Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
täytyy vaan jännittää 3.8 asti!olis alkuun jo sanonu ettei osaa kattoo niin se olis ollu sillä selvää!Meidän koiralla on käytetty Bayvantic liuosta. Nyt on pidempi väli ettei olla laitettu kun koira on niin kova uimaan, ja sen liuoksen jälkeen ei saisi muutamaan päivään mennä. Ollaan tehty niin että mies laittaa sen litkun ja mä pidän koiran karvoja ”jakauksella”. En pidä kovin vaarallisena kun se laitetaan niin harvoin eikä itse koske siihen litkuun.Onko täällä ketään jolla olis koira ja käyttäis jotain ainetta punkkien torjuntaan? Tänään taas nyppäsin sormenpään kokoisen mollukan toisen hurtan kuonosta ja pähkäilen uskaltaisiko koirille vihdoin laittaa punkkiliuoksen niskaan..teratologisesta tietokeskuksesta eivät osanneet oikein sanoa mitään kun ei näitä aineita kuulemma ole tutkittu tai niiden vaikutusta sikiöön. Sen sain irti että raskaana oleva ei saisi ainetta laittaa ja vissiin eka vuorokausi pitäisi vältellä koiran ihon kosketusta.
Käyttääkö täällä kukaan noita punkkiliuoksia tai -pantaa koiralla myös raskaana ollessa?![]()
Aloitanpa tännekin tämän keskustelun, kun en saanut tuolla salaisella puolella tähän kannanottoja/kokemuksia. :)
Olen siis miettinyt tulevaa äitiyslomaa ja päivää, millon pitää ilmoittaa esimiehelle jääväni äitiyslomalle. Toki, töissä tiedetään, että olen raskaana ja lokakuussa jään äitiyslomalle, mutta nyt olenkin käynyt pohtimaan sitä, josko aloittaisinkin tällä kertaa äitiysloman varhennettuna...
Oletteko te jo ehtineet asiaa miettimään ja miten aiotte äitiysloman aloittaa?
Onko kokemusta äitiysloman aloittamisesta varhennettuna, onko se harmittanut sitten siellä loppupuolella tieto siitä, että jos ei olisikaan aloittanut aiemmin, niin saisi olla kotona vielä sen ja sen aikaa..??! Vai oletteko kokeneet sen hyvänä juttuna? Enemmän aikaa olla kotona ennen vauvan syntymää..?!
Itse olen miettinyt tosiaan kovasti sitä, että aloittaisin äitiysloman nyt varhennettuna, kaksi viikkoa aikaisemmin, kuin mitä viimeistään äitiysloma alkais. Mutta nyt kuitenkin mietityttää se, että harmittaako se sitten siellä toisessa päässä, kun pitääkin aloittaa työt taas pari viikkoa aiemmin?!
Aloitanpa tännekin tämän keskustelun, kun en saanut tuolla salaisella puolella tähän kannanottoja/kokemuksia. :)
Olen siis miettinyt tulevaa äitiyslomaa ja päivää, millon pitää ilmoittaa esimiehelle jääväni äitiyslomalle. Toki, töissä tiedetään, että olen raskaana ja lokakuussa jään äitiyslomalle, mutta nyt olenkin käynyt pohtimaan sitä, josko aloittaisinkin tällä kertaa äitiysloman varhennettuna...
Onko kokemusta äitiysloman aloittamisesta varhennettuna, onko se harmittanut sitten siellä loppupuolella tieto siitä, että jos ei olisikaan aloittanut aiemmin, niin saisi olla kotona vielä sen ja sen aikaa..??! Vai oletteko kokeneet sen hyvänä juttuna? Enemmän aikaa olla kotona ennen vauvan syntymää..?!
Itse olen miettinyt tosiaan kovasti sitä, että aloittaisin äitiysloman nyt varhennettuna, kaksi viikkoa aikaisemmin, kuin mitä viimeistään äitiysloma alkais. Mutta nyt kuitenkin mietityttää se, että harmittaako se sitten siellä toisessa päässä, kun pitääkin aloittaa työt taas pari viikkoa aiemmin?!
Pari viikkoa voi olla rahallisesti tärkeät tai sitten ei. Ei mullakaan rahaa liikaa tuolloinkaan ollut, kun aloitin varhennetun, mut mielenterveydessä mitattuna jäin kyllä reippaasti plussalle.. Toki saahan sitä saikkuakin ilmeisesti melko helposti, riippuen vähän työstä ja paljonko viitsii valittaa vapaan eteen.
Mä oon myös tätä miettinyt ja miettinyt samoja asioita. Näillä näkymin aloitan äitiysloman varhennettuna. Se kaksi-kolme viikkoa on mitä mä tarvitsen silloin kun sitä tarviin, sillä työstäni kovasti tykkään enkä halua kadota äitiyslomalle saikun kautta. Omaa aikaa kun ei rahalla voi ostaa. Oon miettinyt, että taapero menee normaalisti päiväkotiin ja minä voin käydä itseni sekä ystävieni kanssa kahvilla ja nauttia hetkestä ennen vauvan tuloa. Käydä kampanjalla, laittaa ripset ja käydä hierojalla päiväsaikaan. Lukea kirjoja ja siivota/valmistautua vauvan tuloon. Nauttia siitä kahdesta viikosta, sillä en halua jäädä lomille ja tippua suoraan arkeen ison mahan ja kenties vaivojen kanssa. Siinä välissä on sitä oma aikaa. Aah...saa nukkua pitkään ja olla päivisin YKSIN kotona. Koska tällä tavalla tiedän, että jaksan (nykyinen taapero itki kuin syötävä ekat pari kuukautta IHAN kokoaika) siltä varalta otan rennosti nyt.