joulu raskaana

Olikos muuten jotain jouluruokia mitä kannatti vältellä?
Kala on selvä mutta oliko muita?

Myö aineski meinattii jouluattona kertoo jo mun porukoille ni eipä tarvi keksii mitää syitä miks ei juokkaa viiniä ruuan kans tms, pääsee helpommalla :D

Olikos muuten jotain jouluruokia mitä kannatti vältellä?
Kala on selvä mutta oliko muita?
Maksalaatikko, homejuusto ja muut pehmeät juustot vain pastöröitynä, jos kaupan joululaatikot niin lämmitä kupliviksi. Ja varmista että rosollin punajuuri on varmasti kypsää... olisiko siinä jo kaikki :bookworm:

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Mites glögi? onko siinä se inkiväärin määrä niin pieni, että voi huoletta mukillisen juoda? :santa
T. glögikuuluujouluun

Ite juon ainakin glögiä :) sit ainakin suurimmat maksapateella herkuttelut kantsii jättää väliin..salmiakit, lakut myös...mutta vähän maistelen kyllä noitakin:)

• Tykkään
Reaktiot: iLa
luulis että voi, nimittäin mulle tarjottiin joskus joulun aikaan synnytysosastolla glögiä

Mä luulen kans ettei piparien ja glögin inkivääri haittaa... söin myös tummaa suklaata inkivääri-sitruuna... Oli muuten hyvää! Kun siinäkin oli merkitty että "aromit mm. Inkivääri" niin ei voi olla paljoa. Mutta varmaan kohtuu niissäkin. Mutta kai lähinnä tarkoittaa kun jotku käyttää isoja määriä inkivääriä "rohdosjuomana"

Maksalaatikko, homejuusto ja muut pehmeät juustot vain pastöröitynä, jos kaupan joululaatikot niin lämmitä kupliviksi. Ja varmista että rosollin punajuuri on varmasti kypsää... olisiko siinä jo kaikki :bookworm:

Tänään neuvola-aikaa soitellessa pyysivät kaupungin sivuilta tarkistamaan ruokasuositukset. Niiden mukaan kiellettyjen listalla on myös pastöroidusta maidosta valmistetut pehmeät juustot. Tai ne tulisi kuumentaa kuplivan kuumiksi. Itselle nuo juustot graavikalan lisäksi vaikeimmat kiellettyjen listalla olevat.

Tuota kiellettyjen listaa lukiessa huomasi jo vaikka kuinka monta "virhettä", joka on tullut tehtyä. Jatkossa sitten vähän tarkemmin. Glögikään ei tullut mieleenkään, mutta ehkä sen inkiväärin määrä on aika vähäinen.

Graavikalasta kieltäytymisen lisäksi mietimme, että laskettelurinteistä poisjääminen joulun aikoihin on toinen, joka raskauden paljastaa. Ellei jaksa valheita keksiä. Ehkä kertominen olisi vain helpompaa.

Tota en edes tajunnu.. "en pääse" laskettelemaan :(

Potkuri on muuten superhyvä ison mahan kanssa lenkillä! (ainakin mulla)

Taitaapi jäädä tuo hiihtoratsastus vähemälle myös :(
Selkään ajattelin vielä kapuilla ja kun selkää ei enää pääse niin joutuupi vaan kärrytteleen ponien kanssa

Mäkin olin menossa ratsastamaan tulevana viikonloppuna, mutta nyt mietin, onko järkevää :/

Kyllä se on niin hyvässä tallessa siellä..
Että jos nyt ei tipu ja hevonen tallo päälle niin en usko että mitää haittaa on.

Itsellä olis vielä 3ratsastuskertaa 10h kortista jäljellä ja kevyesti 3h issikkavaellus :)

Täällä on kyllä liikunta jääny tosi vähälle. Ei vaan töitten jälkeen jaksa lähteä liikkumaan. Väsymys on ihan jäätävä ja etoo koko ajan. Kuitenki koko ajan myös haluttas syyä jotaki.. Jospa tää tässä ajan kanssa tasaantuis tää olo..

Mulla on jo toinen joulu putkeen raskausruokavalio! :joyful:
Oli muuten vaikeampaa viime vuonna. Nyt tekee vaan eniten mieli poronkäristystä laatikoiden kera ja rosollia+kastiketta :hungry:
Voi toki olla että joululeipä vähän huutaa graavilohta... mutta ei niin pahasti. Juustoja ei ees jouluisin nykyään syödä kun kaikille tuli vaan turhan ähky...

Takaisin