joko nyt onnistaisi

Tervetuloo Sinuli tänne taas. Mä olen täällä pysynyt jo sivulta 130... ja pysyn varmaan lopunikäni.

Mä en ole ylipainoinen, mutta mulla oli kahden kaverin kanssa aiemmin sellainen elämäntapamuutoskisa. Vuodessa piti saada -10kg. Ja mä melkein onnistuin. -9,5kg oli lopputulema. Mutta tapa jolla sen tein, oli just se, että ajattelin sen olevan elämänmuutos. Joka kuukausi tein jotain uutta lisää. Ekaksi söin säännöllisesti, toisena kuukatena lisäsin hyötyliikuntaa (esim. rappuset hissin sijaan), kolmantena kuukautena lisäsin muuta liikuntaa... Pyrin siis saamaan sen kaiken tavaksi ja samalla laihduin. Tavaksi jää paremmin just ku opettelee uuden asian yhden kuukauden ajan jne. Toivottavasti tästä olis apua myös MK81:lle ja muille. Ja jos nyt ei meinaa onnistua, ni kuten yksi kaverini sanoi, ni sanonpa sen teillekin: "parempi liikkuva ylipainoinen, kun vaan ylipainoinen".

Heh, onpa manquella mukavia naapurin lapsia. Mä muistan ku mun veljenpoika kysyi multa joskus ku olin viel sinkku, ett "onko sulla lapsia?" "ei ole, eihän mulla ole miestäkään" "no mihin sitä miestä tarvitaan?" Nii... yritä siinä sitte selittää mihin sitä tarvitaan... Mutta kiva hääpäivä tellä päätettynä! Ite halusin joskus talvihäät, mutt kesähäät niistä tuli kuitenkin.

Paapille tervetuloa joukkoon! Toivottavasti ei tarvi kauaa täällä olla ku noin olette molemmat jo myötämielisiä ja odotatte vauvan tuloa.

Mukava nähä Artemistakin täällä taas! Hianoa ku saitte heitettyä tupakit pois!

Mä olen Nia myös sitä mieltä, että ikävempää on testata nega. Menkkojen alkamisen vielä kestää. Tosin vasta kerran olen testannut sen negan. Positiivista en vielä kertaakaan. Tädin tulo "merkkinä" on edullisempaakin. Toivottavasti voit nyt paremmin. Kuulosti ikävältä nuo vuotoasiat.

Ihana nähdä Nymeriaakin taasen! Mitä kuuluu? Sujuiko muutto hyvin?

Onnea plussasta Iikulle!

Tänne ei mitää uutta. Ei jaksa laskee päiviä, kuukausia.... tänään on maanantai ja elämä on.

Nia: Hui, kylläpä olet joutunut kokemaan kovia! Toivottavasti nyt syy selviää pikaisesti ja asialle voidaan jotain tehdä. Voimia!!!

Jjep, terveyskeskukset on kyllä välillä sellaisia todellisia arvauskeskuksia... Mullekin omahoitaja sanoi puhelimessa, kun viime pe soittelin aikaa lääkärille (kun gynelle en saanut kun edellinen lähdössä pois ja uudesta tieto vasta syyskuussa), että oottele vaan mieluummin sinne syyskuulle ja varaa aika suoraan gynelle. Turhaan kuulemma kierrättää tk:n yleislääkärin kautta kun ei ne kuitenkaan näistä niin tiedä... 

örkki: Moi vaan sullekin! Hyvin meni muutto, kiitos vaan. Remonttiakin tehtiin kodinhoitohuoneeseen ja vähän laiteltu muutenkin. Omakotitaloon kun asettuu, niin aina on jotain paikattavaa. [:D]

Mulla ovisliuskaan tuli ihan haalee testiviiva, eli tulos negstiivinen edelleen. No, jatketaan harjoituksia. Vau:n laskurin mukaan oviksen pitäisi tapahtua ylihuomenna.

ite tonne toiselle puolelle jo kirjottelinkin et ovis oli tossa viikko sit ja muutamana päivänä on närästäny ihan simona jota yleensä ei oo tapahtunu vissii ikinä. mutta muute ei oo mitää ihmeitä tapahtunu.

Voi ei Nia, toivottavasti selviää syy tulviin. Mulla on kans terveyskeskusten kans kyllä niin huonoja kokemuksia, viimeks just tuulimunaraskauden kans. Ei ne ees osannu lukea siellä niitä hcg-arvoja oikein![:@] jonka takia vuodin kuukausitolkulla, kun arvauskeskus oli sitä mieltä, että kaikki on hyvin. Loppujen lopuksi jouduin sitten tosiaan kaavintaan, kun ei ollutkaan kaikki hyvin. Niin päätin kans sillon, että näissä vauva-asioissa meen kyllä yksityiselle, vaikka maksaakin.
Minnuska89lle paljon plussapuhureita, että se plussa sieltä pärähtäisi![:)][:)]
Omaa: täti on nyt poistunut ja pohdiskelen edelleenkin niiden ovistestien ostoa..taitaa mennä tämä kierto vielä ilman.

