Joulukuun jorinat

Terveisiä terveyskeskuksesta: Menin sinne lääkäriin joka siten mittasi verenpaineen. Paineet oli koholla ja turvotusta havaittavissa sormissa kasvoissa ja jaloissa. Ei tohtori osannut sanoa muuta kun että verenpainetta pitää nyt seurata...no ihan tosi!!!! Ja ilmoitti että neuvolasta otetaan muhun yhteyttä varmaankin ensi viikolla. ööh...varmaankin...?!?! Istukan toimintaan liittyvistä asioista ei tiennyt mitään. Pyysin lähetettä verenpaineen, turvotuksen ja istukan takia Tayssiin äitiyspolille. En sitä saanut koska olin kuulemma  ollut rakenne ultrassa juuri muutama viikko sitten. Muutama viikko..ihan laskujeni mukaan rakenne ultrasta on 9 viikkoa aikaa, noh kaikki on suhteellista. Eli eipä ollut lääkäristä juurikaan apua. Eli siirryn takaisin ihanan neukkutädin hoiviin sikäli mikäli hän ottaa minuun yhteyttä joskus :D Tietty jos olossani nyt tapahtuu muutoksia niin kiiruhdan yksityiselle, mutta yritän nyt ainakin lepäillä kotona ja ottaa rauhallisesti. 
 
Safiey: Jos alkaa kovasti huolestuttaa sekä tulee kummallisia oloja niin ei muutakuin ä-polille soittoa rohkeasti ja isottelet oireita niin pääset sisään ja tarkistavat tilanteen. Sekä samalla valitat neuvolasta!!!!


Tsemiä!!!
 
Safiey: ehdottomasti soitat suoraan äpolille ja ainakin kyselet puhelimitse kaikki asiat jos eivät kiireaikaa pysty tarjoamaan!

Täällä voidaan hyvin, närästää päivittäin ja liitoskipija kans vähän mut ei muuten kummempia. Mahallani nukun aina vaan ja vieläkin välillä unohdan koko raskauden :D

Viime viikolla oli nlalääkäri, paikat kunnossa vielä niinkuin pitääkin, sf mitta oli 22,5cm ja liikkeet ++ ja sykkeitä en muista :)

Mulla olis MYYNNISSÄ BRIO Happy yhdistelmät, ostettu 2010 keväällä, ollut käytössä alle vuoden. Takuuta jäljellä!! Isot ilmakennorenkaat, hyvin liikkui viimetalven lumikinoksissa. Siistit sisätiloissa lämpimässä säilytetty. Hopealla rungolla, tummanvihreät kankaat, vähän beigeä ja kova kantokoppa beige. Mukaan sadesuoja, hyttysverkko ja jalkapeitteet sekä ratasosaan että kantokoppaan! Hp. 300€. Löytyy etelä-suomesta, Keravalta. Kuvia saa jos kiinostusta on :) Pitäis ne tuplat saada hommattua meille..

Jouluvalmistelut pulkassa, nyt vaan odotetaan lauantaita! Vielä ois tänään ja huomisilta töitä -pääsee hihittämään muiden joulutuskille!

HYVÄÄ JOULUA möhömahat :))
 
juu tottakai otan heti yhteyttä johonkin jos alkaa olo tästä vielä huononee tms. Haluan vaan joulun olla kotona :)  koska lepäilee ne mut osastollakin laittaa niin lepäilen nyt mieluummin kotona.. siinä mulla vasta paineet nousiskin jos joutuisin viettää joulun ilman mun lasta ja koko perhettä
 
Kyllä on tolkuttoman typerää toimintaa safiyen kohdalla! Oikein suututtaa jotkut lääkärit ja neuvolantädit, kun eivät mitään ota tosissaan kun tulee uusia ihmeellisiä olotiloja.. 
Niinkun mullekin koko aika sanottiin että paineen tunne ja vatsakivut johtuu vaan kodun normaalista kasvamisesta jnejne.. No eipä johtunu nii, mutta kun ei viittitty edes kunnolla tutkia. 
Ja kun miettii, niin mulla ei oo tähän mennessä ollu ainuttakaan neuvolalääkäriäkään. Ensimmäisenkin ajan varasin itse, mutta peruutin sen sitten koska käyn joudun nyt käydä kättärillä kontrolleissa.. Mutta pointtina siis, että varmasti sellanen olisi pitänyt olla.

