Joulukuun jorinat

Siitä VIP ryhmästä. Koskas sellainen on yleensä avattu ja millä kriteerein sinne pääsee? Jossain taisi vähän olla siitä juttua mutta nyt en äkkiseltään löydä tietoa

Tuo on kyllä todella yleistä, että sukupuolineutraalius ja -sensitiivisyys menee sekaisin. Näin on lähimenneisyydessä Opetushallituksen linjausta tasa-arvosta koulussakin tulkittu mediassa väärin ja kauheat väärinymmärrykset, että "pojat" ja "tytöt" kadotetaan.

Eli joutuu vielä odottamaan, että pääsee vip ryhmään :(

Tällä päällä unohdan hakea sinne kun 1kk on mennyt :)

Mä en nyt löytänyt, että koska se salainen ryhmä perustetaan? Kysyikö Plussapallero sitä?

Joo, on meidänkin tytöllä jäätävä määrä vaaleanpunaista ja kaikenlaisia nukkeja sun muita tullut isovanhemmilta nimenomaan. En oo jaksanut siitä kauheasti ottaa stressiä, vaikka itse kallistunkin enemmän sukupuolineutraaliuteen ideologiana. Tyttö on aika omatoiminen ja vahvaluontoinen tapaus ja uskon että nähdään kyllä mitä hän itse haluaa leikkiä ja mihin pukeutua hyvin äkkiä jos niikseen tulee.

Mä itse en ehkä näe sitä vaaraa, että lapset ei sukupuolineutraalin kotikasvatuksen myötä osaisi sanoa omaa sukupuoltaan. Yhteiskuntamme on tosi vahvasti sukupuolitettu ja viim. päiväkotiin mennessä ne kyllä omaksuu hyvin vahvasti me ja he -tyyppiset kahtiajaot tyttöjen ja poikien, isojen ja pienien jne. välillä. Mutta tosiaan, ideologisesta tuesta huolimatta oon kyllä, kuten sanottu, päätynyt omankin lapsen kasvatuksessa katsomaan näitä asioita sukurauhan nimissä sormien läpi tiettyyn rajaan asti ainakin.. :)

Joko joku pääs salaselle? T: malttamaton :D

Nyt kun influenssakausi on alkamassa ja rokotuksia jaellaan niin otatteko influenssa rokotteen alkuraskauden aikana? Itseäni vähän pelottaa ottaa, koska olen kerran ottanut ja sairastunut sen jälkeen keuhkokuumeeseen ja olen myös lukenut, että testit raskaanaolevilla ovat olleet suppeat. Olen kyllä vielä kahden vaiheilla otanko rokotteen seuraavan neuvolan yhteydessä.

Minä oon ite ottanu jo lokakuussa(?). Mutta ottasin kyllä nyt influenssarokotteen jos en ois aiemmin jo saanut.. oon aiemmin ottanut raskaana, mutta sillon olin kyllä jo päälle puolivälin ..

Minä otin, koska töiden puolesta se tarjottiin ja myös suositeltiin raskaana oleville. Oli niin tai näin eli hyötyä tai ei, niin luotan siihen, että siitä ei ainakaan haittaa ole. Uskon, että asiaa on sen verran tutkittu, että sitä ei suositeltaisi raskaana oleville, jos siitä olisi haittaa raskaudelle.

Mie otin ekassa raskaudessa ja nyt ehdittiin ottamaan koko perhe ennen plussaa. Kausi influenssa on varmaan yksi testatuimmista rokotetteista, ja se on todettu turvalliseksi ja hyödylliseksi raskaana oleville. (rokotteen koostumusta tosin muutetaan vuosittain.) Ei pitäisi kyllä olla edes mahdollista, että kausirokotteesta saa keuhkokuumetta, kun nehän sisältää vain antigeenejä...

Otin sen jo ennen plussaa kun työn puolesta pakko :) monena vuotena sen olen ottanut, enkä ole huomannut että olisin sen enempiä sairastellut. Yksi vuosi jäi tässä taannoin välistä ja sen talven sairastelun todella paljon.

Mä otan kans heti kun jostain saan. Ainut syy siihen etten vielä oo ottanut on se etten ollut töissä tilityspäivänä ja seuraavan mahdollisuuden kohdalla olin flunssassa. Olen töissä tekemisissä riskiryhmien kanssa, en myöskään saa tartuttaa heitä.

Takaisin