Joulukuiset 2018

Tervetuloa taas kaikki uudet! :)

Venuksella näyttääkin olevan samat viikot ja laskettu kuin itellä, kiva :)

Arianrhod, sulla onki jännittävää et kumman vuoden puolella sitten syntyy :wink

Moi kaikille! Ihanaa, että meitä joulukuusia on näin monta ❤️ Täällä la ois sit 23.12.2018. Nuorin on kaksivuotias. Onko kellään ollut päänsärkyä

Moi kaikille! Täällä la 23.12.2018. Nuorin on kaksivuotias. Onko kellään ollut päänsärkyä?

Moi ja tervetuloa!
Mulla oli vielä viime viikolla tosi helposti päänsärkyä, piti syödä tiheään ja juoda paljon vettä, niin pysyi poissa.

Täälläkin ollu päänsärkyä nyt ku viime viikolla testin tein niin sitten samalla tajusin mistä pääkipu on johtunu!❤:laughing002

Mulla on normaalisti ei-raskaana n. kerran viikossa pää kipeänä ja se on sellasta tosi inhottavaa migreenityyppistä kipua pahoinvoinnin kera, mut nyt raskaana ollessa on ollu tasan kerran pää kipeänä ja se oli sinä päivänä jolloin plussasin, joku stressin laukeamisesta johtuva reaktio varmaan :grin Sama oli viime raskaudessa, että pääkivut jotenki katosi raskauden ajaksi, luksusta!

Taikapilvi, mulla täysin sama! Normisti mulla on siis melko useinkin päänsärkyä, mutta nyt plussan jälkeen ei ole ollenkaan ollut. Luksusta tosiaan, sillä päänsärky osaa olla välillä myös inhottavan kivuliasta ja sietämätöntä..

Tsemppiä muille!

Just soitin neuvolaan ja se sai viikot 5+2 ja 22.joulukuuta laskettu❤ ja tää vau laskuri tarjosi mulle 4+6 ja 25 joulukuuta:D no kaikko selviä 14 toukokuuta❤

Neuvola varmaan laski perinteisesti 28 päivän kierron mukaan..? Ultrassa se tosiaan sitten selviää ja varmistuu :)

Moi kaikille! Ihanaa, että meitä joulukuusia on näin monta [emoji173]️ Täällä la ois sit 23.12.2018. Nuorin on kaksivuotias. Onko kellään ollut päänsärkyä

Tervetuloa! Meillä näyttää olevan sama LA. Mulla särki päätä monena päivänä ennen plussaa ja pari päivää jälkeen, mutta nyt ei mitään. Mulla ei yleensä ole kovin usein pääkipuja, joten toi oli ihan poikkeuksellista.

Neuvola varmaan laski perinteisesti 28 päivän kierron mukaan..? Ultrassa se tosiaan sitten selviää ja varmistuu :)

Niinpä ja mulla edellisistä aina heitelly viikollakin!:smiley-bounce013 miten muuten te kaikki ootteko jo kertonu jollekin? Mä aattelin että pikku salaisuus on aina kiva niinniin ajateltiin miehen kans salailla vähän matkaa, saa sitten nähdä malttaako:happy119

miten muuten te kaikki ootteko jo kertonu jollekin? Mä aattelin että pikku salaisuus on aina kiva niinniin ajateltiin miehen kans salailla vähän matkaa, saa sitten nähdä malttaako:happy119

Kahdelle raskaana olevalle ystävälle, molemmat ilmoitti itselle heti plussan jälkeen niin aika heti oli pakko itsekin ilmoittaa, että pääsee yhdessä ihastelemaan ja panikoimaan. Muuten kyllä yritetään mahd pitkään pitää salassa. :)

Heippa, mulla tuli plussa tossa vajaa 2vkoa sitten ja neuvolan ajanvarauksen mukaan la olis 17.12! Minulle ensimmäinen lapsi ja miehelle toinen, kovasti odotan että 4.5 pääsee neuvolaan.. Mitä siellä ensikäynnillä tehdään? Silloin viikot vissiinkin noin 8+4.
Oireita mulla on ollu huonoa oloa, väsymystä, pissalla ravaamista, päänsärkyä ja nipistelyä vatsassa. Onko nipistely navan kohdalla yleistä tai edes raskaudesta johtuvaa?

Niinpä ja mulla edellisistä aina heitelly viikollakin!:smiley-bounce013 miten muuten te kaikki ootteko jo kertonu jollekin? Mä aattelin että pikku salaisuus on aina kiva niinniin ajateltiin miehen kans salailla vähän matkaa, saa sitten nähdä malttaako:happy119

Mulla tietää miehen lisäksi oma äiti, sille tuli kerrottua viikonloppuna kun nähtiin ekaa kertaa plussan saamisen jälkeen :) Muiden kanssa odotellaan varhaisultraan, jonka jälkeen varmaan loput isovanhemmat saa tietää ja sitten myöhemmin loput sukulaiset yms..