Meillä siis oli tosiaan kontrolli taas tänään. Pikkuinen Herra kasvanu kahdessa viikossa reilut 300g, ja painoi nyt reilun kilon! Hyvä me! Nyt onkin jo hyvät mahikset painon suhteen selviytyä, jos meinaa aiemmin putkahtaa maailmaan :) 
Kohdunkaula lyhentyny, mutta onneks kiinni kuitenkin. Sain taas 4D kuvaa, näyttäs tulevan isukin ylähuuli ja mun nenä pienelle.. Ainakin tän hetkisten piirteiden perusteella :) 
Seuraava kontrolli onkin taas alle kahden viikon päästä, jolloin pääsee taas lisää kurkkimaan.

Mulla on kaikki joulujutut ihan vaiheessa, että ihan jo pistää ärsyttämään :D
Keittiö on jouluisissa tunnelmissa, mutta muuten en oo sit jaksanu edes panostaa vaik mieli ois tehnyki.. Tänään kävin ostaa viimeset joululahjat ja kylläpä sitä sai kyynärpäätaktiikalla edetä jos meinas ylipäätään edetä. Ihmiset on ihan täysin seonnu koko joulusta. Vähempikin ehkä riittäis. 

Hyviä vointeja ja ihanaa joulua kaikille :) 
 
Tsemppiä safiye ja seurailehan tarkasti oireita ja tosiaan onneks on se äpoli jonne soitella tarvittaessa..

Ihana jouluhössötys :) Meillä kans on hommat hyvällä mallilla, huomenna sit vähän salaatin tekoa ja miehellä vielä saunan siivous ja siinäpäs se sitten alkaa ollakkin. Kamat kasaan ja nokka kohti omaa lapsuudenkotia parin vuoden tauon jälkeen, neitikin tykkäs ku käytiin tänään kattelemassa ja auttamassa isovanhempia vähän jouluvalmisteluissa. Nam, että mä niin nautin ja tykkään. Joulufiilis vielä vähän hakusessa mut joka aatto se sit sieltä ilmestyy vaikka edellisinä päivinä tuntuu et ei tästä tuu mitään :)

Nyt ku kerran Taatu otti puheeks rattaat niin täältä kans joutaa Brion yhdistelmät myyntiin parin kuukauden päästä. :D  Brio Nova, ostettu tammi-helmi/2010, väri sininen/beige, pehmeä kantokoppa saman värinen. Ei heittoaisaa mut istuimen saa käännettyä erittäin kätevästi vaikka kesken matkan. Sadesuoja joutaa mukaan mut vetskari on rikki, jalkapeite kantokoppaan (käyttämätön) ja ratasosaan myös jota on käytetty senkin edestä.. Hinta n.160€. Mies tosin ei tiedä että nyt niitä tässä kaupittelen, oli vain puhetta yks päivä et voi nuokin myydä ku tänne kans ostetaan ne tuplat..

Rattaista puheen ollen, tein jo ekan hankinnan; aivan ihanan valkoisen pienen pinnasängyn/kehdon jossa on rullat alla. Sen saa myös lukittua niin et toimii normaali sänkynä eikä keinuta. Hintakin oli sopiva :) Nyt ei muuta ku joulun jälkeen aletaankin tekemään esikoiselle omaa huonetta ja tosissaan ostelemaan vauvalle tarvikkeita ettei kaikki tuu sit yhtäaikaa - se rahan meno on sit aika päätä huimaava :)

Hyvää joulua täältäkin kaikille mammoille!! Nyt unohtuu hetkeks raskauskilot, mä ainakin nautin kunnolla muutaman päivän..
 

