Joulukuisten mietteet

Mä liityn myös varovaisesti joukkoon. Plussasin viime torstaina kun kuukautiset oli päivän myöhässä. Olin aika varma plussasta, koska oireet olivat tutut edellisistä raskauksista.

Varovasti ja jännityksellä mukana sen takia, että edellinen raskaus päättyi viime syksynä keskenmenoon rv12 ja nyt pelottaa, että käy samoin. Meillä on yksi lapsi ennestään, ihana joulun lapsi vuodelta 2018 ja toinen joulukuinen on enemmän kuin toivottu. Hassua kyllä, jos/kun tämä raskaus etenee melkein päivälleen samassa tahdissa kuin esikoisen.
 
Täältä kanssa hei! Toinen vauva olisi tässä nyt matkassa, lisäilin itseni tuonne odottajien listaan terkkarin arvion mukaan (ihmettili aikansa puhelimessa mikä voisi olla LA), mutta ensi viikolla ollaan viisaampia lääkärin jälkeen.

Täällä ollaan edelleen vähän yllättyneitä, koska olin varma, että kierto on tosiaan vaan pitkä imetyksen takia, mutta aamupissasta niin selkeä plussa ja illalla vielä ihan hailurastakin pissasta leffaviivat. Ensikoisen odotus oli melko oireeron, toivottavasti nyt olisi samanlainen tuuri myötä.
 
Ajattelin kirjoitella tänne ensin tämän ja sitten luen teidän viestit. Mulla olisi 5.raskaus ja lapsi, jos kaikki menee niin kuin pitää. Kuukautisten olisi pitänyt alkaa nyt tiistaina 13.pv (tai viimekussa alkoi 13.pv, mutta koska lopetin minipillereiden käytön viime kuussa on vaikea sanoa milloin kuukautisten Pitäisi alkaa, eli milloin näyttäisi vihdoin plussaa.) Oireet mulla on selkeät, mutta niin oli kaikissa 4edellisessäkin ennen plussaa. Eli testi oli negatiivinen vaikka keho sekä mieli kertoo jo raskaudesta (turhauttaa!). Mutta hauskaa on että jokaisen raskauden kohdalla olen ajautunut tänne aktiiviseksi jäseneksi. Lapsen synnyttyä on puolestaan niin kiire ettei enää vain ehdi. Mutta vaikka nyt tänne kirjoittelen jo, en voi ilmoittaa laskettua aikaa niin kauan kuin testi näyttää negat. Toivon myös ettei tulisi erittäin varhaista keskenmenoa, se on tässä kohtaa raskautta (ennen positiivista tulosta) erittäin iso todennäiköisyys (vaikken ole onneksi koskaan saanutkaan). Jännittää siksikin koska ikää on mulla jo 36. Ja mitä useampi lapsi (sekä ikää), isompi todennäköisyys keskenmenolle sekä että lapsi ei olisi terve. Mutta täällä ollaan nyt.
 
Sama juttu, kiva että täällä siis muitakin ensikertalaisia uunoja :bookworm::p

Voih! Uunoja ei ole kukaan ensikertalainenkaan♥️ Ja ymmärsin kyllä että oli sarkasmia Muistelin juuri ensimmäistä raskautta, ennen kuin sain plussan (kuukautisten olisi pitänyt jo alkaa, oireet olivat vahvat, mutta testit näytti negaa, samoin kuin nyt). Itkin ystävälle, että niin kovasti toivoin olevani raskaana, mutta sainkin flunssan ja vatsataudin (nuo oli siis raskaudoireita, joita en tiennyt, mutta luulin tulleeni vain kipeksi). Nyt naurattaa se syväepätoivo ja masennus joka iski (myös raskauden oire!), kun en vielä tiennyt olevani jo raskaana. Hauskaa muuten mun raskauksiin, että AINA ennen plussaa sairastuin flunssaan. Taas sama juttu (testi näyttää yhä negat). Korona aikana onkin ihmettelemistä oireista, kun nenä tukossa, päätäsärkee, lievää lämmön nöusua ja pahoinvointi oksentamisen asti.
 
