joko nyt onnistaisi

Huoh, nuo ylimääreiset kilot ja saamattomuus ovat täälläkin päänvaivana.. Käyn töissä toisella paikkakunnalla 60km päässä, joten matkoineen 10h työpäivän jälkeen ei jaksa enää kun koittaa vääntää jotain edes vähän terveellistä ruokaa ja kaatua sohvalle.. Ja viikonloppuisin on olevinaan niin paljon tekemistä mitä ei viikolla ehdi tehdä, paljon siis löytyy tekosyitä[:D] Olen jo pitkään koittanut motivoitua painon pudottamiseen ja muutenkin terveellisemmän elämän aloittamiseen, jotenkin ei vain saa aikaiseksi. En syö paljoa karkkia tai suklaata, ei siis mikään ongelma olla ilman niitä ja muutenkin syöt paljon kasviksia, mutta silti paino oli pitkään tasaisiessa nousussa. Nyt olen sentään saanut pidettyä sen aioissa pidempään, alku sekin[:)] Kaikista eniten vaikuttaa se ettei nykyisella asuinpaikkakunnallani asu ystäviäni, olisi niiin paljon mukavampaa kun olisi joku jonka kanssa lähteä liikkumaan, joku potkimassa ulos jos laiskottaisi[;)] Mies ei oikein innostu kun tekee päivät raskasta työtä raksalla, toista se on itsellä kun tekee istumatyötä[:)]

MMI, meiltä löytyy koiruli kotoa. Sekarotuinen, sekoitus saksanpaimenkoiraa ja valkoista lapinpaimenkoiraa, vaaleamahainen minisakemanni[:)] Välillä ihan kauhea riiviö, mutta silti niin rakas[:)]

Heipä hei!!
  Täälläpä olisi taas yksi uusi kuumeilija teidän joukkoon, jo monen kuukauden ajan oon käyny lukemassa ketjua ja myötäeläny niin iloisten ku surullistenki asioiden tapahuttua! Ollu vaan ongelmia sisäänkirjaantumisessa nii en oo aikasemmin ite päässy aukaseen suutani.
   Elikkäs oon 21 vuotias nainen pohjosesta, jätin pillerit viime tammikuussa pois, aateltiin kihlatun kans että esikoinen saa tulla jos on tullakseen.. Noh, kuukausia kulu ja mitään ei tapahtunu. Kävin sitte pari kk sitte gynellä, ossa ultrassa huomattiin että mulla on PCO-tyyppiset munsarjat.. Ei pahimmat maholliset mutta kuitenki. Se oli hirviä shokki! Mut eipähän tarvinu ihmetellä enää miksen oo raskaaksi tullu, ku en ilmeisesti ovuloi läheskään joka kuukausi. Oireena tästä PCO:sta mulla ei mitään muuta ku pitkä kierto. Myös endometrioosin mahollisuutta on ku menkat nykyään niin sairaan kipeet ja tärinäkipuja sun muuta.. Mulle sitte määrättii keltarauhashormonia säännöllistämään kiertoa ja clomit "tekeen" ovulaation. Nyt on toinen kierto jossa clomeja syön, kp 17/29-30. Toivon todella että nyt olis tärpänny! Tuntuu vaan välillä että alkaa usko loppua kesken, niin monena kuukautena on joutunu pettyyn ku täti on sitte tullukki kylään.. Clomeista ollu mahtavina sivuvaikutuksina mm pahoinvointi, kuumat aallot :D ja mielialanvaihtelut. Että miehellä on ollu kyllä kestämistä!! :) Mutta tosi ihanasti tukenu mua ja ottanu mun hermo- ja itkukohtaukset hyvin vastaan! Aluksi mies osas olla enenmmän postiviinen ja sillä mielellä että ei kannata ressata, kyllä se sieltä vielä tulee. Nykyään hän sanoo vieläki samanlai mutta sitte välillä huokaa että eikö meille vois jo se vauva tulla :( Olikos täällä muuten kuinka monia muita jotka clomeja käyttää? Muistan että niistä on täällä ainaki keskusteltu.
   Plussatuulia kaikille, pidetään siskot pää pystyssä vastoinkäymisistä huolimatta nii kyllä se sitten loppujenlopuksi palkitaan!! :)

