joko nyt onnistaisi

Tervetuloa Yönsäde tännekin! Mua tässä alkaa jännittää jo vähän että oonkohan raskautunut tarkoituksetta, kun kuivaa kautta ei oviksen jälkeen tullutkaan, eilenkin nipisteli ihmeellisesti mutta ovistestit näyttää jo miinusta (vois tietty olla kiinnittymiskipua nää nyt olevat). Yöllä pissattaa hirveen tiheeseen. Käväisin lukemassa mun tuntemuksia edellisen raskauden oltua saanut alkunsa ja mulla on tosiaan ollu silloin vähän nää samat fiilikset. Eilenkin oli taas muka kuumetta ilman flunssaa, siis ihan tollasta 37.6. Mut yritän nyt rauhoittaa mieleni ja odotella vielä viikon, että alkaaks menkat vai ei.

Mulla on ton sisäänkirjautumisen kanssa vähän sama, vaan mulle näyttää että oisin sisäänkirjautuneena aina. Noh, helpottaa sitten jos päättää jotain kommentoida kun ei tarvii kirjautua uudelleen eli samapa tuo. Niin ja älä ressaa osaatko käyttää vai et, ei täällä mokista soimailla ja helppoo tää on kun heinänteko [;)]

Syöttekö te yrittäjät jotain vitamiineja? Mä ostin tohon viime raskauteen Ladyvita plussaa kun siinä on sitä foolihappoakin ja ajattelin että pitäisköhän sitä alkaa popsimaan varan vuoksi jo ennenkuin raskautuu kun eikös se ollut erittäin tärkeetä ihan alusta asti että sitä foolihappoa on tarpeeksi. Ai niin ja greippimehullako oli kans jotain positiivisia vaikutuksia? Sitä en oo koskaan kokeillu mut oon riittävän höppänä testaamaan senkin vaikutuksen.

Että tällasta kuumeilua täällä. :) Kivaa torstaita kaikille!

Tervetuloa Yönsäde!

Tatjuska
, toivottavasti  fiilikset osuvat oikeaan ja olisitkin raskaana! [:)][:)]

Tuohon vitamiinikysymykseen, mie syön Multitabsin raskaus-vitamiineja ja lisäksi foolihappoa ja ainakin nyt pimeään aikaan D-vitamiinia lisäksi 5 mikrogrammaa/vrk. Kysyin apteekissa näistä ja sanottiin, että kun otan vain 1 Multitabsin (sitä siis neuvotaan ottamaan 1-2 kpl/vrk, mutta aika kallis, niin en raaski ottaa kuin 1 tbl), voin ottaa lisäksi vielä tuota foolihappoa ja D-vitamiinia. Kyllähän varsinkin tuota foolihappoa suositellaan jo raskautta suunnitteleville. Ja samoin on muidenkin vitamiinien kanssa. Mie olen tosi huono syömään silleen, että kaikki vitamiinit sun muut tarvittavat tulisivat ruuasta, niin parempi sitten näin. Vaikka kai se pitäisi opetella syömään paremmin. Greippimehua en uskalla juoda, kun miulla on verenpainelääkitys ja siitä greippimehustahan varoitellaan, että voi aiheuttaa ongelmia, jos on jollain lääkityksellä.

Meillä mies on sitä mieltä että en voi mitenkään olla raskaana kun on käytetty kumia aina loppuvaiheessa, mut sit pesun sivuillahan sanotaan että niissä alun liukastustipoissa voi olla jo miljoonia siittiöitä. Et oiskohan se sit mahdottomuus olla tuosta raskautunu kun oltiin oviksen aikaan puuhissa ja keskenmenon jälkeen kun on kuulemma hyvin suuri todnäköisyys raskautua piankin. Tää ei nyt oo sit mitään mun omaa toiveajattelua vaan ihmettelen vaan näitä oireita et mistä nää sit tulee jos raskaus ei ois mahdollinen. Kun ei oo kerran yritetty mitään niin en oo siksi ajatellut ja toivonutkaan mitään.

Eikös siinä useinkin käy niin, että silloin se napsahtaa kun vähiten odottaa! [:D] Onhan se todettu tälläkin palstalla jo useampaan otteeseen plussauutisina. [;)] Ja kyllähän niistä "touhutipoistakin" voi raskautua. Toivotaan parasta!

