Joskus meitä pelottaakin <3

Minua pelottaa vereni negatiivisuus. A RhD neg. Google kertoo paljon kauhustuttavia asioita. Olin eilen ultrassa, mutta en tietenkään muistanut ottaa asiaa esille. Lisäksi verikokeen viikko sitten oli työn takana labrassa, sillä pelkäsin ja pelkään edelleen paljon.

minullakin veriryhmä A-

nyt rv 10+4. lähdemme jouluksi Lappiin, jossa anoppini asuu. ajomatka noin 8 tuntia. vähän jännitän, että jos jotain sattuukin matkalla tai perillä. kun ei ole aivan lähettyvillä sairaalaa.. mutta eihän sitä pelossa pidä elää..

mutta lämpimin mielin odotan joulua pohjoisessa. <3

Mulla alkoi tänään tai oikeastaan eilen illalla tulla sellaista pientä vuotoa niinkuin olisi menkat alkamassa. Ja välillä tuntuu sellaista tosi lievää menkkamaista kipua alavatsalla. Tuntemus ei kuitenkaan ole yhtä voimakasta kuin normi menkoissa. Muutamaan päivään ei ole ollut minkäänlaisia raskausoireita, ei ole edes kova nälkä enää. Paitsi sillai tavallisesti.. Rinnat ei ole kipeät, vaikka ne on ollut koko ajan tähän saakka arat. Vaikka muillakin on näimmä ollut vuotoja ja kuitenkin kaikki on ollut hyvin niin silti on todella suuri kysymysmerkki mielessä. Se saakelin ultrakin on vasta 31.12.
Me oltiin miehen kanssa sillai viime yönä toista viikon tauon jälkeen ja heti sen jälkeen tuo vuoto pikkuhiljaa alkoi. Mietin, että voisko johtua siitä, vai oonko koskaan raskaana ollutkaan. Hitto tätä epätietoisuutta. Muistan kun yli 10 vuotta sitten odotin kahta ekaa lastani, niin silloin tehtiin alatutkimus heti alussa ja raskauden totesi joku muukin kuin pelkkä tikku. Mä tiesin silloin olevani raskaana eikä tarvinnu arvuutella. Tosin voin silloin pahoin ihan reilusti, ettei ollut senkään takia epäselvää. Miks nykyään ei varmisteta raskautta, vaan kuka vaan voi mennä istuskelemaan neuvolan tätin juttusille vaikka ihan jos ei muita juttukavereita satu löytymään. Harmittaa ja ottaa päähän tosi paljon ja koko yö menee ihan vituiksi, kun pitää miettiä, että mitähän tää nyt meinaa.

Voi Tullukka, onpa ikävää :sad001 Tuo epätietoisuus on niin inhottavaa! Mä mietin ihan samaa, että on kummallista ettei raskautta missään vaiheessa neuvolan puolesta varmisteta jollakin testillä. Mietin, että jotkut naiset voisivat halutessaan hakea sitä kautta esim. influenssarokotteen, koska sieltä mä ainakin sain sen. Eikä kukaan varmistellut, että oonko mä raskaana vai en, riitti kun ite sanoin että oon ja sillä selvä.

Ehkä se vuoto johtuu tuosta sillai olosta. Jos ei pahene tai kivut eivät kovene, niin tuskin on aihetta huoleen. Voihan sitä kysyä neuvolasta apua, jos tuntuu ettei pysty olla epätietoisuudessa. Tai käydä oman mielenrauhan vuoksi yksityisellä tsekkaamassa ultralla tilanne. Inhottavaa, jos joulun yli joutuu elellä epätietoisuudessa kun toi sun ultrakin on vasta joulun jälkeen.

