Joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
noi ruokarajotteet, ainoo mikä on kyrsiny tähän asti ,mitä ei sais syyä on se graavilohi.. muita ei tule juuri ikinä edes syötyä.esikoisen aikana taisin sitä graavia maistaa,jokusen suupalan..joten ehkä sitä uskaltaa nytkin maistaa,edes vähän.

Ite haluan tietää sukupuolen ,jos vaan mahdollista :)

Mulle ainaki sanottu että puudutus lisää supistusten riskiä ja sitä ei raskaana ollessa suositella... Tiedä sitten kun en oo hammaslääkäri :-D

Mun pitäs kans mennä hammaslääkäriin... Ja kyl meille neuvolassa sanottiin, et se on ilmainen sekä mulle että miehelle, ja et päästään jonojen ohi. Ja oon siis Tampereella.

Mulle ainaki sanottu että puudutus lisää supistusten riskiä ja sitä ei raskaana ollessa suositella... Tiedä sitten kun en oo hammaslääkäri :-D
Ai :o kävin kyl iha hammaslääkärissä ite viimeks ku olin raskaana eli noin 2v sitte ja sillo ne sano et se puudutus ei vaikuta mitennää koska on paikallispuudutus. Eikä mul siit mitää tullu ainkaa vaikka olin jo viikolla 30:o mut viisauden hammasta ne ei ruvennu poistaa ku sit vois tarvii antibiottii ja vahvoi kipulääkkeitä. Ärsyttävää ku joka paikassa näköjää puhutaa erilailla :o luulis et niil on samat suositukset...

Meil ei pääse ilmaseks mutta jonon ohi kylläki. Ja ei tarvi olla ees ensi synnyttäjä. Riittää ku raskaana;)

Juu no mä en ollu ees kauheen pitkällä kun sanoivat etteivät puuduta ja sit sanoin ite siihen et antaa olla :-D mut ehkä riippuu lääkäristä?

meillä mää en haluis tietää, mutta mies haluaa.
itse kun oon jo ostellut vaatteita. Sillä jos on tyttö niin en sille pinkkei vaatteita osta. Kun en voi väriä itse sietää. Enemmän on sinisen sävyisiä ja värikkäitä vaatteita.
ruokien suhteen vähän varovainen, ainakin kananmunan suhteen ja raa'an kalan. Maksalaatikkoa aattelin vähän maistaa jos on joulupöydässä. Graavilohta rakastan ja kaikki tietää. Joten vähän ehkä sitäkin maistan.
itselleni on pituutta 182 ja painoin 97 neuvolassa käydessäni. Ensimmäistä odottelen ja en välitä kuinka roppani muuttuu kunhan kaikki menee hyvin ja selkäni kestää. Kuusi vuotta sitten telonut selkäni ja lievä välilevyn pullistuma oli selkärangan molemmin puolin. Joten tuleva etupaino saattaa olla rasitus. Mutta tammikuussa aattelin alottaa mamma pilateksen että vähän saisin apua.

niin ja nyt viikolla 8+4.

raskaus oireita oikeemmin ei enää ole. Joskus joku haju ei miellytä mutta huonovointisuus kadonnut. Etovaa oloa saattaa joskus olla mutta ei oo enää jatkuvaa.

Juu mut tuskin siitä haittaa on jos niin on sulle sanonut, toiset hammaslääkärit kouluttaa itseään enemmän ja lukee paljon lehdistä ja muualta tietoa uusimmista tutkimuksista.

Ruokarajoituksista... en todellakaan nipota niiden kanssa. Graavilohta en kai nyt sitten saa jouluna (nyyh!) mutta muuten syön aika vapaasti. Esim. suomalaisia homejuustoja ihan hyvällä halulla. Maksalaatikonkin sallin, kun sitä syön ehkä sen kerran vuodessa muutenkin eikä siinä ole nimeksikään maksaa. Myös maksamakkaraa syön. Glögiäkin olen juonut ja parit piparit syönyt! :grin

Musta on vaan niin huvittavaa tämä ruokahysteria, kun osa vetää röökiä ja neuvolassa kannustetaan EDES vähentämään. :rolleyes:

Mikäs glögissä ja piparissa muka edes on? Molempia menee kyllä mulla ihan samaan tahtiin kuin aiempinakin jouluina.