Nyt mä oon järkytyksestä jäykkänä. Martina Aitolehti on laitattanut 2,5vkon ikäiselle tyttövauvalleen korviin reiät ja korvikset. Siis missä menee ihmisten pinnallisuuden raja oikeesti?!?!? Surettaa....

hyi kamala,kyllä mä ymmärrän jos vaikka viisi kuusi vuotiaan korviin laitetaan reiät, jos lapsi itse tahtoo.
mutta noin,ei ymmärrä tämä täti.

täällä oli hyvät fiilikset, meinaan mulla on synttärit tänään<3
vaikka itse vanhenemisesta en pidäkkään,niin silti[:)]
kp 27/28-32 ja ei oireita,tai siis on,mutta ei tätioireita.
Tänään aamulla oli kovaa nipistelyä alamassussa, onneks kesti vaan hetken.
mut muuten ei oo mitään mikä ilmottais menkoista.
että saas nähdä kuinka käy.

Moikka jälleen,

NYMERIA: KIITOS tervetulotoivotuksista [:)]

TATJUSKA: KIITOS ja moikka vielä [:)]
Siis aivan ihanan lupaavilta kuulostaa nuo sinun oireesi..jee [:)]!!
Laitoinkin sinulle eilen yv:tä ja jo silloin hehkutin sinun oireitasi.
Onko siitä haittaa,jos keskenmenon jälkeen tulisi heti raskaaksi eikä niitä yksiä menkkoja kerkeisi tulla ensin?
Ja tosiaan..keskenmenon ja synnytyksen jälkeen moni nainen tulee hyvinkin äkkiä raskaaksi juuri sen kohdun verekkyyden ansiosta!
Paljon sinullel edelleen pidän peukkuja,että masussasi kasvaisi vaavi [:)]!!
Juu ja vielä noista "touhutipoista" [;)]..nehän ovat ihan yhtä "tujua" kamaa kuin normaalissa siemensyöksyssäkin ja niitä touhutippojahan tulee mieheltä ihan jo ensimetreillä eli ihan hyvin voi olla raskaana!

VITAMIINEISTA: Minä käytän normaalia B-vitamiinia,kun alan harkitsemaan raskautta ja sitä käytän myös raskauden ensi metreilläkin.Lisäksi syön maitohappobakteereita ja kalsiumia.Loput aineet sitten saankin ihan tavallisesta ruoasta.

OMAA NAPAA: Eilen illalla jälleen kärsin ihan mielettömistä kivuista eli molempien munasarjojen kohdalle sattui aika kovasti ja sitten oli sitä menkkamaista juilimista lisäksi [:'(].Illalla kuitenkin vähän harrastettiin miehen kanssa romantiikkaa,vaikka vähän mahanpohjaan vihloi [;)].
Tänään ollut suht hyvä päivä.
Mutta nyt pitää jatkaa hommia..

Voikaahan hyvin ja paljon toivon teille plussauutisia!!!!!!!

Yönsäde kp18 edelleen [;)]

Tervetuloa yönsäde!!

WASTIS,jännittäääääääääääääää sun puolesta!!![:D][;)]
Sekä onnea sulle synttärien johdosta!!

Tatjuska,söin muutamat kuukaudet noita vitamiineja ennen kuin tulin raskaaksi.
Ehkä kannatti ehkä ei,tiedä häntä-ei niistä haittaakaan ole!![;)]
Jännään täällä myös alkaako sulla vaiko ei,mieluummin ei![;)]

Kaika Zemppiä!!!

Ja muutoinkin:
+++++++++++ kaikille!![:)]

Iltapäivää vaan minunkin puolestani ja tervetuloa kaikille uusille! Jännät paikat nyt useammillakin, pidän peukkuja että onni on myötä ja oireet osoittautuvat niiksi toivotuiksi oireiksi! Ja parhaimmat onnittelut Ypylle raskauden johdosta! Täältä me muutkin tullaan perässä toivon mukaan :)

Vitamiineista kyseltiin: itse olen myös syönyt tuota Ladyvita Plussaa nyt elokuulta asti, ei siitä haittaakaan varmaan ole (mitä se nyt jotain maksaa), ja samalla havaitusti pysyy hemoglobiinikin siellä missä pitää, kun taipumuksena on matala raudansaanti muuten. Olen myös kuullut että PCO-tyyppisille yrittäjille D-vitamiinilisästä voi olla erityistä hyötyä.

Mä olen syönyt Multitabsin Raskausmonivitamiineja, foolihapon takia, ehkä kuukauden tai kaksi, 1-2 tabua päivässä. Apteekissa katselin, että eivät nämä eri merkit sisällöllisesti niin kamalasti eroa toisistaan, mutta kun monissa tableteissa on liivatetta jota en syö, niin päädyin tällä kertaa tähän.  Seuraavaksi aloitan ihan Prismasta löytyneen Rainbown pilleripurkin, oli jotain 4 euroa eli huomattavasti halvempi kuin tuo Raskausmonivitamiini. Joitain vitamiineja siinä on vähemmän (kaikkia kuitenkin 100% vertailuarvosta), mutta eiköhän se riitä kun syön kuitenkin omasta mielestäni melko monipuolisesti.