Nyt se täti sitten tuli[&o] vaik on kp21/28. Aaamulla tuli pientä ruskeaa vuotoa pyyhittäessä ja iltapv kohti runsaantui ja muuttui punaiseksi. Terveydenhoitaja neuvoi seuraamaan ja kirjaamaan ylös. Minä luupää tein testin ja negaahan se näytti[:(] nyt alkaa sitte yk3. Pluussaaa muille puuh puuh ++++++++++++++++++++++++++++++ [:)][:)]

Tämä kävi kunnon tohtorilla. Siltä nyt vaikuttaa, että endometrioosia olisi. Vasen munasarja näytti jo paremmalta ja pco rakkulat oli sieltä hävinneet melkeen kokonaan. Oikea munasarja taas oli vielä huono ja kiinnikkeillä kiinnittynyt kohdun yläpuolelle kiinni. Nyt sitten lähetettä oysiin ja sitä kautta sitten jo pääsisi laparoskopiaan ja siellä katsottaisiin mikä on tilanne ja poistettaisiin niin paljon endometrioosia kuin mahdollista. Katsotaan miten käy. Tämä vissiin sitten hiljenee jälleen odottelemaan. Tuskin siis plussauutisia täältä päin tulossa. Olen kyllä muuten hengessä mukana!

Kaikkea hyvää teille kaikille ja plussapuhureita!

nia, kyllä ne kunnon lääkärit vaan heti tietää ja laittaa lähetettä eteenpäin. Ihanaa ku niitä on oikeesti olemassa, kyllä itekki on monet kerrat sen joutunu toteamaan ku tk:hon ei saa aikaa tai linjat tukossa tms. Yks kerta pyydettiin seurailee sen takia ku ei ollut aikaa! Voi prkl..[:@]

Siis en oikeen ymmärrä tätä hommaa nytten..Tein eilen ovistestin huvikseni,siihen tuli aika haalea viiva ja tänään sitten tein aamulla toisen ovulaatiotestin ja siihen tuli eilistä tummempi toinen viiva..Mitä hemmettiä tää nyt  niinku oikeen on..Oon viimeviikon torstainaki tikuttanu todella haalean viivan..Eli viimeviikon torstaina oli eilistäki haaleampi viiva..Eli viiva tummuu kokoajan ja varmaan sitten r-testi näyttää negaa kun pääsen testailemaan tässä parin päivän päästä...Mulla on niistä kolmesta ovistestistä kuvat otettuna ja laitan ne aamulla tänne kun lähetään miehen ja neidin kans nyt tuutimaan kun mies lähtee aamulla töihin.[:)] Mutta kertokaapas te oman mielipiteenne että mistä tuo voisi johtua tuommoinen jos tiedätte.[8|][&o] Kun minä en tiedä..Ei ole aikaisemmin kokemusta ollut..[:@]

Yk 7

Kp 28/30

HUOMENTA LEIDIT!! [:)]

Täällä on pidetty palstahiljaisuutta hetken aikaa, kun melko tehokkaasti vei häiden järjestelyt ja koirien sairastelut viime viikkojen vapaa-ajan [;)][;)]
Yritän tänään perehtyä tarkemmin teidän kirjotuksiin, että tiedän mitä täällä on tapahtunut.

Meillä luonnollisesti sairasti hääviikolla MOLEMMAT koirat.. Eihän sitä hommaa ollutkaan vielä tarpeeksi [:D][;)]
Vanhemmalta koiralta leikattiin toinenkin jalka ja tän meidän juniorin kanssa oltiin sit yks kokonainen päivä tiputuksessa, kun sille nousi 42 asteen kuume. Lisäks käytiin päivittäin ottamassa röntgenkuvia..
Molemmat koirat on nyt onneks kunnossa ja viikonloppuna musta tuli Rouva ? Ihan mahatavat häät! Harmittaa vaan, miten hurjan nopeesti se päivä menee!! Ihan hujauksessa.

Hääviikolla oli oviskin, mutta ei päästy kaiken sen hulinan keskellä oikeen hyödyntämään sitä.. Eli ens kuussa alotetaan sit tehokkaasti [:D][:D]

Onko jollain muuten tietoa tällasesta.. Kun ilmeisesti sitä suurempaa äitiysrahaa saa sit, kun on ollut työsuhteessa vuoden (tai jotenki silleen [:D])?! Meillä on todennäkösesti vaihtumassa jossain vaiheessa omistaja työpaikalla (yksityinen). Jos mä tulisin raskaaksi tässä välissä, niin että omistaja kerkee vaihtumaan, niin olenkohan mä oikeutettu kuitenkin siihen äitiyspäivärahaan (vaimikäsenytoli?[;)])? Vai voikohan se uus omistaja tehdä niin, että se uusii meidän kaikkien sopparit niin, että oltais periaatteessa "uusia" työntekijöitä.. Ähh, vaikee selittää [:D]

Nyt vaan harmittaa, kun oon koko ajan kuvitellut, että voidaan ihan huoletta yrittää tulla raskaaksi, ja nyt en sit ookkaan ihan varma noista uusista kuvioista.. En millään haluais oottaa niin kauaa, että olisin ollut sillä uudella omistajalla työsuhteessa yli vuoden. Kun ei siitä ole edes tietoa, että millon se omistaja vaihtuu.
No joo, ehkä kannattaa vaan soittaa liittoon ja kysellä sieltä.

