joulu raskaana

Ihanaa joulua kaikki mammat ja tulevat sellaiset! :Heartred
En oo ite nyt paljon kirjoitellut viimeaikoina täällä, koska oon ollut niin pahantuulinen.. en tiedä voiko hormonit vaikuttaa jo näin paljon, mutta oon ihan super räjähdysherkkä ja oikea tikittävä pommi! Ärsyttää itseänikin, kun jaksan nalkuttaa aivan kaikesta ja kaikki ottaa päähän... muilla samaa? :crybaby2Tiedän, että tämä joulu on varmaan ollut suurin syy tähän stressailuun. Onneksi se on kohta ohi. :)
 
Hyvää joulua kaikille! Mun joulu menee todellakin "raskaana"! Mies tuolla siivoilee ja leipoo ja koristelee asuntoa ja mä vaan nukun ja makaan :oops:
Pyysin anteeksi ja mies sanoi, etten voi pyytää anteeksi, että oon raskaana. No totta tuokin..
 
Ihanaa joulua kaikki mammat ja tulevat sellaiset! :Heartred
En oo ite nyt paljon kirjoitellut viimeaikoina täällä, koska oon ollut niin pahantuulinen.. en tiedä voiko hormonit vaikuttaa jo näin paljon, mutta oon ihan super räjähdysherkkä ja oikea tikittävä pommi! Ärsyttää itseänikin, kun jaksan nalkuttaa aivan kaikesta ja kaikki ottaa päähän... muilla samaa? :crybaby2Tiedän, että tämä joulu on varmaan ollut suurin syy tähän stressailuun. Onneksi se on kohta ohi. :)

Joo et oo ainut joka on pahantuulinen jatkuvast ja ite tulee tiuskittuu paljo ja myös valitettuu jokasest pikkuasiast, joutunee mies vähä kestämää :D
 
Hyvää joulua kaikille!:greet008
Täälläkin yksi äkäpussi ilmoittautuu!
Ihanat mätileivät jouduin jo jättään välistä tänään, samoin ravut ja graavikalan ja savulohen ja tuorejuuston.. :rolleyes: Samoin terästetyn glögin. Huomenna ois yksi joulupöytä vielä edessä...
Mutta ihana syyhän näihin välttämisiin on :Heartred
 
Hyvää joulua kaikille myös täältä Kainuusta! Täällä on kanssa tänään suomeksi sanottuna vitutus päällänsä ja pinna kireellä. 5 aikaan anoppi nosti kinkun uunista ja melkein heti oksentamaan piti lähteä. Vielä hänelle on sanottu että kyse on mahataudista. Illalla selviää se todellinen syy. Yritän olla äyskimättä. Illalla glögin haistoin ja en voinut juoda.
 
Eiks kuitenkin glögi oo ihan ok? Siis terästämätön tietenkin :D

Mua harmittaa eniten graavilohi :sad001
Ensvuonna vetelen sitä sitten niin että napa rutisee :D
 
Hyvää joulua kaikille! :greet008
Saa kyllä kaivaa joulufiilistä koirien ja kissojen kanssa ku täällä sataa vettä, tuulee niin että puut kaatuu ja sähköt meni just. Positiivisia puolia: ei oo liukasta ja voi laittaa heti kynttilät palamaan kun on niin hämärää! :happy090
 
Ihanaa joulua kaikille :Heartred

Äää, musta tuntuu kohta että äiti aavistaa jottain, ku kieltäydyin ruokaillessa punaviinistä, ja nyt illasta terästetyst glögistä :angelic::angelic:
Aiemmin ei oo tullu nimittäin kieltäydyttyä terästetyst glögist iltasin :')
 
Heipä Hei! Itse myös raskaana 33+4 meneillään, itsellä radi ja pitäisi seurata sokereita 3 pvänä viikossa, neuvolassa sanottiin että joulun pyhät jätät mittaamatta ja nautit, mutta nyt kun saisi syödä luvan kanssa niin eihän se ruoka sillai uppoa kuin tahtoisi... Ja paino ei ole itsellä noussut raskauden aikana kuin 5 - 7 kg.. raskauden alussa (kesällä) oli ruokahaluttomuus, joka pudotti painoani 5 kg.. nyt sen verran tullut kiloja takaisin kuin ennen raskautta :) eli paino menee hyvällä linjalla, mutta kuinka vauvan kasvu? :)
 
Joulusta raskaana selvitty! Vanhemmille kerrottiin, heiltä ei olisi jäänyt oudot juomiset ja syömiset huomaamatta, mutta muut eivät edes epäilleet mitään :D Kyllä oli hiljainen automatka aattona kun molempia taisi jännittää kertominen aika paljon :)
 
Joulu meni mukavasti töissä, mutta nyt kotikonnuilla ja syömään pitäisi. Itse en ole jouluruokien suuri ystävä muutenkaan, niin kukaan ei ihmettele, jos jotain ruokalajia en ota. Suurin ongelma on nyt parin päivän aikana lisääntynyt pahoinvointi. Aivan sama syökö vai onko syömättä tai mitä syö, niin pahaa tekee liki jatkuvasti. Oksentaa ei ole vielä tarvinut, muttei kaukana ole ollut. Huhhuh.
 
Huh, selvitty! Äiti tokaisi, että "ethän sä syö mitään!"..juu no pahoinvoinnin takia ei maistu ja muutenkaan kannattanut liikaa kerralla ahtaa. Lapsuuteni huoneen roskista käytetty oksentamiseen (vessassa kaikuu liikaa) ja oon niitä yrjöpusseja kiikuttanut vaivihkaa ulkoroskikseen...ehkä tälle voi joskus vielä nauraakin? :D
 
Me tehtiin aattona positiivinen testi ja koko joulu meni oikeastaan ilman että itsekään tajuttiin että ollaan raskaana :p viiniä tai lohta tai muutakaan sopimatonta ei ollut edes tarjolla, joten en jäänyt mistään paitsi enkä joutunut salailemaan mitään. Sympatiat teille pahoinvoinnista jouluna kärsineille!
Mä sain sukulaisilta joululahjaksi löysävyötäröisiä farkkuleggingsejä, naureskelin hiljaa mielessäni että ette arvaakaan miten hyvään tarkotukseen nää
pian tulee :grin
 
Takaisin
Top