Joulukuu ja syyskuisten pikkutonttujen ensimmäinen joulu <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin voisin sinne facebookiin haluta. Kuka lisäisi? :)

Mulle voit yksärillä laittaa profiiliisi linkin.. :) lisään sut kaveriksi ja sitte saan sut siihen ryhmään..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Minä jotenkin vierastan sitä facebook-ryhmää, joten en ole liittynyt vaikka naamakirjassa olenkin. Ootteko te siis kertoneet siellä facebookissa, että mikä on teidän nimimerkki täällä foorumilla?

Meillä on elämä edelleenkin sellasta hässäkkäpyöritystä, että en ole kerennyt kirjoittelemaan niin paljon kuin olisin halunnut. Luen kyllä tätä imettäessä ja pumpatessa, mutta silloin ei pysty kirjoittamaan.

Osa on kertonut nimimerkkinsä ja osa ei. Kukin tyylillään. Kyllä sinne varmasti voi tulla vaan seuraamaankin jutustelua jos ei halua itse kirjoittaa omalla nimellään mitään. Ja mä en ainakaan jaksa kuluttaa energiaani kyttäämällä kuka on minkäkin nimimerkin takana kirjoittanut mitä. Ihana porukka siellä on ja paljon keskustelua. Niin ja ei ryhmän jäsenet näe muista jäsenistä muuta kuin sen mitä kuka tahansa julkisesti näkee. Lisääjänkään kanssa ei tartte kaveerata kuin ainoastaan niin kauan että saa lisättyä ryhmään.. :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

kyllä minäkin käyn täällä välillä tsekkailemassa mutta tosiaan, ei jaksa joka kerta kirjoittaa.

Minä käyn kans täällä lukemassa vieläkin, mutta nyt on ollut niin hullunmyllyä tässä muutamia päiviä, etten oo ehtinyt kunnolla käydä kummassakaan. Faceen on helpompi kirjottaa, kun puhelimella pääsee imetyksen yhteydessä naputteleen. (..ai miten niin imetyksen aikana pitäis vaan tuijotella vauvan kanssa silmiin..?) :D

Naamakirjassa on jotenkin vapautuneempaa olla oma itsensä, kun se on suljettu ryhmä. Tätähän pääsee kuka vain lukemaan ja kuvia tuijotteleen. :)

Kuinkas pikkutonttujen ensimmäinen jouluaatto sujui? :) täällä neiti veteli edellisenä yönä 12 tunnin yöunet (joista 8.5 tuntia putkeen, jei!) ja tästä kostautuen (?) ei oikein nukkunut kunnon päikkäreitä koko päivänä.. Mistä johtuen illalla oli niin kiukkuinen että mm. kitisi vaunuissa sen ajan kun me muut availtiin paketit. Pikkuneiti sai paljon vaatteita, pyyhkeen ja muutaman lelun eli kaikki tarpeen ja tervetulleita. Ja saihan se neiti maistella hieman pottua ja luumusosettakin joulun kunniaksi ensimmäistä kertaa. Pottu oli ihan jees, sai jopa naurattamaan muttei kovin hanakasti suu kyllä siitä huolimatta auennut, luumu puolestaan sai tytön vääntelemään naamaansa mut siitä huolimatta suu aukesi paljon paremmin kuin potulle, hieman ristiriitaista sanoisinko ;) saatiin ihanaa videokuvaa neidistä <3 nyt tonttu on jo unten mailla, kerran on jo herännyt itkemään. Jospa ei olisi kovin levoton yö tulossa! Mut kaiken kaikkiaan aivan ihana joulu, ihan tuli tippa linssiin kun muru katseli joulukuusta huuli pyöreänä sitterissä ! <3

Meillä on Elli nukkunut kaikki "tärkeät" hetket. Puuron syönnin ajan, jouluruuan ajan sekä lahjojen jakamisen ajan. =) Hyvä niin, sillä on sitten valveilla ollessaan ollut itse aurinko! Elli sai pyydettyjä ensiastioita lahjaksi, muutaman vaatteen ja pehmopupun. Lisäksi vanhin siskoni oli teettänyt Ellin tähän astisesta elosta Ifolor-kirjan, joka sai niin äidin kuin Pumminkin (mummi) silmäkulmat kostumaan oikein kunnolla. Nyt neiti on jo nukkumassa, kun se absoluuttinen nukkumaanmenoaika on klo 21. Pitäis kohta mennä itse perästä, vaan kun ei malttais....

Meillä meni melko hässäkän keskellä. Ekaksi aamupäivästä lounaalle minun porukoille ja sieltä sitten lähettiin yhden aikaan ajeleen Ylitorniolle mummilaan, missä oli miehen siskot perheineen. Ja olihan siellä vilskettä, voin kertoa! Välillä mulla oli vähän semmonen ulkopuolinen olo ja sulkeuduinkin (täysin omaa luonnettani vastoin) makkariin rauhoittumaan Emman kanssa ja oikeestaan melko pitkälti koko joulu sujui tissitellen. Ei juuri korviketta anneltu.

Eilen palattiin kotiin ja käytiin taas porukoilla syömässä. Tykkään niin , toki tottuneesti, oman perheeni joulusta ja jouluruoista. Mä oon ehkä vähän kranttu, enkä tykkää rosollista, perunasalaateista, lanttulootasta enkä juuri välilä tuppipotuista - ja nää on kinkun lisäks ainoat, mitä siellä tarjottiin. Tosin mieheni luona saa aina aivan maailman parasta lohitahnaa, ja sitä söinkin sitten kaiken muun eestä! :D

Emma sai lahjaksi vaatteita, pari lelua, stokken table top-alustan, pyyhkeen, pari kirjaa jne. Mun porukat on aikaisemmin jo ostaneet meille Kalevalan siivet, muutoin ne olis olleet kontissa. :) Ehkä parhaita oli nimenomaan toi table top, koska varjelen meidän ihanaa keittiönpöytää ja sitten toivelistallakin ollut Soiva laulukirja, jossa on 50 lastenlaulua nuotteineen ja musiikkineen. :) Nyt mamma ja tytär saa railottaa koko kylän suohon! ;)

Itse saatiin hyvin käytännöllisiä paketteja; saunatavaroita (tykätään kovasti saunoa), leffaliput (meidän harrastus), villasukkaa, suklaata jne. Yhtään turhaa pakettia ei minusta tullut, vaan oikein tarpeellisia kaikki. Sinänsä onnistunut joulu siis! :)

Mitäs joulupukki teille toi?

Joulu-uusivuosi 13 040.JPG
Elli toivottelee kaikille hyvää uutta vuotta!
Me vaihdamme vuotta jännittäen anopin tilannetta, hän sai eilen alustavan tiedon munasarjasyövästä. Oireiden perusteella on myös jo levinnyt, mutta perjantaina tutkitaan lisää. Nyt vaan päivä kerrallaan toivotaan parasta ja pelätään pahinta...

Takaisin