Ihanaa viikkoa kaikille [:)]

- Bamboo

Moi. Pakko täällä on käydä lukemassa kuulumisia. Täällä vieläkin täti on vierailulla, tavallista pidempään näköjään. No, ehkä nyt alkaisi jo helpottamaan. Tässä on nyt kaikenlaisia juttuja, että enpäs jaksa oikein noiden päivien kanssa elää. Mennään normaaliin tapaan [:)]

Paljon onnea Bamboo lle naimisiinmenosta! Ihanaa kun kaksi ihmistä saa toisensa [;)]

Nia, toivottavasti nyt pääset hoitoon ja saat asiat kuntoon.

Örkille voimia ja jaksamista.

Kaikille hirveästi plussatuulia!

Onnea bamboo!

Täällä kp23/28-30 enpä oikein tie miltä tuntuu? Tisseissä omituista vihlontaa ja tuntuvat painavammille. Alamahalla välillä nipistää. Olo vielä rauhallinen, siis menkkoja edeltävä känkkä ei ainakaan vielä ole saapunut. Vielä täytyy malttaa hetki ennen kuin voi testata, ellei typerä täti sit saavu paikalle.

Lisäyksenä vielä että lämpö 37.4! Hmmmm.....

Täällä menossa  kp 34/40 ja tätiä odotellaan... tietysti aina on se pieni toivonkipinä, että se erehtyis osoitteesta. Katsellaan...

Bamboolle onnittelut häiden läpi saamisesta! Ja rouvautumisesta tietenkin. No tehän teette kaikki siel töissä sellasen diilin, että uudelle omistajalle menette vanhoina työntekijöinä, jos näin ei sovi, niin irtisanoudutte ja siinähän omistaja nuolee näppejään ilman työntekijöitä. Törkee kyllä on, jos ei ota vanhoina työntekijöinä. (mutt parempi kysyy myös liitosta)

bamboo, mä en usko et se liittyy mitenkään sun työnantajaan. eiks se äitiysraha lasketa sun tuloista, on sulla työnantaja kuka tahansa. voin olla ihan väärässäkin mutta näin olen ymmärtänyt. 

Bamboo, olen samaa mieltä kuin tulitikku tuosta äippäpäivärahasta. Eli jos äitiysloma alkaa vuoden 2011 puolella Kela laskee äitiyspäivärahan määrän vuoden 2009 verotuksessa vahvistettujen tulojen perusteella. Kela saa verotustiedot automaattisesti, eli niitä ei tarvitse Kelaan toimitella.

Toinen vaihtoehto on, mikäli tulot ovat nousseet noista verotuksen tuloista vähintään 20 %, on se että päiväraha lasketaan viimeisten 6 kuukauden työtuloista (työnantajia voi olla useita). Tässä tapauksessa Kelaan toimitetaan palkkatodistukset viimeiseltä puolelta vuodelta yhdessä päivärahahakemuksen kanssa.

Toivottavasti tämä selvensi edes hiukan... [:)]

Paljon onnea Bamboo rouvaksi tulemisesta[:)]

Omaa, tein tänään r-testin ja ovistestin huvikseni,noh r-testiin tuli haamuviiva missä ei ollut kauheasti väriä,mutta hailakka ohut viiva näkyi kun katsoi päivänvalossa.Ovistestiin tuli melkein yhtä vahva viiva kuin kontrolli viiva on..Joten ajattelin odottaa sen pari päivää ja testailen r-testillä sitten uudelleen ja katson mihin suuntaan hailakka viiva on menossa..Toivottavasti parempaan suuntaan menisi jo..[&o] Sillä aikaa odotellaan tätiä alkavaksi..Mitään täti oireita ei ole ja tänään pitäis täti tulla tänne..[8|] Alavatsassa tuntuu pientä poksuttelun tunnetta,eli ihan kuin kupla poksahtais[:D] No normaalia kait se on[:)] Oon kokoajan saanu tällä viikolla ovistestiin viivoja..En tiiä sitten minkätakia..[8|][:@][:'(]

Plussatuulia+++++++++

Yk7

Kp 30/30

Bamboo: Onnea tuoreelle rouvalle! Ja tulitikun kans samaa mieltä että äippäraha riippuu ainoastaan tuloista, ei siitä kauanko on ollut töissä. Paitsi että tulotiedot menee viimeisen puolen vuoden mukaan mikäli ansiot on noussu vähintään 20% edellisistä verotiedoista.

Takaisin