Tsemppiä ja toivotaan parasta! :thumright:thumright:thumright

Syysneito, täälläkin rhesus neg ilmoittautuu! Aiemmat kaksi raskautta on sujuneet hyvin (lapset on olleet rhesus positiivisia). Tämä on mulle jo kuudes raskaus (ollut myös siis kohdunulkoinen ja kaks keskenmenoa) joten kyllä anti-D-immunisaatio pelottaa minuakin, koska mitä useampia raskauksia on sitä herkemmin äiti alkaa kehittää vasta-aineita ja hajottaa sikiön punasoluja.. Mutta, ei saa antaa pelolle valtaa! Onneksi Suomessa tätä asiaa kuitenkin seurataan alusta lähtien :) Mulla on nyt viikkoja 10+1, enkä ole vielä käynyt ekassa verikokeessa, pian täytyisi mennä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tullukka, mulle kävi vähän samalla tavalla, Seksin jälkeen samana päivänä tuli yllättäen kunnolla verta ja tiputtelua seuraavan päivän. Lopulta kului yli viikko päivittäisten pienten tuhnujen kanssa. Hermot oli mennä ja soittelin neuvolaan ja kävin terveyskeskuspäivystyksessä (jossa ei ollut ultraa). Tän viikon maanantaina menin viimein yksityiselle ultraan ja selvisi että mulla oli hematooma joka aiheutti tuhnuista tiputtelua. Pikku tilliäinen oli hengissä ja rv 8+5. Itse epäilen että tuo hematooma tuli seksin yhteydessä. Kävin ultrassa rv 6+3 ja silloin kaikki oli ok. Takana on yksi keskenmeno syyskuulta ja siksi kaikki tuollainen epämääräinen pelottaa :sad001

Tullukka, minulla oli myös viikko sitten vuotoa ja sitä tuli ihan reilusti ja sen jälkeen vielä ruskehtavaa vuotoa. Soitin heti seuraavana aamuna terveyskeskukseen ja pääsin päivystykseen ultraan joka osoitti, että asukkaalla oli kaikki hyvin. Rv silloin 11+1. Minulla oli myös aiemmin lievää tiputtelua jonka epäiltiin johtuvan yhdynnästä. Minulla on onneksi niin ihana terveydenhoitaja että olen päässyt heti ultraan ja tarkistuttamaan onko kaikki hyvin. Epätietoisuus on todella ikävää joten kannattaa soittaa neuvolaan ja pyytää että pääsee tarkistuttamaan aiemmin mikä on tilanne.

Kiitos ihmiset! Todella huojentavaa kuulla, että tämmöiselle tiputtelulle voi olla joku muukin syy kuin aina se pahin. Onneksi teillä muilla saman kokeneilla on ainaskin kaikki hyvin. Tiputtelu jatkuu edelleen, mutta on vähäistä ja rusehtavaa tai hailakan punaista, joten toivoa kai vielä on. Soittelin eilen neuvolaan ja terkkakin rauhoitteli, että ei hätää jos ei ole kovia kipuja ja runsasta vuotoa. Täällä käpykylässä taitavat olla säästölinjalla, eivätkä ihan vähästä taida ottaa hysteerisiä mammoja tarkistettavaksi, semmoisen kuvan eilen sain. Tekisi NIIIIN mieli mennä sinne yksityiselle tarkistuttamaan tilanne, jotta saisi jouluksi rauhan. Terveyskeskukseen en ymmärtänyt soittaa, jos menisi sinne kököttämään.

No, en tullut vieläkään hullua hurskaammaksi, kun ei sillä setällä ollut tietenkään ultralaitetta käsillä ja gynen puolelta olivat juuri lähteneet kotio. Käski maanantai aamuna soittaa uudelleen, että hän voi laittaa lähetteen ultraan gynelle. Sisätutkimuksen teki, mutta onnistui vain masentamaan minut ihan täysin. Kertoi, että vuoto on kuukautisten luokkaa (minuste ei ole niin runsasta) ja mun kohtu on aika pieni, mutta ei taas sanonut juuta eikä jaata, että olenko raskaana vai en. Onko se muka niin vaikeaa sanoa. Näköjään. Keskenmenosta ja kaavinnasta se kovasti höpisi, vaikka ei mitään varmaa tietoa mistään olekaan. Vaikka se äijä oli muuten ystävällinen niin minusta vähän hassua höpinää, kun ei kerran varmasti tiedä. Eli koitan siis pitää hermoni kurissa maanantaihin asti ja aloitan heti klo 7 soittelemaan sinne terveyskeskukseen, että pääsen sinne ultraan.

o_O no voihan mikä setä....ois sitte ollut hiljaa jos ei ultrata kerta voinut...Tsemppiä vaan sinne Tullukka, toivottavasti asia nyt sitten maanantaina selviää!