   Saittekos paljon mieluisia joululahjoja? =)

   Meille saatiin yksi TOSI iso, sen miellyttävyydestä en kyllä täysin varma olis... Mies sai viime tiistaina kenkää duunista. Ei siinä muuten mitään, mutta kun tää sitten muuttaa niin paljon asioita ja joutuu ruuvaamaan ton oman "hyvin valmistellun" korvien välin ihan uuteen järjestykseen. Kun meillä siis mies on töissä reilun kahensadan km päässä ja olen ollut viikot kotona yksikseni... En siis valita, MUTTA... =D

   Ei tuo meille mikään katastrofi ole, itse asiassa jo yt:stä kuullessa puhuttiinkin, että taitas olla enemmän positiivisia puolia kun negatiivisia, jos näin kävisi. Mutta ei uskottu sen toteutumiseen, niin sen puoleen tuli vähän puun takaa yllättäen... Sääliksi vaan kävi ihan älyttömästi niitä muita keille tuo oli maailman loppu ja vielä jouluviikolla kertoivat asian. Tuntuu vaan niin oudolta, kun heillä oli kamala kiire irtisanoa ja sitten eilen alkoivat kerjäämään ukolta, että hänen täytyy laittaa oma firma pystyyn, jotta voi tehdä heille muutaman projektin loppuun mitkä ovat kesken!! Kun mistään ei löydy kuulemma tekijää, joka osaisi ne loppuun viedä!! =D Ja sehän sitten EI TULE kalliiksi, kun ukko alkaa niitä oman puljun kautta tehdä... =D Ihme touhua!!

   Omalta osaltani taitaa viimeiset työvuorot olla esissä ensi viikonloppuna. Eivät enää neuvolasta sen jälkeen kuulemma päästä. Muuten kaikki ookoo, mutta kun en tosiaan saa nukuttua... No, eihän tässä oliskaan enää kuin kuukausi virallisen mammaloman alkuun, niin kait sitä jo oman ja Tyypin parhaaksi voi luovuttaakin! =)
 
Ou nou.. Tsemppiä teille Mykkyrä! Onneks hyvälle tekijälle löytyy aina töitä..

Ite luulen et pakerran tuonne 17.2. asti, ja lopetan joogaohjaamisetkin siihen.

Mulla on nyt Tammikuussa vielä 2-4h/vkoon päivätyön lisäks. Onneks vaan mammajoogaa ja iisimpää...

Päivätyön kanssa on motivaatio vähän niin ja näin. Selkä kipeytyy jatkuvasti istuessa (Onneks mulla on mahdollisuus jalotella) ja muutenkin alkaa olemaan pikkuhiljaa mammalomamoodi.

Aamukampa näyttää vielä 35:ttä aamuherätystä (plus sit nuo tunnit)

Koitan tehdä vielä kun jaksaa, ja tietty mietin rahojakin. Mies on yrittäjä, joten isyysrahat on aika pienet. Mun äitiysraha on alkuun ihan OK, mutta kyllähän se sit pian laskee aika minimiin. Oon tottunut siihen että extraduuneilla saa vielä jotain leivän päälle, totuttelemista uuteen rytmiin tässä on. Haaveissa siintää yrittäjäksi ryhtyminen ens vuonna, jolloin tekisin töitä n. 15h/vko ja näinollen lapsenhoitajaa ei tarvittais kun voitais sumplia työt ristiin ja hyväksikäyttää ystäviä ja äitejä ja siskoja :) Katsotaan mitä tuleman pitää.......
 