Hauskaa muuten mun raskauksiin, että AINA ennen plussaa sairastuin flunssaan. Taas sama juttu (testi näyttää yhä negat). Korona aikana onkin ihmettelemistä oireista, kun nenä tukossa, päätäsärkee, lievää lämmön nöusua ja pahoinvointi oksentamisen asti. ”Onneksi” toinen tarha-ikäisistä lapsista tuli vähän flunssaseksi että oli pakko käydä korona testissä -negat. Voin huoletta sanoa itselleni ja muille, että ei hätää, ei koronaa, vaikka oireet ovat suoraan koronasta. Paitsi haju-aisti! Se on mulla myös alkuraskauden oire ja moninkerroin parempi (hyvässä että pahassa). Kakkapyllyä onkin kiva pyyhkiä ja pestä kun itse meinaan oksentaa samaan aikaan
 
Ki
Mun on vaikea innostua koko raskaudesta. Edelliset raskaudet menneet ongelmitta ja tärpänneet heti. Tätä on yritetty pitkään, mutta heti kun olin raskaana vauvakuume hävisi johonkin. Tuntuu vaan, että kun on saatu jo kaksi tervettä lasta niin voiko kolmas enää olla. En ole mihinkään varhaisultraan menossa, mutta jotenkin on nyt innostuttava tästä. Ehkä pitää ostaa jo vaatteita tai jotain ja lopettaa sairaalaohjelmien katselu :D

Onko mahdollista että tuo melankolisuus johtuisi raskaushormoneista? Kun on kaksi lasta entuudestaan, on arjen pyörittäminen jo haasteellisempaa. Se tuo omat väsymyksensä kaikkeen. Ja korona tuntuu nististävän ilon aivan kaikesta joka tapauksessa. Turhaan kannattaa yrittää motivoida väkisin, se voi luoda turhaa syyllisyyttä. Uskoisin että Viimeistään kun ensimmäiset kunnon potkut tuntee, siinä vaiheessa on alkuraskauden raskaudet selätetty ja voi olla että raskaus tuntuu kevyemmältä❤️
 
Moikka! ⚘

On ollut kiva lukea teidän mietteitä, kun nämä omat mietteet kiertää aika lailla kehää juuri nyt... Ajattelin koittaa uskaltautua mukaan, vaikka en ole vielä antanut itselleni lupaa toivoa että tänne oikeasti kuuluisin!

Minulla on omassa mittarissa jo 41v ja vaikka hailakka plussa testiin on piirtynyt niin ei sitä uskalla uskoa.

Nyt kp 28/24 (varmaan dpo17) ja testissä kontrollia heikompi viiva. Oireita on kyllä, ne on kahdesta aiemmasta raskaudesta tuttuja; rinnat kipeät, hajut ärsyttää ja koko ajan saa juosta pissalla.

Mutta muistelisin että aikaisemmin olisi näillä päivillä tullut jo kunnon viivat. Siksi mietityttää. Ja riskit hirvittää, tuntuu että on niin epätodennäköistä että kaikki voisi olla hyvin...

Millä dpo:lla tai rv:lla teillä on vielä ollut kontrolliviivaa heikompia testiviivoja?

Onnea odotukseen kaikille!

Terkuin Lisel
 
Mulla taas on tänään illasta ollut kohdun etupuolen vihlomista. Onkohan ne kasvukipuja..? Onko muilla ollut samanlaista... siis tuohon keskelle alas kohdun kohtaan vihloo..ei jatkuvaa, mutta jonkin aikaa.. ei onneksi vuotoa..ainakaan vielä :smiley-ashamed008

Minulla on tällaista samanlaista. Vähän kuin menkkakipua, mutta paljon pienemmällä alueella ja vain hetken. Ja tänään särki myös häpyliitos, mikä tuntuu ällistyttävältä kun plussakaan ei ole vielä kovin vahva...
 
Mua sattui viime yönä niin paljon vatsaan, että heräsin kipuun. Se tuntui kyllä enemmän ruoansulatukseen liittyvältä ongelmalta, eikä ainakaan mitään vuotoja ole ollut.
 
Mua sattui viime yönä niin paljon vatsaan, että heräsin kipuun. Se tuntui kyllä enemmän ruoansulatukseen liittyvältä ongelmalta, eikä ainakaan mitään vuotoja ole ollut.

Kyllä tässä vähän kaikkia kipuja säikähtelee... Hyvä jos tuntui tavalliselta vatsakivulta eikä vuoda, vaikka kurja herätys sulla.
 
