Joulukuun jännät

Hienos Pajunkissa että olette saaneet makuuhuoneen valmiiksi, nyt on hyvä sitten nauttia uudesta :) ja tuosta miehen huolestuneisuudesta, meillä on ihan sama juttu.. Älä tee sitä, älä tee tätä, nyt otat rauhallisemmin ja mitä kaikkea..
ja vanha foorumi paljon selkeämpi ja parempi.. moni hyvä asia jäi kyllä uudistuksen myötä pois.. harvoin pääsee ees kirjautuun sisällä :(

Hienoa tättärä, olette päässeet jo kotiin, paljon mukavampi varmasti vauvan kanssa siellä kun sairaalassa:) ja varmasti jää kaikki ketutukset ja harmit sinne synnärille kun saa tuon palkinnon maailmaan :)

janinamiialle tsemppiä jos synnytys jo käynnistynyt, jokaisen aika vuorollaan..

Täälläkin kolmisen viikkoa laskettuun mutta olo alkaa kyllä olla tukala.. Öisin ei pysty nukkumaan lonkka- ja selkäsärkyjen vuoksi ja supistelut lisääntyneet ja voimistuneet huomattavasti, mutta kipeitä ei juurikaan kun muutama nyt eilen illalla.. odottavan aika on piitkä..

Ihan kun toimisi nyt paremmin tämä palsta. Sain auki kaikki keskustelut, jotka halusin ja jopa kohtuunopeudella, JEEE!!! :)

Palattiin miehen kanssa joulukonsertista. Pikkuinen oli melkoisessa vauhdissa konsertin ajan. Siellä me sitten miehen kanssa vaan tuijoteltiin mun mahaa kun se muljui ja hymyiltiin toisillemme... :) Voi kunpa saatais tuo pikkuinen pian syliin. :)

Kiva kun alkaa porukat palailemaan palstalle :) Vaikka kökkö tämä on edelleen mutta sentäs aukeaa keskustelut.

Tämähän todella toimii :D

Pian meemi, se päivä koittaa kun nuo pikkuset ovat meidänkin sylissä ja kaikkien muiden :) varmasti unohtuu ainakin hetkeks konsertit kun seuraa toisen touhuja.. Ihana tietää että toisella kaikki hyvin kun touhuaa.

Huomenna täälläkin täysiaikasuus koittaa ja odotan jo niin kovasti että se odotettu hetki koittaa <3

Pääsinhän minäkin vihdoin tänne..Ja voin nyt jo sanoa että on mun mielestä ihan älyttömän epäselkeä foorumi:/

Onhan tää toki epäselvä edelleen ym. mutta tätä onneksi edelleen viilataan paremmaksi ja selkeämmäksi. Pääasia, että nyt porukka pääsee sisään keskusteluihin ym.

Piti taas herätä aikaiselle aamupalalle klo 4. Samalla suoritin viikottaisen kotipunnitukseni, jonka teen aina torstaiaamuisin. Samassa vaatetuksessa, vatsa tyhjänä. Ekaa kertaa järkytyin kotipunnituksessa ihan tosissaan... Viikossa oli tullut 2,7 kg! Huh, toivottavasti siitä osa on turvotusta... Onhan tuota turvotusta, mutta sen määrää tai lisääntymistä on jotenkin tosi vaikea arvioida.

Eilen konsertissa oli muuten taas jännä, että useampi ihminen tuli kysymään multa, että ootanko kaksosia... Onhan tämä mun vatsa melkoinen pallo kyllä, mutta... Konsertin jälkeen oli jo kiire vessaan. Vastassa olikin melkoinen jono, jonoa riitti aulaan asti. Vessajonossakin joku kommentoi, että no sulla on vessaan asiaa ainakin kahden edestä... Sellasta...

Perjantaina sitten taas neuvolaan. Onkin kiva päästä taas sinne.

Heh, yhtäkkiä tajusin, että joulu on kahden viikon päästä... Kyllä joulu tänä vuonna yllättää mut ihan täysin. Ajatukset on JOSSAIN ihan muualla... Saa nähdä saadaanko pikkuinen ulos ennen joulua.

