Joulukuun jorinat

Mä olen odottanut tätä kuukautta mooonta viikkoa. Ehkä hieman lapsenmielinen, mutta eihän se huono asia ole. Olen ehdottomasti jouluihminen ja mikä parasta,joulukuu menee aina äkkiä ja pian on tammikuu ja ollaan taas lähempänä maaliskuuta :)

Tänään olisi fysioterapiaan meno. Vähän jännittää, mutta eipä siellä varmaan ihmeempiä tapahdu. Huomasin muuten tänään, että nyt ollaan siinä vaiheessa masun kasvua, että tissit alkaa näyttää pieniltä :D Hienoja havaintoja aamutuimaan.

Koittakaa mammat jaksella!<3

 
Hah haa Madie, tärkeitä havaintoja!

Itse olin eilen uimassa ja aiheutin hämmennystä, kun kerroin, että vatsassa on vain yksi vauva ja sillä ETA 28.3. :D
Ei meinannu mummot uskoa.
Eilinen meni taas lentäen 6-21.30, joten tänään otetaan relasti päivällä (illalla taas harrastuksiin..)
Huomenna leivotaan lasten kanssa joulutorttuja ja ilmeisimmin podetaan närästystä illalla ;D
 
Mä en oo koskaan semmosessa vaiheessa raskautta, että tissit näyttäis pieniltä...:D Edellisessä raskaudessa maha oli lopuks ihan valtava, mutta ei se tota etumusta pienentäny:D imetysajasta puhumattakaan....
Mustaki on ihanaa tää joulun odotus! Yritin eilen prismasta hakea itelleni (ja ehkä myös tytölle:) joulukalenteria, mutta kaikki oli loppunu!:( Sen siitä saa kun jättää viime tippaan. Ostin sitten fazerin konvehtirasian, josta syön yhen päivässä aattoon asti. Kyllä mä haluaisin jonkun suklaakalenterin vielä neidille saada hankittua. Mutta tosissaan ihanaa, että joulukuu menee aina niin nopeasti, vuoden vaihteen jälkeen tuntuu se maaliskuu olevan jo tosi lähellä! Vaikka itellä voi kyllä mennä synnytys huhtikuullekin, mutta ainaki haluun uskoa että tulee maaliskuussa!
Mulla on tässä parin päivän sisällä vauvan liikkeet vahvistunu tosi paljon. Tuntuu ajoittain jo vähän epämukavalta. Mutta kyllä oon tosi onnellinen siitä, että pieni itsestään ilmottelee. Ja nyt tuntuu olevan tosi hyvä vaihe raskaudessa meneillään:) Alkaa vähitellen uskoa siihen, että se vauva on sieltä tosissaan tulossa!
Tilattiin/varattiin just uudet vaunut! Niitä en malttais millään odottaa. Meillä on esikoisen kanssa ollut vaan vanhat yhdistelmät ja matkarattaat, joten on ihanaa kun saa kunnolliset vaunut!
 
Ihanaa joulukuun alkua kaikille, tästä joulusta tuleekin väistämättä taas ihan uudella tavalla merkityksellinen:)
 
Madie: Miulla on noiden tissien kanssa alkanu olla se ongelma, että ne painaa ihan liikaa... Vaikka kuinka pidän ylikireetä urkkatoppia päällä! Töissä kun joutuu istumaan niin en saa itteäni enää mitenkään tuolissa sellaseen asentoon, etteikö nuo hiivatin roikukkeet painaisi kipeästi tuohon ylävatsaan. Ja sitten kun se kipu alkaa, siitä ei pääse eroon ennen kuin on päässy köllimään vähän pidemmäksi aikaa!! Suunnittelin jo tässä, että jos ei muu auta, niin teippaan ne jeesusteipillä tuohon kaulan alle! Ja sitten taas kun kokeilin satulatuolia, niin hetken istumisen jälkeen oli haarukset niin kipeät, että ei enää kävelemään päässy. Krääh...