Moikka! ⚘

On ollut kiva lukea teidän mietteitä, kun nämä omat mietteet kiertää aika lailla kehää juuri nyt... Ajattelin koittaa uskaltautua mukaan, vaikka en ole vielä antanut itselleni lupaa toivoa että tänne oikeasti kuuluisin!

Minulla on omassa mittarissa jo 41v ja vaikka hailakka plussa testiin on piirtynyt niin ei sitä uskalla uskoa.

Millä dpo:lla tai rv:lla teillä on vielä ollut kontrolliviivaa heikompia testiviivoja?

Mikä on dpo? Onko se testipuikko? Mulle tyypillistä ottä kuukautiset on jääneet jo pois eli rv5, mutta tulos negtiivinen. Johtunee siitä että jokaista ennen olen syönyt minipillereitä, jolloin säännöllistä kiertoa ei ole ollut. Oireet olivat ja ovat monta päivää ehtineet olemaan vahvat, mutta plussaa olen saanut odottaa. Toisessa pojassa luulin että on virtatientulehdus koska raskaustesti näytti negaa. Pyysin jopa antibioottia. Onneksi lääkäri pakotti tuomaan näytteen joka oli tietenkin nega(siis tulehdu) ja mua kehoitettiin tekemään uudestaan raskaustesti. En uskaltanut heti vaan meni 3-7päivää että tein. Siinäkin tuli haamuviiva, eli erittäin hailakka niin ettei meinannut näkyä. Siitä pari päivää niin tuli vasta vähän vanhempi.

Taas on oireita ”joutunut” sietämään jo useamman päivän ja kuukautisia ei kuulu, mutta testi näytti tiistaina negaa. Odotan viikonloppuun että viitsin tehdä uutta. Itselläni ikää on 36 ja jännitän tuleeko kesken koska itse olen siunaantunut jo 4lapsella entuudestaan ja kaikki ovat alkaneet lähes heti. Voisiko 5. olla yhtä ihanasti ja helposti.
 
Kyllä tässä vähän kaikkia kipuja säikähtelee... Hyvä jos tuntui tavalliselta vatsakivulta eikä vuoda, vaikka kurja herätys sulla.

Jep. Välillä sen verran kovat kivut että pelkään kystaa. Mulla ollut kerran todistetusti toisen raskaiden alussa. Mutta tiedän myös että nämä kivut ovat turhankin tavallisia. Ei voi muuta kuin odottaa ja toivoa.
 
Meille on tulossa ainakin kolmas. Tänään n. 4+1, mutta testit näyttävät jo todella vahvaa viivaa. Kaksoset täyttävät kohta vuoden. Lapsi tai lapset eivät ole olleet ajatuksissa eikä raskautumista ole yritetty. Seksi on monikkoarjessa kutistunut minimiin, mutta.. näköjään kerta riitti :3some. AMH:ni oli alentunut 0.6 jo kolme vuotta sitten ja nyt 42-vuotiaana olen kuitenkin taas raskaana imetyksestä huolimatta :angelic:. Käsittämätöntä.

Viime odotus oli todella vaikea kolmoisraskaus, josta jäi kuitenkin käteen kaksi tervettä lasta. He syntyivät vaikeuksien ja vuodelevon kautta rv 36. Vähän epätodellinen olo. Samanlaiset oireet kuin viimeksi, joten menen varhaisultraan jo senkin vuoksi, että on suuri riski monikkoraskauteen :dummy::dummy1:.
 
Mikä on dpo? Onko se testipuikko? Mulle tyypillistä ottä kuukautiset on jääneet jo pois eli rv5, mutta tulos negtiivinen. Johtunee siitä että jokaista ennen olen syönyt minipillereitä, jolloin säännöllistä kiertoa ei ole ollut. Oireet olivat ja ovat monta päivää ehtineet olemaan vahvat, mutta plussaa olen saanut odottaa. Toisessa pojassa luulin että on virtatientulehdus koska raskaustesti näytti negaa. Pyysin jopa antibioottia. Onneksi lääkäri pakotti tuomaan näytteen joka oli tietenkin nega(siis tulehdu) ja mua kehoitettiin tekemään uudestaan raskaustesti. En uskaltanut heti vaan meni 3-7päivää että tein. Siinäkin tuli haamuviiva, eli erittäin hailakka niin ettei meinannut näkyä. Siitä pari päivää niin tuli vasta vähän vanhempi.