Ihan omituista kirjoittaa tänne kun tää toimii niin hyvin nyt! Ei niin hyvin kuin ennen mutta tosi hyvin siihen verrattaen mitä olen saanut muiden kanssa kestää tähän asti, nyt pääsi jopa sisään keskusteluihin ja lukemaan viestejä!

No nyt omaa napaa sitten kun se nyt mulla päälimäisenä tässä mielessä pyörii:

Olin just terkalla ja jes tosi hieno uutinen, voi olla että menee sen kaksi viikkoa yli. Terkka sanoi sen melkein suoraan kun oli haastatellut ja tutkinut. Pää kuulema sittenkin vielä liikkuu vauvalla vaikka viimeksi sanoi etttä on kiinnittynyt. Mä meinasin puhjeta poruun siinä kun kuulin tuomion.
Sanoin sitten vaan että jos sä musta yhtään välität niin määräät mut sisätutkimukseen johon se nauraen sanoi että ok, ensi viikolla hän määrää jos ei pieni ole vielä syntynyt. Josko se sitten nopeuttaisi?
Mulla on tää neste kehossa nyt sellainen tekijä että oikeesti vetää aika masennuksen partaalle. . .
Nyt ei ollut viime viikosta tullut kuin kilo lisää mutta on se kokonais määrä sillä nesteellä todella huima.
Sen monet ymmärtää siitä kuinka paljon sitä mulla on kun kerron että jalat kirjaimellisesti höskyy kävellessä ja loppuillasta on niin kipeät kiristyksen takia että sattuu kävellessä. Mulla on myös muut kehonosat turvonneet, kädet ja naama ja reidet ja niin edelleen..
Nyt saa todella kärsiä sen alkuhelppouden edestäkin.

Ihana kun saa taas olla teidän kans täällä :)

Ang1, voimia sulle! Voihan olla, että kaikki käynnistyykin pian... mut kyl  toi 2 viikkoa yli tuntuis kyl tosi tukalalta! Mun kohalla se tarkoittais melkein yli 4 vkon odotusta vielä ja eilen tuli eka kerta sellanen fiilis, että sais vauva tulla jo ulos - että ei jaksa odottaa enää.

Ja sit vähän tilitystä bussilla matkustamisesta. En käsitä suomalaisten käytöstapoja. Jos menen bussiin, ja se on täpötäysi, niin kukaan (edes paikoilla, jotka on selkeesti merkitty vanhuksille ja raskaana oleville), ei  kukaan tee tilaa, vaikka vyöryn ison mahani kanssa siihen ihan viereen. Tää on tapahtunut jo useasti. Viime kerralla seison pitkän tovin, vihdoin eräs kiinalainen mies huomasi minut ja tarjosi oman paikkansa. (Eka kerta kun joku antoi paikan!) Mutta suomalaiset vaan jäpöttivät paikoillaan. Mieheni on aina minulle vihainen ja sanoo, että minun pitäisi pyytää/vaatia paikkaa itselleni, mutta mulle se on aika vaikeeta. Ajattelen, että jos ovat niin törppöjä, että eivät pyytämättä halua paikkaa antaa, niin olkoot antamatta.

Ei mua nyt suunnattomasti tää rasita, mut vähän kuitenkin... kerrankin kun ois oikeutettu istumaan, niin sit ei anneta... (Huomasin just, että täs foorumissa ei oo ollenkaan vihaisia hymiöitä... eli oletetaan että ollaan aina vain hymyissä suin...)

no niin, me lähdemme äippäpolille kun epäillään sitten tässä vaiheessa raskausmyrkytystä...toivottavasti päästävät kotiin tai käynnistävät, ei todellakaan huvita makailla siellä pitkään :(

argh.ois nyt alkanut koko synnytys normisti eikä taas näin.

Voimia Ang1! Toivotaan, että kuitenkin alkaisi jo aiemmin. Eihän noista koskaan tiedä...