Heippa, mulla tuli plussa tossa vajaa 2vkoa sitten ja neuvolan ajanvarauksen mukaan la olis 17.12! Minulle ensimmäinen lapsi ja miehelle toinen, kovasti odotan että 4.5 pääsee neuvolaan.. Mitä siellä ensikäynnillä tehdään? Silloin viikot vissiinkin noin 8+4.
Oireita mulla on ollu huonoa oloa, väsymystä, pissalla ravaamista, päänsärkyä ja nipistelyä vatsassa. Onko nipistely navan kohdalla yleistä tai edes raskaudesta johtuvaa?

Tervetuloa! :)Ensikäynnillä paikkakunnasta riippuen ultrataan, ainakin sydänäänet kuunnellaan ja sulle täytellään äitiysneuvolakorttia, mitataan verenpaine, hemoglobiini, paino ja keskustellaan kaikista liikunta- ja ravintosuosituksista yms :) Ja valtava määrä lippulappusia tulee matkaan ainakin esikoisen kohdalla :grinJa mulla ainaki on ollu tässä toisessa raskaudessa vaikka minkälaisia mahatuntemuksia, eiköhän se normaalia ole :)

Mulla tietää miehen lisäksi oma äiti, sille tuli kerrottua viikonloppuna kun nähtiin ekaa kertaa plussan saamisen jälkeen :) Muiden kanssa odotellaan varhaisultraan, jonka jälkeen varmaan loput isovanhemmat saa tietää ja sitten myöhemmin loput sukulaiset yms..

Tervetuloa! :)Ensikäynnillä paikkakunnasta riippuen ultrataan, ainakin sydänäänet kuunnellaan ja sulle täytellään äitiysneuvolakorttia, mitataan verenpaine, hemoglobiini, paino ja keskustellaan kaikista liikunta- ja ravintosuosituksista yms :) Ja valtava määrä lippulappusia tulee matkaan ainakin esikoisen kohdalla :grinJa mulla ainaki on ollu tässä toisessa raskaudessa vaikka minkälaisia mahatuntemuksia, eiköhän se normaalia ole :)

Tuohon ensikäynnillä ultraamiseen/sydänäänien kuunteluun sen verran, että välttämättä kumpaakaan ei tehdä ensikäynnillä.
Tarkistin esikoisen neuvolakortista, ja ensikäynnillä ei tehty kumpaakaan. Vaan esikoisen kohdalla pääsin näkemään ja kuulemaan maha-asukin ekan kerran ar-ultrassa.
Ja tämän toisen kohdalla olen käynyt ar-ultrassa, missä näin että raskaus on oikeassa paikassa ja kaikki hyvin, vain sydänäänet ei kuuluneet, koska oli niin vähän vielä viikkoja.
Nyt tosin toivon, että ekalla neuvolakäynnillä ultrattais/kuunneltais sydänäänet, koska esikoisen raskauden loppumetreillä neuvolaan tuli uudet ultrauslaitteet! :)

Tiitu, aijaa :O jotenki oon aina luullu, että edes sydänäänet kuunneltais.. Oon ennenki täällä ihmetelly, et miten voi olla noin epäreilut erot kunnittain! Ei kaikki pääse varhaisultraan eikä oo varaa ja tässä maassa ei muka ekalla neuvolakäynnillä tarkisteta edes, et onko siellä kohdussa elämää vai ei.. Aivan hullu ajatus mun mielestä :D Mun kokemus on että se ultra katotaan ekana eikä ennen sitä kirjata koneelle tai äitiyskortteihin mitään..

Meillä on aina kurkattu ja kuuneltu ainakin katottu että mitä siinä näkyy ja jos viikkoja liian vähän niin saanu uuden ajan parin viikon päähän siitä!:Heartbigredmutta eroja on kyllä isoja riippuu niin kunnasta!

Joo mustakin on ihan älytöntä ettei joissain paikoissa tarkisteta muuten kun sillä virtsatestillä neuvolassa että raskaana ollaan, eihän se kerro muuta kun hormoneista. Meillä esikoista odottaessa vasta toisella neuvolakäynnillä joskus nt-ultran jälkeen vasta kuunneltiin sydänääniä. Eka neuvola tais olla niin aikaisin että terkka ei halunnut huolestuttaa jos ei oliskaan löytynyt vielä. Mutta siis eka havainto kohdussa olevasta elämästä oli nt-ultrassa kun ei ollut varaa yksityiseen ar-ultraan. Oli muuten piinaavat viikot odottaa sinne asti ja pikkusen kuumottavaa siellä ultrassa kun mietin et oonkohan vaan kuvitellu koko raskauden ja saan kohta kuulla ettei siellä kohdussa oo vauvaa koskaan ollutkaan... No kaikki oli hyvin mut oon kyllä ihmetellyt monesti miks toisissa kunnissa/neuvoloissa ultrataan tyyliin joka kerta. Kyllä vaan mullekin kelpais, varsinkin tässä alussa kun ei tunne liikkeitä tai kuule sydänääniäkään vielä.

Takaisin