Jos ei jaksakaan intoilla

Ei mulla ole fyysisesti raskas työ, sais kyllä olla,
ettei kiloja kertyis...
 
Ai sä et ole vielä kertonut kenellekään?
Mä en olisi pystyny pitään salassa, alko niin ahistaan salailu.
 
Tänään siis lääkäri, kerroppa miten kävi..
 
Oho corolla, ollaan julkkiksia. Oikein etusivulle päästy. lol  [:D]
Ehkä ihan hyväkin niin, että jos/kun kaltaisiamme odottajia on enemmänkin, niin
kenenkään ei tarvitse tuntea oloaan erikoiseksi. Oma fiilis parani heti, kun kanssisiskoja löytyi useampia.
Kiitos tässä kohtaa siis jokaiselle ketjuun kirjoittaneelle.

Mutta asiaan. Ekassa ultrassa oli kaikki ok. Pikkuihminen on pari päivää "vanhempi", kuin luultiin.
Lääkäri kuitenkin totesi, että muutaman päivän takia ei laskettua aikaa kannata muuttaa. Seuraava
ultra on joskus parin kuukauden päästä, silloin tulokas varmaan näyttää jo enemmän vauvalta.
Nyt telkkariruudussa vipelsi alien. [:)] Oli suuri helpotus kuulla sydämen äänet. Ekat aidosti hyvät fiiliset nyt.

Kuullaan corolla ja muut, jos vielä uskallatte tälle palstalle kirjoitella.
 
Ollaan näköjään tapeetilla, positiivista. Tervetuloa vain
kaikki jatkamaan ketjua, mutta muistakaa että tämä ketju
on siunattu hössötysvapaaksi alueeksi ja tietty hillitty
kirjoitustyyli enemmän kuin suotavaa... Nämä siis
jonkinlaisena raamina. Kiitti.
 
Maippi, kuukauden päästä jo seuraava ultra? what?
Mulle puhuttu, että niitä ei tehdä etes ku kaks koko
raskauden aikana. Oonkohan mä nyt käsittäny jotain
väärin? Vai tarkottiko ne että dopplerilla kuunnellaan
sydänääniä kuukauden päästä?
 
"Taas ihan pihalla ku katuharja"
 
Ei kun 2 kuukauden kuluttua, eli joskus lokakuussa. Raskaus on silloin 22-23 viikolla.
Se on ns. rakenneultra. Ja se on mun toinen ultra. En usko, että kolmatta tulee.
Jotenkin aikasessa vaiheessa se "viimeinen" ultra, mutta niin se meni myös mun tuttavallani.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että nämä jutut ovat tosi paikkakuntasidonnaisia.
Ja uskon, että useampiin ultriin pääsee, jos ilmaantuu jotakin erikoista matkan varrella.
Oma neuvola osaa kertoa tarkemmin.

Muuten: näkyykö niissä sun saamissa ultrakuvissa tekstiä?
Jos siellä on lyhenne EDD ja sen jälkeen joku päivämäärä, niin se on se laskettu aika.
Löytyikö?
 
Etusivun perusteella löysin keskustelunne. Kiitoksia siitä. Minä en ole vielä (tietääkseni) raskaana, mutta vaikka lapsia hanluankin, koko ajan ottaa päähän, että treenaamiseen tulee tauko sitten, kun olen raskaana. Minä olen hevosihmisiä.
 
Oih, Cool Mamas! Jotain näillä palstoilla mullekki! Oikeeta nannaa sielulle lukea noita juttuja. Olen NIIIN täynnä kaiken maailman syyllistämistä ja hösvellystä.
Tulokas on tervetullut--> ok, olis ollut varmaan tervettä alkaa nunnaksi jo lapsen tekovaiheessa mutta ensimmäistä yritin 3,5 vuotta, niin mistä sitä tietää, milloin napsahtaa. Joo ja valitettavasti kylmä kalja on mahtava juoma ja röökit siihen päälle. Eli tuli kyllä elettyä ihan normaalielämää niin kauan kunnes testi osoitti plussat. Ja 1,5 vuotta siihen meniki. Nolla toleranssi on kaljottelusta ja piruvieköön röökin kanssa olen kaikkeni yrittänyt ja onnellinen siitä tuloksesta että entisen maxi askin/pv jälkeen oon vähentäny max. 5 kpl/päivä kevyt ykköseen. Mutta se hiton syyllistäminen joka puolelta( nämä superhyper täydelliset äidilliset äidit, joilla ei varmasti ole mitään paheita)Tottakai tässä mennään hermopäitä repien vielä vähempään, toivottavasti loppuu kokonaan.