Ja tuo istumapaikan antaminen bussissa ym. tuntuu todella olevan tiukassa. Itsekin olen kyllä varsin jääräpäisiin ja itsekkäisiin ihmisiin törmännyt. Ja kyllä - on tosi inhottavaa mennä sitä paikkaa pyytämään/vaatimaan...

Näinpäs oli Pääskynenkin vauvautunut. :) Tää on kyllä harmi kun tuli päivitys just nyt kun ei voi olla "varma" mistä syystä porukka on pois täältä...

Onneks toimii foorumi jo paremmin. Vastaamaan ei kyl meinannu päästää ei sit millään...
Kiva kuulla et Tättärä on päässy pienen kanssa kotiin. =) Ja et kaikilla muillakin menee ainakin suht ok. Ang1lla kuulostaa kyl kamalalta tuo turvotus, voi uskoo ettei helppoa ole, jaksamisia toivotan!
Vähän on kyl hanurista tää päivitys kun ei pääse enää selaamaan noita teidän juttuja, ei kyl pysty muistaan mitä kukakin on kirjottanu. =(

Huh huh. Laskettuun ois puoltoista viikkoo, about, mut pelkään koko ajan et menee sen pari viikkoo yli. Nyt on kyl sentään alkanu tuleen tuntemuksia et jotain saattais tuolla kohdunsuulla/-kaulalla alkaa tapahtuun. Eilinen täynnä sukkapuikkoja ja selän/mahan jomotuksia ym mukavaa. Vähän meinas ottaa toissailtana lantion seutu itteensä kun synnytysvalmennukses istuskeltiin noin vartin verran jumppapallon päällä kun terkka kertoili et miten sitä palloo voi sit hyödyntää avautumisvaiheessa jne. Koko illan ja yön särki lantioo, selkää, alavatsaa, vasen nivunen ja lonkka suuttu sen verran hyvin et kun illalla otin seisten housuja jalasta meinas jalka pettää alta. =/
Unettomia öitä ollu koko viikon, aivan kamalaa närästystä ja jatkuvaa vessassa ravaamista. Aloin jo itekin miettiin et paljonkohan sitä Renniee saa loopupeleis vuorokauden aikana syödä, kun suositushan siin muistaakseni on 12 kpl:tta, joka meni melkein aina yön aikana. Onneks eilen tajusin et vatsa ei o vissiin taas toiminu moneen päivään, otin Duphalacia, ja ávot! Viime yön sai nukuttuu muutamaa hullua vessassa-käyntiä ja yhtä närästys-herätystä lukuunottamatta =D Pikkasen on tänään erilainen olo  kun viimepäivinä ollu =) Tulipas taas melkonen romaani tästäkin, mut onneks kaikkee ei o pakko lukee jos ei kiinnosta ;)

Olen viettänyt ihanan, pitkän aamun sängyssä välillä pari sivua lukien sitten taas nukkuen. Valveilla olen ollut vain pieniä hetkiä ja yhteensä on siis tullut nukuttua noin 12 tuntia. Pieni leipäeväs täytyi käydä hakemassa sänkyyn aamusella ja pari vessakäyntiä tietenkin, mutta kyllä on olo ihanan levännyt nyt. Tästä on hyvä jatkaa. :D

Minäkin olin eilen neuvolassa (40+5). Kaikki oli ok. Myös minun vauvani pää vielä heiluskelee vaikka on näin paljon yli lasketusta ajasta. Ei se synnytyksen alkaminen laskeutumista ja kiinnittymistä edellytä, toisilla vauva laskeutuu vasta, kun synnytyssupistukset työntävät sen alas, joten älä siitä huoli Ang1. Vaikka voihan se silti olla, että menee yli, mutta toivotaan, että todellakaan sun kohdalla ei mene!