ElisaK, tervetuloa joukkoon! Me ollaan sitten suunnilleen yhtä aikaa aloteltu.. Mulla eka yk oli helmikuussa.
Clomeista ym mulla ei ole kokemusta, mut saas nähdä mitä pillereitä saan 3vk kuluttua kun menen gynelle.. Tsemppiä sinulle tähän kiertoon! Toivotaan että clomit tekis tehtävänsä!

Voimia Tatjuskalle!

Tervetuloa mukaan ElisaK! Kiva, kun pääsit viimein rekisteröitymään. [:)]

hh83, kieltämättä minulla olisi syytä tsempata. Paino on noususuunnassa, vaikka olin keväällä hyvää tahtia laihduttamassa. Liikunta on taas jäänyt vähälle alkukesän lenkkeilyinnostuksen jälkeen. Käyn enää kerran viikossa serkun kanssa hölkällä, vaikka ainakin 3 krt/vko pitäisi jaksaa mennä juoksemaan tai sauvakävelemään. Mistähän sen tsempin löytäisi? Näin pimeällä on helppo hyytyä illaksi kodin lämpöön puuhailemaan jotain sen sijaan, että lähtisi viileään syyskeliin lenkille. Työmatkoja en voi kuntoilumielessä kulkea jalan tai fillarilla, kun matkaa on 75 km/suunta. Koiraa ei ole ja kissaa ei tartte ulkoiluttaa eli jostain muualta pitäisi löytää se tsemppi!!! [&o]

Heissan uudelle ja vanhoille!

Ihan tähän alkuun: Haaste otettu vastaan ja alettu jo toteuttamaankin. Syön jo säännöllisesti, terveellisesti ja olen nukkunutkin suht hyvin ja lisäksi olen vähentänyt herkkuja..
Tavoitteena olis nyt alkuun sellaiset -5kg ja sitten lopuksi yhteensä - 10 kg... Ja liikunnan lisääminen on myös tavoitteena, siis säännöllisen liikunnan. Tyyliin kunnon kävely 3 kertaa vko:ssa, ja vaikka ihan hölkkä jokukerta..

Mutta sitten lääkäri käyntiin. Ja niille, jotka eivät jaksa lukea tulevaa mininovellia, kerrottakoon, että kaikki hyvin.

Juu, sinne menin kauhunsekaisin tuntein ja lääkäri otti heti alkuun keskenmenon puheeksi- ei istukan poikkeuksellinen kasvu ollut vaikuttanut keskenmenoon ja varmaa syytä ei osata sanoa. Meni kesken 11+2 ja olin ultrassa 11+3...(onneksi en ollut käynyt missään varhaisultrissa tai vaikka vain viikkoa aikaisemmin..)
Ja vaikka oli kaavinnan jälkeen ollut hengenlähtö lähtö lähellä, oli verenvuoto saatu hiipumaan ajoissa, joten kohtu säästyi.
Ja sanoin, että todellakin haluan nyt heti tietoa mahdollisista rei'istä, arpeutumista ym. kohonneista keskenmenon riskitekijöistä, niin lääkäri sanoi, että kaikki kokeet, jotka on otettu ei anna sellaista tulosta, että olisi mitään hälyyttävää. (PARASTA!!!!!) Joten olemme mieheni kanssa nyt liikkeellä puhtaalta pöydältä tässä vaiheessa, koska emme ole keskenämme saaneet kuin yhden keskenmenon..