Joku puhui tuossa marraskuun puolella jumpsuitista! Hitsi, yritin eilen surffata netissä ja tilata itelleni sellasen, mutta ainoot inhimillisen hintaset läysin Gina Tricotista ja Halensista. Ekasta oli kuitenkin loppu ja Halensista just ennen tilauksen vahvistusta tuli ilmoitus: TOIMITUS TAMMIKUUSSA!!! No, onneksi siinä vaiheessa, ennen kuin ehdin maksaa...
 
Jipii nyt se joulukuu tosiaan on, vain lumi puuttuu! Käytiin taas tytön kans hikilenkillä ja yhdessä jumppailtiin päivän jumpat ja nyt on hyvä pitää tauko ja jatkaa kohta ruuan laiton merkeissä. Kyllä mä vaan sanon et oon ku eri ihminen, kiitos aktiivisen liikkumisen. Mieli on nii virkee ja energinen et sitä vois jaella muillekki.. Ja pysyypähän paino kurissa :)

Vielä ku sais ton edellä mainitun -painon- unohdettua. 25.viikko menossa ja kiloja on tullut 4, mikä sinänsä ei ole paljon. En ymmärrä miten mä stressaan siitä, ehkä se hirvittää jos ne ei lähdekään niin helposti ku esikoiselta.(2.ssa kuukaudessa)

Täällä kans liikkeet tuntuu välillä epämukavilta ja närästys on aika valtava. Nukkumaan meno on melko hankalaa ku asentoa ei löydy, kyljelleen närästää aivan tajuttomasti ja selällään jos makoilee nii se tuntuu tosi epämukavalta. Mulle on lääkäri kirjottanu närästyslääkkeet, täytynee ruveta syömään niitä taas säännöllisesti..

Tänään sit me koko perheen voimin lähtään jouluostoksille ja ostamaan tälle mamalle tukisukkahousut ettei nuo suonikohjut pahentuis enempää!

Mukavaa JOULUNAIKAA! :)
 
memi ja Mykkyrä: Mä en taas muistanut, että kaikki ei todellakaan kärsi rintojen pienuudesta raskausaikana :D Mä vaan kuulun niihin onnettomiin/onnekkaisiin, riippuu keneltä kysyy, joilla kuppikoko pysyy koko raskausajan samassa. Vain imetyksen alkuviikot saa aikaan silikoniefektin, mutta sekin kaikkoaa pian. Eli pieneltä näyttää c-kuppi mahan yläpuolella tällä hetkellä. Sympatiat kuitenkin teille, koska ei varmasti ole mukavaa kun rinnat painaa!

milin: mulla vähän sama pelko, että paino ei nyt lähdekään putoamaan raketin lailla. Täällä netissä on liikaa kauhutarinoita. Mutta ei kannata liikaa stressata sillä 4 kiloa ei todellakaan ole paljon!

Fysioterapiassa selvisi, että lantio on vinossa. Johtuu ilmeisesti siitä, että raskaus+imetys+toinen raskaus perään-yhdistelmä pehmentää kudokset ja ne antaa liikaa periksi. Ei onneksi paha juttu ja kasvava vauva luultavasti antaa tukea lantiolle sen verran, ettei kipujen pitäisi pahentua :)
 
Heipat! (copypastesin tännekin tän tuolta marraskuun puolelta)

Mä vien vasta tänään töihin mennessäni nuo äippäavustus ja -rahahakemukset! Tiukille meneekin jo kun 2kk ennen mammaloman alkua pitäis ne hakea Kelalta/ työpaikkakassalta ja mulla alkaa loma 6.2.! Ihan viimeseen aion olla siis töissä :) Hurjaa että 2kk töitä niin oon TAAS äitiyslomalla! Mulle siis rahat maksaa työpaikkakassa, kun HOK-Elannolla työskentelen, viimeisen 6kk tulojen mukaan aion hakea koska viimeisimmän verotuksen mukaan ei tulis kuin minimit eli ne samat mitkä sain esikostakin..

