Joulukuun jorinat

Siis nyt oikeesti apua. Tulee itku tän touhun kanssa. Oon nyt ollu kaks viikkoa flunssassa, lisänä poskiontelotulehdus. Äsken mieheni kanssa harjoitimme pitkästä aikaa fyysistä rakkautta, ja muhun sattu se aika paljon. Tai no, niin paljon että ei se ollut kovin nautinnollista. Tuleeko tää koko raskaus olemaan tätä? Tulehduksesta toiseen? Yritin epätoivoisesti Googlettaa että onko normaalia ja mistä johtuu, mutta vastauksia oli esim alapään kuivuus, joka ei kyllä tässä yhteydessä pitänyt paikkaansa. Apua, onko teillä tietoa?

Siis elokuisille tehdään tänne foorumille oma salainen ryhmä, jonka keskustelut näkyy vain jäsenille :) salaselle pääsee kun on ollut kuukauden liittyneenä tänne foorumille, laittanut nimensä tuohon meidän listaan ja kirjottanut 30 viestiä näihin elokuisten julkisiin ketjuihin.

Ahaa, kiitos! Pitänee siis ilmeisesti aktivoitua :)asiasta kukkaruukkuun, kauan teillä kesti raskautuminen? Ja oliko teillä vippaskonsteja käytössä? :)

Täällä kanssa täytyy aktivoitua :)

Me lopetettiin kesäkuussa ehkäisy ja ajateltiin, että lapsi saa tulla jos on tullakseen

Meillä ei ollut ehkäsyä kuopuksen syntymän jälkeen, eli 1v3kk tässä meni ehkäsyttä. Nyt tässä loppuvuodessa oli kaks km/kemiallista. Eipä oikeestaan nyt ollut muuta vippaskonsteja kuin perus vitamiineja popsin.

Meilläkään ei ollut ehkäisyä käytössä esikon syntymän jälkeen ja 6-7 kk meni. Kahet menkat ehti olla.

Mulla myöskään ei ollu mitään konsteja, nyt kävin ostamassa tuoreet vitamiinit ja foolihapon käyttöön. Oon vaa todennu että en voi joka päivä ottaa kun menee maha ihan sekaisin muuten. Mutta säännöllisesti olisi syötävä kuitenki.

Meillä meni vuosi ehkäisyn lopettamisesta. Menkat alkoi kyllä vasta siten että tämä tärppäsi yk 10. Vippaskonsteina oli greippimehu, vehnänalkioöljy , ovistestit, lämpötilojen mittaus ja perus vitamiinit.. :D

Jos lämpöjen seuraus ja ovistestit lasketaan vippaskonsteiks, nii ne kanssa oli käytös! Ovistestejä meni jotain päälle 200 :rolleyes:

Mie kuulun niihin onnekkaisiin, joiden ei tarvitse kuin haistaa kalsareita, niin raskautuu. Eli yrittää ei tarvinnut kauaa. Toivottavasti pysyy kaveri kyytillä, nimittäin sitä sitten pelkää, että eihän tää näin helposti voi käydä. Menkat toisaalta alkoi esikoisen ollessa 4kk täysimetyksestä huolimatta, niin kierto kerkesi tasaantua.

Meillä kans ovistikut ja vitamiinit. Kyllähän noita testejä kului, varsinkin raskaustestejä. Koko ajan pitää olla varmistelemassa että viivat vahvistuis :woot: nyt tosiaan testit loppu ja yritän olla ostamatta lisää. Varmaan yritykseksi jää. :wink

Mä raskauduin heti ekasta yrityksestä. Pelkkä kondomi on ollu edellisen raskauden jälkeen ehkäsynä. Ei olla seurattu ovulaatiota eikä mitään muutakaan ihmeellistä. Ajateltiin vaan, etttä seksiä vaan vähintään joka toinen päivä niin eiköhän se joskus tärppää.

Meillä tärppäsi yk12 vasta ja olin surullinen jokaisen kuukauden jälkeen, kun mitään ei tapahtunut. Ajattelin vain, että helposti raskautuvat tuskin koskaan saavat edes tietää, kuinka pahalta lapsettomuus tuntuukaan. Minulla lähtökohdat olivat vähän kehnot, niin ajattelin yrityksen kestävän monta vuotta ja olimme jo lapsettomuushoidoissa. Vippaskonstina oli ainoastaan ovistestit.

Ja lisäyksenä: Nyt olen todella onnellinen, kun tärppäsikin näin ”nopeasti” :shy:

Mää lopetin minipillerit kesäkuussa miehen ehdotuksesta. Olin ollu siis ilman menkkoja melkein 3 vuotta, ja jännäsin että tuleeko mulla vuoteen ovulaatiota. Kierto oli 24-37 päivää lopettamisen jälkeen, ja 6.:sta kierrosta tuli plussa. Ei olla etsitty ovulaatiota, ja seksiä ollaan harrastettu 1-3 krt viikossa, joten oon tosi onnellinen että onnistu noin ”vähällä” kikkailulla.

Takaisin