Ja sitten olikin tutkimuksen ja ultraamisen vuoro ja menin makaamaan siihen ah, niin mukavaan asentoon pöydälle, johon ei ikinä totu..
Ja puhelin lääkärille, että mulla kun on ollut omasta mielestä epänormaaleja tuntemuksia siihen nähden, että koin keskenmenon ym vasta kaksi viikkoa sitten, että en oikein osaa luottaa omaan kroppaani, vaan ajattelen, että vauvakuume tekee mielelle tepposia...niin lääkäri kysyi siinä ultratessaan, että: "mitä tuntemuksia?". Vastasin, että kun mun on oikeasti tehnyt mieli siirtyä petihommiin mieheni kanssa jo parin kolmen päivän ajan..ja se on mielestäni liian äkkiä. Johon lääkäri totesi:" Kuule, usko nyt vaan omia tuntemuksiasi ja kehosi viestejä, koska täällä on munasolu juuri irtoamassa, joten sille sun halukkuudelle on ihan oikea fysiologinen selitys."

Hahaa- meinasin itkeä ilosta kun kuulin ton.

Elikkä siellä on vielä paksuuntunut kohdun seinämä, joten annan tämän munasolun nyt "päästä pälkähästä" ja odotan seuraavaan kiertoon.
Joten se on kondomi-hommia tiedossa.[:'(][:'(][:'(] Mutta mä koen niin, että haluan normalisoida kaiken ennen seuraavia yrityksiä...

Elikkä loppu hyvin kaikki hyvin. Näyttää siltä, että mun kroppa toimii samalla lailla ku ennen, elikkä kierto on tarkka 28 päivää, koska jos ajatellaan, että kaavinta olisi kuukautiset, niin juuri näihin aikoihinhan mulla olisikin norm. ovulaatio..

Ja päätin, että luotan kehoni viesteihin ja seuraavasta kierrosta alkaa TODELLINEN yrittäminen.

Lisäksi lääkäri haluaa katsoa vielä minut kk:den päästä niin sanoin, että siellähän saattaa olla hedelmöittynyt munasolu silloin, niin ihanan lääkäri sanoi, että niin voikin [;)]

Joten, naiset ihanaiset, nyt täällä vasta kuumeillaan!!!![:D][:D]
Menenpä syömään pari ruisleipää ja hedelmää välipalaksi ja hymyilen varmaan koko viikonlopun leveää hymyä! Parempia uutisia en olisi voinut saada!!

+++++++++++++++++++++tuulia täältäkin kaikille.

Kiitti kaikille, toivotaan tosiaan että clomit tekis tehtävänsä nii ei tarttis "turhaan" niistä ihanista sivuvaikutuksista kärsiä [:@] Oon aina tienny että mussa on jotain "vikaa", ettei kaikki oo kohallaan ( teininä mm menkat loppu yhtäkkiä puoleks vuojeks), mutta lääkärit ei oo ikkää ottanu tosissaa, kaikki on aina vaan kuitattu sillä että ku on nuori nii ei voi mitään vakavaa muka olla. Sillo pari kk sitte pääsin ensimmäistä kertaa osaavan lääkärin juttusille joka otti mut heti tosissaan ja KUUNTELI oikeesti mitä oli sanottavaa.! Siinä mielessä olo kyllä helpottu vaikka diagnoosin kuuleminen oliki melkonen shokki.. Että suosittelen kyllä kaikille jotka vähänki epäilee ettei kaikki oo kunnossa, kipin kapin lääkäriin eikä suvaita huonoa hoitoa vaan vaaditaan parempaa! Kuin kauanhan lie meki oltais "turhaan" yritetty luomuna ku ei tuosta sairaudesta tietosia oltu, jos ei ois sattunu tuo lääkäri kohdalle!
  Missäs vaiheessa teillä muilla on kierto, päästäänkö suurinpiirtein yhtäaikaa testaileen? [:)]  Ku siihenhän on nyt asennoiduttu ettei se täti missään nimessä tule käymään tässä kuussa! [;)]

Tervetuloa uudet ja loistavaa Kaika että teille positiivisia uutisia.