Hirveä sisustus ja joulunlaittovimma on tullut, vaikkei lumesta oo täällä etelä-suomessa tietoakaan! Saan lahjaks uuden nukkamaton olkkariin <3

Yhn elämä on sujunut oikein hyvin, mä voin hyvin ja nautin elämästäni! Rahat on riittäny paremmin kuin aattelinkaan ja miehen kanssa välit edelleen hyvät. Yhteistyö ja avunantosopimus meillä on ;) Mieluummin sitä tutun ja turvallisen kanssa sekstaa, ku kävis muissa miehissä -varsinkin kun mahdollisuus yhteenpaluusta ei ole poissuljettu! 

Tänään kävin suuhygienistillä, joka ainakin meillä kuuluu ilmaisena käyntinä raskausaikaan! Hyvältä näytti ja sanomista ei tullut kuin yhdestä alkavasta (elämäni ensimmäinen alkava) ja sekin on aiheutunut astmalääkkeistä joita hengittelen päivittäin!

Närästys on jotain hirveää, ihan sama mitä juon tai syön niin silti närästää!! :S Mut niin vähän kuin mahdollista Rennietä, vaikken lääkevastainen olekaan..

Nostelua oon kans miettiny ja aion siitä seuraavalla nlakerralla kysyäkin, mulla kun on tuo poika 1v 5kk ja rappuset kotiin 3 kerrokseen (talossa ei oo hissiä).. Niin ja kauppakassit kerran viikossa! Toki onneksi tuo poika osaa kävellä jo rappusia itsekin mutta on NIIIIN hidasta etten jaksa :D

Hyvää Joulukuun alkua kaikille, päivät ne vaun vähenee ;)

Niin ja babygirl liikkuu oikein mukavasti, välillä jopa rasittavasti! Hikkoja on ollu jo muutamia ja liikkeet näkyy ja tuntuu päälle päin! 
 
Miulla tuntuu tissit kasvavan vaan koko ajan, joten eteepäin näytän jo isolta. Tissit on "vasta" I-K kokoa, joten ootan kauhulla ett miltä ne näyttää ku alan imettään
Eka tulee tissit, sitten maha ja sitten näkyy mie...hihihi!!!
Miulla kans epäillään, ett ootan kaksosia mahan koon puolesta. Ja miulla oli vielä taaksepäin kallistunut kohtu. Mutt kasvakoot tissit ja maha rauhassa.

Tänään käytiin hakemassa apteekista 2 eri närästyslääkkeet (oon kärsinyt aikaisemmin yli 10 vuoden todella pahasta närästyksestä, ja rennie ei enää auttanut.) ja nuo sopii loistavasti raskaana oleville. Älkää suotta kärsikö närästyksestä. Se pilaa paljon. Ja sitten sain samalla astmalääkettä yskääni, joka on jatkunut jo kuukauden ajan. Ja sitten vielä keskivahvoja särkylääkkeitä, panacodia. Pakko alkaa syödä noita jo, koska kipuihin ei riitä enää tuet ja parasetamol. Ja kiitos ei saarnoja tuosta panacodin syönnistä täällä....saan kuulla niitä muilta ihan tarpeeksi. Mutta kuten neuvolanhoitaja, sairaanhoitaja, lääkärit ja farmaseutti sanoivat, että parempi ottaa kipuihin särkylääkettä kuin voida huonosti jolloin vauva voi myös huonosti. Jos sinä kärsit kivuista niin muista niin voi lapsikin. Mutta kukin tekee omat ratkaisunsa.