Nyt kun tuli tämä ilouutinen, olen entuudestani panostanut ruokaan, mm. vähentänyt nopeiden hiilareiden (peruna, riisi, makaroni, vaalea leipä) saantia ja yrittänyt lisätä lautaselle monipuolisesti vihanneksia, hedelmiä, kuitupitoisia tuotteita ja rasvaista kalaa. Saman tien lopetin myös energiajuomien ja limujen litkimisen, soodajuomat eivät koskaan ole hyväksi, sillä ne mm. poistavat kehosta nestettä ja monia tärkeitä kivennäisaineita.

Olisi muutenkin kiva kuulla, miten te muut odottajat tai odotusta toivovat liikutte. Itse käyn aika monipuolisesti jumpalla, noin 4 kertaa viikossa. Yritän  mahduttaa viikkoon vähintään yhden aerobisen jumpan, lihaskuntoharjoituksen ja kehonhallintaa (esim. joogaa tai balancea). Nyt lisäsin vielä tarjottimeeni pilateksen, siitä ei raskauden aikana pitäisi olla ainakaan haittaa!

Moi Yppy!!

Me ollaan melkein samassa odotuksen vaiheessa,mutta ei ihan.. koska sulla la?.[:D]
Mä olen karpannut kesäkuusta lähtien..karppaatko sinä?[;)]
Mulla ei oo ku marjoja listalla..mutta täytynee laittaa vähän hedelmää yms listalle..vähän arveluttaa juuri nyt tää karppaaminen..

Voi hitsi vieköön, että voi ihteää jännittää vallansakin [:D] Taitaa meikäpojalla olla kriittiset päivät käsillä, ainakin sellaset tunnot tuolla vattassa jyllää [:)] Tuntuu hyvältä (jos näin on), viimekuuta ajatellen että kaikki ok!

Ite en viitti miehelle edes kertoilla näistä asioista, ei varmaan jaksa kuunnella mun purkauksia/toiveita/pelkoja ihan jokaikinen päivä!

ALKUPERÄINEN: ginessa

Moi Yppy!!

Me ollaan melkein samassa odotuksen vaiheessa,mutta ei ihan.. koska sulla la?.[:D]
Mä olen karpannut kesäkuusta lähtien..karppaatko sinä?[;)]
Mulla ei oo ku marjoja listalla..mutta täytynee laittaa vähän hedelmää yms listalle..vähän arveluttaa juuri nyt tää karppaaminen..

LA olis nettilaskurien mukaan 30.7 mutta eihän noista tiedä. Kiertokin on vähän heitellyt, laskin varman päälle nämä raskausviikot ja -päivätkin. Oma fiba on kuitenkin, että möykky on saanut alkunsa vähän aiemmin. Mutta joo, pari päiväähän meillä vain on eroa [:D]

Mä en karppaa, ei sovi mulle yhtään. Olen kyllä joskus yrittänyt kokeilla. Itse asiassa suklaa ja salmiakki ovat jumpan lisäksi mun elämäni suola, en voisi elää ilman niitä. Sitä paitsi pelkään, että karppaaminen tulee kalliiksi. Miten esim. aerobinen liikunta tai lihaskuntoharjoittelu sujuu ilman hiilareita? Kuinka suositeltavaa/vältettävää karppaus on raskauden aikana? Oma syyni hiilarien rajoittamiseen on yksinkertaisesti se, että ne vievät tilaa paremmilta vatsantäytteiltä, hivenaine- ja kuitupitoisilta kasviksilta. Ja jos syön esim. riisiä, valitsen täysjyvää/tummaa.

Ginessa, onko paino pudonnut karppauksen avulla? Mä alotin tänään kans laiharin ja kärvistelen pirun vihasena täällä. Hitto kun on niin pimee että aina kun kattoo ulos niin on pelkkää mustaa vaan ja sit kun on nälkä niin äh... toi karppiruoka on mun makuun, oon sitäkin kokeillu joskus. Syötkö mitään leipää, esim ruis?

Tatjuska, mä oon syönyt säännöllisen epäsäännöllisesti Multitabsin monivitamiini+omega, ja kalsium+D -valmistetta n jokatoinen päivä (oon kauhean huono muistamaan mitään lääkkeitä tai vastaavia ihan joka päivä... [&:] Mäkin luulen et perusvitamiinit tulee aika hyvin ruuasta, syön paljon kasviksia, täysjyvää, jne. Mut tuon foolihapon takia syön ja sit kalsiumia kun en juo maitoa, ja omegat kun kalaa syön niin harvoin (tykkään kyllä kalasta mut en siitä hajusta mikä tulee kun astiat hetkeksikään jää pesemättä)...