Meillä piina jatkuu. Kävin tänäaamuna HCG-veritestissä. Ja kuvitelkaa! Lähetteen tehny hoitaja on sössiny ja multa oli otettu vaan pikatesti. Eli joudun meneen huomenna uudestaan ja tulokseen menee varmaan pari päivää eli tieto menee viikonlopun yli hormoonin määrästä. Kaiken tuskan jälkeen mä melkein repesin nauruun kun se totes että testitulos on positiivinen. Ai jaa, mä oon siis RASKAANA... no tota en tiennytkään. Äh, no tietty noi nyt vielä plussaa näyttää oli keskenmeno tai ei. Tänään on taas alkanu tuntua siltä että ei, kun valkovuoto on niin kirkasta kun olla ja voi eikä mitään kipua oo, vähän ehkä öklöttääkin ja vatsassa nipistelee. Voisko sittenkin olla vielä toivoa?

Mutta joo, odottelua odottelua lisää odottelua... tätä tää mulla nyt sit on.

Mukavaa saada sinutkin ElisaK mukaan joukkoomme! [:)]

Kaika todella upeita uutisia, olen iloinen puolestasi! [:)][:)]

Gaia pidän peukkuja ja +++-tuulia! [:D]

Myös mulla olisi parannettavaa tuossa ruokavalioasiassa, tykkään laittaa hyvää ruokaa ja leipoa, etenkin viikonloppuisin. Liikuntaa harrastan ohjattuna ja itsekseni yhteensä noin 5 krt/ vko. Tosin näin syksyisin alkaa kotisohva aina houkuttelemaan enemmän ja enemmän... Onneksi mulla on lenkkikaveri, jonka kanssa tsemppaamme toinen toisiamme! [;)]

Mullakaan ei ole (ainakaan vielä) kokemusta Clomeista eikä muistakaan hormoneista, mutta saapas nähdä mitä gyne tuumaa tilanteestani vajaan kahden viikon kuluttua...[8|] 
Eilen kun tulimme kotiin reissusta oli postilaatikossa odottamassa "tukkupakkaus" ovistestejä ja ajattelin testailla tässä kierrossa nyt oikein urakalla, jotta tiedän mitä kertoa lääkärissä oviksen suhteen. [&:]

Olo tuntuu nyt hieman flunssaiselta, päätä jomottelee ja on hieman tukkoinen olo. No, jospa menisi vain väsymyksen piikkiin, kun on eka työpäivä pienen loman jälkeen...

Voi harmitus sentään Tatjuska. Kuinka siellä voidaankin sählätä tolla tavalla! Odottavan aika kun on muutenkin pitkä! [:@]

Uskot nyt vain omia tuntemuksiasi ja äidinvaistoasi siitä, että kaikki on hyvin! Pidä lippu korkealla! [:)]

Kaika, aivan mahtavia uutisia!!!![:D]

Tatjuska,siis HUH,oikeesti,wau,onnea..luulen että on onnea,ainakin toivon kovasti niin!!!!!!![:)]

Tatjuska, pidetään sormet ja varpaat ristissä että kaikki olis hyvin ja pääsisitte pelkällä säikähdyksellä!! [:)] Voi vaan kuvitella kuin hirviää on vaan oottaa ja oottaa tuloksia! Tietämättömyys tosiaan on pahinta..
Kaika, loistavia uutisia! Kuumeilu siis senkun jatkukoon! [;)]

Ja niin muutes, katoin äsken ton dokkarin joka oli linkitetty tänne, tykkäsin! Kiitos Gaia linkistä [:)] se oli mulle yllätys ettei liukkareita kannattas käyttää, meillä ainaki useastikki menossa mukana..