Taas on oireita ”joutunut” sietämään jo useamman päivän ja kuukautisia ei kuulu, mutta testi näytti tiistaina negaa. Odotan viikonloppuun että viitsin tehdä uutta. Itselläni ikää on 36 ja jännitän tuleeko kesken koska itse olen siunaantunut jo 4lapsella entuudestaan ja kaikki ovat alkaneet lähes heti. Voisiko 5. olla yhtä ihanasti ja helposti.

Kiitos kun jaoit kokemuksen myöhäisestä plussasta! Toivotaan että ollaan tukevasti raskaana molemmat

Ja tuolla dpo:lla tarkoitin monesko päivä on ovulaation jälkeen. Sen perusteella ajattelisin että omassa tikussa pitäisi jo olla kunnon viiva. Mutta kahtellaan, mikäs muu tässä auttaa

Kivaa kevätpäivää kaikille ☀️
 
Meille on tulossa ainakin kolmas. Tänään n. 4+1, mutta testit näyttävät jo todella vahvaa viivaa. Kaksoset täyttävät kohta vuoden. Lapsi tai lapset eivät ole olleet ajatuksissa eikä raskautumista ole yritetty. Seksi on monikkoarjessa kutistunut minimiin, mutta.. näköjään kerta riitti :3some. AMH:ni oli alentunut 0.6 jo kolme vuotta sitten ja nyt 42-vuotiaana olen kuitenkin taas raskaana imetyksestä huolimatta :angelic:. Käsittämätöntä.

Viime odotus oli todella vaikea kolmoisraskaus, josta jäi kuitenkin käteen kaksi tervettä lasta. He syntyivät vaikeuksien ja vuodelevon kautta rv 36. Vähän epätodellinen olo. Samanlaiset oireet kuin viimeksi, joten menen varhaisultraan jo senkin vuoksi, että on suuri riski monikkoraskauteen :dummy::dummy1:.

Onnea huimasta uutisesta! Varmasti risteilee päässä monanlaisia ajatuksia ❤ Voisin kuvitella että vaikean raskauden ja kaksosten vauvavuoden jälkeen ainakin itselläni kävisi pelkokin mielessä. Jaksaminen ja miten saa pidettyä koko perheestä huolta jos raskaudessa tulee vaikeuksia. Mutta toisaalta tämän ikäisenä raskaus tuntuu myös niin uskomattomalta lahjalta. Onnea ja tsemppiä tälle matkalle! ⚘
 
Onnea huimasta uutisesta! Varmasti risteilee päässä monanlaisia ajatuksia ❤ Voisin kuvitella että vaikean raskauden ja kaksosten vauvavuoden jälkeen ainakin itselläni kävisi pelkokin mielessä. Jaksaminen ja miten saa pidettyä koko perheestä huolta jos raskaudessa tulee vaikeuksia. Mutta toisaalta tämän ikäisenä raskaus tuntuu myös niin uskomattomalta lahjalta. Onnea ja tsemppiä tälle matkalle! ⚘


Kiitos :smiley-angelic008 sekavat tunnelmat tosiaan. :smiley-bounce013 Olen kiitollinen kahdesta terveestä lapsesta, joten otan sen, mitä annetaan. Onnea sinullekin! Toivotaan parasta! :smiley-angelic001
 
Moikka! ⚘

On ollut kiva lukea teidän mietteitä, kun nämä omat mietteet kiertää aika lailla kehää juuri nyt... Ajattelin koittaa uskaltautua mukaan, vaikka en ole vielä antanut itselleni lupaa toivoa että tänne oikeasti kuuluisin!

Minulla on omassa mittarissa jo 41v ja vaikka hailakka plussa testiin on piirtynyt niin ei sitä uskalla uskoa.

Nyt kp 28/24 (varmaan dpo17) ja testissä kontrollia heikompi viiva. Oireita on kyllä, ne on kahdesta aiemmasta raskaudesta tuttuja; rinnat kipeät, hajut ärsyttää ja koko ajan saa juosta pissalla.

Mutta muistelisin että aikaisemmin olisi näillä päivillä tullut jo kunnon viivat. Siksi mietityttää. Ja riskit hirvittää, tuntuu että on niin epätodennäköistä että kaikki voisi olla hyvin...