Muutenkaan en jaksa hirveesti nipottaa. Graavilohi pitää varmaan joulupöydästä jättää väliin, mut sitäkin oon jo kerran vahingossa syönyt ennenkö muistin, että ai niin mähän en ehkä saiskaan syödä tätä. :D Suomalaisten valmistajien maitotuotteet menee kans hyvällä ruokahalulla. :) Eli järki mukana, mut kuitenkaan nipottamatta menee mun ruokailut. :)

Merivesiväri, neuvolastako ne sulle noin on ohjeistanut? Tosiaan 2013 ei noin ollut ja eipä nytkään asiasta mitään mainittu ja mistään lähteestä en moista tietoa löydä. Ois aika uskomatonta jos tässä taloustilanteessa Tampereen kaupunki maksaisi raskaana olevien ja puolison käynnit, kun vähentävät kaikessa muussa kokoajan..

Oon siis todella hämmästynyt,jos noin todella on. Ei kävisi taas yhtään järkeen kun neuvolakäyntejäkin ovat vähentäneet entisestään jne. Oliko täällä muita tamperelaisia odottajia ja miten teille on sanottu?

Muokattu viimeksi:
Sportmom varmaan se inkivääri ois mitä pitäis tarkkailla glögisä ja pipareissa. En ainakaan muuta nopeasti keksi. Tosin sekin tais olla sellainen rajoite,että vältettäisiin niitä inkiväärikapseleita ja muita joissa sitä on paljon...

Koalatiara, jep, näin mulle on väitetty...

By the way, mä väitän, etten oo kovin kova tuomitsemaan ihmisiä, mutta tossa yks päivä meni hermot! Näin viimeisillään raskaana olevan naisen röökillä, kun lähdin salille, ja kun tulin takas, se oli taas siinä tupakka huulessa. Ois niin tehny mieli mennä toteen, että onneks olkoon, vuoden äiti. Mut tyydyin vaan kattoon sitä murhaavasti.

Noi tupakoivat mammat on kyl kamalaa katsottavaa :( Oma serkku veti röökiä raskausaikana ja kun sanoin sille siitä miten moneen kertaan niin selitys oli aina vaan et kun hänen kaverinsa raskausaikana poltti kanssa niin ihan terveen vauvan se silti sai...Pikkaisen kiehui itsellä siinä vaiheessa... Oli muuten turha myös sanoa,että vaikutukset saattaa näkyä vasta kouluiässä sitte oppimisvaikeuksina tai muina tuntemattomina vaikutuksina..Ei siin,mua häiritsee myös pienten lasten äidit jotka polttaa leikkipuistoissa ja altistavat lapsensa (ja muiden ) tupakalle..

Jep, siitä inkivääristähän on hysterisoitu ja riideltykin muutamilla palstoilla. :p Itse sain tietää siitä vasta tässä raskaudessa.

Fox: ja ihan terveitä lapsia on tullut inkivääristä huolimatta? :D

Mulle noi pellavansiemenet tuli yllärinä. Ainoot sushit, joita voin syödä, sisältää sit niitä... Ei paljoa, mut sen verran et sanoo saa. Huoh.

Oli outo syömiskokemus äsken. Hirvittävän hankala saada alas mitään, mutta söin sit juustosalaattia ja kun höystin sen supertulisilla jalapenoilla, niin johan alkoi upota :D Silmät ja nenä valu vettä, mutta sainpahan syötyä.

Täällä suuhygienistin aika raskaana oleville ( ei puolisolle ), itse käytin jo! :joyful: Ja sitten 6kk sisällä synnytyksestä toinen käynti.

Ekan aikana join teetä ja laitoin sinne usein inkiväärin palasen mauksi. Eipä silloin varoiteltu... ja täysin terve ja ikäisekseen fiksu lapsi sieltä tuli.

Muuten pidän suositukset mielessä,mutta sovellan niitä maalaisjärjellä. Tupakointia en kanssa siedä,ymmärrän että joillekin lopettaminen voi olla kova paikka raskaanakin,mutta silti!:inpain:

Joo viina ja rööki raskaana olevilla saa mut niin vihaseks. Kun ei sen vertaa lapsestaan piittaa, että lopettaisi, kun haitat on todistetusti isot. Joo, en oo ikinä ollu riippuvainen nikotiinista enkä alkoholista, mut moralisoin silti :D

Takaisin