Sitten on sarja: imetyskerhot, perhepetit ja kujan juoksu ken on parhain äiti, ken keksii eniten aktiviteetteja: vauvazumbaa, kestovaipparumbaa, muskaria jne jne jne.

Ilman yli-höösäämistä, toisten kieroon kattomista (jos joku nyt ei esim. imetä siihen saakka kun lapsi puree hampaillaan jo tutin päänki irti) hyvä tulee, ihan omalla painollaan. Siitä on yks 11 vuotias todistuskappale olemassa[:)]
 
Maippi, joo mun laskettu aika siirty siis viikolla eli 26.2.
Perhana, olis voinu olla kyllä mieluummin viikkoo aikasemmin.
Noh, eihän sitä tiedä koska se kyllästyy ahtaaseen yksiöönsä.
 
Quara ja Ninsai, teretulemast ketjuun.
 
Ninsai, toivottavasti pääset tupakasta eroon, vaikkakin
vähentäminenkin tietysti jotain auttaa. Itse poltin 14
vuotta ja lopetin kuin seinään kun sain tietää olevani raskaana.
Ja ihmettelen edelleen, että miten kivuttomasti se kävi.
Mutta viime aikoina on ollutkin niin paha olo, ettei todellakaan
edes pystyisi kärhäämään.
 
Mulla oli viime viikon hyvä olo,
sunnuntaina ja eilen taas lensi oksu. Sais loppua sekin huvi jo.
Jäätelö on pahinta mitä voi suuhunsa tunkee, se on takuuvarmasti
puolen tunnin sisään posliinissa.
 
Ninsai, sullahan on sitten jo kokemustakin tästä kaikesta. Oletko
millä viikolla?
 
 
 
moikka taas!
mulla oli pari viikkoa sitten eka ultra.  nyt sain siis sen viimeisen varmistuksen että on se sikiö siellä eikä maha turpoa vaan ilmavaivoista.  hieno oli sitä katella mutta jotenkin se epäuskosuus palasi taas kun palasin maan pinnalle.  toivottavasti menee hyvin loppuun asti.

mulla tietää työpaikalla pomot ja pari työkaveria asiasta.  saanpahan helpommin vapaata neuvoloita yms. varten.  teen myös fyysisesti raskasta työtä joten katsoin aiheelliseksi kertoa.  eipähän tartte kaikkein pahimpiin hommiin sitten mennä.

tulevat isovanhemmat, kaverit ja koko lähipiiri hössöttää munkin edestäni.  ei tartte ite tehä mitään muuta kuin kiusaantua siitä että tässä vaiheessa jo tulee vauvanvaatetta ja tarviketta.  kivaa sinällään että saa jeesiä mutta eiköhän vielä oo turhan varhaista.

pahoinvoinnit on onneks helpottanu.  väsymys vaivaa.  ja kun kerran on väsynyt, niin eräskin miespuolinen sukupuolielin keikkuu otsassa lähes 24/7.  pelottaa myös että nukunko mä sitten vasta kunnolla kun toi tulokas on muuttanu pesästä pois...  nyt ainaki menee yöt jatkuvasti heräillessä ja vessassa juostessa.  jee.  ikään ku sitä valvomista ei tulisi sitten kun vauva on syntynyt...
 
No mua kai välillä jopa tympäsee tää touhu. siis toki rakastan jo tuota maha-asukkia, vaan ei tuosta numeroo tarvi tehä. Kaikki muut tekee niin hirveen numeron. "voi miten ihanaa, aivan mahtavaa.. miten jaksat mulla oli sillon aikonaan sitä ja tätä..." huh huh että pitää hössätä. Tulevat mummotki on menny ihan sekasi ja toisella sentää on jo entuudestaan niitä hyysättäviä.. Oon toki onnellinen tulevasta lapsesta, mutta kaikki tapahtuu ihan niinku on menny aikojen alusta asti, joten miks se on niin älytön tää ihmisten reaktio?
 
en tiedä samaa itsekin välillä mietin[:D]
Siis mulla pömpöttää tuo maha jo vähän ja kun miehen isän luona käydään niin sillä pakonomainen tarve tulla ja koskettaa massua onko jo iso, potkiiko, mitenkäs täällä jaksellaan!!!
Mulla tulee niin ahdistunut olo ja sanon siihen tympeästi että ei siellä vielä mitään tapahdu ja jatkan matkaani olohuoneeseen...
Jotenki mie en tykkää siitä että tulee ihmiset lässyttämään ja kokeilemaan mahaa!
Kellekään muulle käynyt samalla tavalla vielä
 
Tervehdys,
Tässä tyttö/nainen, joka teki viikolla elämänsä ensimmäisen plussan raskaustestiin. Lasta olen aina haaveillu, lapsi asia on ollut mahdoton tähän saakka...=> ei ole ollut miestä. No nyt on mies ja toivottu raskaus alullaan. Raskautta on yritetty 5 kuukautta. Eli aika vähän.
 