Millä dpo:lla tai rv:lla teillä on vielä ollut kontrolliviivaa heikompia testiviivoja?

Onnea odotukseen kaikille!

Terkuin Lisel

Mulla ainakin nyt ollut kontrolliviivaa hailakampi viiva aika pitkään. Katso plussakuva-ketjussa mun dpo16. Se on aika hailakka vielä. Nyt on tumma viiva, lähes kontrolliviiva.

Tuntuu että tässä raskaudessa mulla vähän hailakammat viivat kuin edellisessä. Vähän tämä stressaa, onneksi maanantaina selviää ultrassa tilanne suuntaan tai toiseen.

Ja oon kanssa 41v. Onni on käynyt, että oon raskautunut nopeasti, toivottavasti menee loppuun asti.

Onnea sinullekin viivan vahvistumiseen!
 
Vaihteleeko teidän raskausoireet päivittäin? Eilen mulla oli todella vaikea päivä, kova kuvotus, pääkipu, vatsakipuja, vähän vaaleanpunaista vuotoa paperiin pyyhkiessä, ja rinnat tosi kipeät. Tänään aamulla kun heräsin, ei olllut mitään. Tuntui, että vatsa on kevyt ja litteä, rinnat pehmeät, ja huonosta olosta ei ollut jälkeäkään. Nyt tietenkin olen huolissani tästäKIN. Jos tarkoittaakin keskenmenoa. Koitan ajatella, että sain vain yhden helpomman päivän, jotta saan hetken vetää henkeä. Tämä päivä on ollut myös henkisesti helpompi. Mutta myös, ihan kuin en raskaana olisikaan. Eilen raskauden tunsi joka solulla.
:banghead:
 
Vaihteleeko teidän raskausoireet päivittäin? Eilen mulla oli todella vaikea päivä, kova kuvotus, pääkipu, vatsakipuja, vähän vaaleanpunaista vuotoa paperiin pyyhkiessä, ja rinnat tosi kipeät. Tänään aamulla kun heräsin, ei olllut mitään. Tuntui, että vatsa on kevyt ja litteä, rinnat pehmeät, ja huonosta olosta ei ollut jälkeäkään. Nyt tietenkin olen huolissani tästäKIN. Jos tarkoittaakin keskenmenoa. Koitan ajatella, että sain vain yhden helpomman päivän, jotta saan hetken vetää henkeä. Tämä päivä on ollut myös henkisesti helpompi. Mutta myös, ihan kuin en raskaana olisikaan. Eilen raskauden tunsi joka solulla.
:banghead:
Itsellä hiukan samaa. Ja tänään tuli vaal.rusk.vuotoa pyyhkiessä. Piti paniikissa tehdä viikko digitesti, viim.viikolla näytti 2-3, nyt 3+, eli r-hormoonit nousseet. Mutta pelottaa silti.
 
Moikka! ⚘

On ollut kiva lukea teidän mietteitä, kun nämä omat mietteet kiertää aika lailla kehää juuri nyt... Ajattelin koittaa uskaltautua mukaan, vaikka en ole vielä antanut itselleni lupaa toivoa että tänne oikeasti kuuluisin!

Minulla on omassa mittarissa jo 41v ja vaikka hailakka plussa testiin on piirtynyt niin ei sitä uskalla uskoa.

Nyt kp 28/24 (varmaan dpo17) ja testissä kontrollia heikompi viiva. Oireita on kyllä, ne on kahdesta aiemmasta raskaudesta tuttuja; rinnat kipeät, hajut ärsyttää ja koko ajan saa juosta pissalla.

Mutta muistelisin että aikaisemmin olisi näillä päivillä tullut jo kunnon viivat. Siksi mietityttää. Ja riskit hirvittää, tuntuu että on niin epätodennäköistä että kaikki voisi olla hyvin...

Millä dpo:lla tai rv:lla teillä on vielä ollut kontrolliviivaa heikompia testiviivoja?

Onnea odotukseen kaikille!

Terkuin Lisel

Testiviiva voi olla hailakampi myös, jos juo paljon ja käy usein vessassa eli pissa on laimeampaa. Suurempi todennäköisyys on, että kaikki on hyvin kuin huonosti iästä riippumatta :brb:.
 
Takaisin
Top