Yppy, mä koitan mahdollisimman usein liikkua viikossa, mutta yleensä jää siihen et käyn 3 kertaa viikossa lihaskuntoa tekemässä puntilla, ja kerran jotain aerobista. Lihashuoltotyyppinen harjoittelu mullekin tekis hyvää mut en vaan jotenkin saa aikaiseksi lähteä niihin, minulle kun liikkuminen on aina sellasta hampaat irvessä hiki päässä menemistä, tuntuu että aika menee 'hukkaan', jos ei tosissaan tee koko ajan [:D] joo, tiedän että on vähän hölmö ajattelutapa, mut kun siitä täysillä kaahottamisesta tulee niin hyvä mieli niin mä teen sit niin....

Sillä Aitolehdellä ei kyllä taida hissi nousta ihan ylimpään kerrokseen asti... Tekee ihan pahaa lapsen puolesta ajatellakaan.

moikka!

wastis- toivotaan parasta! kuulostaa tooodella lupaavalta[;)] koska meinaat ensimmäisen testin tehdä? ja onnittelut synttäreistä[:D]

ja urheilusta- olen aloittanut jo niin, että auto on vaihtunut lihasvoimaan..

mistäs muusta te ahkerat olette kirjoitelleet..niin- vitskuista! jo, täällä syodään vehnänalkioöljyä ja raskausmultivitaa (tms.).

muuten odotellaan, mitä tuleman pitää..mä en tiedä, mitä mä oikeesti tunnen ja mitä haluaisin tuntea, joten odotellaan viikko, ,niin varmaan olen jo paljon viisaampi.
MUUTTA MUTTA- kaikki mahkun ois raskautua, koska laskujen mukaan otollisena aikana peitot heiluivat meillä joka toinen päivä[8D][8D]

Hei vaan kaikille. Olen melko pitkään (noh, alkuvuodesta) seuraillut tätäkin palstaa taustalla, ja nyt viimein uskaltauduin kirjautumaan itsekin mukaan keskusteluihin ja liittymään joukkoonne, kun on päästy itsekin yritysasteelle.

Hyvin vähän aikaa on siis vasta yritetty: kolmas yk menossa pillereiden jälkeen. Syy, miksi päätin kirjautua juuri nyt, on se, että tällä hetkellä menkat on myöhässä muutaman päivän. (Nyt kun mä sen sanon ääneen, niin sieltä ne varmaan alkaa ihan justiinsa.) Pari päivää sitten oli kyllä ihan puhdas nega, kun testasin. :/ Eli pari ekaa kiertoa menkat tuli aavistuksen etuajassa, niin ettei ehtinyt edes alkaa enempää jännittämään tai testailemaan, mutta nyt on tällainen epätietoisuus, mistä syystä tuli hirveä tarve liittyä joukkoonne. :)

Pillereiden jälkeen kaksi kiertoa oli aika tarkalleen 27 päivää, mutta nyt kolmannessa on siis menossa kp 32. Lukuisat keskustelut läpi kahlanneena olen nyt päätynyt siihen lopputulokseen, että kierrot alkaa vaan sekoilla, kun pillerit on jätetty äsken pois, eikä kuukautisten puuttuminen johtuisi raskaudesta.. vaikka tietty toivoisin, että johtuisi. :) Tuntuu vaan olevan melko tavallista tuo kiertojen sekoilu pillereiden jälkeen? Mitään oireita mulla ei oikein ole suuntaan eikä toiseen, paitsi ehkä tänään on alkanut toisella puolella alavatsaa "pistelemään". Viime kierroissa oli ihan selvät menkkaoireet (joita kyllä ehdin jo vähän luulla raskausoireiksi), ei tällaista oireettomuutta. Ahdistaa, kun ei tiedä varmaksi, mistä syystä ne on myöhässä (tai siis, onko ne edes myöhässä, kun ovat tulleet luonnollisesti vain niin vähän aikaa ettei tiedä mihin se kierto tasaantuu.. vai tuleeko niitä nyt ollenkaan sitten kuukausiin..). Eikä viitsisi ihan koko ajan testaillakaan.

Tälllainen tapaus täällä. Ihan en ihan ole perillä teistä palstalaisista (luin kyllä jossain välissä sivuille 80-jotain saakka, mutta kun tulee koko ajan lisää, niin en ole ajan tasalla... ;) - joka tapauksessa, toivottelen teille kaikille plussia tasapuolisesti [:)] Ja tietty onnea jo sellaisen saaneille!

Takaisin