Ihanaa joulun odotusta ja tajusin, ett ens jouluna meitä on 3 viettämässä joulua  ihanaa


 
Terveisiä neuvolalääkäriltä/ toosatohtorilta :) kaikki muuten hyvin mutta kohdunsuu auki yhdelle sormelle. Tästä päästäänkin sopivasti tuohon nosteluun joka kaikkia hämmästyttää enemmän tai vähemmän. Eli itse sain ohjeeksi että kaikkea saa ja pitää tehdä normaalisti. Mulla siis fyysisesti raskas työ jossa joutuu paljon kumartelee ja touhuaa kyykyssä ja huonoissa asennoissa ja juurikin nostelee. Eli ohjeena oli ainoastaan jatkaa samaan malliin, mutta välttää äkkinäisiä liikkeitä. Ja tosta aukeamisesta, niin pitää kuulemma seurailla supistuksia ja jos lisääntyy niin varata uusi aika lääkärille ja jos ei muutosta niin tammikuun lopussa katsotaan tilannetta uudelleen.ööh.. jotenkin jäi tyhjä olo että eikö se aukeaminen nyt sitten meinaakkaan mitään, ilmeisesti ei.  
 
Sanoisin, että yhdelle sormelle auki, jos kohdunsuu ei ole merkittävästi lyhentynyt, ei oo hirmusesti kuitenkaan. Ja ulkosuusta se sormi saattaa mennä, mutta sisäsuu on yleensä sit kuitenkin napakasti kiinni. (Ja uudelleensynnyttäjillä pakkaa olemaan toi kohdunsuu hetimmiten aikast pehmeä, et tilanne on jokseenkin eri sillonkin) Sit kun oikeasti huolestutaan siitä kohdunsuun tilanteesta, niin saikkua tulee ja äitipolille (vähintään) joutuu.
 
Moikka!
En tiedä onko tämä oikea paikka kirjottaa mutta kirjotan kummiskisn.
Olen 34 vuotias kahden teini-ikäisen lapsen äiti ja nyt on kolmas tulossa jota olemme yrittäneet mieheni kanssa 9 vuotta ja vihdoin tärppäsi.
Laskettu aika on 16.12 eli tänään lähti RV 38.
Kävin toissapäivänä äityspolikliniikalla ja katselivat vauvaa ulralla ja kaikki näyttivät hiuenolta, vauva voi hyvin ja ivrtaukset on ok.. Lääkäri kiinnitti huomiota pienokaisen pieneen kokoon (painoarvio 2670kg), ja hänen ja toisen lääkärin mielestä synnytys olisi järkevä käynnistää perjantaina elikkä tänään aamlla, vauvan pienen koon takia sekä että vauvalle ei satu mitään. Ihmettelen minkä takia synytys käynistetään jos vauvalla on kaikki hvyin ja istukkakin on kondiksessa? tai sitten lääkärit eivät kertoneet kaikkea olellista. He myös kiinnittivät huomiota vauvan päähän joka heidän mielestään oli pieni, HUOM: EI LIIAN PIENI, mutta pieni kummiskin.
Rv 34 minulla alkoi todella kovat supistukst ja oli todella epävarmaa että jos vauva tupsahtaa maailmaan enne aikojaan, mutta kuitenkin on vieläkin mahassa. Noin Rv 35 paikeilla huomattiin että lapsivettä oli niukasti mutta se asia on jo historiaa, sitä on kuulemma nyt riittävästi.
Synnytys käynistetään tipalla. Tiedän mitä odottaa sillä ensimmäinen raskauteni käynistettiin tipalla.
Olen 1cm auki ja kohdun suu on pehmeä, minua mietityttää mahtaako vauva syntyä alateitse ja vaikttaako tippa että pakat avatuisi heti? En haluasi sektioon..
Minua pelottaa todella paljon että jotakin ikävää sattuu sillä miksi synnytys käynistettäisiin nyt? Pelkään että lapsessa on jotakin vialla..
Onko teillä samanlaisia kokemuksia?
Onko käytäntönä että lapsen liikkeitä seurataan loppuskaudesta itse?
Kamalaa tämä epätietoisuus.
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tyttäremme syntyy terveenä !