Raskauden yrityksen aikaan oli kauhea vauvakuume, miehellä ei taas niin paljoa. Nyt tämän plussan jälkeen taisi osat vaihtua. Mä en hyppinyt ilosta, en itkenyt. Totesin vaan, että jaaha, nyt tuli kaksi viivaa... Ei mitään tunteita tullut. En tiedä olisko pitänyt?
 
Tämän viikon ehkä surrut, että nyt jää lavatanssimiset, sun muut.. Nyt alkaa perhe-elämä, riittääkö meidän rahat, missä me asutaan... Kaiken pitäisi olla kuitenkin kunnossa, minulla vakituinen työ, puoliksi oma asunto, miehellä ok-talo, autot on, tilillä vähän säästöä... Kaikki ikävät asiat vaan painaa mieltä. Ja mun pitäis olla iloinen tällä hetkellä. No olen mä iloinen, en mä sitä sano, että mä tätä katuisin, mutta kuitenkin. En halua hössöttää, että voi kun ihanaa, voi kun ihanaa... Tiedän, että tämä hössötys alkaa, kun meidän suvussa tämä on ensimmäinen vauva 30-vuoteen.
 
 
Vauvaintoilua ei ole vieläkään tässä osoitteessa, vaikka muutama käytetty beibitarvike kotiimme onkin jo kulkeutunut. Pari pientä pakollista juttua, jotka kävelivät halpoina, hyväkuntoisina ja käytettyinä vastaan.

Iltojen kuuma pohdinta-aihe on se, että missä vaiheessa kertoa tulokkaasta tuleville isovanhemmille.
Ja tietysti töissä. Jotenkin haluaisi vielä pitää tiedon omanaan, mutta töissä kylla jo aavistellaan. Jos
viikolle 16 asti selviäisi jotenkin, niin olisin tyytyväinen.

Kukaan ei siis ole taputellut minun vatsaani, onneksi. En varmaan suhtautuisi siihen kauhean hyvin.

Vauvan ilmestymistä pitää jaksaa odottaa vielä 7 kuukautta. Plääh. Raskausaika on tosi pitkä.
Tuntuu kuin viikot eivät olisi menneet lainkaan eteenpäin. Välillä jopa unohdan odottavani lasta.
Pahoinvoinnit ovat siis taakse jäänyttä, ainakin toistaiseksi.

Hyviä vointeja koko remmille!

 
Moon, todellakin tuttua tuo öisin vessassa juokseminen.
Ärsyttää joka kerta enemmän ja vähemmän nousta.
Täytyiskö keksiä joku naisten mallin sorsa? :)
 
Lorelia84, hyvä teksti, oon samoilla linjoilla.
 
Hallitus, tosi inhottavaa ajatellakin, että joku tulis
lääppimään mahaa. Miten tuollaselta tilanteelta voisi
välttyä? Miten sanoa kohteliaasti, että näpit irti! ?
 
Ansku78, löysit samalla lailla ajattelevien ketjun.
Se on normaalia, että tunteet vaihtelee rajustikin
Jokaisella on oikeus tunteisiinsa, oli ne sitten
mitä tahansa. Ei pidä tuntea syyllisyyttä, jos et
hypikään riemusta.
 
Maippi, mäkin yritän pinnistellä töissä vielä ainakin
pari viikkoa, tai kolme ennen kuin kerron koko
remmille. Mulla pömpöttää maha, mutta kun ei oikein
tiedä, että onko ne nyt vaan ne mun omat läskit,
vai työntyykö se yksiö jo eteenpäin...
Mul ois nyt 13+1. Alkuperäisten laskelmien mukaan
oltais jo 14+1, mutta siinäkin mentiin takapakkia. Mur.
 
Kuulisti etiäppäin..
 
