Ilmoitanpa tännekin, että testi näytti lauantaina iloksemme plussaa. Rv 4+5 - 5+0 menossa tosin vasta, joten ei ole vielä juhlan aihetta, enemmänkin aiheuttaa huolta raskauden jatkumisesta.
Kaika, mulla alkoi raskausoireet tosi varhain, ehkä kierron päivien 23-25 aikaan rintojen hurjana aristuksena, pari päivää myöhemmin mahan nipistelyllä. Jo ennen raskaustestin tekoa tiesin n. 90 % varmuudella mistä oli kyse. Mutta kaikenlaisia oireita voi olla ilman raskauttakin, joten turha on lukea kroppaansa liikaa, sitä helposti lisää vähän "ekstraa" kun odotukset ovat korkealla. Riippuu niin naisesta, miten osaa lukea kroppaansa. Mä olen aika harjaantunut, oviksenkin pystyn sanomaan melko varmasti päivän tarkkuudella fyysisistä ja psyykkisistä oireista päätellen.
Oviksesta muuten sen verran, että jossain sanottiin, että todellakin oma kroppa kertoo parhaiten sen hedelmällisimmän ajan. Tikkujen sijaan kannattaa seurata valkovuotoa: kun sen määrä kasvaa ja kun se muuttuu kirkkaaksi ja läpinäkyväksi, on se oikea aika. Siittiöt kuulemma uivat kirkkaassa nesteessä paremmin [:D]. Samoin oma fiilis kertoo paljon: jos haluttaa, niin hedelmälliset päivät ovat käsillä. Meillä ovistesti myöhästyi (kuukautiseni ovat olleet vähän epäsäännölliset), silti raskaus alkoi, kun kuunteli vain omaa kehoaan ja mieltään.