-Mamma 34v / RV 38+0
 
Unohdin mainita että olen myös itse pienikokoinen. pituutta minulla on 148cm ja alkuraskaudessa paino oli 57 ja nyt 63.
 
Heippa Tanna!

Toki voit täälläkin jakaa kuulumisia, mutta täällä meillä muilla on laskettu aika vasta maaliskuussa, joten ainakaan esikoisen odottajilla ei varmaan ole paljon kommentoitavaa sinua askarruttaviin asioihin. Täältä löytyy niiden keskustelu, joilla on myös laskettu aika nyt joulukuussa: http://www.vau.fi/Forum/Odottajat/Laskettu-aika-2011/Laskettu-aika-joulukuussa-2011/210R/. Veikkaan, että siellä on parempaa vertaistukea tarjolla, kannattaa käydä lueskelemassa, mitä siellä jutellaan!

Mutta tsemppiä kovasti loppurutistukseen ja toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte pian terveen pienen iltatähden perheeseenne! :)
 
Omista kuulumisista voisin kertoa sen verran, että täällä edelleen vointi erittäin hyvä, ainoat mitkä muistuttaa raskaudesta on kasvanut maha ja Pienen uusi karateharrastus. Sekä potkut että nyrkitykset on niin selviä, että eipä tarvinnut arpoa, miten päin toinen tuolla mahassa on ja saatiin siihen vahvistus, kun käytiin 4D-ultrassa keskiviikkona. Vähän vaikea oli saada hyviä kuvia Pienen kasvoista, kun oli pää jo hyvin alhaalla mun lantiossa, mikä kai toisaalta on erittäin hyvä asia, jos vaan pysyy niin loppuun asti. Lääkäri sanoi kyllä, että vielä sillä on tilaa kääntyä väärinkin päin, mutta hyvin mahdollista, että pysyy loppuun asti noin. Se olis kyllä ihanaa, jos ei tarvisi jännittää sen puolesta, että on väärin päin, kun synnytys lähestyy.

Muuten toi 4D oli ihan kiva ja saatiinhan me siellä jotain sellasta tietoa Pienestä, mitä ei rakenneultrassa näkynyt, mutta ei se nyt niin ihmeellinen kokemus ollut, kuin olin ajatellut. Onpa ainakin syynätty nyt Pieni huolella ja saatiin me jonkilaisia kasvokuviakin mukaan + dvd. :) Painoarvio 540g ja sormia ja varpaita oli oikea määrä, huulihalkiota ei ole, napanuora välittää ravintoa normaalisti ja ihan vastaa tyyppi viikkojaan. Jonkun käyrän mukaan olisi tulossa reilu 3500g vauva, mutta sehän nyt varmaan riippuu aika paljon siitä, milloin tuo päättää syntyä. :) Kaikki siis ihan niin kuin pitää ja satiinpa nyt täysi varmistus sille sukupuolellekin, lääkäri sanoi olevansa siitä 100% varma. :) Ite en edes huomannut, missä välissä se sinnekin kerkesi kurkata, enkä bongannut sitä edes dvd:ltä, että eipä ainakaan tarvi pelätä, että salaisuus paljastuu, jos näytetään sitä levyä tutuille. :) Kai kun on tarpeeksi kokemusta ja ammattitaitoa, niin kaikki tollaset näkyy ihan vilauksessa.

Kurjaa lukea, että monella on kovin huono olo ja huoli jo lapsestakin! Voimia kovasti teille ja toivotaan, että ainakin helmikuulle pysyisi kaikki nyytit sisällä! Sitä mun piti kysyä, että onko March12 siinä sun matkustuskiellossa kyse siitä, että et saa lähteä liian kauas synnäristä vai siitä, ettet saa viettää liikaa aikaa kulkuneuvoissa. Mietin, että jos kyse on jälkimmäisestä, ja haluaisit lähteä sukulaisille, niin olisiko teidän mahdollista mennä joko junalla niin, että voit jalotella aina kun tarvii tai autolla niin, että pitäisitte kunnon taukoja aina vähän väliä? Voimia joka tapauksessa, tylsää tollanen, mutta onneksi tää raskaus on kuitenkin väliaikainen juttu, jonka lopuksi saa toivottavasti valtavan palkinnon. :)

