Joulu

Meillä oli nopeaa toimintaa kerrankin tossa kun muutettiin.. Aiemmassa kämpässä tapeltiin tyyliin kuukausi tai kaksi siitä että kumpi soittaa liikkeeseen ja sopii ajan millon asentaja tulee.. Ja tyyliin vuosi ennen kuin saatiin samanmoinen pyykkikonetta varten hoidettua!

Täällä uudessa kämpästä isä asensi heti muuttopäivänä pyykkikoneen paikoilleen ja sit sain seuraavan viikon aikana jo tilattua asentajan tiskikonetta varten :)
 
Me elettiin jossain vaiheessa aika varmaan puolisen vuotta ilman tiskikonetta. Oli kauheen kiva, kun äiti kävi kylässä, löyty tiskipöytäkin aina käynnin jälkeen :wink En tosiaan jaksanu kovinkaan usein itse tiskata, niin äiti aina hoiti sen, ihan pyytämättä. Muuten olis meilläkin varmaan kertiksiin jouduttu siirtymään :grin
 
Meillä on kohta kaksi vuotta eletty ilman tiskikonetta. Ei olla viititty hommata tähän asuntoon tiskikonetta, kun ajatuksena on ostaa seuraavaksi oma kämppä johon sitten hommataan kaikki tarvittavat "pelit ja vehkeet". :)
 
Mä sain uuden pesukoneen ennakkojoululahjaksi. Tämä laitehan on ehdottomasti tärkein kodinlaite jota ilman menee parissa päivässä pasmat sekasin! Pyöriihän se joka päivä yhden kaksi kertaa!
 
Sain tänään viimein aikaiseksi tilata miehen loput joululahjat. Tilasin jo aiemmin netistä yhden elokuvan, kun en jaksanut sitä lähteä mistään kaupasta metsästämään. Nyt sitten jännään, että koska se mahtaa saapua. Pitäisi nimittäin ennättää postilaatikolle ennen miestä ettei paljastu :rolleyes: Luulin sen tulevan tänään, mutta ei näkyny. Tietty lähen viikonlopun aikana synnyttämään ja maanantaina en oo kotona kun se saapuu.. No, ei mahda mitään. Onneksi se on vain yksi lahja eikä ollenkaan se kaikkein tärkein.
Loput tilatut tuleekin sitten postiin, että käytävä itse noutamassa. Sitten alkais olla lahjojen osalta kaikki paketointia vaille valmiina. On kyllä aika ihanaa, kun ensimmäistä kertaa on oikeasti ollut aikaa suunnitella kaikki rauhassa valmiiksi. Monena vuonna olen ollut vielä aattonakin töissä, niin eipä siinä ole ehtinyt kunnolla mihinkään panostaa.
 
sanot miehelle että yhtään pakettia ei saa postista aukoa. On siinä ainakin paperit ympärillä, niin ei näe että mitä se sisältää!
 
Sainpas vähän taas joulujuttuja etenemään. Katselin olohuoneeseen verhot valmiiksi, saa mies auttaa niiden laitossa ettei mun tartte tuolilla ruveta taiteilemaan. Kynttilöitä asettelin kivasti ympäriinsä (tuikkukupit ym näyttää kivoilta, vaikkei niitä paljon tulisi polteltuakaan) ja vähän ledvalonauhaa kirjahyllyn päälle.
 
Miehen joululahja oli odottamassa mun autossa. No sieltähän se sit bongas sen ja tuli iloisesti kysymään, että oonko tämmösen ostanu. Että se siitä yllätyksestä.
 
Honkkarissa näytti olevan niitä fazerin bokseja, 3kpl 9 eurolla vai näinkö väärin :D
 
Mä oon kuulemma 'outo nainen' kun en oo ikinä tykännyt suklaasta. Salmiakki, lakritsa ja kirpeät hedelmäkarkit on mun juttu.
Joulun aikaan saatan just syödä kahvin kanssa yhden After eightin. Ei tuu meillekään juuri joulusuklaita hankittua. Aina joku vieras niitä lahjaksi tuo tullessaan, mies ja muut kyläilijät saavat sitten syödä ne pois.
Oli muuten lapsena todella ankeeta, kun toinen mummo antoi aina synttärilahjaksi fazerin sinistä ja joululahjaksi jonkun suklaarasian, vaikka isä yritti monesti vihjasta että jos vaikka jotain muita karkkeja jos haluaa välttämättä muistaa :D
 
Takaisin
Top