Johan oli Mykkyrälle "joululahjaa" kerrakseen.. Tsempit sinne! :)

Meillä meni joulu kivasti. Matkustuskiellosta johtuen, oltiin ihan vaan kotona. 
Aamusta syötiin miehen kanssa riisipuurot ja tuijoteltiin leffoja. Myöhemmin sit syötiin jouluruokia ja "hömpöteltiin" ( eli oltiin romanttisia :D ). Iltasella tulikin anoppi ja miehen veli Itä-Suomesta. Syötiin, availtiin lahjoja ja pelailtiin pelejä. Erilainen, mutta kiva joulu siltiin. 
Pelkäsin niin paljon etten saa yhtään joulufiilistä aikaan, mutta kyllä se vaan sieltä tuli. 

Mulla oli taas kontrolli viikko sitten, kohdunkaula lyhentyny taas vaihteen vuoksi, mutta onneks kiinni kuitenkin.. Pikkuinen painoi jo yli kilon ja liikkui vilkkaasti, eli siltä kantilta ei hätää. 
Eikä lääkäri ollu muutenkaan kovin huolissaan vaikka kohdunkaula nyt huomattavasti olikin lyhentyny. 

Tuossa tapaninpäivän aamuna heräilin ihan tajuttoman selkäkipuun. Otin särkylääkettä, yritin venytellä ja sitten vielä nukkuakin.Mikään näistä ei auttanu ja tuntu että kuolen siihen kipuun. 
Paljon oon selän takia kärsiny ja kuvittelin et oon pahimmat selkäkivut jo nähny, mutta kun ei. Särkylääke siinä jossain vaiheessa auttoi ja nousin käydäkseni vessassa. Niinhän siinä kävi, että samantien kun nousin seisomaan alkoi supistelu ja selän polttelu uudestaan. Siinä sitten konttailtiinkin takaisin sänkyyn. 
Soitin kätilöopistolle, että mitä ne on mieltä. Käskivät odottaa tunnin ja tulla sitten. 
Virtsanäytteet otettiin, vaavin sydänkäyrät ja mulle tehtiin alatutkimus. 
Mistään ei mitään löytyny, mutta olisivat ottaneet mut osastolle. Sanoin että pärjään kotonakin jos vaan saan jotain muuta lääkettä kuin Panadolia mukaan. Ja sainhan minä. 
Selkä rauhottui iltaan / yöhön mennessä, eikä oo uusiksi enää tullu. 
Vähän kyllä ihmetyttää, että mitä ihmettä se oli kun ei tuollaista tosiaan oo ennen ollut lähimainkaan..

Noh, pääasia että pikkunen voi hyvin :) 
 
Niin se vain täälläkin joulu saatiin vietettyä ja onnistunut sellainen. Kovasti syötiin syötiin ja syötiin, rentouduttiin ja neiti nautti leluista ja huomiosta. Joulun pyhinä itelle iski armoton väsymys ja sen jälkeen onkin supistellut tosi kovasti. Ei tosin kipeitä, välillä sellasia menkkamaisia jomotuksia. Olisko sitä sit liikaa rehkiny joulun takia..

Olo on jokseenkin epämukava, pitäs saada nyt lopetettua tuo herkuttelu ja alkaa terveelliselle linjalle - paaljon vettä ja tarkat ruoka-ajat ku eihän tästä mitään tuu.. Sanoisinkos että hieman on turvonnut ja raskas olo. Puntari pysyköön sängyn alla vielä muutaman päivän ennenku astun seuraavan kerran.