Mäkin ootan joulua kovasti ja lunta myös! Tää on ihanaa, kun on joulu kesken odotuksen, menee yksi kuukausi niin hujauksessa, että kohta ollaanin jo ensi vuoden puolella! Hyvää joulun odotusta siis itse kullekin! Niin ja äitiyspakkausta odotan myös jo ihan hulluna, viikko sitten laitoin hakemuksen menemään suoraan neuvolasta tultuani, mutta vielä ei ainakaan näy netissä muuta kuin, että hakemus vastaanotettu. Kai se sieltä joku päivä tulee! :) Ootteko te, jotka ootte sen jo saaneet, olleet tyytyväisiä tuotteisiin? Tarkotan, että onko materiaalit tuntuneet hyviltä ja pehmeiltä ja muutenkin tuotteet olleet sellaisia, kun kuvista on voinut olettaa?

Terkuin, Inkivääri ja Pieni rv 23+1
 
Aika nopeeta nuo äippäpakkauksen päätökset näyttää tulevan, laitoin tasan kaks viikkoa sitten hakemuksen ja eilen oli tullu jo rahat tilille, me ei siis pakkausta otettu ku esikoiselta se otettiin ja tavarat hyvässä kunnossa.

Onneks tää raskaus todellaki on väliaikainen, kävin tuolla kurkkimassa jo synnyttäneiden keskusteluja ja tuli oikeesti halu lähtä jo punnaamaan tää pirpana maailmaan<3 musta tuntuu et aika on jotenki menny tosi matelemalla, mä oon aina samoilla viikoilla! ja oikeestaan mulla on älyttömän kova hinku lähtä treenaamaan oma kroppa pitkästä aikaa kondikseen, hetken vielä vaa joutuu odottelemaan.

Eilen kävästiin kaupungilla jouluostoksilla ja voi elämä sitä ihmismäärää ja kiirettä.. Joillaki ihmisillä ei oo minkäänlaista tajua olla tönimättä tai natisematta edes joulun kunniaks - vaikka toki kaikilla varmasti on stressiä. Jos pinna ei kestä, nii tehkööt ostoksensa netissä.. Tänää pitäs sit lähtee uudestaan :D



 
Heissan

Mä en ole vielä saanut aikaseksi vietyä äitiysavustus-, enkä muitakaan hakemuksia. Ensiviikolla pitäisi viedä uusi sairauslomalappu kelaan, niin menee sitten samalla. Minä olen nyt sitten saikulla ihan sinne äippäloman alkuun asti!

Mulla kävi eilen pikkuinen onnettomuus... Liukastuin rappusissa samalla kun olin menossa lapsiportin yli... siinä sitten hajareisin portinpäälle ja KOVAA! Järkyttävän iso hematooma hetkessä ja sairaalareissu edessä. Nukutuksessa sitten tyhjensivät sen ja pari tikkiä häppäriin. Nyt on olo niinku ois synnyttäny vaikkei olekaan

Vauvalla onneksi kaikki hyvin, kun en mahaa loukannut.Ultrattiin kahteen otteeseen että poika voi hyvin ja kyllä olikin pirteä, potki ja kääntyili pitkin yötä niin ettei varmana ssanut nukuttua. Tosin ne sängytkin oli niin hirveitä, ettei niissä muutenkaan unta saanut :/

Hyviä vointeja kaikille ja olkaa varovaisia ;) Ja mukavaa joulunodotusta kaikille maaliskuisille <3
 
