Meillä meni melko hässäkän keskellä. Ekaksi aamupäivästä lounaalle minun porukoille ja sieltä sitten lähettiin yhden aikaan ajeleen Ylitorniolle mummilaan, missä oli miehen siskot perheineen. Ja olihan siellä vilskettä, voin kertoa! Välillä mulla oli vähän semmonen ulkopuolinen olo ja sulkeuduinkin (täysin omaa luonnettani vastoin) makkariin rauhoittumaan Emman kanssa ja oikeestaan melko pitkälti koko joulu sujui tissitellen. Ei juuri korviketta anneltu.
Eilen palattiin kotiin ja käytiin taas porukoilla syömässä. Tykkään niin , toki tottuneesti, oman perheeni joulusta ja jouluruoista. Mä oon ehkä vähän kranttu, enkä tykkää rosollista, perunasalaateista, lanttulootasta enkä juuri välilä tuppipotuista - ja nää on kinkun lisäks ainoat, mitä siellä tarjottiin. Tosin mieheni luona saa aina aivan maailman parasta lohitahnaa, ja sitä söinkin sitten kaiken muun eestä! :D
Emma sai lahjaksi vaatteita, pari lelua, stokken table top-alustan, pyyhkeen, pari kirjaa jne. Mun porukat on aikaisemmin jo ostaneet meille Kalevalan siivet, muutoin ne olis olleet kontissa. :) Ehkä parhaita oli nimenomaan toi table top, koska varjelen meidän ihanaa keittiönpöytää ja sitten toivelistallakin ollut Soiva laulukirja, jossa on 50 lastenlaulua nuotteineen ja musiikkineen. :) Nyt mamma ja tytär saa railottaa koko kylän suohon!
Itse saatiin hyvin käytännöllisiä paketteja; saunatavaroita (tykätään kovasti saunoa), leffaliput (meidän harrastus), villasukkaa, suklaata jne. Yhtään turhaa pakettia ei minusta tullut, vaan oikein tarpeellisia kaikki. Sinänsä onnistunut joulu siis! :)
Mitäs joulupukki teille toi?