemaan, hirveästi teki mieli ostaa kaikkea ihanaa mutta vielä pidin näpit kurissa :):brb: ne kaikki pikkuruiset vaatteet on vaan niin :Heartred
 
Mä oon kans lahjat holmannu, poikkeuksena yks miehen lahja mikä pitää tilata. Eipä nuita lahjoja muutenkaan oo hankittavana ko tytölle yks,appivanhemmille ja mun vanhemmille arvat ja suklaata (heidän toive) :D
Me lähetään parin viikon päästä ukkohallaan viikonloppulomalle! Saatiin lahjakortti keittiöfirmasta, mistä ostettiin uuteen taloon keittiö. Esikoisen kummitäti tulee mukaan, toiv sillon ei oo kovin huono olo ni ei tartte sille(kin) vielä kertoo :)
 
Huhhuh, meinasi taju lähteä koiralenkillä, todella alhaiset verensokerit vissiin. Vieläkin huippaa ja pitäs mennä lumitöihin... Pieni tauko tässä eka että ei pyörry. Hei kuulkaa. Mitä ootte mieltä lahjattomasta joulusta, tai erittäin vähälahjaisesta joulusta? Kun minä inhoan joulua, se on aina ollut symboli stressille, riitelylle, huudolle ja muulle negatiiviselle... Ja joka joulu oon yrittänyt perheelle tuputtaa sitä ideologiaa, et ei lahjoja, ollaan aikuisia, eikä kukaan meistä oikeastaan tarvitse mitään.
No lapsi sitten, eihän häneltä voi joulua evätä, ja toki minäkin pipareita leivon (tänäkin jouluna, pitää vaan ens tehdä gluteeniton taikina) ja fiilistelen kynttilöin ym, mutta mulla kytee ajatus siitä, että opettaisi lapselle sen, että jouluna varsinkin voi auttaa muita ja tehdä hyviä tekoja, toki muulloinkin. Ettei jouluna ois itseisarvo se, että tulee röykkiöittäin lahjoja. Yksi lahja riittää. (Per naama, jos useampi lahjoittaja.) Kaikki muu ois plussaa sen yhden lisäksi. Mulla on sellainen käsitys, että moni lapsi on aivopesty siihen samaan kulutuskiimaan, jossa moni meistä aikuisistakin elää, että jouluna odotetaan kymmeniä lahjoja, ja sitten petytään, kun saadaankin vaan 8 tms. Jos ei odottaisi mitään, tai odotukset olisivat maltilliset, luulen, että pettymyksien sijaan ois iloa enemmän. En tiiä. En kuulu kirkkoon, joten mitään hengellistä hömppää en myöskään harrasta. Mut mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän arvostaa materiaa, varsinkin jos kamat tehdään lapsityövoimalla jossain Kiinassa ja samalla saastutetaan pohjavedet ja muu ympäristö... Saanko mä olla tällainen ja yrittää siirtää näitä arvoja lapsellekin?
 
Mä en myöskään halua opettaa lasta siihen et tehään iiiso lista lahjoista ja sitte kannetaan niitä vino pino sen eteen. Muutenki kaikkee krääsää ja tavaraa on ihan riittävästi. Nytki sanoin omille ja appivanhemmille et vaik yksi lahja. Ja meiltä tulee yks. Kummit kuitenki ostaa kans lahjat ni se riittää oikeen hyvin! Helmikuussa on taas synttärit, jolloin saa meiltä kaikilta yhteisen yhen lahjan.
Eikä meille vanhemmille, siis mulle ja miehelle, jouluna tuu ko lahja. Miehelle vakkari vanjat aku ankat ja mulle uus suoristusrauta :P

Enkä halua opettaa lasta siihen et sa sen mitä haluaa, hinnasta viis.. mun mies on vähän opetettu siihen, mut onki ainoo laps joten rahasta ei oo ollu pulaa. Mun perhe on taas iso ja raha on ollu aina vähän tiukassa.
 
Joo, just toi et raha tiukassa... Mut vaikkei olisikaan, niin lasten pitäisi ymmärtää rahan arvo ensin, ja se, et se mikä itselle tuntuisi vähältä voi toiselle olla jo taivas. No joo. Sairaita hintoja nykyisin puhelimilla, huonekaluilla, kaikella... Siksipä kirppikset. Ja ilman ryysiksiä, ihanaa. :P
 
Joo, just toi et raha tiukassa... Mut vaikkei olisikaan, niin lasten pitäisi ymmärtää rahan arvo ensin, ja se, et se mikä itselle tuntuisi vähältä voi toiselle olla jo taivas. No joo. Sairaita hintoja nykyisin puhelimilla, huonekaluilla, kaikella... Siksipä kirppikset. Ja ilman ryysiksiä, ihanaa. :P

Oon niin samaa mieltä! Siis vaikka raha ei olisi tiukassa niin silti pitää oppia arvostamaan ja kunnioittamaan sitä että kaikki maksaa, mikään ei tule ilman.
 
