joulu raskaana

En oo ainakaan aatellut vältellä mitään muuta kuin ehkä kylmäsavukalaa.

Serkun vaimo ratsasti vielä aamulla ja illalla synnytti terveen tytön tai siis on 5 raskauden aikana ratsastanu alusta viimeisille viikoille asti.

En oo ainakaan aatellut vältellä mitään muuta kuin ehkä kylmäsavukalaa.

Serkun vaimo ratsasti vielä aamulla ja illalla synnytti terveen tytön tai siis on 5 raskauden aikana ratsastanu alusta viimeisille viikoille asti.

Eihän siinä ratsastamisessa muuta vaaraa ole kuin jos putoaa, joutuu hevosen jalkoihin tms. Mutta tosiaan luulis että näin alussa ei ois vielä vaarallista.... Myöhemmin sitten kaikki missä voi kohdistua voimakkaita iskuja vatsaan on vältettävää ettei esim istukka irtoa.
Toki paljon ratsastava varmasti osaa arvioida minkä luonteisella hevosella ratsastaa, miten ja missä maastossa...

Tästä meillä onkin miehen kanssa vääntöä.. Ei haluaisi päästää ollenkaa enää selkää.. Ja mie yritän sanoa että menen niin pitkään kun housut mahtuu jalkaan ja kroppa ei laita vastaan.

Näitten pitäis olla tuolla liikunta osiossa kyllä eikä joulussa! :D

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Täällä on kyllä liikunta jääny tosi vähälle. Ei vaan töitten jälkeen jaksa lähteä liikkumaan. Väsymys on ihan jäätävä ja etoo koko ajan. Kuitenki koko ajan myös haluttas syyä jotaki.. Jospa tää tässä ajan kanssa tasaantuis tää olo..

Sama homma täällä, tänä aamuna tuli ekaa kertaa aamiaiset ylös ja muutenkin vellova ällötysolo 24/7 :(

Mulla on jo toinen joulu putkeen raskausruokavalio! :joyful:
Oli muuten vaikeampaa viime vuonna. Nyt tekee vaan eniten mieli poronkäristystä laatikoiden kera ja rosollia+kastiketta :hungry:
Voi toki olla että joululeipä vähän huutaa graavilohta... mutta ei niin pahasti. Juustoja ei ees jouluisin nykyään syödä kun kaikille tuli vaan turhan ähky...

Mulla on myöskin toinen joulu peräkkäin, kun jää jouluherkut välistä :bored: tosin viime jouluna kaikki tiesivät ja olin jo melkoisen muhkeassa kunnossa. Nyt ei vielä olla kerrottu kenellekään, ehkäpä paljastetaan asia jouluna. Silloinkin vasta 5+6 vko

Mulla on myöskin toinen joulu peräkkäin, kun jää jouluherkut välistä :bored: tosin viime jouluna kaikki tiesivät ja olin jo melkoisen muhkeassa kunnossa. Nyt ei vielä olla kerrottu kenellekään, ehkäpä paljastetaan asia jouluna. Silloinkin vasta 5+6 vko

Mulla sama :D olin viime jouluna 34+ viikkoa raskaana, nyt huomenna on 6+0 eli ihan alussa myös. :)

Haaveissa vainko oot mun...
Graavilohi :smiley-angelic003 mäti  :hello2aurajuusto,maksalaatikko :love017

Onneks sentään joulukinkku ei oo kiellettyjen listalla ja on onnellinen syy miks yllämainittuja ei voi syödä. :shy:

Musta oli hauska kun neuvolan terkka sano meille eilen ettei muutama graavikala jne kiellettyjen listalla olevat haittaa jos syö. Mutta silti thl sanoo että ehdoton ei niille. Maksalaatikkoakin kulma uskaltaa syödä jouluna. Mutta itse niistä pidättäydyn kokonaan. Eikä kyllä tiukkaa tee kun ajattelee oman lapsen terveyttä. Hauska nähdä uppooko joulukinkku ollenkaan napaan vai etooko :D

Juuh aika oudosti on mamaxs sun terkka sanonu! Kun tosiaan niissä vakuumipakatuissa graavikaloissa on tosi monessa (oisko joissain tutkimuksissa ollu jopa joka kolmas paketti?) jonkin verran listeriaa. Itsegraavatussa tuoreessa toki vähempi.
Ja huonolla tuurilla riittää tosiaan se yksi haarukallinen tartuntaan... eli ei väliä maistaako vai syökö koko kalan...

Sitten tosiaan esim se maksalaatikko niin siinä ei maistaminen haittaa koska siinä on pointtina se että A-vitamiinia voi tulla liikaa. Eli kuten maksamakkaraakin sallitaan pienet määrät. Laatikko on siksi varmaan kokonaan kielletty kun harva syö sitä pari lusikallista...

Ruusa# tosi ihmeissäni olin kyllä ja mieskin sitä ihmetteli että tuolleen sanonu. Minä jos rupeen maksalaatikkoa syömään niin menee monta rasiallista kerralla :D

Mulla on jo toinen joulu putkeen raskausruokavalio! :joyful:
Oli muuten vaikeampaa viime vuonna. Nyt tekee vaan eniten mieli poronkäristystä laatikoiden kera ja rosollia+kastiketta :hungry:
Voi toki olla että joululeipä vähän huutaa graavilohta... mutta ei niin pahasti. Juustoja ei ees jouluisin nykyään syödä kun kaikille tuli vaan turhan ähky...
No niin on minullakin! :p

Siis mulla onkin nyt se ongelma, ettei mikään ruoka maistu pahoinvoinnin vuoksi..banaania söisin vaan ja usein pitää käydä yökkimässä vessassa. Rupee tää salailu olemaan aika ylitsepääsemättömän vaikeaa, koska en kuitenkaan halua, että muut luulee mulla olevan vatsatauti tms. :D

Siis mulla onkin nyt se ongelma, ettei mikään ruoka maistu pahoinvoinnin vuoksi..banaania söisin vaan ja usein pitää käydä yökkimässä vessassa. Rupee tää salailu olemaan aika ylitsepääsemättömän vaikeaa, koska en kuitenkaan halua, että muut luulee mulla olevan vatsatauti tms. :D

Kannattaa kokeilla jääkylmiä mandariineja, klementtiinejä, appelsiineja. Toinen on jääkylmä vissy tai normi vesi jossa sitruunaa samalla kun syö. Näin syön joka ilta. Jääkylmää juomaa joka ruualla. Saa pikku annoksia näin alas.

Mullakin on toka joulu peräkkäin raskaana, ja tulikin sellanen fiilis että TAAS, miten tää on mahdollista. Ei taaskaan joulukaloja tai juustoja tai viinilasillista. Mullakin viimeksi oli ihan loppumetreillä raskaus, ja nyt ihan alussa - en ole käynyt varhaisultrassa enkä tiedä viikkoja. Mutta veikkaisin viikkoa 5.

Joulupöytä kyllä tuntuu nyt vähän haasteelta. Jos vielä ei viitsisi kertoa raskaudesta, mutta varmasti kaikki kiinnittää huomiota siihen, että en syö kylmäsavulohta, lämminsavukalaa (todennäköisesti tyhjiöpakattua) ja katkarapusalaattia... kuskina varmaan kyllä olen muutenkin, joten viinittömyydestä ei vielä narahda. Omasta puolestani voisin vaikka jo perheille kertoakin, mutta mies haluaa odotella vielä muutaman viikon...

Takaisin