Heissan!
Joku laittoi täällä, ett sais lainaksi apuvälinelainaamosta tukiliivin. Kannattaa varmistaa, ett saa sen ilmaiseksi. Otin tähän kopion miun naamakirjoittelusta koskien tuota tukiliiviä:
"Onpa ollut päivä...aamu alkoi, ett fyssari ilmoitti esimiehensä kertoneen, ett miun pitäis itse kustantaa SI-tukiliivi raskauden ajan ja sitten raskauden jälkeen saisin ilmaiseksi...täh häh!!!! En tajua tät logiikkaa...sairaus oli ennen raskautta ja siis raskaus ei ole aiheuttanut tätä vaan pahentanut oireita. Sairauteni ei siis poistu synnytyksen jälkeen. Sain suoraan etten aio maksaa itse tätä t
ukea, koska jokainen taho sitä miulle suosittelee! Onneks kuntoutuslaitos hakee maksusitoumusta tukiin miulle, ett nyt sitten taisteleen keskarin kanssa. Jee!!!"

No mutta nyt miulla on ilmaiseksi tukiliivi keskussairaalasta. Ja tuo ei ole SI-tukiliivi vaan kunnon iso tukiliivi, joka myös miun selkää. Tukee myös selkää:http://www.avoris.fi/verkkokauppa/product_info.php?cPath=59&products_id=2521

Ja nythän miulla on käytössä reumarannetuet. Tänään kävelin pienen pätkän kylillä niin jo alkoi taas supisteleen kovasti. Not nice! Mutta onneks on viikonloppu ja eikä tartte kävellä, jos en tahdo :-D

Kivaa viikonloppua kaikille!!!

 
Tiinagr, voi kamala mitä siellä on sattunut! Olis voinu kyllä käydä melko pahastikkin, ja onni onnettomuudessa et kaikki on nyt hyvin. Toipumisia sinne hurjasti :)

Mutta nyt kertokaa mulle mistä te ostatte housuja nykyään?! Oon koko viikonlopun etsiny itelle äitiysfarkkuja eikä niitä tunnu olevan missään, ainakaan istuvia. Täällä pohjosessa ei kyl montaa paikkaa ookkaan mistä niitä voi käydä kattoo, joten päädyin sit tilaamaan nelly.comista. Olis kiva et yhdet housut istuis hyvin ja menis kiinni eikä puristais mahaa, mä ku en halua ostaa vaan isompaa kokoa normaaleja housuja ku ne ei mun jalkaan istu ollenkaan ja roikkuu sit muualta rumasti.. Nyt ei oo muita ku yhet farkkuleggarit ja äitiyscolleget - ei näilllä maaliskuuhun asti päästä :) Talvitakkia mä oon kans stressannu ja seki löyty tuolta nelly.comista, vielä ku olis sit hyvä päälläki nii kaikki hyvin.. Muutenki pitäny vaatekaappia pistää uusiks ku tahtoo kaikki puristaa..

Täällä palstalla kyl on ollu hiljanen viikonloppu, mammat herätkää! :)
 
Milin:
Mä oon ostanut Bebesiltä ja muutenkin tykännyt Mamalicious-farkuista joissa se masutuubi osuus tulee ihan ylös (tissien alle). :) Suosittelen! :)
Sekä tietty Henkka&maukalta löytyy kans.

Joulukuu vierähtäny käyntiin.. olin viime torstaina sokerirasitus testissä eikä menny ihan nappiin. Se litku ei ollut niin pahaa kun luulin .. oikeesti! :) Mutta se syömättömyys ja kamala janon tunne sai mut voimaan pahoin ja oksensin ½tuntia ennen viimesitä verikoetta. Joten nyt jännätään joudunko sen uusimaan vai en!
Paastosokeri oli 4.6. joten hyvä ja niiden kahden muun verikokeen tuloksia en ole saanut. Vissiin soittaa neuvolasta jos jotain hälyttävää on?
Samalla reissulla otettiin toinen verikoe koskien sitä mun veriryhmää Rh O- kun olen. eli vastaaineita katsotaan..

Nyt ei millään enää malttais odottaa että olis maaliskuu.. <3

 
Takaisin
Top