Meillä oli lapsena rahasta hirmu tiukkaa. Tai siis koko se aika kun oon kotonani asunut. Sen jälkeen opiskelu ja sen jälkeen sairastuminen. Eli rahattomana tottunut olemaan. Ainoa milloin oli vähän ees samanlaista kuin muilla oli jouluna.
Nyt aikuisena edelleen on ihan liian tiukkaa rahasta. Mä edelleen satsaan siksi jouluun, että se on jäänyt mulle mieleen niin ihanana sieltä lapsuudesta.
 
Maanantaina on muuten kontrolliultra sen viime viikon päivystys käynnin jälkeen. Mua jännittää ja ei jännitä. Vähän hassu olo. Kun aivan kertakaikkisen ihanaa jos edelleen kaikki on hyvin. Mutta. Jos ei ole, niin kai se niin sitten oli, ettei tästä vielä olisi eläjäksi ollut. Olisi joku niin pahasti pielessä, että luonto on hoitanut asiaa. Kuulostaako oudolle teistä? Mulla on jotenkin rauhallinen olo ekaa kertaa tässä raskaudessa.
 
Minäkin teen aina itse. Tänä vuonna en ehkä kaikille kerkee, mutta ne kyllä ymmärtää
 
Meillä on aikuisten kesken miehen suvun puolelta aina arvottu, kuka ostaa kenellekkin yhden lahjan. Lahjan antaja on pidetty myös salassa aina siihen asti, kun lahjat avataan. Tää on toiminut meillä, kun on saanut keskittyä sen yhden saajan näköisen lahjan keksimiseen niiden kaikkien kymmenen lahjan sijaan.
 
Mä inhoan joulua myös, en halua itselle mitään lahjoja, muille ostan vaan jotakin pientä muistamista. Meille ei kotiin myöskään tule mitään krääsää eikä ruokia, mies syökööt kotonansa kinkkua:greet008 No, muutaman katajan oksan haen maljakkoon (ja ihan omasta mettästä ettei kukaan kuvittele rosvoksi). Siinä meidän joulu. Sitä en tiedä mimmoinen joulu tullaan ikinä lapsille antamaan, tuskin mitään hirveetä sirkusta.
 
Mää rakastan joulua! :) Vaihan joka huoneeseen jouluverhot, -matot, -valot ja -koristeet :) siinä onki tekemistä ku on kaks kerroksinen okt :D oon jopa tehny tekolahjoja, eli siis paketoinu tyhjiä pahvilaatikoita, ja laittanu niitä koristeeks! :)
Oikeista lahjoista en itte piittaa, koskaan ei olla sisarusten kesken ostettu toisillemma mitään (monta lasta, ei rahat riitä kaikkeen :D ) eikä vanhemmatkaan halua mitään lahjoja. Jouluruoka on ihanaa ja sitä on kiva syyä monta päivää :D saa nähä kuinka tänä jouluna onnistuu syöminen ko tulee niin herkästi huono olo, näkee sitte.
 
En ole oikein jouluihminen, silti yritän kovasti lasten takia. Joulupukkiperformanssit jne. pyrin järjestämään. Usein ollaan syöty jouluateria mummolassa, ja kerran jopa järjestin sen itse, mutta se oli kyllä melkoinen stressi. Nyt kun olen raskaana niin en viitsi sellaiseen lähteä, varmaankin säästelen itseäni ja teen minimin, eli sen et lapset saa pari lahjaa joulupukilta ja et vieraillaan isovanhemmat (ja niiltäkin tulee lapsille yleensä lahjoja).

Ehkäpä sitä keskittyy tänäkin vuonna siihen et laitetaan hyvää ruokaa ja ollaan kotona perheen kanssa. :Heartred
 
Mä löysin tänään kirppikseltä kahdet sopivat rintsikat. Mahtavaa. No toisissa ei lue kokoa, toisissa taasen lukee. Mallien/merkkien mukaan koot tietty hiukan vaihtelee, mut hei kamooooon... 65 H ????!!!! H??? Mun ennätys tähän mennessä on ollut 65 G, silloin olin läskihkö, nyt kuitenkin normaalipainossa. Normikoko 65DD tai 65E. Nyt on 6+1. Täytyy varmaan jostain Valion tai Arlan tuottajilta alkaa kysellä niit seuraavia rintsikoita sitten. Ei hyvää päivää...
 
Takaisin
Top