Mä oon armoton stressaaja ja oonkin googlettanu näppäimet kohta puhki perätilaraskaudesta ja -synnytyksestä. Ei sit meinaa hievahtaakaan ipana tuolla masussa toisin päin, toki tässä on aikaa vielä rutkasti mut sekin vähenee kokoajan. Potkut tuntuu pääsääntöisesti navasta alaspäin ja kaikkein pahinta - alapäässä. Tuntuu erittäin inhottavalta! Oonkin melkein jo päättänyt että jos se ei siitä käänny oikein niin taidan vaatia sektion kaikkien riskien jälkeen. Toisaalta, se ei tunnu jotenkin oikealtakaan ku ehdottomasti haluaisin silti synnyttää alakautta. Tiedä sitten.. :/

Täällä lunta tulee mukavasti ja lenkki-ilma olis mitä mainioin, jotenkin vaan tuo sohva vetää puoleensa.. Pitikin olla joulu välissä ku se mun lenkki-into hävis tuhka tuuleen. Paluuta odotellessa :)

Vointeja!
 
Täällä vietettiin joulua aiempien joulujen tapaan, tosin sillä erotuksella, että päätin jo etukäteen, että joulu- ja tapaninpäivä vietetään ihan vaan kaksistaan kotona eikä lähdetä sukulaisiin, kun aattona kaikki ehdittiin nähdä. Meillä on "hieman" ilkeä tilanne miehen suvun kanssa (ERITTÄIN pitkä ja hankala juttu) ja tuo tuttu kireä tunnelma pysyi yllä aattonakin, mikä oli kovin sääli :( Haluaisin niin kovasti saada tuon tilanteen selvitettyä ennen pikkuisen syntymää, mutta eipä se taida onnistua, kun miehen kaksi siskoa ja etenkin anoppini ovat kovin hankalaluonteisia...olen jo varautunut henkisesti siihen, että ilmoitan, etten halua omia lapsiani moiseen hullunmyllyyn sotkea ja että jos anoppini aikoo tulevaa lapsenlastaan tavata, on käytöksen syytä muuttua ja paljon. Tässä siis kysymys ei ole perinteisestä anoppi-miniä -taistelusta vaan tilanne on äärimmäisen hankala... Anoppini on sairaanloisen ylipainoinen (ja muutenkin ilmeisen sairas), mutta ei suostu lähtemään lääkäriin ja mieheni kaksi siskoa ovat nyt suuttuneet meille ja mieheni veljen perheelle, koska olemme yrittäneet saada tuota naista hoitoon. Olen jo aivan neuvoton ja päättänyt, etten voi enää käydä anoppilassa, koska tilanne stressaa minua aivan mielettömästi.

Huh, pieni purkaus taas kerran tuosta aiheesta.... Nooh, muutenkaan ei nyt mene kovin lujaa; tapanin myrskyn seurauksena oltiin kaksi vuorokautta ilman sähköjä ja nyt kun sähköt taas pelaavat, sain armottoman flunssan! :/ Panadolia naamaan, että kuume pysyy edes jotenkuten siedettävissä lukemissa, paljon juomaa ja lepoa. Pienenkin rasituksen seurauksena alkavat vähintään nuo kivuttomat supistukset, mutta harmittavan usein on nyt myös kipua mukana :/ Neuvolaan soittelin ja käskettiin ottaa yhteyttä, jos supistukset ovat selvästi kivuliaita tai yleistyvät ilman selvää syytä. Joka paikkaa kolottaa ja nukkumisesta ei tule senkään vertaa mitään kuin ennen.

Valivali -viesti tästä näköjään tuli. Onneksi sentään miehellä on pitämättömiä kesälomapäiviä ja hän jäi nyt kolmeksi päiväksi kotiin auttamaan mua talon lämmityksessä ja muissa kotitöissä <3 Ei tässä mitään pystyisikään tekemään, kun menkkamainen jomotus alkaa jo pidemmän jalkeillaolon jälkeen puhumattakaan yskänkohtausten jälkimainingeista. Mutta poitsu tuntuu erittäin pirteältä ja jaksaa mukiloida jaloillaan palleaa ja käsillään virtsarakkoa ;)
 

