Joulukuiset 2018

Tänään viikot 6+2 ja iski ensimmäisen kerran kunnon pahoinvoinnit, en oksentanut onneksi ole mutta huh sentään!

Onnea uusille plussanneille! :) mulla Neuvola laskujen mukaan 15.12la (kk mukaan) varhaisultrassa taas Alkio vastasi enemmän vko 8+0 kun 7+ joten siellä 10.12.. Katsotaan mitä nyt ultrassa tuumivat.. :D

Iltaa tännekin osioon :) täällä saatiin tietää raskaus kun menin 20.4 päivystykseen kuudelta aamulla hel*etin kovien alamahakipujen vuoksi joita oli ollut jo kolme päivää. Siis ihan tuskan hiki pukkas öisin ja taju meinas lähteä. Ensin luulin menkkakivuiksi koska oli 30/28 mutta menkkoja ei ollut vielä tullut. Ei käynyt mielessä että raskaana ollaan kun ollaan 3 vuotta jo turhaan yritettykin ja sitten tuli nämä kivut.

No päivystyksessä otettiin kaikenlaisia verikokeita operatiivisella osastolla. Lääkäri tuli sitten kertomaan että missään ei ollut mitään vikaa muutakuin rauta oli 108 ja nyt odotellaan vielä paria testiä. Hetken kuluttua ilmoitti että hcg on vähä koholla.. Hcg oli 670. Aikamoinen yllätys oli ja itkuhan siinä heti onnesta. Minut vietiin sitten ultrattavaksi kohdun ulkoisen pois sulkemiseksi. Eihän siellä kohdussa nyt mitään vielä näkynyt muutakuin paksu limakalvo jne joka tuki normaalia raskautta. Rajut kivut katosivat päivän parin päästä.

23.4 otettiin tarkistukseksi hcg joka oli sitten noussut 1300 :happy: onnellisuus miehen kanssa kasvoi :Heartred lääkäri halusi sitten vielä tarkistaa tilanteen 4 päivän kuluttua 28.4 jolloin hcg oli noussut 13600 :happy: samalla ultrattiin ja näkyi ruskuaispussin ja pienen pieni sikiö :Heartred eli rv 5+2.
No sitten alkoikin 1.5 rv 5+6 iltapäivällä töis vuotamaan verta. Säikähdin tosi pahoin kun sitä tuli pönttöön paljon! Äkkiä päivystykseen jossa ei tehty muuta kuin mitattiin verenpaine, crp ja hemoglobiini!! Sanoivat että olemme pahoillamme tästä tilanteesta että ei sille oikein mitään voi. Tarkoittivat että keskenmeno vaikka eivät mitenkään tutkineet! Passittivat kotiin. Koko sen päivän lorahteli pissatessa verta pönttöön mutta loppui ennen puoltayötä kokonaan.
Kävin seuraavana päivänä 2.5 yksityisellä ultrassa kun halusin tietää tilanteen. Verta ei ollut tullut enää edelleenkään ja missään vaiheessa ei siis kipuja ollut. Lääkäri ultras ja oli kauan hiljaa jolloin alkoi minua itkettää. Hetken kuluttua sanoi että täällä on kaksosraskaus. Hyvä etten pyörtynyt siihen paikkaan! Sitten sanoi että tämä toinen sikiö ei ole hengissä ja sen istukansisällä on hematooma. Eli tämä siellä oli vuotanut ja tulee kuulemma vielä vuotamaankin koska verihyytymä oli vielä paljon. Toisella sikiöllä oli vahvat sydänäänet ja on hieman ylempänä kuin hematooma. Diagnoosina uhkaava keskenmeno sekä toisen sikiön kuolema ja keskenmeno. 2 viikkoa pelkkää lepoa ilmaan mitään rasitusta.

Silloin illalla alkoikin sitten taas vuoto kuten lääkäri oli sanonutkin ja on vuotanut eilisen ja tämän aamun, mutta ei aina joka vessareissulla. Nyt tulee ainoastaan välillä pyyhittäessä paperiin. Lääkäri sanoi että voi vuotaa kauankin jolloin elävällä sikiöllä on myös keskenmenon vaara. Yleensä toinen kyllä kyydissä pysyy jos sikiö on esim ylempänä kuin hematooma kuten minulla onkin.

Kyllä tässä nyt silti vähän pelottaa onko maha asukki vielä tiukasti kiinni vai onko tippunut kyydistä. Ei ole raskausoireet kyllä mihinkään hävinneet ja tuudittaudun siihen. Tarkistus on viikon päästä 11.5 ja toivomme että täällä olisi kunnon tarrasukat :Heartred Kyllä nuo verenvuodot pelästyttää. Ja nyt siis 6+2

Hui tsemppiä tanjuliini.. :o toivotaan että kaikki menee hyvin ja toinen pysyy matkassa mulla oli kans raskaus sinällään yllätys, vitsillä tein testin ku ihmetytti miksi yhdyntöjen jälkee tuli verta n. 1tl ja loppui siihen. Eipä oo kahden vuotokerran jälkeen enää vuodellutkaan :)

Eilen menin sanomaan ääneen että pahoinvointi on helpottanut, niin eiköhän tänään ollut pakko halata ämpäriä autossa kun vein miestä töihin.. Kohta aika neurologille missä puhutaan epilepsialääkitys kuntoon raskauden ajaksi. Osin mietityttää lähteä muuttamaan lääkitystä kun mahaasukin vointia ei ole vielä mitenkään tarkistettu :/ siitä aion kyllä huoleni ilmaista... nyt viikot 7+6

