Joulu

Mun joulukorttiprojekti noudattaa joka vuosi samaa kaavaa:

Harkitsen askartelua mutta hankin kaupasta Unicefin tai SPR:n kortit,sellaiset joissa postimaksu valmiiksi maksettu niin ei tartte erikseen hankkia postimerkkejä. Isken kortit jonnekin ja unohdan minne. Kun ensimmäiset joulukortit tupsahtavat postilaatikkoon niin muistan että projekti on kesken ja käännän kämpän ympäri että löydän kortit jostain kirjaahyllyn nurkasta. Kirjoitan kortit ja jätän ne makoilemaan pöydälle kun ei ole kenenkään osoitteita muistissa. Ja siihenhän ne jäävät sillä en saa aikaiseksi kaivettua osoitteita mistään. Siivouksen yhteydessä raivaan kortit taas jonnekin jemmaan ja heitän ne roskiin joskus seuraavan vuoden lokakuussa kun satun ne löytämään.

Käsittämätöntä typeryyttä mutta näin käy ihan oikeasti vuodesta toiseen. Ihme että kukaan edes enää viitsii lähettää meille joulukorttia...

Tänä vuonna suunnittelin samaa kuin Vius, että jos vauva vaan syntyy ennen joulua niin otan siitä tonttukuvan (pukukin hankittu) ja teen siitä kortit. Joko teettämällä jos ehtii tai sähköisenä. Sähköisenä varmasti parempi, sillä silloin olisi edes pieni teoreettinen mahdollisuus saada ne lähetettyä :rolleyes:
 
Me laajennettiin meidän hääosoitelistaa koskemaan myös muita ja sieltä excelistä osoitteet löytyy nykyään ihanan helposti!
 
Me laitetaan kortit täl samalla tiellä asuville naapureille. Tää perinne jatkunut täs iät ajat. Sukulaiset jotka saa lahjan ei tarvi korttia :P lapset vie koululavereille joulukortit. Yhtään postimaksua en maksa. Kauemmas asuville lähtee toivotus facessa tai tekstarina.
 
Me laajennettiin meidän hääosoitelistaa koskemaan myös muita ja sieltä excelistä osoitteet löytyy nykyään ihanan helposti!

Me ei varmaan voitais järjestää häitäkään juuri siitä syystä etten saisi kutsuja lähetettyä :hungover:. Facebook event ja sähköposti toimii ainoastaan.
 
Mä oon sanonu kans et me ollaan joulu kotona, en pienen vauvan kans lähe 300km päähän kotoo. Esikoinen menee isälleen tänä jouluna, anoppi sano et vois tulla meille, mut ei oo varma tuleeko. Joulusaunaan haluisin, mut jos onki viel jälkivuotoo :sad001
Synnytin tiistaina alakautta ja lauantaina kävin taloyhtiön saunassa, kun vuodelevon vuoksi edellisestä saunareissusta rapiat 6 viikkoa :eek:
Laudeliina ja muovisuoja vaan takapuolen alle, epparista johtuen jälkivuotoa siis oli muttei mitään älytöntä enää eikä tuosta mitään tullut, ekan kerran jälkeen saunonut joka ti ja la tuon jälkeen. Oman voinnin ja kunnon mukaan vaan saunomaan, tuskin kukaan on saunaan kuollut. Muutoinkin olen vasta nyt kolmen viikon jälkeen alkanut wc-paperia käyttää, käsisuihkulla on menty :yuck:
 
Jouluna yhdessä olo taattua ja arvokasta,jota kaipaan ja arvostan kovin. Tuntuu että sitä ei koskaan ole niin että kaikki on paikalla myös isovanhemmat. Hiljentyminen kaiken materiaalisuuden keskellä on hienoa. Jouluruoan yhdessä tekeminen ja ruokaileminen pidemmän kaavan mukaan on mukavaa. Lasten ilo joulupukkeineen
ja lahjoineen on ollut aina
lähellä sydäntä.
Rakkaudellinen pysäyttävä juhla koko joulu jonka pointtina yhdessä olo!
 
Kuuntelen tässä joululauluja ja tein ensimmäistä kertaa elämässäni itse piparitaikinaa! Huomenna sitten paistetaan miehen kanssa pipareita. Pistin myös jouluisen pataleivän tekeytymään, huomenna paistan senkin. Ja kunhan mies tänään kotiutuu niin ajattelin lämmittää saunan, glögiä ja paistaa torttuja. Luulin koko päivän että tänään on perjantai :wacky:.

Nyt on niin jouluinen olo että!
 
Mulla olis suunnitelmissa taatelikakkuja väsätä muutama huomenna. Pakkaseen aattelin niitä jemmata, niin on sitten mitä tarjota mahdollisille vieraille :) Torttutaikinat oon onnistunu vielä kauppareissuilla ohittamaan, niiden syömisestä ei varmaan tulis loppua kun alkuun pääsis :joyful:
 
Ajattelin, että meidän joulu vois alkaa viikon päästä kauneimmista joululauluista. Silloin vois tuoda kuusenkin sisään ja koristella. Miehelle kävin ostaa jo joululahjat ja vielä pitäis kummitytölle ostaa. Mies saa taas shoppailla hänen kavereiden/suvun kautta tulleille kummilapsille joululahjat.
 
Mä olen joulu-ihminen henkeen ja vereen. Nyt en vaan osaa rauhottua lainkaan enkä oikeen saa jouluakaan laitettua. Kokoajan vaan mielessä, että mahdanko olla laitoksella joulun vai mitä. Ja rahatkin aika loppu, ja pitäisi vielä kummilapsille paketit hankkia...huoh! :/ epätietoisuus on inhottavaa...ja kun haluaisin perhejoulun...saankohan sellaisen....vai meneekö se laitoksella...?? la 31.12. ja käynnistävät tai leikkaavat luultavasti jo ennen loppua.
 
Mä olen nyt vetänyt niin jouluöverit että kohta ei enää edes haittaa vaikka kaikki joulupyhät puserrettaisiin bebeä pihalle :hilarious:. Tämä alkaa oikeasti olla jo vitsikästä sillä en ole koskaan ennen ollut mikään jouluihminen erityisemmin.
 
mulla on jotenkin semmoinen olo että ei huvita jouluhommat, kun ei oo vauvakaan vielä syntynyt. Ehkä odotan vauvan syntymää niin paljon ettei jää joululle voimia. Yleensä laulelen joululauluja pitkään ja kuuntelen jouluradiota, mutta nyt tuo mun paskarakkineradio ei suostu soittamaan sitä kanavaa :/ Lisäks tuntuu etten muka muista yhdenkään joululaulun sanoja. Joulukriisi!
 
Jee mulla alkaa joulukorttihommat olla viimeistelyä vaille valmiina! Johan se on tässä venynytkin..
 
Mie sain kortit tehtyä.. Ei ne mitenkään hienoja ole mut kelvannee.. Osoitteita vaan vielä odotan kun puuttuu miehen enon ja 3 serkun osoitteet ihan täysin..
 
Takaisin
Top