Mä oon jotenkin kauhean pahalla päällä johtuen epävarmuudesta. Ois ehkä vaan kannattanut mennä sinne ar-ultraan hermojen vuoksi. Nyt pitää reilu viikko vielä kärvistellä, enkä oikeesti tiedä miten päin sen kestän. Hirveitä valivali avautumisia mulla tänne, mutta kun huolettaa niin huolettaa....plaah.

Itselläni ei ole vuotoja ollut, mutta jos olen kokeillut uteliaisuuttani kohdunkaulan kovuutta etc.. (verrattuna raskaudettomaan aikaan) niin on mulle aina sen jälkeen tullut menkkamaista jomotusta. Eli uskon hyvinkin seksin aiheuttavan tuota tunnetta.. ja niitä tiputtelujakin. Kyllähän se mies sinne herkkään paikkaan tökkii monesti ja melko lujaakin.

Ainoa pelko mikä mulla on, on meidän turvallisuus. Lapsen isän jouduin siis jättämään hänen väkivaltaisen narsimiutensa vuoksi ja olen tehnyt nytten yhteistyötä hänen ex-vaimonsa kanssa lastensuojeluilmoituksen osalta. Mutta jo pelkästään heidän erottua ja ex-vaimon jouduttua laittamaan huoltajuuskiistan oikeuteen, uhkasi tämä lapseni isä tappaa ex-vaimonsa ja heidän lapset. Sain tietää tämän nyt juteltuani ex-vaimon kanssa. Nyt kun minä olen ollut silminnäkijä lapsen lyömisessä ja vienyt asiaa eteenpäin ja tämä mies tietää sen olleen minä, pelkään myös meidän turvallisuuden puolesta. Sillä mies tule emenettämään viikko-viikko-oikeutensa lapsiin ja muutenkin näkeminen rajoittuu hyvin paljon. Mullehan tuo suuttuu. Ex-vaimo kehottikin mua hakemaan lähestymiskiellon. Hienoa stressiä. Neuvolassa lapselle ei ole merkattu isää ollenkaan ja he ovat tietoisia tapahtumista. Ovat neuvoneet että soitan lastenvalvojalle vähän pidemmällä raskautta ja kyselen sieltä etukäteen toimintatapoja, kun lapsen isä alkaa vaatimaan isyyden tunnustusta. Minusta kuitenkin tulee totaali yh. Olen jopa miettinyt peloissani aborttia. Sitä en tee, enkä voisi koskaan tehdäkään. Ei vaan luonaa mun elämänarvoihin mun elämässä. Toiset tekevät mitä lystäävät ja minä en puutu heidän asioihin. Nyt olen miettinyt, kun tämä lapsen isä ahdistelee mua viesteillä, ja jokainen viesti päätty "..onhan meillä yhteinen lapsi tulossa." ,että sanoisinkin hälle, ettei mitään yhteistä lasta ole enää. Hän voi sen ymmärtää niin että on tullut keskenmeno, tai olen tehnyt abortin ja minä kuitenkin tarkoitan sillä vain sitä että yhteistä ei ole enää, vaan se on vain minun. Olen myös miettinyt että valehtelisin tälle suoraan tulleen keskenmenon tästä pelost aja stressistä, jota hän mulle tekee kokoajan. Mutta tiedän että olisin julmettu ketku silloin. Mutta kun pelotta aniin paljon ja tahdon päästä tästä tilanteesta pois.

Hei Tullukka, luon sun kirjotukset ja toivottavasti kaikki on hyvin! Mutta siis mulla oli keskiviikkona neuvolalääkäri
ja siellä oli myös ultra, ensin teki normaalin sisätutkimuksen ja sanoi ; jaahas, kohtu ei ainakaan olen kasvanut..
Olin ihan paniikissa sen n. minuutin ennen kuin ultrattiin mutta siellä kaikki oli kuitenkin hyvin, jospa sullakin niin!

Sitten vielä semmonen että se neuvolalääkäri on merkannut neuvolakorttiin syke + ja liikkeet ++..? En tajunnut siellä siitä kysyä, mutta tarkottaako tuo että liian hidas syke?!