Tää on niiiiin perseestä! Aamulla heitti taas mahan
ympäri. Eilen oli aivan karsee migreeni koko päivän.
Siis mä en jaksa enää tätä paskaa. Koko ajan on joku
paikka kipee tai sitte "vaan" huono olo. Perseestä.
Aargh. Miten voi ikinä enää ajatellakaan toista mukulaa,
jos tää raskausaika on tämmöstä. Ei pääse nauttiin
ollenkaan, mistään. Mä adoptoin toisen, mies ei suostu.
Kun sen vaan sais valita kumpi tän 9 kk kärsii. Mies tätä
mukulaa enemmän halus, sais kärsiäkin.
 
Aaargh.
 
I feel 4 you corolla. Voin vaan kuvitella miten rankkaa toi on. Toivottavasti on mennyt jo ohitse.
Mä itse tunnun päässeen yli jo oksentelusta. Mutta yksi tosi raju migreenikohtaus on takana.
Viimeseen asti sinnittelin kylmien kaurapussukoiden avulla, mutta sitten kun silmissä alkoi sumenemaan ja
puhekin oli vaan puuroa, nappasin yhden panadolin. Yllättävää kyllä, se auttoi. Ennen raskautta ei olisi ollut puhettakaan, että migge olisi panadolilla parantunut.

Nyt vaivoista pääsi marisemaan, niin täytyy sekin mainita, että väsymys kiusaa. En millään meinaa jaksaa
olla täyttä päivää töissä. Menee osittain haahuiluksi välillä. Onneksi ei just nyt oo törkeä kiire. Mutta entäs
sitten, kun deadlinet paukkuu ja puhelimet soi niin, että korvissa helisee. No, toivottavasti piristyn siitä möykästä sitten. [;)]

 
Kiitti Maippi, oli kyllä niin kamala päivä tuo kun kirjoitin
viimeksi. Aloin jo masentumaan. Mutta nämä viimeset
päivät on ollu suorastaan mukavia.
 
Mulla näyttää olevan aivan ehdoton että harrastan
liikuntaa joka päivä. Jos en sitä tee, saa kärsiä
tavalla tai toisella, eli tulee päänsärkyä tai oksennan
tai muuten vaan turvottaa ja on satakilonen olo.
 
Jäi muuten mietityttämään  se neuvolakäynti, kun
mulla oli se perhanan tuppisuu-lääkäri, että mitähän
sen hääräs niides skapellien kans, ottiko se jonku
näytteen, vai kattoko se muuten vaan, ettei oo
mitään hälyyttävää, mun mieskään mitään osannu sanoo.
 
Ja sitte toinen asia, mulla kuivaa iho ihan helkkaristi!
Päänahka hilseilee niin, että mustaa paitaa ei voi oikein
käyttää, kämmenien iho on niinku mummolla rypyssä
ja huulet rohtuu. Onkohan ihan normaalia? Joka paikas
lukee, että iho rasvottuu normaalia enemmän raskauden
aikana. Oon mä nyt vetäny sit omega3-kapseleita ja vettä.
Jos niistä pitkällä juoksulla olis apua.
 
Seuraava neuvolakäynti ens kuun alus, täytyy varmaan
kirjottaa lista mitä kaikkee pitää kysyä.
 
Liikunta on erittäin hyvä lääke NIIN moneen juttuun. Hienoa, että jaksat!
Itselle toi jaksaminen on valitettavasti niin ja näin. Mutta päivässä tulee onneksi tehtyä noin tunnin
kävelylenkki vähän kuin huomaamatta. Mitä lajia harrastat?

Joidenkin metallisten tutkimusvälineiden kanssa se minutkin tutkinut lääkäri operoi.
Sanoi sen jälkeen, että kohdunkaula on ok ja samoin limakalvot. Eli sitä hän sitten kai tutki.
Varmaan useamman lapsen saaneet osaisivat kertoa tarkemmin.

Myös minulla kuivuu iho. Ostin paria kallista, mutta aivan ihanalta tuoksuvaa kosteusvoidetta toissapäivänä.
Niillä sitten lotraan aina suihkun jälkeen. Eli poikkeus vahvistaa säännön. Muutenkin toi kosteuttaminen
on tärkeää, jottei tulisi raskausarpia. Joku kehui käyttävänsä vauvaöljyä suihkun jälkeen.

Millaisia Omegoita olet löytänyt? Mulla ei ollut kuin noita kalanmaksaöljykapseleita, ja niiden käytön
lopetin, kun maksatuotteita ei ole hyvä käyttää raskauden aikana. En sitten oo saanut aikaiseksi ottaa
selville, että millaisia muita omegoita on olemassa. Raskausajan monivitamiineja olen alkanut syömään.