Hei kaikki kuumeilijat [:)]

Täällä mukaan ilmoittautuu 23 vuotias vauvahaaveilija. Yritystä takana (vasta) kolme kuukautta. Menkkoja odottelen alkavaksi ensiviikolla. Jotenkin vaan tuntuu,että kyllä ne menkat sieltä taas tulee,eikä ole tärpännyt taaskaan...[:(] Tyypillisiä pms oireita on ainakin ilmaantunut [:D] naur.
Nyt tässä elellään kp 24/28-32.

Vauvakuume iski,kun alkoi noita pikkuisia ilmaantua ystäväpiiriin yksi jos toinenkin [;)] Ja mies on vaavia halunnut jo pidemmän aikaa. Itse olen ollut vaan hitaasti lämpiävää tyyppiä ajatukselle.

Mutta plussatuulia kaikille<3

Tervetuloa kaikille uusille[:D]
Tsemppii niille jotka joutuu vaan odotteleen ja tietysti muillekkin.
Mä oon yrittäny mielessäni taas rauhottuu vauvakuumeen kanssa. Voi ku ois jo marraskuun alku et pääsisin sinne labraan antaan verinäytteen! Haluun jo niin tietää et ovuloinko.
Sit mua pännii toi vuorotyö. Ois niin ihana jäädä äippälomalle[:)]

Kiitos [:)] Täällä on mukava vaihtaa ajatuksia kohtalotovereiden kanssa,ettei aina tarvitse tuota miestä vaivata näillä asioilla. Pelkään,että sillä menee ajan kanssa hermo,jos puhun vaan kierrostani ja ovulaatiolimoista [:D] hahah.

Itseänikin mietitytti tuo,että ovuloinkohan lainkaan.Päätin sitten tikuttaa kierron puolessa välissä ja sen avulla sitten onnistuin sen ovulaation bongaamaan [:)] Kaipa ne tikut aika luotettavia on(?).

Mulla sama homma ku nopalla, vuorotyö välillä rassaa ja joka pvä toivon ja aattelen että olispa aivan ihana jäädä äippälomalle! [:)] täällä on tosiaan mukava ku saa vertaistukea, se on hirveen tärkeää.. Vaikka mies kuuntelee ja pystytään jakaan kaikki asiat, nii on se silti eri asia jutella naisten kans jotka on samassa tilanteessa! 

Mulla jatkuu edelleen toi runsas valkovuoto, kipuilu alavatsalla ja tänään kipeytyi myös rinnat. Nyt olis menossa kp 19/28.

Toivottavasti nämä "oireet" olisivat ilmoittelua alkaneesta raskaudesta, mutta tuntuu aika hassulta jos olisi oireita jo näin aikaisin... Nyt vaan jäitä hattuun ja odottelua mitä tuleman pitää.

Ihania uutisia Kaika! Kiva, kun on kaikki kunnossa.

Ja miten ne noin töpeksiikin Tatjuska? Näin varsinkin kun vkl välissä niin joutuu aivan turhaan odottaan vielä pidempään. Toivotaan, että kaikki tosiaan on hyvin ja pääsisit säikähdyksellä.

Tervetuloa myös uusille ja onnea yritykseen.

Itse väsyneenä vuorotyöstä minäkin, 12,5h työpäivä + matkat takana, mutta silti ihan innoissani. Vielä yksi tuollainen samanlainen ja sitten la onkin lentokenttäreissu:) En malttaisi odottaa. [:)]

Hei tytöt!

En tiedä mikä tepsi; lääkkeet, juttelu gynelle vai aviomiehen perässä ajo ovulaation aikaan halki Suomen, mutta hyvin kävi!

OLEN RASKAANA!!! Hulppeat 4 viikkoa

Olo on huikea! Tosin huomattavasti varovaisempi kuin viimeksi, mutta kuitenkin!

Tänne voisi heittää yhden tarrapuvun masuasukille, kiitos!

Eve

Eveliina, arvaa meneekö kylmiä väreitä... mä niin tiesin, että kannattaa ajaa... Mahtavaa, upeeta, onnea onnea!!!!

Takaisin