Vähän samaa voisin kysellä kun Coco!
En olisi ees asiaa niin huomannut kun mulla oli nt-ultrassa merkitty syke + ja liikkeet + että tuollaista eroa onkaan. (Musta varmasti oikein huokuu että ensisynnyttäjä :wink).

Alko nostaa taas päätään tuo epävarmuus sikiön voinnin suhteen...

Kuten ylläolevalla, niin mullakin oli nt-ultrassa merkitty äitiyskorttiin syke + ja liikkeet +. Huomasin sitten, että kortin alareunassa lukee yhden plussan tarkoittavan "vähän" ja kahden pplussan "normaali". Meinasin myös huolestua, mutta kätilö kyllä sanoi kaiken olevan hyvin, joten päätin unohtaa asiasta stressaamisen. Eiköhän meillä kaikki ole hienosti! :)

Iloinen90, tuleepa taas pikkusen hölmö olo kun ei tajunnut ensimmäisenä kattoo sitä äitiyskorttia. :smiley-ashamed008 Tosin oon just sitä tyyppiä, että josset olis sanonu kätilön mainitsevan asian olevan ok, ei olis paniikki laantunut yhtään mihinkään. Pitäis nyt vaan yrittää jankuttaa itselleen, että todennäköisesti mitään pahaa ei tapahdu ja vaikka tapahtuiskin, ei siihen pysty määräänsä enempää vaikuttamaan. :)

itselläni hirveät pelot ollut alusta alkaen kun raskaustestin marraskuun alussa tein, koska ensimmäinen raskaus meni elokuussa kesken :( ja alussa tuli viikon verran ruskeaa vuotoa, niin siinäkös paniikki iski ja pahasti, ajattelin niin paljon etten saa iloita vielä tästä raskaudesta ennen kuin tuomion kuulen, olin niin varma että tämäkin viedään minulta pois :( ja välillä vatsaa pistellyt. niin jokos ajatukset loikkaavat taas siihen että no niin kaikki ei ole hyvin...
oli kyllä hirveää aikaa odottaa tähän päivään asti, kun tänään oli ensimmäinen ultra. aika tuntui aivan liian pitkältä!!!
odotushuoneessa istuminen ja odottaminen oli yhtä tuskaa, pelotti niin paljon, mietin vaan että kohta sinne menen ja sanovat taas että ei löydy sydänääniä niin kuin viimeksi.
MUTTA oi että sitä ihanuutta kun kätilö tokaisi että siellä sydän väpättää, onnen itkut tuli kyllä heti <3
tuli ihana joululahja meille <3
nyt sormet ristissä että kaikki menee loppuun asti hyvin <3

Täällä kanssa erilaisia pelkoja liikenteessä! Ensimmäinen neuvola oli tuossa 19.12 ja rv silloin 9+3.Silloin ei kuulunut sydän ääniä. Illalla kuitenkin alkoi alavatsa kivut ja vuotoa kera hyytymien. Seuraavana päivänä marssin sitten lääkäriin jossa lääkäri totesi, että ei tämä keskenmenolta kyllä vaikuttaisi kun vuoto oli jo siihen mennessä aika niukkaa, Missään vaiheessa vuoto ei ole ollut kuukautisia suurempaa, mutta silloin yöllä kivut olivat samaa luokkaa kun kuukautisten aikaan. Lääkäri sanoin myös, että kohdun suu on kiinni ja sekin viittaisi siihen ettei keskenmenoa ole tapahtunut....Nyt olen aivan pelosta sekaisin että mitäkös täällä nyt mahtaa tapahtua....np ultra 30.12 ja sinne asti tarttis saada sinniteltyä tän epätietoisuuden kanssa. (Kumma kun ei enään usko edes lääkäreitä! :D ) Raskaustesti näytti edelleen myös plussaa, tosin mielestäni himmeämpänä kun aikaisemmin, mutta niissä vissiin kuitenkin aika paljon tehdas eroja. Eikös se nyt ole plussa kun plussa jos viiva vaan näkyy??
Muilla samantapaisia kokemuksia??

Takaisin