   Kiitos tsempeistä! Kyllä tää tästä... =)

   milin: Mie tuossa jo neuvola-juttujen puolelle kanssa kirjottelin, että olen perätilasta vähän huolissani. Toki sillä erotuksella, että Tyyppi tosiaan ei tällä hetkellä ole edes perätilassa vaan POIKITTAIN! =D On ollut jo kolme viikkoa ainakin sillä tavalla... Ja tuntuu hitusen hassulle, kun kaivelee miun tissejä sormilla&varpailla! =D Mutta tosiaan niin sanoivat neuvolassa, että 50% mahdollisuus on tuohon perätilan periytyvyyteen, kun ite on "sieltä" syntyny... =/ Mutta ei kuulemma ihmetellä sitä enempää ennen kuin vasta viikon 35 jälkeen...
 
Mä en tiedä yhtään miten päin meillä ollaan, hirvee meininki vaan kokoajan ja välillä aaltoilee koko masu.. Tänään on ollu semmone action päällä tuolla kokoajan et jännittää et millanen rämäpää rinsessa sieltä tulee.. Jouluaattona herösin siihen että palleaa potkittiin ja vkolla 19+5 ultrassa oli pää alaspäin mutta musta tuntuu et pyörii tällä hetkellä ku väkkärä tuolla mahassa. En kumminkaan olis huolissani, vkolla 35 voi sitte alkaa tarkkailemaan.. Ei kannata googletella liikaa, uskon et mieluummin liian ruusuinen kuva kaikesta kun että varautuu pahimpaan.. Siis ite ainakin koitan ottaa iisisti pinkit lasit päällä ja katson mitä tuleva tuo tullessaan.. B) Tsemppiä march12, Mykkyrä, Azalea (varmaan tosi rankka toi sähkökatkos :() ja Millin… ja muutkin! Ja parempia oloja <3>
 
mullakaan ei ole tietoa miten päin tämä tyyppi on mutta olettaisin että olisi ihan oikea tarjonta koska jokasessa ultrassa ja joka lääkärissä ollut niin päin ellei ole sitten vain kiltti baby ja käänny niin päin aina kun tarvii esittää että kaikki on hyvin :D mutta kovasti antaa mahalle kyytiä. aloittaa monesti 7 aikaa aamulla :D muutenkaan ei enään kunnolla saa nukutuksi kun jos liiankauan samalla kyljellä niin puutuu jalka :(
siksi sitten lääkäri määräsikin loppuajaksi sairaslomalle.!
 
Unohdin aamulla ottaa supistuksien estolääkettä ja oli aivan kamala kauppareissu. Kävin tarjoustalossa sekä prismassa ja molemmissa vain hitaasti vaapuin eteenpäin. Piti katsella jotain vaatteita, mutta ei kyennyt. Nyt kotona ja illalla tuttava pariskunnan luokse istumaan iltaa joksikin aikaa. Vähän jos teen jotain niin johan alkaa taas tuntua sekä selkään koskee. Tai no koskee vähän kaikkialle. Mutt jos tuo saunan lämpö vähän parantais oloa. Kunhan tänään ei tuu maailmaan vielä....
 
Mä tiedän sen verran, että vielä mahtuu tyyppi hyvin kääntyilemään miten päin vain. Viime lääkärissä oli perätilassa ja sen olin toki huomannutkin kun potki alakertaan... Sen jälkeen kääntynyt jo ylösalaisin ja varmaan poikittainkin. En mä koskaan hirveän tarkasti tiedä miten päin neiti masussa on, koska tuntuu liikkeitä ihan joka puolella. Ja välillä voi olla vaikka millaisessa solmussa.
Mulla tulee harjotussupistuksia päivittäin ja tässä joulun touhuissa tullut selkeesti enemmän. Mutta en oo huolissani, koska ei oo kipeitä olleet ja lääkärissä kohdunsuu tiukasti kiinni.
Niitulilla kyllä ikävä tilanne supistusten kanssa. Toivotaan, että vauva pysyttelee mahassa ja onneksi on lääkkeet käytössä.
 
Takaisin
Top