Mulla on samoihin aikoihin mun seuraava neuvola. Vielä pitää odotella kysymysten kanssa 2,5 viikkoa.
Hyvä ajatus, että kirjoitat listan kysymyksistä. Taidan tehdä samoin. Erityisesti toi sikainfluenssarokote mietityttää.
 
corollamyyntiin, kurkkaa sun äitiyskorttia. Mulla neuvolalekuri merkkaili sivulla 4 sinne alalaitaan noita asioita, mitä se metallihäkkyröineen tutki. Lääkärinpenteleet kun harvoin ovat puheliasta sorttia, niin eihän ne koskaan (harvoin?) mitään sano...
 
SannaKoo, juu ei mulla ole mitään ylimääräisiä merkintöjä
siinä kortissa, nekin merkinnät mitä se on tehny, on jotain
käppyröitä, mistä ei ota mitään selvää. Mä haluan
ehdottomasti jonkun muun lääkärin vastaisuudessa, tuo oli
aivan hirvee, kovakourainen vanha äijä, hyi.
 
Maippi, nukutko tarpeeksi, tai mikä on sinun tarpeeksi nykyään?
Vai onko muuten vaan veto pois koko ajan?
 
Mä käyn kävelylenkeillä, pyöräilen ja mikä mun mieleen eniten,
niin mulla on crosstrainer ollut jo parisen vuotta, se on ihan
ehdottoman hyvä peli, jos pitää saada hiki pintaan. Se täytyis
vaan raahata pihalle niin sais raitista ilmaa samalla ja naapureille
lisää puhumista :)
 
Oukkei, eli ne vaan tsekkaa ekalla käynnillä, että kaikki on pinta-
puolisesti OK. On vaan edelleen perseestä, kun mulle on tehty
leikkaus tuonne alakertaan vuosia sitten, ja lääkärin tarkastuksessa
piti selvitä voinko synnyttää normaalisti, vai että onko sieltä louhaistu
liian iso pala, ja nyt sitäkään tietoa ei ole. Mulla ei olis varmaan
voinu käydä huonompi tuuri tuon lääkärin kans.
 
Ei sulla sitten päänahka kuivu ja huulet? Kato kun mulla on pahimmat
kuivumiset huomaa työpäivän aikana käsissä, ja mun työssä ei voi
käyttää käsirasvaa, niin olen oikeesti kauhistellut välillä miten ryppyset
ne on, en saa aina oikaistua edes sormia suoraksi, kun iho kiristää
niin paljon. Ja possufluun takia pitää vielä pestä käsiä hela tiden...
 
Apteekista löytyy tosi paljon erilaisia omega3-kapseleita. Mäkin kysyin
eka kalanmaksaöljykapseleita, mutta sanoivat, ettei sovi raskaana
oleville A-vitamiinin vuoksi. Ostin Minisun-kapseleita, niissä on lisänä
D- ja E-vitamiinia ja taisivat olla hyllyn halvimpia. Lisäksi syön
Ladyvita plus-nappeja säännöllisen epäsäännöllisesti.
 
Juu niin mulla on syyskuun 3. se neuvola, ei kai oo sama päivä? :)
 
Nukkumisen kanssa on vähän niin ja näin. Unta tarvitsisin sen 8 tuntia yössä.
Mutta sitten öiset vessakeikat valvottavat. Pissillä pitää käydä kerran tai kaksi yössä.
Ja sitten jos on töissä ressiä tms. niin enhän mä saa uudestaan unta.
Tää on varmaan vaan jotakin yleistä vetämättömyyttä. Mutta ehkä pidemmät unetkin auttaisivat.

Ei mulla päänahka kuivu. Mutta kropan/rintojen iho on koppua. Ja sitten rinnat ovat niin tajuttoman kipeät,
että nukkuminen on senkin vuoksi hankalaa. Ja valitettavasti rinnat ovat nyt myös mustelmilla, kun
ovat aina tiellä. Tästä voi rivien välistä lukea, että olin aikaisemmin rintava ja nyt ollaan ihan uudella levelillä... AUTS!
Odotan todella paljon sitä, että rintojen arkuus katoaisi. Tää oleminen on tosi tuskasta näin älyttömän syyn vuoksi. [:(]

Ei oo neuvolalla sama päivä, mä menen 4 päivää sun jälkeen. Aika liki kuitenkin! [:D]
 
Takaisin
Top