Harmillista myös, että Fearsome puksutti näin pitkälle ja nyt sitten raskausmyrkytysepäily, kun on melkein 41 viikkoa täynnä! :(

Eilen jouduin kävelemisen sijaan menemään bussilla neuvolaan, kun mies ei anna tehdä enää mitään. :) Bussissa oli muutamia matkustajia ja siinä vaunupaikalla istui vanhempi pariskunta niillä taittotuoleilla, kun yhdeltä pysäkiltä oli nainen tulossa kaksosvaunujen kanssa. Bussi laski lattiaa, mutta oven edessä oli sen verran iso lumimöykky, ettei nainen saanut puskettua vaunuja siitä yli, kun vaunuissa oli kääntyvät eturenkaat, jotka linksahtivat kinokseen vinoon.

Vaunupaikalla istunut nainen oli noussut heti vaunut nähtyään ja mennyt toiselle paikalle istumaan, mutta mies vielä tökötti siinä oven edessä penkillä ja katsoi, kun nainen toistuvasti yritti tuupata vaunuja kinoksen yli. Lopulta minä pallomaha kierähdin ketterästi paikaltani ja supersankarina kävin nostamassa naisen kanssa vaunut autoon, jotta matka voi jatkua. Että näin.

Niin unohtui edellisestä viestistä: Tsemppiä Fearsome! Toivotaan nyt, ettei kuitenkaan olis myrkytyksestä kysymys. :/

Pajunkissa: Siis ihan uskomatonta!!! Mihin asti ihmisten omanapaisuus oikein yltää... Mies istuu vieressä tyytyväisenä ja katselee kun viimeisillään raskaana oleva käy nostamassa kaksostenrattaat bussiin... Juu, ei mahdu minun järjenjuoksuun...

Päivitän edelleen syntyneitä tuonne Syntyneet listaan. Vähän kökkö homma vaan, että kun muokkaan sitä vanhaa viestiä, niin tyhjät rivit + muu jaksotus häviää viestin lähettämisen jälkeen. (vaikka siis muokkausvaiheessa tyhjät rivit näkyy...) Toivottavasti tuokin ominaisuus saadaan korjattua jossain vaiheessa.

Pakko sanoa mutta mitä ihmeellisimpiä ihmisiä tähän maailmaan mahtuu. Luulisi sen verran ihmisten tajuavan auttaa ja antaa tilaa kun näkee tilanteen, tai sitten todella ovat niin tyhmiä etteivät ymmärrä.. Bussiin ei muutenkaan ole helppo vaunujen/rattaiden kanssa päästä ja saati sit vielä talvella.. :( Onneks on Pajunkissan kaltaisia sankareita :)

Tsemppiä Ang1, toivotaan ettei mene kahta viikkoa yli, ja tosiaan voihan se laskeutua vasta sillon synnytyksen yhteydessä vatsa.
Ja Fearsome toivotaan ettei raskausmyrkytys kun nyt jo noin pitkällä kuitenkin..

Jaksetaan me sitkästi vaan närästyksiemme ja kipujen ja muiden vaivojen kanssa, on tämä kaikki kuitenkin sen arvoista :)

yes,vihdoin pääsen kirjoittamaan. Muilla foorumi näyttää jo toimivan suht hyvin, mutta minua ei jostain syystä päästä kommentoimaan ketjuja, lukemaan kyllä olen pystynyt.

Pääskyselle onnittelut tässä, kun en uskalla tapella noiden muiden ketjujen kanssa, jos vaikka en taas pääsekään noita kommentoimaan. 

Kyllä ottaa pattiin, etten sitten vieläkään tiedä mitään kivunlievityksistä, vaikka olen viisi lasta synnyttänyt. Aiemmissa olen tosin ilokaasua kokeillut, mutta muista ei aavistustakaan. Muistan, että ilokaasusta oli sellainen apu ainakin, että vei ajatukset toisaalle kivusta, kun keskittyi sitä vetämään oikealla tavalla ja kyllä se tokkura sitten terävimmän kärjen supistuksilta leikkasi.