Eilen menin sanomaan ääneen että pahoinvointi on helpottanut, niin eiköhän tänään ollut pakko halata ämpäriä autossa kun vein miestä töihin.. Kohta aika neurologille missä puhutaan epilepsialääkitys kuntoon raskauden ajaksi. Osin mietityttää lähteä muuttamaan lääkitystä kun mahaasukin vointia ei ole vielä mitenkään tarkistettu :/ siitä aion kyllä huoleni ilmaista... nyt viikot 7+6

Hyh, tosi herkku oksentaa ja ajaa samalla :D Toivottavasti löytyy lääkitys joka toimii eikä ole vauvalle mitään vaaraa :)

Nyt ois eka Neuvola käyty.. :) ihan kiva käynti, enpä nyt kauheesti mitään ihmeellistä saanu irti siitä Mutta :D kattoivat painon ja jutteli, hemoglobiini oli vähä alhanen yms.. :D

Heips taas ja pahoittelut hiljaiselosta [emoji16]

Testiä ei tullut tehtyä, menkat alkoivat (vaikkakin aika erikoisina: ensin tuli hieman verta, loppui kokonaan, parin päivän päästä alkoi normaalisti). Raskausoireiden vuoksi mietin, että taisi olla varhainen keskenmeno. En sitten testiä tehnyt.

Me ollaan miehen kanssa puitu tätä asiaa siitä asti ja hän on ilmoittanut, ettei enää lapsia tule koskaan haluamaan. Sanoi, että olisi varmasti lähtenyt menemään jos olisin ollut raskaana. Ettei pystyisi siihen enää (hänellä kaksi vanhempaa lasta ennestään).

Nyt siis meillä on käyty keskustelua siitä, jäänkö minä suhteeseen jossa en tule saamaan lapsia. Ennestään minulla ei lapsia ole. On ollut hieman rankkaa.. [emoji17]

Joitain päiviä sitten aloin ihmettelemään pinkeetä alavatsaa ja nyt on tullut paniikki, että voisiko se mahdollinen vauva olla kuitenkin kyydissä. Mielenrauhaa en taida saada ennen testin tekoa, eli ostoksille on mentävä. Varmasti on nega ja tää on vaan mielikuvituksen tuotetta tässä kamalassa elämäntilanteessa.

Toivotan hirveästi onnea teille kaikille, nauttikaa [emoji173]️

Kiitos kovasti kaikille! :Heartred Vuoto on melkein loppu, mutta kivut jatkuu ja aamulla tuli hyytymäkin. Neuvola ei perunu vielä 13.6. aikaa, jos ei olekaan keskenmeno. Itse olen kyllä aika varma. Sitä se tiesi se mun eilinen outo olo, että onko jotain pielessä. Oottelen yhteyttä polilta, että tarkastavat tilanteen. Tänään tuli postissa nt-ultra-aika, 24.5. :sad001

Odottaja76 voimia täältäkin! <3 mulla oli tammikuussa varhainen keskenmeno, sillon olivat kanssa nihkeitä perumaan, mutta peruin sit itse vastaajaan. Tosin mä tein negatestin varmistukseksi.. Olitko sä käyny varhaisultrassa (anteeks en muista) ...

Heips taas ja pahoittelut hiljaiselosta [emoji16]

Testiä ei tullut tehtyä, menkat alkoivat (vaikkakin aika erikoisina: ensin tuli hieman verta, loppui kokonaan, parin päivän päästä alkoi normaalisti). Raskausoireiden vuoksi mietin, että taisi olla varhainen keskenmeno. En sitten testiä tehnyt.

Me ollaan miehen kanssa puitu tätä asiaa siitä asti ja hän on ilmoittanut, ettei enää lapsia tule koskaan haluamaan. Sanoi, että olisi varmasti lähtenyt menemään jos olisin ollut raskaana. Ettei pystyisi siihen enää (hänellä kaksi vanhempaa lasta ennestään).

Nyt siis meillä on käyty keskustelua siitä, jäänkö minä suhteeseen jossa en tule saamaan lapsia. Ennestään minulla ei lapsia ole. On ollut hieman rankkaa.. [emoji17]

Joitain päiviä sitten aloin ihmettelemään pinkeetä alavatsaa ja nyt on tullut paniikki, että voisiko se mahdollinen vauva olla kuitenkin kyydissä. Mielenrauhaa en taida saada ennen testin tekoa, eli ostoksille on mentävä. Varmasti on nega ja tää on vaan mielikuvituksen tuotetta tässä kamalassa elämäntilanteessa.

Toivotan hirveästi onnea teille kaikille, nauttikaa [emoji173]️

Voi ei, kuullostaapa kamalalta tilanteelta! Kuuntele nyt tosissasi itseäsi ja mieti, mitä haluat elämältä! Tuosta saa käsityksen, ettette ole olleet kauaa yhdessä, kun mies vasta kertoi ettei halua lapsia enää. Oletko valmis olemaan sellaisen miehen kanssa silläkin riskillä, että suhde kariutuisi myöhemmin ja olisi jo ehkä liian myöhäistä saada lapsia jonkun toisen kanssa. Tsemppiä pohdintaan <3

Odottaja76 voimia täältäkin! <3 mulla oli tammikuussa varhainen keskenmeno, sillon olivat kanssa nihkeitä perumaan, mutta peruin sit itse vastaajaan. Tosin mä tein negatestin varmistukseksi.. Olitko sä käyny varhaisultrassa (anteeks en muista) ...

Joo, ultrattiin 18.4. Silloin oli vielä syke, koko vastasi viikkoja 6+6. Kiitos Nadine!:Heartred

Justme89 onpa sulla kova valinta edessä. Mä en pystyisi jäädä suhteeseen jossa miehellä jo lapset ja mulla ei yhtään. Mun mielestä ei olis reilua. Tämä mun mielipide. Tsemppiä!

Takaisin