Neuvolakuulumisiin yritin aamulla kirjoitella, meillä kävi eilen täti katsomassa veuvaa ja minua ja poika oli kasvanut oikein hyvin. Eilen kuuden päivän iässä oli painoa jo 3240g, joten tänään on varmaan jo syntymäpaino 3280g ohitettu. Keltaisuusriskiä ei enää ole ja muutenkin kaikki kunnossa. Ainoastaan silmät rähmivät, asia josta Mystis tuolla neuvolaketjussa kertoi omansa osalta kuukauden iässä... ja olisinkin kysellyt siellä joko on helpottanut? Oliko kyse kyynelkanavan tukoksesta vai jostain muusta - nuo silmäthän tuppaavat pienillä rähmimään muutenkin. Putsatessa kannattaa muistaa sitten se painallus silmän sisänurkassa niin tulee kunnolla puhtaaksi (itse en tuota muistanut ennen kuin neuvolatäti nyt muistutti, sairaalassa opiskelija ei muistanut asiaa kerrata.)

En muuten millään saa vaihdettua allekirjoitusta "omalla sivulla" olen yrittänyt noin 2000000000 kertaa, mutta aina kun tallennan palauttaa entisen.

Pikaisia synnytyksiä kaikille!

Nyt tuo meidän Anselmi on huomiota vailla, joten lopetan ja nostan peukut pystyyn, että saan viestin lähetettyä.

täällä istutaan pikkuprinsessa sylissä :)

Lueskelin nää joulukuun jännät tässä. muihin ketjuihin en vielä ehtinyt. Raivostuttaa nää  foorumin muutokset just NYT, kun oisin eniten tänne halunnut päästä. Kirjoittelen synnytyskertomukseni tässä sinne ketjuun jahka ehdin.

tsemppiä kaikille vielä odottaville ja onnea muillekin jakautuneille!

:)

Täällä on taas ihania uusia vauvauutisia paljon emoticon
Kohta varmaan päästään Ang1, janinamiian sekä muiden kanssa myös tosi toimiin.

Ei ilmeisesti ollut mitään raskausmyrkytystä, käyrillä oltiin, ultrassa ja sisätutkimuksessa. Lisäksi jotain kokeita. En hölkäsen pöläystä taas lekurin puheista ymmärtänyt, 2 cm sormelle auki, kohdunkaula pehmeä ja kuulemma voi alkaa synnytys koska vain. Käynnistetään sitten viim. rv 42+2.

Eipä tässä muuta! Nauttikaa pienokaisistanne!

Lohdutuksen sanana Ang1, voin kertoa
että mun nuorempi lapseni kun syntyi:
kävin perjantaina lääkärin tarkastuksessa ja hän sanoi
minulle että menee vielä piiitkään ennen kuin lapsi
syntyy. Että voin varautua vielä pitkään odotukseen.
Vaan niinpä lapsisyntyi 2 päivää tuon arvion jälkeen
rytinällä maailmaan..
Eli älä ota niin kamalan vakavasti näitä pitkään menee
kommentteja. Ei se aina ulospäin (eikä sisäänpäin ;)
näy ennakkoon kovin paljon ennen koska sieltä ollaan tulossa.

Ihanaa, että tämä foorumi toimii tänään paremmin.

Jaksamista kaikille!

Onneksi Ei ollut raskausmyrkytys Fearsome!
Ja onnea Evelle pienestä tytöstä!
Noh kaipa me loputkin pian saadaan pikkuset syliimme, odotus vaan tuntuu julmetun pitkältä! Jaksamisia kaikille vielä yhtenä pallona oleville!

Hieno juttu Fearsome ettei ollut raskausmyrkytystä, oli ollut kurja juttu.

Päivät vähenee kaikilla, eikä loppujen lopuks enää kauaa mene kun viimenenkin meistä on jakautunut, vaikka nyt se tuntuu pitkältä. Oma oleminen myöskin kun supistuksia tulee pitkin vuorokautta mutta ei millään tapaa kipeitä tai muuta.. Maha on pinkeä ja kireä kun mikä ja paljon pysty liikkumaan vaikka kuinka tahtoisi vielä.. mutta mutta kyllä tää ehkä tästä helpottaa :)

Mutta ihanaa kun niin moni jo omansa saanut maailmaan :)

Takaisin